- deleted-133218
- OP
- 23 mesaje
- din 09 Feb 2019
deleted-133218
- Mesaje scrise: 23
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2019
- Mesaj Privat
Buna, si bine v-am gasit, dupa o perioada lunga de timp m-am intors la prima mea dragoste OPEL, (prima masina astra combi 2001 diesel, 75 cp pornea si daca ii aratam cheia din geam, oricat de rece era afara), acum m-am hotarat sa trec pe benzina, (dupa focus 115 TDCI), asa ca m-am oprit, dupa lungi cautari, nehotarari, nopti nedormite, transpiratii reci, cosmaruri (ma batea focusul cu insign(i)a in cap) la Insignia 2009 motor 2.0 220 cp. 157.000 km, dar inainte de a o duce la repr. Opel la un test as dori sa ma luminati la ce ar trebui sa fiu atent cand isi baga mecanicii mainile pe acolo, daca sunt ceva defecte specifice acestui tip de motor (gen celebra ganitura de la motorizarile diesel)?, intervale schimb de ulei (in manual am vazut ceva de genul 30.000km), ce ulei marca de ulei ar fi recomandata?, si daca distributia este pe lant ( peste tot asa am gasit, o intrebare in plus nu strica zic eu), si la cati km se schimba daca, daca se schimba.
ce am obs eu la masina pana acum (o utilizez doar de 3 zile)
1. la actionarea telecomenzii se aude un tziuit la motor, (parca s-ar pregati de pornire)
2. la pornirea motorului la rece turatia nu este constanta adica pentru vreo 10-20 sec oscileaza intre 1200 rpm-1500 rpm (asa functioneaza socul automat la ea? mai posed un renault megane pe benzina si la acela la rece urca turatia la 1300 si ramane acolo pana se incalzeste) dupa care se stabilizeaza la cea de relanti normal
3. imi da mesaj de verificat becul de marsalier becul fiind functional
multumiri anticipate
Model: Insignia
An fabricatie: 2009
Cod motor: A20NHT
ce am obs eu la masina pana acum (o utilizez doar de 3 zile)
1. la actionarea telecomenzii se aude un tziuit la motor, (parca s-ar pregati de pornire)
2. la pornirea motorului la rece turatia nu este constanta adica pentru vreo 10-20 sec oscileaza intre 1200 rpm-1500 rpm (asa functioneaza socul automat la ea? mai posed un renault megane pe benzina si la acela la rece urca turatia la 1300 si ramane acolo pana se incalzeste) dupa care se stabilizeaza la cea de relanti normal
3. imi da mesaj de verificat becul de marsalier becul fiind functional
multumiri anticipate
Model: Insignia
An fabricatie: 2009
Cod motor: A20NHT
tomy69
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2015
- Mesaj Privat
salutare,
in primul rand felicitari, s-o stapanesti sanatos, si multi KM fara probleme.
1. a mea face la fel, ma gandesc ca o fi normal, de 2 ani jumate o am si nu a fost niciodata problema din cauza asta
2. eu am avut o problema la furtunul intercooler cand imi facea la fel, avea o fisura pe bucata de silicon care intra in admisie, vezi sa nu fie ceva similar, de cand am schimbat furtunul imi sta relantiul fix
3. nu stiu ce sa zic decat sa verific becul, sa nu fie ceva pe LED si sa-ti apara mesajul din cauza aceea, sau sa ai ceva coroziune pe acolo, oricum sunt doar cateva suruburi, e relativ usor de demontat sa vezi.
La schimb de ulei eu nu o las mai mult de 10-12.000 KM, ca si reper ai si acel afisaj in bord de cat % mai ai pana la schimb. Ca si ulei, am folosit GM (nu mai stiu cine e OE) 5W30 si n-am avut probleme.
Da, distributia e pe lant, are chiar 2 lanturi, teoretic nu se schimba, practic depinde de tine. La a mea s-a rupt lantul mic dupa 130.000KM (verificati la opel). Din cate am citit, nu se schimba lantul, dar cum am patit-o, nu m-as risca s-o las asa, daca se rupea lantul mare puteam sa-mi caut alt motor...
in primul rand felicitari, s-o stapanesti sanatos, si multi KM fara probleme.
1. a mea face la fel, ma gandesc ca o fi normal, de 2 ani jumate o am si nu a fost niciodata problema din cauza asta
2. eu am avut o problema la furtunul intercooler cand imi facea la fel, avea o fisura pe bucata de silicon care intra in admisie, vezi sa nu fie ceva similar, de cand am schimbat furtunul imi sta relantiul fix
3. nu stiu ce sa zic decat sa verific becul, sa nu fie ceva pe LED si sa-ti apara mesajul din cauza aceea, sau sa ai ceva coroziune pe acolo, oricum sunt doar cateva suruburi, e relativ usor de demontat sa vezi.
La schimb de ulei eu nu o las mai mult de 10-12.000 KM, ca si reper ai si acel afisaj in bord de cat % mai ai pana la schimb. Ca si ulei, am folosit GM (nu mai stiu cine e OE) 5W30 si n-am avut probleme.
Da, distributia e pe lant, are chiar 2 lanturi, teoretic nu se schimba, practic depinde de tine. La a mea s-a rupt lantul mic dupa 130.000KM (verificati la opel). Din cate am citit, nu se schimba lantul, dar cum am patit-o, nu m-as risca s-o las asa, daca se rupea lantul mare puteam sa-mi caut alt motor...
- deleted-133218
- OP
- 23 mesaje
- din 09 Feb 2019
deleted-133218
- Mesaje scrise: 23
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2019
- Mesaj Privat
- deleted-133218
- OP
- 23 mesaje
- din 09 Feb 2019
deleted-133218
- Mesaje scrise: 23
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2019
- Mesaj Privat
pentru a nu mai deschide alt post, revin aici cu rezolvarea problemelor in cazul in care si altii s-ar putea confrunta cu probleme asemanatoare ( nu ca am fi asa de multi, se pare, cu aceasta motorizare)
1. la acel tiuit , este normal - clapeta de acceleratie is face un fel selfcheck
2. ei... aici problema s-a rezolvat prin schimbarea distributiei (oricum era in plan se aude un sunet ca de rola intinzatoare spre cale de a se gripa) era rupta o sina de ghidaj si la recomandarea mecanicului + ca sa fiu si eu linistit am decis schimbarea cu totul a acesteia costuri desule de piperate + ca am astepta dupa piese aporx 2 saptamani (aia de la opel oradea total pe dinafara au schimbat doar o data uleiul la o masina cu motorizare asemanatoare, nici macar o oferta de pret nu au fost in stare sa imi dea pentru partea de distributie) + cateva poze cu distributia si piesa cu probleme, poza 2 piesa gasita in baia de ulei, poza 3 distributia noua
1. la acel tiuit , este normal - clapeta de acceleratie is face un fel selfcheck
2. ei... aici problema s-a rezolvat prin schimbarea distributiei (oricum era in plan se aude un sunet ca de rola intinzatoare spre cale de a se gripa) era rupta o sina de ghidaj si la recomandarea mecanicului + ca sa fiu si eu linistit am decis schimbarea cu totul a acesteia costuri desule de piperate + ca am astepta dupa piese aporx 2 saptamani (aia de la opel oradea total pe dinafara au schimbat doar o data uleiul la o masina cu motorizare asemanatoare, nici macar o oferta de pret nu au fost in stare sa imi dea pentru partea de distributie) + cateva poze cu distributia si piesa cu probleme, poza 2 piesa gasita in baia de ulei, poza 3 distributia noua
gigiore
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2014
- Mesaj Privat
- deleted-133218
- OP
- 23 mesaje
- din 09 Feb 2019
deleted-133218
- Mesaje scrise: 23
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2019
- Mesaj Privat
nu stiu de unde au venit piesele, le-a comandat mecanicul, atat stiu sa iti spun ca au venit pe bucati (adica nu kit de distributie), piesele au venit pe original, nu de la producatori aftermarket, dar avand in vedere ca mi s-a fisurat cu alta ocazie, teava de tur ce duce uleiul la turbo si avenit si aia in 3 sapt cu steagul canadei (WTF?) pe ea..., tind sa cred ca nu au venit nici acestea de aproape + ca de obicei se fac grupaje de marfa de distribuitori, si se asteapta pana se aduna marfa de o duba sau camion (ce sa ii faci motorizare mai rara nu gasesti piese ptr ea peste tot si de pe o zi pe alta ) - piese 2831 lei + manopera 500 lei + 38 lei 1 l ulei ptr completare
gigiore
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2014
- Mesaj Privat
- deleted-133218
- OP
- 23 mesaje
- din 09 Feb 2019
deleted-133218
- Mesaje scrise: 23
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2019
- Mesaj Privat
prea devreme sa imi dau seama, momentan pe calc de bord la consum mediu imi apare tot 13.4 / 100 (tot asa imi arata de cand s-a incalzit vremea in scadere de la 13. clima pornita tot timpul, 80 % drumuri scurte in oras doar in weekend ies din oras dar condus normal ca nu am unde sa ii dau talpa sa isi arate valoarea
ontopic, straduiste-te sa cauti pe original, mi a povestit mecanicul ca au fost ( nu putine) cazuri si la alte masini cand dupa 25000 km a venit omul inapoi cu masina pe trailer ca s-a rupt distributia aftermarket, poate ai sanse sa gasesti totusi la dealerul opel de la tine ca astia din oradea... nici oferta de pret nu au fost in stare sa imi trimita...
ontopic, straduiste-te sa cauti pe original, mi a povestit mecanicul ca au fost ( nu putine) cazuri si la alte masini cand dupa 25000 km a venit omul inapoi cu masina pe trailer ca s-a rupt distributia aftermarket, poate ai sanse sa gasesti totusi la dealerul opel de la tine ca astia din oradea... nici oferta de pret nu au fost in stare sa imi trimita...
gigiore
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2014
- Mesaj Privat
Momentan n-o mai schimb deloc, are 124000km si 3 ani. Doar daca incepe sa se auda ceva dubios. Plus ca oricat de original o comanzi, ca echiparea de fabrica n-o sa fie niciodata.
Aia cu alt consum dupa schimbul distributiei era o gluma. Eram doar curios cat iti consuma. Cam pe la 13-14l mixt sunt toate.
Aia cu alt consum dupa schimbul distributiei era o gluma. Eram doar curios cat iti consuma. Cam pe la 13-14l mixt sunt toate.