- Chitoiu Alex
- OP
- 46 mesaje
- din 09 Apr 2014
- Astra 2001 Y17DT
- Hunedoara
Chitoiu Alex
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2014
- Mesaj Privat
Salut! De cateva luni ma macina zgomotul asta, si nu reusesc sa gasesc de unde provine , sau daca asa e normal sa faca motorul. Se aude cel mai puternic in momentul in care am acceleratia constanta. Daca merg constant incepe si se aude ca un tacanit de tacheti metalic, daca las masina in frana de motor nu se mai aude, cand accelerez isi pierde din intensitate si aproape ca dispare. Eh.. cand merg constant face continuu. Am facut un video dar nu stiu daca reusiti sa auziti la ce zgomot ma refer. Am cautat peste tot pe langa motor sa vad ceva slabit orice, nu am gasit nimic. Se aude ca si cum ceva ar ramane intre-deschis cand tin constant acceleratia.
- Chitoiu Alex
- OP
- 46 mesaje
- din 09 Apr 2014
- Astra 2001 Y17DT
- Hunedoara
Chitoiu Alex
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2014
- Mesaj Privat
- Chitoiu Alex
- OP
- 46 mesaje
- din 09 Apr 2014
- Astra 2001 Y17DT
- Hunedoara
Chitoiu Alex
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2014
- Mesaj Privat
- Chitoiu Alex
- OP
- 46 mesaje
- din 09 Apr 2014
- Astra 2001 Y17DT
- Hunedoara
Chitoiu Alex
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2014
- Mesaj Privat
Mai vin cu unele completari.. nu stiu daca e relevant in cazul de fata, dar motorul cam tremura la relanti, desi am schimbati tampoane la motor, nu sunt rupte. Inca o chestie ciudata in timpul mersului cand masina este pe liber, turatia este intre 900-1000-1100, cand opresc pe loc, scade la 850 dar tremura masina.
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Sa incerc o parere din experienta cu acest motor
- ulei prost inclusiv cu norma C3 care e otrava pt motorul asta - se aud toate in el
- suporti motor obositi sau schimbati cu altii prea rigizi care transmit vibratii - vezi pe Corteco toti 4 suportii
- cu EGR-ul m-am tot jucat tot anulandu-l cu o tablita dar n'am sesizat zgomote din partea lui. De fapt o singura data am sesizat un fel de rontait in accelerari doar, un sunet ca si cum ar fi fost avansul prea mare.
- 850 ture la relanti oricum e cam maricel. Eu am mai putin.
- si ar mai fi vizat senzorul de turatie ( crankshaft senzor ) el mai da mers de tractor cu sunet metalic si oscilatii de turometru.
- mai poti porni motorul fara cureaua accesorii - poate ai vreo rola-rulment dusa sau pompa apa ori alt accesoriu.
- si am mai patit ca evavuarea in zona flexibil sa trepideze la atingere pe motor.
- ulei prost inclusiv cu norma C3 care e otrava pt motorul asta - se aud toate in el
- suporti motor obositi sau schimbati cu altii prea rigizi care transmit vibratii - vezi pe Corteco toti 4 suportii
- cu EGR-ul m-am tot jucat tot anulandu-l cu o tablita dar n'am sesizat zgomote din partea lui. De fapt o singura data am sesizat un fel de rontait in accelerari doar, un sunet ca si cum ar fi fost avansul prea mare.
- 850 ture la relanti oricum e cam maricel. Eu am mai putin.
- si ar mai fi vizat senzorul de turatie ( crankshaft senzor ) el mai da mers de tractor cu sunet metalic si oscilatii de turometru.
- mai poti porni motorul fara cureaua accesorii - poate ai vreo rola-rulment dusa sau pompa apa ori alt accesoriu.
- si am mai patit ca evavuarea in zona flexibil sa trepideze la atingere pe motor.
- Chitoiu Alex
- OP
- 46 mesaje
- din 09 Apr 2014
- Astra 2001 Y17DT
- Hunedoara
Chitoiu Alex
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2014
- Mesaj Privat
Salut! Mersi pentru raspuns!
- In motor ulei Ravenol 5w40. Am avut si castrol magnatec 10w40, dar nu se auzea diferit.
- Cat despre EGR exact ala e zgomotul, ca un avans mare, un rontait, tacanit, cand las pedala de acceleratie nu se mai aude deloc, cum o apas se aude. Cand e rece motorul se aude mai tare. Am incercat sa scot furtunul de vacuum de la egr, dar nu e nicio schimbare in mersul masinii, iar zgomotul e la fel.
- La evacuare nu m-am uitat, am sa ma uit cu prima ocazie.
- Senzorul crankshaft l-am schimbat,e nou.
Eu tot la EGR ma gandeam , dar vroiam sa stiu daca acesta poate produce vreun tacanit/rontait metalic. Repet se aude doar cand apas pedala de acceleratie, in frana de motor nu, iar cand apas mai mult mai scade in intensitate, dar la mers constant ma calca pe nervi.
Imi poti face o recomandare de ulei mai bun?
Inca ceva. Pe langa problema cu zgomotul asta, masina merge perfect, trage bine , porneste la sfert si la -20 de grade. Deci alte simptome nu sunt, decat vibratie la relanti.
- In motor ulei Ravenol 5w40. Am avut si castrol magnatec 10w40, dar nu se auzea diferit.
- Cat despre EGR exact ala e zgomotul, ca un avans mare, un rontait, tacanit, cand las pedala de acceleratie nu se mai aude deloc, cum o apas se aude. Cand e rece motorul se aude mai tare. Am incercat sa scot furtunul de vacuum de la egr, dar nu e nicio schimbare in mersul masinii, iar zgomotul e la fel.
- La evacuare nu m-am uitat, am sa ma uit cu prima ocazie.
- Senzorul crankshaft l-am schimbat,e nou.
Eu tot la EGR ma gandeam , dar vroiam sa stiu daca acesta poate produce vreun tacanit/rontait metalic. Repet se aude doar cand apas pedala de acceleratie, in frana de motor nu, iar cand apas mai mult mai scade in intensitate, dar la mers constant ma calca pe nervi.
Imi poti face o recomandare de ulei mai bun?
Inca ceva. Pe langa problema cu zgomotul asta, masina merge perfect, trage bine , porneste la sfert si la -20 de grade. Deci alte simptome nu sunt, decat vibratie la relanti.
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Uite aici o mica discutie ( urmareste-l pe @ BAZGANM- pag. 2 )
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=20
La mine seria de zgomote suspecte a inceput cu o simpla parcare. Mi-am mutat locul de parcare pe un plan inclinat si parcam cum se nimerea' ba cu fata, ba cu spatele, ba oblic, in fine). In timp am observat ca daca masina era inclinata spre stanga o apucau toti dracii. Tot felul de vibratii si trepidatii de ma omorau. Apoi , la un drum mai lung, din senin in timpul mersului am inceput da resimt vibratii si in gura ! Am oprit repede m-am uitat peste tot dar n-am gasit nimic suspect.
Am mers la service ( eram in mare criza de timp ca sa stau eu langa masina ) mi'au schimbat suport motor stanga ca cica era praf si forta toate conexele motorului si cind am scos masina din service vibra mai tare ! Asa ca am cumparat toti 4 suportii pe Corteco.
Oricum trebuie sa delimitezi daca zgomotul tau metalic e din internele motorului sau o atingere motor- caroserie.
In accelerare m-as gandi mai degraba la turbina cu ungere proasta decat la EGR.
Ti-am mai zis, porneste motorul citeva minute cu cureaua accesorii demontata. Eu am avut rola intinzator dusa si moamaa ce scandal era in stare sa faca mai ales dupa ce se incalzea.
Fa un remap la masina ( in cazul in care nu ai ) , adauga niste ulei 2T in motorina, daca vrei poti trece pe ce ulei folosesc eu ( nu zic ca e mai bun, zic ca pt motorul meu e super ok - Motul X-cess 5W40 cu schimb la 8-10 mii ) , curata EGR si MAP si verifica sa nu danseze nimic pe la motor. Asta daca zici ca suportii motor sint ok.
Si mai ramane sa depistezi cat mai exact sursa /zona zgomotului.
Bafta.
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=20
La mine seria de zgomote suspecte a inceput cu o simpla parcare. Mi-am mutat locul de parcare pe un plan inclinat si parcam cum se nimerea' ba cu fata, ba cu spatele, ba oblic, in fine). In timp am observat ca daca masina era inclinata spre stanga o apucau toti dracii. Tot felul de vibratii si trepidatii de ma omorau. Apoi , la un drum mai lung, din senin in timpul mersului am inceput da resimt vibratii si in gura ! Am oprit repede m-am uitat peste tot dar n-am gasit nimic suspect.
Am mers la service ( eram in mare criza de timp ca sa stau eu langa masina ) mi'au schimbat suport motor stanga ca cica era praf si forta toate conexele motorului si cind am scos masina din service vibra mai tare ! Asa ca am cumparat toti 4 suportii pe Corteco.
Oricum trebuie sa delimitezi daca zgomotul tau metalic e din internele motorului sau o atingere motor- caroserie.
In accelerare m-as gandi mai degraba la turbina cu ungere proasta decat la EGR.
Ti-am mai zis, porneste motorul citeva minute cu cureaua accesorii demontata. Eu am avut rola intinzator dusa si moamaa ce scandal era in stare sa faca mai ales dupa ce se incalzea.
Fa un remap la masina ( in cazul in care nu ai ) , adauga niste ulei 2T in motorina, daca vrei poti trece pe ce ulei folosesc eu ( nu zic ca e mai bun, zic ca pt motorul meu e super ok - Motul X-cess 5W40 cu schimb la 8-10 mii ) , curata EGR si MAP si verifica sa nu danseze nimic pe la motor. Asta daca zici ca suportii motor sint ok.
Si mai ramane sa depistezi cat mai exact sursa /zona zgomotului.
Bafta.
- Chitoiu Alex
- OP
- 46 mesaje
- din 09 Apr 2014
- Astra 2001 Y17DT
- Hunedoara
Chitoiu Alex
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2014
- Mesaj Privat
Am sa incerc sa dau jos si cureaua de accesorii, dar ma gandesc ca daca ar fi o rola s-ar auzi si cand masina e in frana de motor. Zgomotul se aude cel mai pronuntat in momentul in care acceleratia este calcata putin si o tin constant. Ar putea fi un zgomot produs de tacheti?
Am avut un tampon de motor rupt, cel de la cutia de viteze pe care l-am schimbat cu unul corteco, pe cel din spatele motorului l-am schimbat cu unu original dar second, si se manifesta exact ca al meu. Nu erau rupte nici unu nici celalalt. Cel din fata motorului pare obosit , dar am vazut unul nou si pare ca ar avea doar o foita asa , nu pare ca tine nimic.
Tind sa cred ca zgomotul provine de la ceva,( o valva, o supapa) care se deschide in momentul in care calc pedala de acceleratie. Cum las pedala cum dispare.
Am avut un tampon de motor rupt, cel de la cutia de viteze pe care l-am schimbat cu unul corteco, pe cel din spatele motorului l-am schimbat cu unu original dar second, si se manifesta exact ca al meu. Nu erau rupte nici unu nici celalalt. Cel din fata motorului pare obosit , dar am vazut unul nou si pare ca ar avea doar o foita asa , nu pare ca tine nimic.
Tind sa cred ca zgomotul provine de la ceva,( o valva, o supapa) care se deschide in momentul in care calc pedala de acceleratie. Cum las pedala cum dispare.
- Chitoiu Alex
- OP
- 46 mesaje
- din 09 Apr 2014
- Astra 2001 Y17DT
- Hunedoara
Chitoiu Alex
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2014
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Ptfoai!
Masina am luat-o cu Aral 10W40 si facea ca dracu".
Cand am ajuns cu ea acasa dupa cumparare deja vroiam benzinar !
A fost primul meu diesel si pe vremea aceea inotam si eu in folclor referitor la orice - ba ca asa e motorul, ba ca eu sint prea sensibil, ca asa e trecerea de la benzinar la diesel, ca degeaba schimb uleiul " ca toate e la fel" - in fine - aveam galagie maxima si putere spre deloc incat radeau copiii cu Loganuri de 1.4 de mine.
Si pt ca miturile urbane sint cel mai greu de scos din capul omului, m-am dus la mag si am cerut ulei pt masina asta ( cu talonul in mana )
Si daca oricum toate uleiurile sint la fel vanzatorul s'a uitat prin magazin sa vada ce ulei nu prea i-a trecut . Mi-a dat tot Aral dar cu norma C3. El a zis ca e perfect, eu am dat din umeri si l-am bagat in motor.
Atunci sa vezi ! - s-a dublat zgomotul, parca mergea infranata, masina era extrem de obositoare si, de la 60 km/h in sus trebuia sa ridic vocea sa ma pot intelege cu cel din dreapta !
Eram atat de dezamagit incat am pus masina in vanzare dar am primit cu vreo 400 euro mai putin de la samsari si am renuntat.
M-am pus pe citit si studiu - etc, etc, - am scos din jocurile motor, trepidatii ( cleme si suruburi lipsa, grila bara fata jos ce vibra, filtru aer avea tampoanele rupte, intercoolerul zornaia si batea pe radiator, evacuare care dansa, curatat admisie, in fine ) si am pus X- cess dupa ce am citit 100 de scandaluri contra si 4 pareri de ok.
Mi-am zis ca nu poate fi mai rau cu X-cess decat cu Aral C3 !
Nu mai retin ce combinatii am facut atunci dar stiu ca in 3 luni am facut 3 schimburi de ulei spre disperarea nevestei care se uita suspicios la mine.
Am pus X-cess si de la prima cheie am avut senzatia ca parca motorul era invelit intr-o plapuma. Mai incantat am fost insa cand am simtit ca motorul " se rostogoleste" mult mai usor si simteam un demaraj mai bun desi sincer, dupa toate discutile contra X-cess de pe forum si dupa experimentele mele cu uleiuri nepotrivite eram tare suspicios la reclama Motul ca ar unge, curata si economisii!
A trebuit insa sa recunosc ca au avut dreptate ! Consumul mi-a scazut cu un 0,3 % aprox, nu e mult dar e ceva totusi.
Si totusi ceva mai tacanea totusi, ceva parca mai trancanea dar am observat ca trancaneala se schimba in functie de motorina. Cu toate astea am fost la service si " pai ca sa vezi" la pistonul 1 bate ceva, ca tacheti, ca turbina, ca sa desfacem- bine, multumesc, o las asa.
Dupa alte studii si recomandari ( fise tehnice motorina euro 3 vs euro 5 ) am ajuns sa bag 5 ml ulei 2T Liqui Moly la 1 l motorina - si surpriza, totul s-a linistit !
Mai am o singura problema cu zgomotele dar e de la ambreiaj. Dimineata la pornire, in primele 5-10 min de functionare ambreiajul troncane/chitzaie ca naiba dar daca calc pedala se face liniste. La cald nu se mai aude nimic.
Asa a facut masina asta tot timpul fe cand o am si mai face dar pana ambreiajul e ok, eu nu-l desfac.
Concluzie ? ( daca tot m-am lungit atat si am scris de toate ) - acum nu mi-as da dieselul asta nici pe 2 benzinare !
Bafta.
Ps - uleiul avut de motor de-a lungul vremii si otrava aia de C3 mi-a lasat o groaza de jeg in motor dar dupa al 3-lea / al 4-lea schimb cu X- cess totul a devenit luna ( din cat pot vedea prin buson)
Inainte, dupa schimb, uleiul se inegrea in 200 km - acum incepe sa se inchida la culoare cam la 1500 km.
Doar ca din cauza forjelor mele ma vad silit sa-l schimb la 8000.
Am mai facut un remap sa rad de Loganistii cu 1.6 si dupa schimbarea softului parca am mai obtinut un plus de liniste si optimizari.
Bafta !
Masina am luat-o cu Aral 10W40 si facea ca dracu".
Cand am ajuns cu ea acasa dupa cumparare deja vroiam benzinar !
A fost primul meu diesel si pe vremea aceea inotam si eu in folclor referitor la orice - ba ca asa e motorul, ba ca eu sint prea sensibil, ca asa e trecerea de la benzinar la diesel, ca degeaba schimb uleiul " ca toate e la fel" - in fine - aveam galagie maxima si putere spre deloc incat radeau copiii cu Loganuri de 1.4 de mine.
Si pt ca miturile urbane sint cel mai greu de scos din capul omului, m-am dus la mag si am cerut ulei pt masina asta ( cu talonul in mana )
Si daca oricum toate uleiurile sint la fel vanzatorul s'a uitat prin magazin sa vada ce ulei nu prea i-a trecut . Mi-a dat tot Aral dar cu norma C3. El a zis ca e perfect, eu am dat din umeri si l-am bagat in motor.
Atunci sa vezi ! - s-a dublat zgomotul, parca mergea infranata, masina era extrem de obositoare si, de la 60 km/h in sus trebuia sa ridic vocea sa ma pot intelege cu cel din dreapta !
Eram atat de dezamagit incat am pus masina in vanzare dar am primit cu vreo 400 euro mai putin de la samsari si am renuntat.
M-am pus pe citit si studiu - etc, etc, - am scos din jocurile motor, trepidatii ( cleme si suruburi lipsa, grila bara fata jos ce vibra, filtru aer avea tampoanele rupte, intercoolerul zornaia si batea pe radiator, evacuare care dansa, curatat admisie, in fine ) si am pus X- cess dupa ce am citit 100 de scandaluri contra si 4 pareri de ok.
Mi-am zis ca nu poate fi mai rau cu X-cess decat cu Aral C3 !
Nu mai retin ce combinatii am facut atunci dar stiu ca in 3 luni am facut 3 schimburi de ulei spre disperarea nevestei care se uita suspicios la mine.
Am pus X-cess si de la prima cheie am avut senzatia ca parca motorul era invelit intr-o plapuma. Mai incantat am fost insa cand am simtit ca motorul " se rostogoleste" mult mai usor si simteam un demaraj mai bun desi sincer, dupa toate discutile contra X-cess de pe forum si dupa experimentele mele cu uleiuri nepotrivite eram tare suspicios la reclama Motul ca ar unge, curata si economisii!
A trebuit insa sa recunosc ca au avut dreptate ! Consumul mi-a scazut cu un 0,3 % aprox, nu e mult dar e ceva totusi.
Si totusi ceva mai tacanea totusi, ceva parca mai trancanea dar am observat ca trancaneala se schimba in functie de motorina. Cu toate astea am fost la service si " pai ca sa vezi" la pistonul 1 bate ceva, ca tacheti, ca turbina, ca sa desfacem- bine, multumesc, o las asa.
Dupa alte studii si recomandari ( fise tehnice motorina euro 3 vs euro 5 ) am ajuns sa bag 5 ml ulei 2T Liqui Moly la 1 l motorina - si surpriza, totul s-a linistit !
Mai am o singura problema cu zgomotele dar e de la ambreiaj. Dimineata la pornire, in primele 5-10 min de functionare ambreiajul troncane/chitzaie ca naiba dar daca calc pedala se face liniste. La cald nu se mai aude nimic.
Asa a facut masina asta tot timpul fe cand o am si mai face dar pana ambreiajul e ok, eu nu-l desfac.
Concluzie ? ( daca tot m-am lungit atat si am scris de toate ) - acum nu mi-as da dieselul asta nici pe 2 benzinare !
Bafta.
Ps - uleiul avut de motor de-a lungul vremii si otrava aia de C3 mi-a lasat o groaza de jeg in motor dar dupa al 3-lea / al 4-lea schimb cu X- cess totul a devenit luna ( din cat pot vedea prin buson)
Inainte, dupa schimb, uleiul se inegrea in 200 km - acum incepe sa se inchida la culoare cam la 1500 km.
Doar ca din cauza forjelor mele ma vad silit sa-l schimb la 8000.
Am mai facut un remap sa rad de Loganistii cu 1.6 si dupa schimbarea softului parca am mai obtinut un plus de liniste si optimizari.
Bafta !
- Chitoiu Alex
- OP
- 46 mesaje
- din 09 Apr 2014
- Astra 2001 Y17DT
- Hunedoara
Chitoiu Alex
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2014
- Mesaj Privat
Aries, multumesc mult pentru interesul acordat problemei mele. Si.. m-ai convins, am sa incerc si ei x-cess-ul. Maine sunt liber si daca nu e foarte frig am sa desfac si EGR-ul sa il curat, fiindca am luat masina din Austria, si probabil nu s-a umblat pe acolo. Incerc si varianta asta. Sper totusi zornaiala asta sa fie de la EGR , ca apoi raman fara variante:)) tachetii nu stiu daca ar tacanii doar in momentul in care calc acceleratia. Zgomotul se aude cel mai clar pe la 50/80 la ora, pe la 2000 ture, cand motorul se aude foarte slab, se aude doar vibratia/zornaiala/tacaneala asta metalica. Nu stiu.. in fiecare zi imi manca nervii..Sper sa rezolv ceva.
- Chitoiu Alex
- OP
- 46 mesaje
- din 09 Apr 2014
- Astra 2001 Y17DT
- Hunedoara
Chitoiu Alex
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2014
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Nu as vrea sa te dezamagesc ca zornaiala ta se trage de la EGR pt ca nu vad ce sa faca zgomot la el dar totusi e indicat sa-l verifici si mai ales sa arunci un ochi din cat se poate in galeria admisie.
Da, eu am avut o "rontaiala" din cauza EGR-ului insa s-a manifestat cand am blindat teava metalica ce vine de la evacuare la EGR in scopul anularii lui mecanice. Nu stiu de unde provenea acea " rontaiala" ca de " avans prea mare" dar cand am scos blindul lasand EGR ON - zgomotul a disparut.
Nu prea vad ce sa-ti zornaie mai ales ca masina zici ca e perfect functionala.
- o rola intindere poate scoate sunete si doar la anumite turatii nu e neaparat sa faca mereu.
Ti-am zis, demonteaza curea accesorii si invarte cu mana in toate felurile fiecare rola si fulie sau ruleaza asa 1-2 km.
Ok
- pune un ulei bun ( X-cess daca vrei - eu n-am vrut sa " te conving" ci doar ti-am spus experienta mea )
- de proba baga niste ulei 2T in motorina ( de oricare gasesti pe la peco, drujbe, gradinarit) - si astea sint minerale, semi si sintetice ) - si daca vezi schimbari in bine dupa min 50 km intram in detalii
- vezi de o motorina mai de top - tot pt proba ( al dracu', morisca mea e tare pretentioasa, doar MOL EVO ii place )
- si ..... pune oe cineva la volan sa accelereze dupa indicatiile tale la relanti si incearca sa vezi privind motorul daca reusesti sa prinzi zona zgomotolui.
Am resoftare de vreo 3 ani facuta de MBTuning ( informatii aici pe forum ) si vreau doar sa subliniez ca:
inainte
- la rece mai tragea cumva dar dupa ce se incalzea abia se taraia pe asfalt
- lag in acceleratie ( calcam pedala si dupa 2 secunde avea chef masina sa-mi raspunda)
- tot felul de troncaneli, zgomote, pirtzuri si basini
- insa fara erori si fara fum in spate
dupa
- raspuns promt la pedala si inviorare semnificativa
- trage foarte bine si la rece si la cald si mai ales de la turatii mai mici ( 1600-1800 ture) iar dupa 2100 imi mai sare si turbina in ajutor
- au disparut multe din sunetele aiurea ( si au aparut altele - dar astea cred ca doar eu le aud pt ca am devenit fanatic cum sa imi dresez motorul sa functioneze in liniste.
- si tot fara erori sau fum in spate
- teoretic am undeva la 92-95-98 CP ( de la 75 ) si cuplu a urcat de la 160 Nm la vreo 205-210-215 Nm.
Dau valori aproximative in lipsa unu test dinamometric.
Totusi cred ca ma situez la limita superioara a acestor valori dupa cum am vazut ca se comporta masina in trafic fata de alte masini.
Am tot ascultat sunetul din filmulet dar chiar nu-mi pot da seama ce l-ar putea produce.
Mai poti desface din cat poti capacul plastic distributie sa vezi daca e totul ok acolo si nu freaca ceva in capac. Banuiesc ca ai si compresor AC (eu n-am ) si vezi daca nu-i el vinovatul. In rest , eu cam raman la ax/ pale turbina - scoate furtunul ( cu motorul oprit ) si baga degetele la ax-pale turbina ; vezi cat ulei gasesti, ce joc ai la ax si cit de usor se invarte.
Mai verifica sa nu fie intercoolerul fisurat si furtunele turbina si admisie ( filtru, debitmetru, etc ) stranse bine si etans.
Bafta.
Da, eu am avut o "rontaiala" din cauza EGR-ului insa s-a manifestat cand am blindat teava metalica ce vine de la evacuare la EGR in scopul anularii lui mecanice. Nu stiu de unde provenea acea " rontaiala" ca de " avans prea mare" dar cand am scos blindul lasand EGR ON - zgomotul a disparut.
Nu prea vad ce sa-ti zornaie mai ales ca masina zici ca e perfect functionala.
- o rola intindere poate scoate sunete si doar la anumite turatii nu e neaparat sa faca mereu.
Ti-am zis, demonteaza curea accesorii si invarte cu mana in toate felurile fiecare rola si fulie sau ruleaza asa 1-2 km.
Ok
- pune un ulei bun ( X-cess daca vrei - eu n-am vrut sa " te conving" ci doar ti-am spus experienta mea )
- de proba baga niste ulei 2T in motorina ( de oricare gasesti pe la peco, drujbe, gradinarit) - si astea sint minerale, semi si sintetice ) - si daca vezi schimbari in bine dupa min 50 km intram in detalii
- vezi de o motorina mai de top - tot pt proba ( al dracu', morisca mea e tare pretentioasa, doar MOL EVO ii place )
- si ..... pune oe cineva la volan sa accelereze dupa indicatiile tale la relanti si incearca sa vezi privind motorul daca reusesti sa prinzi zona zgomotolui.
Am resoftare de vreo 3 ani facuta de MBTuning ( informatii aici pe forum ) si vreau doar sa subliniez ca:
inainte
- la rece mai tragea cumva dar dupa ce se incalzea abia se taraia pe asfalt
- lag in acceleratie ( calcam pedala si dupa 2 secunde avea chef masina sa-mi raspunda)
- tot felul de troncaneli, zgomote, pirtzuri si basini
- insa fara erori si fara fum in spate
dupa
- raspuns promt la pedala si inviorare semnificativa
- trage foarte bine si la rece si la cald si mai ales de la turatii mai mici ( 1600-1800 ture) iar dupa 2100 imi mai sare si turbina in ajutor
- au disparut multe din sunetele aiurea ( si au aparut altele - dar astea cred ca doar eu le aud pt ca am devenit fanatic cum sa imi dresez motorul sa functioneze in liniste.
- si tot fara erori sau fum in spate
- teoretic am undeva la 92-95-98 CP ( de la 75 ) si cuplu a urcat de la 160 Nm la vreo 205-210-215 Nm.
Dau valori aproximative in lipsa unu test dinamometric.
Totusi cred ca ma situez la limita superioara a acestor valori dupa cum am vazut ca se comporta masina in trafic fata de alte masini.
Am tot ascultat sunetul din filmulet dar chiar nu-mi pot da seama ce l-ar putea produce.
Mai poti desface din cat poti capacul plastic distributie sa vezi daca e totul ok acolo si nu freaca ceva in capac. Banuiesc ca ai si compresor AC (eu n-am ) si vezi daca nu-i el vinovatul. In rest , eu cam raman la ax/ pale turbina - scoate furtunul ( cu motorul oprit ) si baga degetele la ax-pale turbina ; vezi cat ulei gasesti, ce joc ai la ax si cit de usor se invarte.
Mai verifica sa nu fie intercoolerul fisurat si furtunele turbina si admisie ( filtru, debitmetru, etc ) stranse bine si etans.
Bafta.
- Chitoiu Alex
- OP
- 46 mesaje
- din 09 Apr 2014
- Astra 2001 Y17DT
- Hunedoara
Chitoiu Alex
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2014
- Mesaj Privat
Salutare! La multi ani! Am intrat in noul an tot cu problema:)) Astazi am observat ca desi motorul a mers 45 minute la relanti, timp in care am tot incercat sa pornesc masina unui prieten , teava de recirculare a gazelor de la EGR (cea metalica , mai subtire) era rece, nu trebuia sa se incalzeasca? am scos furtunul de vacuum care intra in egr, si facea vacuum dar nu foarte tare. Sa fie blocat EGR-ul? Poate un EGR blocat, murdar, imbacsi, sa produca vibratii la relanti si sa faca motorul sa faca un tacanit ciudat? tacanit care se aude cel mai pronuntat cand tin acceleratia constanta?
- radutzzu18
- **
- 203 mesaje
- din 22 Oct 2012
- Astra 2001 Y17DT
- Constanta
radutzzu18
- Mesaje scrise: 203
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2012
- Mesaj Privat