- bozo
- OP
- 128 mesaje
- din 20 Nov 2012
- Frontera 1996 x20se
- Bucuresti
bozo
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1996 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2012
- Mesaj Privat
Am observat ca sonda lambda arata mereu amestec sarac, dand valori sub 100 mv mai mereu.
Am curatat sonda, iar ca rezultat raspunde mult mai repede, isi schimba valorire mai repede, dar tot arata valori sub 100.
La x20se sonda e incalzita? Ma gandesc ca e dusa rezistenta de incalzire. Oare are si rol de a controla amestecul (adica da benzina mai multa cand simte amestecul sarac) sau numai de monitorizare?
M-am gandit ca trage aer fals, am facut testul cu spray-il si nu am descoperit nici o neregula.
Am curatat sonda, iar ca rezultat raspunde mult mai repede, isi schimba valorire mai repede, dar tot arata valori sub 100.
La x20se sonda e incalzita? Ma gandesc ca e dusa rezistenta de incalzire. Oare are si rol de a controla amestecul (adica da benzina mai multa cand simte amestecul sarac) sau numai de monitorizare?
M-am gandit ca trage aer fals, am facut testul cu spray-il si nu am descoperit nici o neregula.
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
- bozo
- OP
- 128 mesaje
- din 20 Nov 2012
- Frontera 1996 x20se
- Bucuresti
bozo
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1996 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2012
- Mesaj Privat
Cred ca merge mai bine daca functioneaza sonda corect. Masina nu trage mai bine nici cu un amestec sarac, nici cu unul bogat. La mine e sarac, deci primeste aer mai mult decat combustibil, asta daca ma iau dupa sonda. Imi stocheaza erori de amestec sarac, si voltaj prea mic la sonda lambda.
Nu cred ca merge mai bine fara... Cred ca o sa o schimb zilele astea si revin cu pareri.
Am vazut ca valorile normale ale voltajului ar fi intre 200 si 900 mv. La mine rar trece de 200 daca e mai turata.
Treaba e ca fuge destul de bine, chiar m-am mirat cum fuge, dar in ultimul timp si consumul s-a cam marit, destul de mult, cam cu vreo jumatate de galeata in plus la suta de km.
Ia pune aici niste idei de marire a puterii, ca la benzinare, mai ales in 8v daca mai storci 5-10 cai in plus esti bengos.
Nu cred ca merge mai bine fara... Cred ca o sa o schimb zilele astea si revin cu pareri.
Am vazut ca valorile normale ale voltajului ar fi intre 200 si 900 mv. La mine rar trece de 200 daca e mai turata.
Treaba e ca fuge destul de bine, chiar m-am mirat cum fuge, dar in ultimul timp si consumul s-a cam marit, destul de mult, cam cu vreo jumatate de galeata in plus la suta de km.
Ia pune aici niste idei de marire a puterii, ca la benzinare, mai ales in 8v daca mai storci 5-10 cai in plus esti bengos.
- bozo
- OP
- 128 mesaje
- din 20 Nov 2012
- Frontera 1996 x20se
- Bucuresti
bozo
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1996 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2012
- Mesaj Privat
Am schimbat sonda.
Rezultatul e mers mai frumos, trage mai bine si fara ezitari, arata valori pe opcom intre 200 si 800 mv. Acum motorul merge in parametrii normali si nu ma asteptam sa traga asa bine, credeam ca asa e ea mai puturoasa. An vazut ca si alte frontere tot asa mergeau, chiar si mai prost, deci aveti grija ca senzorii sa functioneze cum trebuie, mai ales debitmetrul sonda lambda si senzorul de temperatura al aerului, pentru ca daca amestecul nu e corect consuma si mai mult si nici nu are putere.
Sonda cred ca are o durata de viata limitata, datorita mediului ostil in care lucreaza, si daca nu e picata de tot nu prea iti dai seama ca nu lucreaza cum trebuie.
Rezultatul e mers mai frumos, trage mai bine si fara ezitari, arata valori pe opcom intre 200 si 800 mv. Acum motorul merge in parametrii normali si nu ma asteptam sa traga asa bine, credeam ca asa e ea mai puturoasa. An vazut ca si alte frontere tot asa mergeau, chiar si mai prost, deci aveti grija ca senzorii sa functioneze cum trebuie, mai ales debitmetrul sonda lambda si senzorul de temperatura al aerului, pentru ca daca amestecul nu e corect consuma si mai mult si nici nu are putere.
Sonda cred ca are o durata de viata limitata, datorita mediului ostil in care lucreaza, si daca nu e picata de tot nu prea iti dai seama ca nu lucreaza cum trebuie.
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
azi am masurat si eu cu multimetrul tensiunea pe sonda, am 0,7-0,8 V. cu op-com ma conectez la ecu dar nu pot vedea nimic, am varianta 12... cu interfata pentru insignia, o fi mai noua am s-o incerc si pe cea mai veche. imi consuma mult (20 l/100 ), am gasit furtunul la debitmetru desfacut si cred ca de aici era problema.
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
am rezolvat problema cu consumul mare pe care in aveam(15 l/100 km) : cum am scris mai sus pe sonda aveam tensiunea in jur de 0,7 V dar intre minusul sondei si minusul ECU mai aveam in jur de - 0,5 V si pacalea calculatorul ca are amestec sarac, am refacut legatura la masa masinii si am reglat din potentiometrul din debitmetru sa am in jur de 0,4 V la ralanti.
acum pare ca am un consum comparabil cu insignia, umblu cu bidonul de 10 litri in portbagaj si astept sa raman fara benzina.am alimentat cu 17,5 litri, am aproape 200 km facuti, merg pana raman fara benzina. inainte cu aceeasi cantitate(de 100 lei) faceam putin peste 100 km.
acum pare ca am un consum comparabil cu insignia, umblu cu bidonul de 10 litri in portbagaj si astept sa raman fara benzina.am alimentat cu 17,5 litri, am aproape 200 km facuti, merg pana raman fara benzina. inainte cu aceeasi cantitate(de 100 lei) faceam putin peste 100 km.
- claudiu arghir
- *
- 44 mesaje
- din 03 Feb 2014
- Frontera 1995
- Bucuresti
claudiu arghir
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2014
- Mesaj Privat
rebecca83
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Cluj
- Masina: Frontera 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2014
- Mesaj Privat
SAlutare baieti, am o problema la un c20ne maninca de numa , nu trage, adica trage fff rau de abea urca cu a 2 a un deal care un tico il ia cu a 4a . nu stiu cu ce sa incep. am facut urmatoarele. schimbat bujii , filtre fise test pe motor mia facut cineva si zice ca e beton. si parca nici nu merge f rotund. banuiesc ori sonda ori debimetru de aer. mai e o chestie pina sa se incalzeasca motorul, nu trage si parca intrerupe.
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- klavs
- **
- 232 mesaje
- din 23 Apr 2013
- Vectra 2008 Z20NET
- Arges
klavs
- Mesaje scrise: 232
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2008 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2013
- Mesaj Privat
rebecca83 a scris:maninca de numa , nu trage, adica trage fff rau de abea urca cu a 2 a un deal care un tico il ia cu a 4a . . . si parca nici nu merge f rotund. banuiesc ori sonda ori debimetru de aer. mai e o chestie pina sa se incalzeasca motorul, nu trage si parca intrerupe.
Daca mai miroase si a benzina de te ineaca pana se incalzeste,... incearca o curatare (si test) injectoare si tot ce tine de admisie (spalare senzori cu spray). Asta daca merge corect, adica in 4 cilindri.
Niagara
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Vaslui
- Masina: Frontera 1997 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2014
- Mesaj Privat
sever iulian a scris:am rezolvat problema cu consumul mare pe care in aveam(15 l/100 km) : cum am scris mai sus pe sonda aveam tensiunea in jur de 0,7 V dar intre minusul sondei si minusul ECU mai aveam in jur de - 0,5 V si pacalea calculatorul ca are amestec sarac, am refacut legatura la masa masinii si am reglat din potentiometrul din debitmetru sa am in jur de 0,4 V la ralanti.
acum pare ca am un consum comparabil cu insignia, umblu cu bidonul de 10 litri in portbagaj si astept sa raman fara benzina.am alimentat cu 17,5 litri, am aproape 200 km facuti, merg pana raman fara benzina. inainte cu aceeasi cantitate(de 100 lei) faceam putin peste 100 km.
acum pare ca am un consum comparabil cu insignia, umblu cu bidonul de 10 litri in portbagaj si astept sa raman fara benzina.am alimentat cu 17,5 litri, am aproape 200 km facuti, merg pana raman fara benzina. inainte cu aceeasi cantitate(de 100 lei) faceam putin peste 100 km.
Cum se prezinta acum consumul? A ramas asa cum il descrii in mesajul din martie? Daca poti parcurge 200 km cu 17 litri, atunci aproape ca ai redus la jumatate consumul.
Si eu am remarcat ca parcurg cam 120 km cu benzina cumparata de 100 de lei. Asa ca sunt foarte interesat de reglajul pe care l-ai facut. Te rog sa-mi descrii mai detaliat cum ai procedat (eventual pm).
Multumesc !
- razvan_007007
- *
- 7 mesaje
- din 02 Mar 2016
- Corsa 2003 Z12XE
- Bucuresti
razvan_007007
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2016
- Mesaj Privat