- ianis_banel
- OP
- 13 mesaje
- din 11 Apr 2016
- Astra 2005 j583005
- Dambovita
ianis_banel
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 j583005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2016
- Mesaj Privat
salutare tuturor!
detin un opel astra h 1.7 din 2004 si problema acestei masini este de 3 ani de cand am cumparat-o.alternatorul nu incarca correct.verificand meniul masinii,am constatat ca la vreme de ploaie si rece afara incarca foarte putin,scade la 11.2-11.9 fata de cat ar trebui sa incarce.
am schimbat 5 alternatoare pana acum,in 3 serviceuri diferite si am fost la serviceuri bune si renumite in oras.nu a reusit nimeni sa ii dea de cap.
va rog mult daca a mai avut cineva aceasta problema sa imi spuna si mie ce sa fac pt ca ma lasa cand imi e lumea mai draga.
detin un opel astra h 1.7 din 2004 si problema acestei masini este de 3 ani de cand am cumparat-o.alternatorul nu incarca correct.verificand meniul masinii,am constatat ca la vreme de ploaie si rece afara incarca foarte putin,scade la 11.2-11.9 fata de cat ar trebui sa incarce.
am schimbat 5 alternatoare pana acum,in 3 serviceuri diferite si am fost la serviceuri bune si renumite in oras.nu a reusit nimeni sa ii dea de cap.
va rog mult daca a mai avut cineva aceasta problema sa imi spuna si mie ce sa fac pt ca ma lasa cand imi e lumea mai draga.
- ovicsb
- **
- 141 mesaje
- din 05 Apr 2013
- Astra 2013 A16xer
- Sibiu
ovicsb
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2013 A16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2013
- Mesaj Privat
@ianis_banel alternatoarele erau bune, aveai aceasta certitudine,adica montate pe alta masina functionau normal ?
Daca raspunsul este afirmativ, verifica legaturile de masa a motorului la caroseria masinii si mai ales a bateriei auto la caroserie/ respectiv motor,borne,etc, faptul ca pe timp umed da probleme i-mi par suspecte legaturile la masa .Verifica papucii legati la masa sa nu prezinte oxizi (semnul unui contact imperfect), cablul sa fie perfect sertizat in papuc (sa nu miste deloc cand tragi de el sau misti lateral).Verificarea se face la ambele capete ale cablurilor indiferent de tipul adaptarii pentru prindere sau fixare. Problema semnalata este foarte interesanta prin comportamentul descris.
Ca si sfat, tensiunile de incarcare se masoara numai cu un aparat de masura (multimetru) de calitate ridicata, nu cu multimetre de 20/30 lei, improvizatii, etc si in nici un caz nu lua 100% de buna indicatia din bord a tensiunii mai ales daca multimetrul arata altceva, chiar in defavoarea ta sau a masinii.
Succes ![i]
Daca raspunsul este afirmativ, verifica legaturile de masa a motorului la caroseria masinii si mai ales a bateriei auto la caroserie/ respectiv motor,borne,etc, faptul ca pe timp umed da probleme i-mi par suspecte legaturile la masa .Verifica papucii legati la masa sa nu prezinte oxizi (semnul unui contact imperfect), cablul sa fie perfect sertizat in papuc (sa nu miste deloc cand tragi de el sau misti lateral).Verificarea se face la ambele capete ale cablurilor indiferent de tipul adaptarii pentru prindere sau fixare. Problema semnalata este foarte interesanta prin comportamentul descris.
Ca si sfat, tensiunile de incarcare se masoara numai cu un aparat de masura (multimetru) de calitate ridicata, nu cu multimetre de 20/30 lei, improvizatii, etc si in nici un caz nu lua 100% de buna indicatia din bord a tensiunii mai ales daca multimetrul arata altceva, chiar in defavoarea ta sau a masinii.
Succes ![i]
- ianis_banel
- OP
- 13 mesaje
- din 11 Apr 2016
- Astra 2005 j583005
- Dambovita
ianis_banel
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 j583005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2016
- Mesaj Privat
- ovicsb
- **
- 141 mesaje
- din 05 Apr 2013
- Astra 2013 A16xer
- Sibiu
ovicsb
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2013 A16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2013
- Mesaj Privat
- ianis_banel
- OP
- 13 mesaje
- din 11 Apr 2016
- Astra 2005 j583005
- Dambovita
ianis_banel
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 j583005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2016
- Mesaj Privat
- ovicsb
- **
- 141 mesaje
- din 05 Apr 2013
- Astra 2013 A16xer
- Sibiu
ovicsb
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2013 A16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2013
- Mesaj Privat
Astra H in particular si toate celelalte marci de auto in general nu au o problema cu incarcarea ,pornirea ,etc.Toate aceste probleme exceptand defectarea unei componente instantaneu , achizitia masinii second hand fara a cunoaste istoricul de service sau exploatare sunt generate de proasta exploatare si intretinere. Dau ca exemplu problema bateriilor auto.Toate forumurile auto sunt pline de reclamatii ,plangeri, la adresa producatorilor fara a se arata de fapt adevarul despre modul de intretinere si exploatare a bateriei (ea fiind de multe ori nevinovata saraca).Daca intrebi pe unul din "plangaciosi" la cat timp pe un interval de un an i-si incarca bateria,la cat timp verifica incarcarea prin masurare directa,la cat timp verifica curentul de pornire al electromotorului pentru a vedea evolutia in timp al acestuia o sa afli cu stupoare ca la ce-i nevoie de asa ceva cat timp masina merge bine.
Revenind la discutie ,orice componenta inaintea defectarii (exceptie defectele instant avand cauza vicii de fabricatie) genereaza o manifestare anormala in functionarea echipamentelor ,sau apritia unor erori (daca este de natura electrica) ori zgomote,batai,etc daca este de natura mecanica.Insa "poseorul fericit"al manifestarilor nou aparute de multe ori le trece cu vederea datorita caracterului aleatoriu, manifestarii la un nivel mic sau minim,etc.Astfel ca in timp cauza generatoare se extinde in intreg lantul din care face parte elementul/componenta respectiva.
Numai de bine tuturor !
Revenind la discutie ,orice componenta inaintea defectarii (exceptie defectele instant avand cauza vicii de fabricatie) genereaza o manifestare anormala in functionarea echipamentelor ,sau apritia unor erori (daca este de natura electrica) ori zgomote,batai,etc daca este de natura mecanica.Insa "poseorul fericit"al manifestarilor nou aparute de multe ori le trece cu vederea datorita caracterului aleatoriu, manifestarii la un nivel mic sau minim,etc.Astfel ca in timp cauza generatoare se extinde in intreg lantul din care face parte elementul/componenta respectiva.
Numai de bine tuturor !
- ianis_banel
- OP
- 13 mesaje
- din 11 Apr 2016
- Astra 2005 j583005
- Dambovita
ianis_banel
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 j583005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2016
- Mesaj Privat
- ovicsb
- **
- 141 mesaje
- din 05 Apr 2013
- Astra 2013 A16xer
- Sibiu
ovicsb
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2013 A16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2013
- Mesaj Privat
dar cuma ai ajuns la concluzia ca nu incarca, fiindca din ce scrii tu se intelege ca ai schimbat alternatorul iar vremea fiind buna te-ai folosit de masina si toate bune.Cand vine ploaia/rece nu incarca, dar cum ai constatat acest lucru si ce consumatori folosesti in plus pe vremea umeda
.Ai verificat inainte de montare daca ai cablurile in stare buna atat la imbinarea cu papucul de fixare cat si el ca atare, mie i-mi pare ceva suspect fie pe partea de legaturi si aici as verifica cabluri baterie +si- inclusiv legaturile la borne cat si la capatul opus , cabluri alternator,etc(masor si cablul sa aibe rezistenta electrica = 0) , apoi poate fi un consumator pe care tu il cuplezi numai pe vreme rece/ploaie si consuma atat de mult incat absoarbe tot curentul de incarcare (fie este iesit din parametrii fie are vreun defect mecanic care-l face sa consume mai mult curent pentru a-si indeplini functia). Pune un voltmetru de precizie pe baterie si cupleaza pe rand dezaburire luneta, aeroterma,stergatoare,si ce mai folosesti tu vezi ca la un moment dat trebuie sa cada incarcarea si atunci stii ce ai cuplat .Daca nu incarca pe vreme umeda fara nici un consumator cuplat clar este ceva de natura unui contact imperfect la o legatura electrica .Nu stiu schema unui alternator Opel pe partea de excitatie stator, dar ai putea incerca la un electrician priceput sa-i dea excitatie directa printr-un bec de la baterie si vazuta incarcarea.Astfel poate depistezi cauza.
.Ai verificat inainte de montare daca ai cablurile in stare buna atat la imbinarea cu papucul de fixare cat si el ca atare, mie i-mi pare ceva suspect fie pe partea de legaturi si aici as verifica cabluri baterie +si- inclusiv legaturile la borne cat si la capatul opus , cabluri alternator,etc(masor si cablul sa aibe rezistenta electrica = 0) , apoi poate fi un consumator pe care tu il cuplezi numai pe vreme rece/ploaie si consuma atat de mult incat absoarbe tot curentul de incarcare (fie este iesit din parametrii fie are vreun defect mecanic care-l face sa consume mai mult curent pentru a-si indeplini functia). Pune un voltmetru de precizie pe baterie si cupleaza pe rand dezaburire luneta, aeroterma,stergatoare,si ce mai folosesti tu vezi ca la un moment dat trebuie sa cada incarcarea si atunci stii ce ai cuplat .Daca nu incarca pe vreme umeda fara nici un consumator cuplat clar este ceva de natura unui contact imperfect la o legatura electrica .Nu stiu schema unui alternator Opel pe partea de excitatie stator, dar ai putea incerca la un electrician priceput sa-i dea excitatie directa printr-un bec de la baterie si vazuta incarcarea.Astfel poate depistezi cauza.
- ianis_banel
- OP
- 13 mesaje
- din 11 Apr 2016
- Astra 2005 j583005
- Dambovita
ianis_banel
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 j583005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2016
- Mesaj Privat
- cutienoua
- **
- 331 mesaje
- din 28 Mar 2016
- Astra 2009 Y17DT
- Mehedinti
cutienoua
- Mesaje scrise: 331
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2009 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2016
- Mesaj Privat
- ianis_banel
- OP
- 13 mesaje
- din 11 Apr 2016
- Astra 2005 j583005
- Dambovita
ianis_banel
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 j583005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2016
- Mesaj Privat
- ovicsb
- **
- 141 mesaje
- din 05 Apr 2013
- Astra 2013 A16xer
- Sibiu
ovicsb
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2013 A16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2013
- Mesaj Privat
Cum am scris intr-un post anterior masurarea tensiunii se face cu voltmetru pe bornele bateriei.Daca iei in consideratie masurarea tensiunii prin alte metode cu alte dispozitive carora nu le cunosti clasa de precizie este strict problema ta.In consecinta personal nu consider reale valorile exprimate de tine prin citirea afisajului bord.Pune OpCom si citeste tensiunea de incarcare in program si apoi pe bord si explica de ce sunt diferite valorile aceluiasi parametru citit.Sincer ma astept atat eu si ceilalti membri ai forumului ca la interpretarea unor valori sau indicatori al unor marimi fizice pentru acuratete si precizie sa folosim mijloace de masurare calibrate,dedicate masurarii/interpretarii acelei marimi fizice si nu folosind simturile noastre sau alte aparate ori dotari accesorii ale masinii care indica o valoare orientativa.
- ianis_banel
- OP
- 13 mesaje
- din 11 Apr 2016
- Astra 2005 j583005
- Dambovita
ianis_banel
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 j583005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2016
- Mesaj Privat
Cum am scris mai sus,am masurat tensiunea la service si confruntam cu ce imi indica mie bordul.erau aceleasi valori.deci meniul bordului meu functioneaza corect.daca nu puteam urmari de acolo daca incarca sau nu,ajungeam sa cred ca merge masina si ma trezeam ca nu mai porneste si ca am mai distrus o baterie.de ceva timp merg doar urmarind meniul masinii si urmaresc daca si cand incarca .
Spre exemplu in drum spre service incarca 14.1 si apoi timp de 1 min incarcatea era undeva intre 12.1 si 12.3 iar apoi a urcat iar in 13,9.
Spre exemplu in drum spre service incarca 14.1 si apoi timp de 1 min incarcatea era undeva intre 12.1 si 12.3 iar apoi a urcat iar in 13,9.
- ovicsb
- **
- 141 mesaje
- din 05 Apr 2013
- Astra 2013 A16xer
- Sibiu
ovicsb
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2013 A16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2013
- Mesaj Privat
- ovicsb
- **
- 141 mesaje
- din 05 Apr 2013
- Astra 2013 A16xer
- Sibiu
ovicsb
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2013 A16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2013
- Mesaj Privat
- ianis_banel
- OP
- 13 mesaje
- din 11 Apr 2016
- Astra 2005 j583005
- Dambovita
ianis_banel
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 j583005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2016
- Mesaj Privat
Pe loc incsrca normal.
Ovicsb-intrrbtimp am descoperit k am problems so cu servodirrctia,semeringul.
Dar nu am vrut as umblu LA ea pans nu repair problema cu incarcares,completes ulei cane merge mai grey
Daca imi amintrsc nine,cand am realization can am probleme ca nu mai pornea ,una din semne era can imi lua servodirectia de tot,adik merges ca LA raba
Ovicsb-intrrbtimp am descoperit k am problems so cu servodirrctia,semeringul.
Dar nu am vrut as umblu LA ea pans nu repair problema cu incarcares,completes ulei cane merge mai grey
Daca imi amintrsc nine,cand am realization can am probleme ca nu mai pornea ,una din semne era can imi lua servodirectia de tot,adik merges ca LA raba
- ovicsb
- **
- 141 mesaje
- din 05 Apr 2013
- Astra 2013 A16xer
- Sibiu
ovicsb
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2013 A16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2013
- Mesaj Privat
@ianis_banel si eu am postat de pe smartphone azi toate conversatiile cu tine (este destul de greu ,mai ales in miscare) , dar pentru a ma face inteles si a nu te induce in eroare pe tine ori cititorii postarilor am incercat sa exprim corect din punct de vedere gramatical frazele. Am evitat abrevierile inutile si greu de inteles, insa cu un minim de respect pentru limba romana am putea comunica in scris astfel incat intelegerea ideilor sa fie reciproca.
Fara suparare posteaza si codul necesar decripatarii celor enuntate anterior, nu atat pentru mine ( mi-am dat seama deja de problema ta ), insa folositor pentru alti colegi de forum care fie sunt curiosi sa invete din experienta altora fie se confrunta cu ceva asemanator.[i]
Fara suparare posteaza si codul necesar decripatarii celor enuntate anterior, nu atat pentru mine ( mi-am dat seama deja de problema ta ), insa folositor pentru alti colegi de forum care fie sunt curiosi sa invete din experienta altora fie se confrunta cu ceva asemanator.[i]
- ianis_banel
- OP
- 13 mesaje
- din 11 Apr 2016
- Astra 2005 j583005
- Dambovita
ianis_banel
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 j583005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2016
- Mesaj Privat
- ianis_banel
- OP
- 13 mesaje
- din 11 Apr 2016
- Astra 2005 j583005
- Dambovita
ianis_banel
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 j583005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2016
- Mesaj Privat
Rescriu mesajul
Pe loc incarca normal.
Ovicsb-intre timp am descoperit ca am probleme si cu servodirectia,semeringul.
Dar nu am vrut sa umblu LA ea pans nu rezolv problema cu incarcarea…completesincarcarea…completez ulei cand merge mai greu
Daca imi amintesc bine,cand am realizat ca am probleme ,ca nu mai pornea ,unul din semne era can imi lua servodirectia de tot,adica merges ca LA raba de 30 de ani
Pe loc incarca normal.
Ovicsb-intre timp am descoperit ca am probleme si cu servodirectia,semeringul.
Dar nu am vrut sa umblu LA ea pans nu rezolv problema cu incarcarea…completesincarcarea…completez ulei cand merge mai greu
Daca imi amintesc bine,cand am realizat ca am probleme ,ca nu mai pornea ,unul din semne era can imi lua servodirectia de tot,adica merges ca LA raba de 30 de ani
- ovicsb
- **
- 141 mesaje
- din 05 Apr 2013
- Astra 2013 A16xer
- Sibiu
ovicsb
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2013 A16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2013
- Mesaj Privat
Incarcarea corecta de pe loc cum zici, este datorata nefolosirii servodirectiei.
La drum intins servodirectia merge incontinuu datorita corectiei continue a directiei de mers in raport cu infrastructura.
Astfel motorul electric al servodirectiei consuma constant, adaugand si o posibila problema de uzura al acestui element mare gurmand de energie, coroborata si cu pierderile de lichid servo se contureaza un tablou al cauzei generatoare de baterii moarte,alternatoare defecte, etc. Repara acest element care concura la siguranta circulatiei atat pentru tine cat si pentru alti participanti la trafic, apoi mai discutam pe aceasta tema. Eu nu stiu cum ai curaj sa circuli cu o servodirectie care pierde lichid ca apoi sa devina greu manevrabila, conform celor afirmate. Eu personal intuiesc ca de la servodirectie partea electrica se trage cea mai mare parte a problemei tale.Discutia se incheia mai rapid daca la inceputul postarii tale aminteai si acest aspect[align=justify]
Sper ca odata cu repararea servodirectiei (obligatoriu verificate periile,carbuni ,etc la acest motor) problemele tale sa se sfarseasca vis a vis si de incarcarea aleatorie.
La drum intins servodirectia merge incontinuu datorita corectiei continue a directiei de mers in raport cu infrastructura.
Astfel motorul electric al servodirectiei consuma constant, adaugand si o posibila problema de uzura al acestui element mare gurmand de energie, coroborata si cu pierderile de lichid servo se contureaza un tablou al cauzei generatoare de baterii moarte,alternatoare defecte, etc. Repara acest element care concura la siguranta circulatiei atat pentru tine cat si pentru alti participanti la trafic, apoi mai discutam pe aceasta tema. Eu nu stiu cum ai curaj sa circuli cu o servodirectie care pierde lichid ca apoi sa devina greu manevrabila, conform celor afirmate. Eu personal intuiesc ca de la servodirectie partea electrica se trage cea mai mare parte a problemei tale.Discutia se incheia mai rapid daca la inceputul postarii tale aminteai si acest aspect[align=justify]
Sper ca odata cu repararea servodirectiei (obligatoriu verificate periile,carbuni ,etc la acest motor) problemele tale sa se sfarseasca vis a vis si de incarcarea aleatorie.