aditzuspr
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2013
- Mesaj Privat
Buna dimineata , va cer ajutorul dvs. deoarece tot caut de ceva vreme si nu gasesc mai nimic .
Este vorba ce acea mufa care vine sus pe radiatorul de apa in acea sonda , acel comutator de temperatura , la modelul meu de vectra este patrata cu 4 pini , la unele am vazut rotunde si asa mai departe , problema este ca eu nu am acea mufa in instalatie , adica am doar firele , mufa a fost taiata de cineva ..
Este cineva pe aici care are acest model de vectra ? 1.7td isuzu m-ar interesa daca pot sa fac rost de o mufa din aceea sau sa-mi faca si mie o poza la culorile firelor eventual sa le pun pe direct cu tot cu papucei daca nu gasesc mufa... nu ma risc sa le pun prin incercari sa nu ard ceva .. sunt 4 pini . Sper ca am scris destul de clar , abia m-am trezit . Va multumesc !
Este vorba ce acea mufa care vine sus pe radiatorul de apa in acea sonda , acel comutator de temperatura , la modelul meu de vectra este patrata cu 4 pini , la unele am vazut rotunde si asa mai departe , problema este ca eu nu am acea mufa in instalatie , adica am doar firele , mufa a fost taiata de cineva ..
Este cineva pe aici care are acest model de vectra ? 1.7td isuzu m-ar interesa daca pot sa fac rost de o mufa din aceea sau sa-mi faca si mie o poza la culorile firelor eventual sa le pun pe direct cu tot cu papucei daca nu gasesc mufa... nu ma risc sa le pun prin incercari sa nu ard ceva .. sunt 4 pini . Sper ca am scris destul de clar , abia m-am trezit . Va multumesc !
- Allexs
- **
- 434 mesaje
- din 06 Apr 2008
- Vectra 1996 X17TD
- Bucuresti
Allexs
- Mesaje scrise: 434
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X17TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2008
- Mesaj Privat
Salut
Pai daca le iei pe incercari nu ai ce sa arzi...
Iar pe culori e cam greu ca toate au aceiasi culoare(maro cu alb)
Deci va trebui sa le iei pe incercate
Ai un fir mai gros, ala trebuie sa intre in pinul 1 din termocupla
in pinul 2 trebuie sa intre firul care cupleaza treapta intai la ventilatoare(adica se invart ventilatorul de ma motor si cel din stanga fata pe turatie mica)
in pinul 3 trebuie sa intre firul care cupleaza treapta 2 (adica se invart toate 3 ventilatoarele pe turatie medie)
In pinul 4 trebuie sa intre firul care cupleaza treapta 3 (adica se invart toate 3 ventilatoarele pe turatie maxima)
Pai daca le iei pe incercari nu ai ce sa arzi...
Iar pe culori e cam greu ca toate au aceiasi culoare(maro cu alb)
Deci va trebui sa le iei pe incercate
Ai un fir mai gros, ala trebuie sa intre in pinul 1 din termocupla
in pinul 2 trebuie sa intre firul care cupleaza treapta intai la ventilatoare(adica se invart ventilatorul de ma motor si cel din stanga fata pe turatie mica)
in pinul 3 trebuie sa intre firul care cupleaza treapta 2 (adica se invart toate 3 ventilatoarele pe turatie medie)
In pinul 4 trebuie sa intre firul care cupleaza treapta 3 (adica se invart toate 3 ventilatoarele pe turatie maxima)
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Uite aici discutia pe care nu trebuie sa o scapi din ochi daca vrei sa rezolvi cumva problema racirii la acest motor.
Ai modelul cu A/C ?
Ai modelul cu A/C ?
aditzuspr
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2013
- Mesaj Privat
Da , este modelul cu AC
Deci sa explic ..
Masina am cumparat-o lovita in fata si fara radiator de apa pe ea ..
Am cumparat radiator de apa cu termocupla pe el si dupa montaj surpriza.. nu aveam mufa ce intra in sonda aceea de pe el (patrata cu 4 pini). Ma uit mai atent si vad cablurile taiate din instalatie (mufa taiata) .. si vreau sa-i pun acele fire cu papucei , direct pe pinii sondei.. pentru asta ma intereseaza o poza cu mufa aceea a vreunui posesor de x17dt sa stiu cum sa-i pun firele sa nu fac vreun scurt .. acum am motorul dat jos de pe masina pentru ca nu a avut racire buna si s-a dus chiuloasa si ovalizat blocul , pun jos 2 poze .
Radiatorul de AC nu l-am luat , sunt in criza de bani , si asa trebuie sa cumpar motor ... afecteaza cu ceva racirea ?
Deci sa explic ..
Masina am cumparat-o lovita in fata si fara radiator de apa pe ea ..
Am cumparat radiator de apa cu termocupla pe el si dupa montaj surpriza.. nu aveam mufa ce intra in sonda aceea de pe el (patrata cu 4 pini). Ma uit mai atent si vad cablurile taiate din instalatie (mufa taiata) .. si vreau sa-i pun acele fire cu papucei , direct pe pinii sondei.. pentru asta ma intereseaza o poza cu mufa aceea a vreunui posesor de x17dt sa stiu cum sa-i pun firele sa nu fac vreun scurt .. acum am motorul dat jos de pe masina pentru ca nu a avut racire buna si s-a dus chiuloasa si ovalizat blocul , pun jos 2 poze .
Radiatorul de AC nu l-am luat , sunt in criza de bani , si asa trebuie sa cumpar motor ... afecteaza cu ceva racirea ?
- Allexs
- **
- 434 mesaje
- din 06 Apr 2008
- Vectra 1996 X17TD
- Bucuresti
Allexs
- Mesaje scrise: 434
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X17TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2008
- Mesaj Privat
- adryan Myr
- *
- 43 mesaje
- din 12 Nov 2012
- Vectra 1997 17tdi
- Ialomita
adryan Myr
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 1997 17tdi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2012
- Mesaj Privat
salut! poti merge si fara radiatorul de aer daca numai ai ulei si freon in el shi cu ocazia asta poti avea si o racire mai buna ..... si o mufa daia o poti lua chiar de la dezmembrari dar cu toate astea ca sa numai ai vreo problema incalzesti umpik motorul shi dupa te dai jos sa vz dac ai si termocupla buna da ea cupleaza sau nu .... ca poate fii defecta si termocupla....spor la treaba cu motorul!
aditzuspr
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2013
- Mesaj Privat
Allexs a scris:Iti facem si o poza daca vrei da nu prea vad cu ce te ajuta, tocmai ti-am spus ca firele sunt toate aceiasi culoare, doar unul este mai gros.
Daca cauti sa cumperi motor pot sa te ajut eu cu unul ....
Daca cauti sa cumperi motor pot sa te ajut eu cu unul ....
La ce pret ? [bloc+chiuloasa]
Termocupla functioneaza , daca o pun "pe direct" invarte pe toate treptele de viteza.
Mufa aceea am cautat-o pe la mine prin oras dar nu am gasit ..
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Pai si cum de s-a incalzit motorul de a cedat chiuloasa, si s-a ovalizat blocul (zici tu) daca toate vitezele merg corect ?
Vezi ca termocupla e de doua feluri, pentru motoare cu A/C si motoare fara A/C.
Daca mergi pe versiunea fara A/C, va trebui sa schimbi termocupla si sa modifici cate ceva in instalatia electrica(de exemplu, in partea de jos a bazinului radiatorului principal ai o sonda termica care decupleaza automat A/C-ul daca temperatura de la baza radiatorului ajunge la valoarea de contact termic). Sistemul de racire pentru motorizarea fara A/C are 2 ventilatoare, cea pentru motorizarea cu A/C are 3 ventilatoare. Si mai sunt si alte detalii, gen pompa electrica de recirculare pentru motorizarea cu A/C, s.a.
Vezi ca termocupla e de doua feluri, pentru motoare cu A/C si motoare fara A/C.
Daca mergi pe versiunea fara A/C, va trebui sa schimbi termocupla si sa modifici cate ceva in instalatia electrica(de exemplu, in partea de jos a bazinului radiatorului principal ai o sonda termica care decupleaza automat A/C-ul daca temperatura de la baza radiatorului ajunge la valoarea de contact termic). Sistemul de racire pentru motorizarea fara A/C are 2 ventilatoare, cea pentru motorizarea cu A/C are 3 ventilatoare. Si mai sunt si alte detalii, gen pompa electrica de recirculare pentru motorizarea cu A/C, s.a.
aditzuspr
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2013
- Mesaj Privat
Nu stiu prea multe despre modelul asta de motorizare si cum ar trebui sa fie .. masina avea un alt radiator pe ea (mai mic , probabil de o corsa ceva) , iar termocupla de pe el era blocata si nici macar conectata... eu nu am fost acasa si tatal meu s-a folosit de ea fara sa se uite si asa s-a intamplat beleaua ... Masina este modelul cu AC , radiatorul care l-am cumparat sincer sa fiu chiar nu am idee daca este pentru modelul cu/fara AC ..
Imi cer scuze Alex , acum am vazut postul , cred ca am sarit peste el ... despre ce ventilatoare este vorba .. masina mea are doar unul si anume termocupla care din cate am inteles este pe 3 viteze .. cum spuneam si mai sus , sunt cam paralel cu motoarele astea de isuzu ... masina am luat-o incompleta si .. e mai greu cand o faci pe piese la motor .
Referitor la ce spuneam mai sus ... dupa ce s-a intamplat beleaua , am rectificat chiuloasa + schimbat semeringurile , schimbat garnitura de chiuloasa si mi-a strans-o un baiat de la service cu cheia dinamometrica , dupa aproximativ 350km facuti cu masina (cam 30 pe zi) am facut un drum pana la tara si inapoi (50 km dus 50 intors , termocupla o aveam pe direct , un buton pus pentru ca nu gaseam acea mufa ce o declansa .. cea cu care am pus poza) cand am ajuns aproape de casa mi-a smuls un furtun de apa , cel de vine sus , mi-a aruncat toata apa si se vedea cum s-a desprins chiuloasa de bloc intr-o parte , partea opusa distributiei . Cand am desfacut chiuloasa prezoanele din partea cutiei erau slabe .. si am fost de fata cand le-a strans pe toate egal , el spunea ca a fost blocul ovalizat si de aceea s-a intamplat ..
Mentionez ca in perioada dupa rectificare a chiuloasei s-a mers foarte usor cu masina , 90km/h maxim si in timp nu bagat piciorul in ea .. Imi cer scuze daca nu m-am exprimat cum trebuie ..
Va pot face niste poze , sa intelegeti mai bine ce si cum , dar sa-mi spuneti mai exact la ce sa fac ..
Allexs a scris:Salut
Pai daca le iei pe incercari nu ai ce sa arzi...
Iar pe culori e cam greu ca toate au aceiasi culoare(maro cu alb)
Deci va trebui sa le iei pe incercate
Ai un fir mai gros, ala trebuie sa intre in pinul 1 din termocupla
in pinul 2 trebuie sa intre firul care cupleaza treapta intai la ventilatoare(adica se invart ventilatorul de ma motor si cel din stanga fata pe turatie mica)
in pinul 3 trebuie sa intre firul care cupleaza treapta 2 (adica se invart toate 3 ventilatoarele pe turatie medie)
In pinul 4 trebuie sa intre firul care cupleaza treapta 3 (adica se invart toate 3 ventilatoarele pe turatie maxima)
Pai daca le iei pe incercari nu ai ce sa arzi...
Iar pe culori e cam greu ca toate au aceiasi culoare(maro cu alb)
Deci va trebui sa le iei pe incercate
Ai un fir mai gros, ala trebuie sa intre in pinul 1 din termocupla
in pinul 2 trebuie sa intre firul care cupleaza treapta intai la ventilatoare(adica se invart ventilatorul de ma motor si cel din stanga fata pe turatie mica)
in pinul 3 trebuie sa intre firul care cupleaza treapta 2 (adica se invart toate 3 ventilatoarele pe turatie medie)
In pinul 4 trebuie sa intre firul care cupleaza treapta 3 (adica se invart toate 3 ventilatoarele pe turatie maxima)
Imi cer scuze Alex , acum am vazut postul , cred ca am sarit peste el ... despre ce ventilatoare este vorba .. masina mea are doar unul si anume termocupla care din cate am inteles este pe 3 viteze .. cum spuneam si mai sus , sunt cam paralel cu motoarele astea de isuzu ... masina am luat-o incompleta si .. e mai greu cand o faci pe piese la motor .
Referitor la ce spuneam mai sus ... dupa ce s-a intamplat beleaua , am rectificat chiuloasa + schimbat semeringurile , schimbat garnitura de chiuloasa si mi-a strans-o un baiat de la service cu cheia dinamometrica , dupa aproximativ 350km facuti cu masina (cam 30 pe zi) am facut un drum pana la tara si inapoi (50 km dus 50 intors , termocupla o aveam pe direct , un buton pus pentru ca nu gaseam acea mufa ce o declansa .. cea cu care am pus poza) cand am ajuns aproape de casa mi-a smuls un furtun de apa , cel de vine sus , mi-a aruncat toata apa si se vedea cum s-a desprins chiuloasa de bloc intr-o parte , partea opusa distributiei . Cand am desfacut chiuloasa prezoanele din partea cutiei erau slabe .. si am fost de fata cand le-a strans pe toate egal , el spunea ca a fost blocul ovalizat si de aceea s-a intamplat ..
Mentionez ca in perioada dupa rectificare a chiuloasei s-a mers foarte usor cu masina , 90km/h maxim si in timp nu bagat piciorul in ea .. Imi cer scuze daca nu m-am exprimat cum trebuie ..
Va pot face niste poze , sa intelegeti mai bine ce si cum , dar sa-mi spuneti mai exact la ce sa fac ..
- Allexs
- **
- 434 mesaje
- din 06 Apr 2008
- Vectra 1996 X17TD
- Bucuresti
Allexs
- Mesaje scrise: 434
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X17TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2008
- Mesaj Privat
aditzuspr
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2013
- Mesaj Privat
Radiatorul meu are 3 gauri de furtune (cel de vine jos in bloc , cel de vine la termostat si cel de vine la vasul de expansiune)
Pe radiator (in partea de sus) este o sonda , cum se poate vedea in poza patrata cu 4 pini
Termocupla , ventilatorul are mufa ovala cu 3 pini ..
Eu in instalatie am 3 mufe dintr'alea ovale (rosu cu negru) cu 3 pini care s-ar conecta la ventilatoare.. probabil una la motor una la ventilatorul de AC si alta la celalalt ventilator.. care nu sunt... deci probabil trebuie sa mai cumpar 2 ventilatoare sa le adaptez.. nu ? Si sa vad pe unde gasesc mufa aceea.. patrata cu 3 pini de la sonda de sus ..
Pe radiator (in partea de sus) este o sonda , cum se poate vedea in poza patrata cu 4 pini
Termocupla , ventilatorul are mufa ovala cu 3 pini ..
Eu in instalatie am 3 mufe dintr'alea ovale (rosu cu negru) cu 3 pini care s-ar conecta la ventilatoare.. probabil una la motor una la ventilatorul de AC si alta la celalalt ventilator.. care nu sunt... deci probabil trebuie sa mai cumpar 2 ventilatoare sa le adaptez.. nu ? Si sa vad pe unde gasesc mufa aceea.. patrata cu 3 pini de la sonda de sus ..
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ventilatoarele din fata radiatorului de A/C se potrivesc de la orice model de Vectra B, sunt BOSCH si se schimba doar mufele pentru ca la 1.7TD este cu mufa mama iar la modelele pe benzina e cu mufe tata.
Va trebui sa-ti faci rost de suportul ala mare din plastic negru in care se fixeaza ambele ventilatoare din fata radiatorului de A/C, o sa-ti pun azi o poza cu el sa vezi concret despre ce vorbesc. Poate il gasesti pe original la un pret decent.
Sunt cu bara fata si traversa date jos, asa ca pot sa fac poze mai in detaliu si o sa ti le pun aici.
Va trebui sa-ti faci rost de suportul ala mare din plastic negru in care se fixeaza ambele ventilatoare din fata radiatorului de A/C, o sa-ti pun azi o poza cu el sa vezi concret despre ce vorbesc. Poate il gasesti pe original la un pret decent.
Sunt cu bara fata si traversa date jos, asa ca pot sa fac poze mai in detaliu si o sa ti le pun aici.
aditzuspr
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2013
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
De felul meu eu inteleg din prima, nu sunt n00b. Dar credeam ca vrei sa-ti refaci sistemul de A/C, cu tot ce tine de el. Altii nu stiu cum sa faca sa-si puna A/C, tu care ai inca o buna parte din sistemul A/C pe masina vrei sa renunti.
Pentru ca sa faci schimbarea la sistemul de racire pentru modelul fara A/C, iti trebuie termocupla pentru modelul fara A/C (daca nu ma insel are alte temperaturi de actionare, probabil are si mai putini pini) iti mai trebuie suportul de plastic din fata radiatorului de apa cel in care sta fixat ventilatorul de racire de pe partea pasagerului si apoi va trebui modificata partea electrica (relee/sigurante/fire). Aici te poate ajuta un electrician care stie ce are de facut.
Pentru ca sa faci schimbarea la sistemul de racire pentru modelul fara A/C, iti trebuie termocupla pentru modelul fara A/C (daca nu ma insel are alte temperaturi de actionare, probabil are si mai putini pini) iti mai trebuie suportul de plastic din fata radiatorului de apa cel in care sta fixat ventilatorul de racire de pe partea pasagerului si apoi va trebui modificata partea electrica (relee/sigurante/fire). Aici te poate ajuta un electrician care stie ce are de facut.
aditzuspr
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2013
- Mesaj Privat
Ma gandeam sa "o fac" fara AC , sa nu mai schimb iar radiatorul... ca este si ala destul de scump , cel putin pe asta l-am cautat 1 luna si ceva si abia l-am gasit la 400 si ceva de ron cu tot cu intercooler si furtune .. un radiator pentru modelul cu AC cat ar fi ?
Imi cer scuze daca sunt mai greu de cap .. doar ca nu stiu mare lucru cu vectraB in general..
Imi cer scuze daca sunt mai greu de cap .. doar ca nu stiu mare lucru cu vectraB in general..
- Allexs
- **
- 434 mesaje
- din 06 Apr 2008
- Vectra 1996 X17TD
- Bucuresti
Allexs
- Mesaje scrise: 434
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X17TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2008
- Mesaj Privat
Daca vrei sa renunti totusi la ac , eu zic sa folosesti termocupla care o ai cu 4 pini sa pui si cele 2 ventilatoare in fata pt ca ai instalatia facuta pt varianta cu ac. Nu are rost sa modifici instalatia si sa schimbi termocupla.
Sa faci racirea pt varianta cu ac si o sa functioneze ca si cum ai ac doar ca nu pornesti aeru niciodata
Sa faci racirea pt varianta cu ac si o sa functioneze ca si cum ai ac doar ca nu pornesti aeru niciodata
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Eu as face altfel, dar poate doar sunt eu asa - mai old-school - de felul meu.
Sa presupunem ca banii nu sunt o problema. Chiar si asa, este exclus sa cumperi piesele de noi (radiatoare, ventilatoare, suport ventilatoare, pompa recirculare, termocupla, etc). Te rupe la bani, oricat de bazat ai fi. Pur si simplu nu merge sa faci asta.
Asa ca as merge initial pe un radiator racire apa pentru modelul cu A/C cu ventilator de racire original SH in spatele lui, sau pe un radiator compatibil si cu ventilator de racire in spatele lui. Incet-incet as cauta si as cumpara piesele care-mi lipsesc pe SH. Poate dura 1an-2ani, nu conteaza... Cauti piesele si negociezi pretul. Apoi le-as monta si as reface sistemul de racire asa cum era el de fabrica, cu A/C.
Dar DACA motorul nu mai are compresie ori pompa/injectoarele nu mai sunt in parametrii dati de fabricant, atunci nu as mai investi niciun ban in masina. La faza asta motorul are foarte multi km si deja da pe afara bugetul, deci renunt si o fac cu radiator de racire de dacie, ventilator de dacie si tot ce se poate face mai ieftin. Apoi trag de ea asa cum este ea, ca nu mai am de ales.
Daca am fost prea radical pe alocuri, imi asum orice critica din partea oricui citeste ce am scris mai sus. Dar sa stii ca daca nu poti face ca acest motor sa se raceasca corect vei avea numai probleme cu el. Si nu vei fii singurul cu ea lovita in fata care posteaza pe acest forum, si care nu si-a mai rezolvat problemele cu racirea.
Nu razbim noi cei ce avem toate componentele originale ce tin de sistemul de racire al acestui moror sa-l facem sa se raceasca corect atunci cand e cald afara (30+ de gradeC), ce sa mai vorbesc de cei ce spera sa rezolve racirea acestui motor folosind tot felul de improvizatii.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Lun 08 Jul, 2013 10:27 pm, modificat de 2 ori în total
Sa presupunem ca banii nu sunt o problema. Chiar si asa, este exclus sa cumperi piesele de noi (radiatoare, ventilatoare, suport ventilatoare, pompa recirculare, termocupla, etc). Te rupe la bani, oricat de bazat ai fi. Pur si simplu nu merge sa faci asta.
Asa ca as merge initial pe un radiator racire apa pentru modelul cu A/C cu ventilator de racire original SH in spatele lui, sau pe un radiator compatibil si cu ventilator de racire in spatele lui. Incet-incet as cauta si as cumpara piesele care-mi lipsesc pe SH. Poate dura 1an-2ani, nu conteaza... Cauti piesele si negociezi pretul. Apoi le-as monta si as reface sistemul de racire asa cum era el de fabrica, cu A/C.
Dar DACA motorul nu mai are compresie ori pompa/injectoarele nu mai sunt in parametrii dati de fabricant, atunci nu as mai investi niciun ban in masina. La faza asta motorul are foarte multi km si deja da pe afara bugetul, deci renunt si o fac cu radiator de racire de dacie, ventilator de dacie si tot ce se poate face mai ieftin. Apoi trag de ea asa cum este ea, ca nu mai am de ales.
Daca am fost prea radical pe alocuri, imi asum orice critica din partea oricui citeste ce am scris mai sus. Dar sa stii ca daca nu poti face ca acest motor sa se raceasca corect vei avea numai probleme cu el. Si nu vei fii singurul cu ea lovita in fata care posteaza pe acest forum, si care nu si-a mai rezolvat problemele cu racirea.
Nu razbim noi cei ce avem toate componentele originale ce tin de sistemul de racire al acestui moror sa-l facem sa se raceasca corect atunci cand e cald afara (30+ de gradeC), ce sa mai vorbesc de cei ce spera sa rezolve racirea acestui motor folosind tot felul de improvizatii.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Lun 08 Jul, 2013 10:27 pm, modificat de 2 ori în total
aditzuspr
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2013
- Mesaj Privat
Am inteles.. va multumesc pentru promptitudine si o sa fac ceea ce mi-ai spus tu .. am stat si m-am gandit , usor usor mai bine o fac cum era ea de la mama ei , de fabrica.. nu ma mai complic cu improvizatii... o sa caut sa schimb sau eventual sa vand radiatorul pentru modelul fara AC care il am acum .. si sa iau altul .. desigur si ventilatoarele din fata trebuiesc luate ..
Iti multumesc inca odata
Iti multumesc inca odata
- Allexs
- **
- 434 mesaje
- din 06 Apr 2008
- Vectra 1996 X17TD
- Bucuresti
Allexs
- Mesaje scrise: 434
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X17TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Cauta sa cumperi toate componentele pe SH, colegul @Allexs a dezmembrat una cu A/C, are ceva piese si preturi bune. Pe urma, daca ai radiatorul de apa pe original + ventilatorul din spatele lui pe original si atentie! daca mergi moderat cu ea pe timp de vara (adica pana in 2.200rpm) nu cred ca vei avea probleme. Pe toamna-iarna-primavara nu trebuie sa-ti faci probleme cu racirea, face fata si doar ventilatorul principal din spatele radiatorului de apa. Intre timp cauti piese pe SH, mai cumperi una-alta... si incet-incet refaci sistemul de racire cu A/C asa cum era el inainte.
Eu asa as proceda, iti doresc mult succes si totodata trag un serios semnal de alarma pentru cei ce merg tare cu motorizarea asta 1.7TD cu A/C si nu tin cont ca daca lovesti masina in fata e destul de greu sa mai refaci partea de racire asa cum era inainte. Din simplul motiv ca motorizarea asta Isuzu cu A/C e destul de rara pe Vectra B, astfel ca se gasesc destul de greu piese pentru el.
L.E:
Uite aici inca un anunt de dezmembrari pe motorizarea ta cu A/C, vezi ce preturi are si poate mai negociezi ceva : https://www.clubopel.com/vie...73&highlight=
Am vrut sa cumpar si eu ceva piese SH de la el (niste nimicuri), dar se pare ca sta foarte prost cu timpul liber. Nu poate ajunge la Posta Româna, vrea sa trimita cu curier rapid care sa-i ia pachetele direct de acasa. Vezi cum te intelegi cu el, poate are ceva repere de care ai nevoie pe partea de racire.
Eu asa as proceda, iti doresc mult succes si totodata trag un serios semnal de alarma pentru cei ce merg tare cu motorizarea asta 1.7TD cu A/C si nu tin cont ca daca lovesti masina in fata e destul de greu sa mai refaci partea de racire asa cum era inainte. Din simplul motiv ca motorizarea asta Isuzu cu A/C e destul de rara pe Vectra B, astfel ca se gasesc destul de greu piese pentru el.
L.E:
Uite aici inca un anunt de dezmembrari pe motorizarea ta cu A/C, vezi ce preturi are si poate mai negociezi ceva : https://www.clubopel.com/vie...73&highlight=
Am vrut sa cumpar si eu ceva piese SH de la el (niste nimicuri), dar se pare ca sta foarte prost cu timpul liber. Nu poate ajunge la Posta Româna, vrea sa trimita cu curier rapid care sa-i ia pachetele direct de acasa. Vezi cum te intelegi cu el, poate are ceva repere de care ai nevoie pe partea de racire.