- xcuseme
- OP
- 1,444 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
Evident ca in concediu si la drum lung Vectra din dotare s-a apucat sa ma streseze cu mesaje de eroare de bec ars frana si semnalizare la tripla dreapta spate. Stiind ca umblasem acolo de curand, avand un bec ars, m-am rezumat doar la a misca mufa putin... dupa care mergea cativa km si iar incepea cu erorile.
Ajuns acasa, am demontat tripla (nu intru in detalii despre demontare, de obicei e tinuta in 2-3 piulite tip "fluture" accesibile din portbagaj) si am studiat atent problema. Becurile ok, totul ok, doar pinul de masa era innegrit, ars si codorat de la atatea scurt-uri, abia se mai tinea:
Avand in vedere ca pinii sunt parte integrata din tot traseul electric pana la bec, adica un fel de banda galvanizata care e nituita direct in plastic, posibilitatea repararii era cam nula. De la dezmembrari riscam sa iau o piesa cu aceeasi problema, avand in vedere ca e destul de greu vizibila o eventuala problema similara.
Asadar am procedat la inlocuirea completa a mufei, folosind un molex de PC, din care am folosit 3 fire din 4.
Prima incercare de cositorire a esuat lamentabil, cositorul pur si simplu nu se lipea deloc de banda metalica galvanizata, desi incercam cu o statile de lipit setata la 450grade (maxim cat putea). Am zis ca nu se poate sa renunt asa usor, asa ca am luat putin la smirghel zonele unde vroiam sa lipesc si am incercat cu un pistol de lipit "ceausist" cu o ansa subtire. Surpriza, fludorul s-a topit si a ramas bine lipit.
Am lipit toate firele noi si am pregatit prima mufa:
Dupa care am izolat locul unde intra firele in carcasa si lipiturile cu plastic topit, pentru a evita patrunderea umezelii si corodarea:
Am pus becurile la loc si am montat totul inapoi pe tripla:
Dupa care am pregatit cele necesare pentru a face mufa de pe masina:
Ajuns la masina, neavand curent, am decis doar sa sertizez firele dezizolate pe pinii noi, contactele fiind foarte bune.
In final, am tripla din nou functionala, cu o mufa care sper ca nu va mai ceda prea curand:
Ajuns acasa, am demontat tripla (nu intru in detalii despre demontare, de obicei e tinuta in 2-3 piulite tip "fluture" accesibile din portbagaj) si am studiat atent problema. Becurile ok, totul ok, doar pinul de masa era innegrit, ars si codorat de la atatea scurt-uri, abia se mai tinea:
Avand in vedere ca pinii sunt parte integrata din tot traseul electric pana la bec, adica un fel de banda galvanizata care e nituita direct in plastic, posibilitatea repararii era cam nula. De la dezmembrari riscam sa iau o piesa cu aceeasi problema, avand in vedere ca e destul de greu vizibila o eventuala problema similara.
Asadar am procedat la inlocuirea completa a mufei, folosind un molex de PC, din care am folosit 3 fire din 4.
Prima incercare de cositorire a esuat lamentabil, cositorul pur si simplu nu se lipea deloc de banda metalica galvanizata, desi incercam cu o statile de lipit setata la 450grade (maxim cat putea). Am zis ca nu se poate sa renunt asa usor, asa ca am luat putin la smirghel zonele unde vroiam sa lipesc si am incercat cu un pistol de lipit "ceausist" cu o ansa subtire. Surpriza, fludorul s-a topit si a ramas bine lipit.
Am lipit toate firele noi si am pregatit prima mufa:
Dupa care am izolat locul unde intra firele in carcasa si lipiturile cu plastic topit, pentru a evita patrunderea umezelii si corodarea:
Am pus becurile la loc si am montat totul inapoi pe tripla:
Dupa care am pregatit cele necesare pentru a face mufa de pe masina:
Ajuns la masina, neavand curent, am decis doar sa sertizez firele dezizolate pe pinii noi, contactele fiind foarte bune.
In final, am tripla din nou functionala, cu o mufa care sper ca nu va mai ceda prea curand: