- johnnyliv
- OP
- 596 mesaje
- din 24 Oct 2011
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
johnnyliv
- Mesaje scrise: 596
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2011
- Mesaj Privat
Dragi colegi, ma confrunt cu urmatoarea situatie: am zis sa curat si eu debitmetrul si m-am apucat de demontat tubulatura de la filtrul de aer si pana la clapeta de acceleratie, insa dupa ce am desfacut tubulatura de peste clapeta de acceleratie, am zis sa verific si clapeta sa nu fie murdara. Pe partea de sus, cea care se vede imediat de dai tubulatura la o parte, este curata lacrima, insa cand am apasat pe clapeta sa vad interiorul acesteia, am vazut lichid in interior, cel mai probabil ulei. Sincer sa fiu am mai curatat clapeta, insa niciodata nu am vazut asa mult lichid acolo, adica inainte era ceva umezeala pe pereti si pe cercul clapetei, insa acum am gasit cam 3 mm de lichid pe fundul clapetei, acolo unde e galeria de admisie.
Acum, nu imi dau seama daca acel lichid este uleiul ce ajunge in clapeta prin cele 2 furtune de ies din capacul culbutori si intra unul in clapeta(e umed) si unul in tubulatura filtrului de aer(si acesta e umed), sau daca vine de altundeva. Eu sunt de parere totusi ca s-a intamplat ceva in momentul in care am desfacut capacul culbutorilor sa schimb garnitura si am desfacut si tablita din interiorul capacului de culbutori. Nu mai tin minte daca acea tablita avea ceva asemanator masticului si ma gandesc ca uleiul intra printre tablita si corpul capacului si ajunge in partea de sus, apoi de sus se duce prin furtunas in corpul clapetei. Daca e asa, oare trebuie sa pun mastic intre tablita si corpul clapetei?
As vrea sa stiu daca s-a mai confruntat cineva cu aceasta situatie si daca a rezolvat cumva. Daca nu aflu un raspuns cat de cat multumitor, maine desfac capacul culbutori si pun mastic si apoi vedem noi daca mai face la fel si pun rezultatul aici; poate ajuta pe alti colegi.
Mentionez ca nu merg tare cu masina si nu o accelerez des peste 3000-3500 RPM ..
Oricum, sa vedem apoi daca mai vrea sa mearga dupa ce am curatat debitmetrul. L-am curatat cu spray pentru debitmetru de la CRC(am inteles ca e cel mai bun).
Acum, nu imi dau seama daca acel lichid este uleiul ce ajunge in clapeta prin cele 2 furtune de ies din capacul culbutori si intra unul in clapeta(e umed) si unul in tubulatura filtrului de aer(si acesta e umed), sau daca vine de altundeva. Eu sunt de parere totusi ca s-a intamplat ceva in momentul in care am desfacut capacul culbutorilor sa schimb garnitura si am desfacut si tablita din interiorul capacului de culbutori. Nu mai tin minte daca acea tablita avea ceva asemanator masticului si ma gandesc ca uleiul intra printre tablita si corpul capacului si ajunge in partea de sus, apoi de sus se duce prin furtunas in corpul clapetei. Daca e asa, oare trebuie sa pun mastic intre tablita si corpul clapetei?
As vrea sa stiu daca s-a mai confruntat cineva cu aceasta situatie si daca a rezolvat cumva. Daca nu aflu un raspuns cat de cat multumitor, maine desfac capacul culbutori si pun mastic si apoi vedem noi daca mai face la fel si pun rezultatul aici; poate ajuta pe alti colegi.
Mentionez ca nu merg tare cu masina si nu o accelerez des peste 3000-3500 RPM ..
Oricum, sa vedem apoi daca mai vrea sa mearga dupa ce am curatat debitmetrul. L-am curatat cu spray pentru debitmetru de la CRC(am inteles ca e cel mai bun).
- johnnyliv
- OP
- 596 mesaje
- din 24 Oct 2011
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
johnnyliv
- Mesaje scrise: 596
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2011
- Mesaj Privat
aursu90
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 2004 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2010
- Mesaj Privat
Salutare! Astazi am curatat si eu clapeta de acceleratie dar nu am intalnit ulei in galeria de admisie. Intradevar pe furtunul ce vine din capac sunt ceva urme usoare de ulei (de la vaporii de ulei mai bine zis care condenseaza) dar in rest uscat si corpul clapetei si galeria de admisie!
Acea tablita de care zici tu are un silicon de etansare! (am atasat o imagine cu o margine a tablitei)
Prin corpul clapetei mai trec 2 conducte, una de la circuitul de apa si una de le benzina. verifica si clapeta sa nu fie fisurata si sa fie cumva si de acolo!
Dupa ce "sigilezi" acea tablita anunta-ne de rezultat!
Spor la treaba!
Acea tablita de care zici tu are un silicon de etansare! (am atasat o imagine cu o margine a tablitei)
Prin corpul clapetei mai trec 2 conducte, una de la circuitul de apa si una de le benzina. verifica si clapeta sa nu fie fisurata si sa fie cumva si de acolo!
Dupa ce "sigilezi" acea tablita anunta-ne de rezultat!
Spor la treaba!
- johnnyliv
- OP
- 596 mesaje
- din 24 Oct 2011
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
johnnyliv
- Mesaje scrise: 596
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2011
- Mesaj Privat
Merci frumos pentru ajutor.
Am desfacut iar tubulatura sa vad daca mai e ulei dupa mica modificare, si tot am gasit ulei.
Asa ca am desfacut capacul culbutori si am pus silicon de etansare Victor Reinz intre tablita aceea si capac si am curatat acolo in interiorul galeriei(cat am putut si am vazut dupa demontarea clapetei acceleratie) pana era uscat. Am vazut ca prin lateralele capacului sunt 2 orificii prin care poate ajunge ulei sus, insa chiar asa presiune mare si volum mare de ulei poate fi la culbutori incat sa urce prin acele orificii?
O sa mai merg cu masina putin sa vad daca ramane uscat sau daca mai ajunge ulei in clapeta. Daca tot ajunge ulei, inseamna ca e o problema la motor.
De asemenea, este normal sa fie asa mult ulei in jurul axelor?
Am desfacut iar tubulatura sa vad daca mai e ulei dupa mica modificare, si tot am gasit ulei.
Asa ca am desfacut capacul culbutori si am pus silicon de etansare Victor Reinz intre tablita aceea si capac si am curatat acolo in interiorul galeriei(cat am putut si am vazut dupa demontarea clapetei acceleratie) pana era uscat. Am vazut ca prin lateralele capacului sunt 2 orificii prin care poate ajunge ulei sus, insa chiar asa presiune mare si volum mare de ulei poate fi la culbutori incat sa urce prin acele orificii?
O sa mai merg cu masina putin sa vad daca ramane uscat sau daca mai ajunge ulei in clapeta. Daca tot ajunge ulei, inseamna ca e o problema la motor.
De asemenea, este normal sa fie asa mult ulei in jurul axelor?
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
aursu90
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 2004 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2010
- Mesaj Privat
E normal sa fie ulei la axe. Ai ceva depuneri si ar trebui sa incerci un motor flush initial. Cum stai cu consumul de ulei? Eu am exact acest motor si scot la schimbul de ulei cu maxim 200ml mai putin ulei decat bag. Am 170.000 km.
Nu urca uleiul prin acele orificii. Sunt pentru evacuarea gazelor.
Referitor la postarea colegului Daniel, daca schimburile de ulei nu au fost facute regulat si s-a neglijat motorul, sunt normale acele depuneri. Referitor la culoarea uleiului, niciodata uleiul nu o sa-si pastreze culoarea din bidon. Daca un ulei ramane curat inseamna ca nu lucreaza (indiferent de motorizare).
Revenind la problema colegului, eu as face initial un motor flush dar doar cu liqui molly (asta si-a facut treaba la mine) dupa care as baga un ulei liqui molly special tec 5w30w. Daca motorul nu a fost respectat cu ulei bun schimbat la timp se blocheaza supapele de ungere si o mai ia pe ulei.
Cu siguranta o sa fie carcotasi care o sa-ti zica ca freci motorul cu motorflush, dar eu am facut operatiunea asta acum 40.000km si nu regret absolut deloc acest lucru. Spor!
Nu urca uleiul prin acele orificii. Sunt pentru evacuarea gazelor.
Referitor la postarea colegului Daniel, daca schimburile de ulei nu au fost facute regulat si s-a neglijat motorul, sunt normale acele depuneri. Referitor la culoarea uleiului, niciodata uleiul nu o sa-si pastreze culoarea din bidon. Daca un ulei ramane curat inseamna ca nu lucreaza (indiferent de motorizare).
Revenind la problema colegului, eu as face initial un motor flush dar doar cu liqui molly (asta si-a facut treaba la mine) dupa care as baga un ulei liqui molly special tec 5w30w. Daca motorul nu a fost respectat cu ulei bun schimbat la timp se blocheaza supapele de ungere si o mai ia pe ulei.
Cu siguranta o sa fie carcotasi care o sa-ti zica ca freci motorul cu motorflush, dar eu am facut operatiunea asta acum 40.000km si nu regret absolut deloc acest lucru. Spor!
- johnnyliv
- OP
- 596 mesaje
- din 24 Oct 2011
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
johnnyliv
- Mesaje scrise: 596
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2011
- Mesaj Privat
Multumesc frumos pentru ajutor. Inca nu am desfacut tubulatura sa vad daca acum este uscat, insa masina trage mult mai bine si motorul merge mai rotund.
Sunt usoare depuneri, insa nu ceva de speriat; masina are totusi 200.000 km si de cand e la mine nu am schimbat uleiul decat in maxim 12.000 km.
O sa incerc Liqui Molly Engine Flush si cred ca o sa sa desfac si baia de ulei sa o curat. De fapt, o sa scot uleiul acesta uzat, torn ulei nou ieftin 10w40 si filtru nou, merg cativa km cu el apoi torn engine flush-ul si las 10 min la relati. Las tot uleiul sa se scurga apoi pun ulei nou si curat si alt filtru nou. Nu sunt scumpe aceste piese si curat putin motorul.
Revin cu detalii dupa ce trece ploaia si pot desface.
Sunt usoare depuneri, insa nu ceva de speriat; masina are totusi 200.000 km si de cand e la mine nu am schimbat uleiul decat in maxim 12.000 km.
O sa incerc Liqui Molly Engine Flush si cred ca o sa sa desfac si baia de ulei sa o curat. De fapt, o sa scot uleiul acesta uzat, torn ulei nou ieftin 10w40 si filtru nou, merg cativa km cu el apoi torn engine flush-ul si las 10 min la relati. Las tot uleiul sa se scurga apoi pun ulei nou si curat si alt filtru nou. Nu sunt scumpe aceste piese si curat putin motorul.
Revin cu detalii dupa ce trece ploaia si pot desface.
- johnnyliv
- OP
- 596 mesaje
- din 24 Oct 2011
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
johnnyliv
- Mesaje scrise: 596
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2011
- Mesaj Privat
Se pare ca problema a fost rezolvata si mi se pare ca nu mai mananca ulei. Cred ca imi ducea destul de mult ulei in galerie si de aici si consumul de ulei destul de ridicat de ceva vreme si mersul mai greoi.
Sper ca ajuta pe cineva acest topic, in masura in care s-a curatat capacul de culbutori si placuta aceea interioara si nu a mai fost sigilata cu mastic. Pentru a vedea daca intr-adevar nu mai arunca ulei in clapeta, am cumparat 2 mici filtre de combustibil pe care le-am montat la mijlocul furtunelor dintre capac si clapeta, din acelea de se gasesc in supermarket-uri transparente si mici, de plastic. Daca am timp si nu uit, maine fac poze. De asemenea, am schimbat si furtunul de vacuum cu unul mai rezistent si alte cateva furtune pentru a adapta filtrele pe circuit. O sa vedeti maine in poze.
Sper ca ajuta pe cineva acest topic, in masura in care s-a curatat capacul de culbutori si placuta aceea interioara si nu a mai fost sigilata cu mastic. Pentru a vedea daca intr-adevar nu mai arunca ulei in clapeta, am cumparat 2 mici filtre de combustibil pe care le-am montat la mijlocul furtunelor dintre capac si clapeta, din acelea de se gasesc in supermarket-uri transparente si mici, de plastic. Daca am timp si nu uit, maine fac poze. De asemenea, am schimbat si furtunul de vacuum cu unul mai rezistent si alte cateva furtune pentru a adapta filtrele pe circuit. O sa vedeti maine in poze.
- johnnyliv
- OP
- 596 mesaje
- din 24 Oct 2011
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
johnnyliv
- Mesaje scrise: 596
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2011
- Mesaj Privat
Adaug poze de astazi cu ce am 'modificat'.
In prima faza erau montate 2 filtre la ambele iesiri ale capacului culbutori(spre tubulatura aer si spre clapeta), insa am verificat care prinde ulei si doar furtunul care intra in clapeta a ramas cu filtru. A prins putin ulei, in cateva saptamani, insa nu il vreau deloc in galerie si acum galeria este uscata(am dat jos clapeta sa verific).
Sper sa ajute pe cineva acest topic. Drumuri bune!
In prima faza erau montate 2 filtre la ambele iesiri ale capacului culbutori(spre tubulatura aer si spre clapeta), insa am verificat care prinde ulei si doar furtunul care intra in clapeta a ramas cu filtru. A prins putin ulei, in cateva saptamani, insa nu il vreau deloc in galerie si acum galeria este uscata(am dat jos clapeta sa verific).
Sper sa ajute pe cineva acest topic. Drumuri bune!
ray-m
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2010
- Mesaj Privat
- johnnyliv
- OP
- 596 mesaje
- din 24 Oct 2011
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
johnnyliv
- Mesaje scrise: 596
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2011
- Mesaj Privat
ray-m
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2010
- Mesaj Privat
- johnnyliv
- OP
- 596 mesaje
- din 24 Oct 2011
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
johnnyliv
- Mesaje scrise: 596
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2011
- Mesaj Privat
ray-m
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2010
- Mesaj Privat
Eu cred ca pe la furtunul ala gros se pierde cel mai mult ulei..cel putin asa am observat la mine...si mi se pare logic avand in vedere ca atunci cand accelerezi, clapeta se deschide si motorul trage aer dar si vapori de ulei/gaze nearse de pe furtunul ala gros care vine din capacul culbutorilor...eu am observat ca dupa un drum mai lung unde motorul vede des 4000 de ture chiar mai mult uneori ...imediat apare ulei pe corpul clapetei de acceleratie.
..ce nu inteleg eu ....de ce cat timp uleiul este proaspat schimbat (pana in 5000-6000 de km ) totul este ok ..nu am gram de ulei pe corp la clapeta si nici pe joja nu se vede nici o diferenta de nivel..cineva imi spunea ca uleiul isi pierde din proprietati dupa un anumit numar de km si devine mai volatil (si am inceput sa-l cred de cand am fost mai atent le nivelul de ulei de pe joja si verific mai des clapeta de acceleratie )...altfel nu gasesc nici o explicatie , numai daca nu cumva sunt ceva probleme cu motorul s-au capacul culbutorilor...
Oricum multumesc pt amabilitate si pt raspunsurile prompte !
..ce nu inteleg eu ....de ce cat timp uleiul este proaspat schimbat (pana in 5000-6000 de km ) totul este ok ..nu am gram de ulei pe corp la clapeta si nici pe joja nu se vede nici o diferenta de nivel..cineva imi spunea ca uleiul isi pierde din proprietati dupa un anumit numar de km si devine mai volatil (si am inceput sa-l cred de cand am fost mai atent le nivelul de ulei de pe joja si verific mai des clapeta de acceleratie )...altfel nu gasesc nici o explicatie , numai daca nu cumva sunt ceva probleme cu motorul s-au capacul culbutorilor...
Oricum multumesc pt amabilitate si pt raspunsurile prompte !