Datele problemei. Astra F x16xel. Martor cheita se aprinde in decelerare, da in nas la decelerare mers instabil. Pus tester citit erori, p0325- senzor knock.
Demontat knock sensor curatat pus la loc. Verificat mufa senzorului conform autodata ar trebui sa aiba cam 4,5-5,5 V cu contactul pus si cam 200mV cu motorul pornit intre mufa si masa. la fel rezistenta fara contact ar trebui sa fie cam 4000 ohmi. Datele de pe masina sunt rezistenta intre mufa si masa cam 98 kohmi deci mult peste. voltajul intre mufa si masa aproximativ 20mV indiferent daca e sau nu motorul pornit.
Am considerat ca problema e ori pe cablaj ori la ECU. Am verificat calajul pare ok.
La ECU am gasit probleme. Cineva mai umblase pe acolo si erau ceva fire modificate. In principiu la astra F knock sensorul e legat la pinul C1 din ECU dar am gasit firul de la sensor legat la alt pin c11 ca la VECTRA B. deasemenea pentru verificarea senzorului Knock la vectra B e alta procedura. se verifica voltajul la relanti pe mufa si aceasta trebuie sa creasca la accelerare.
Atasez poze si cu modificarile gasite si cu ECU de pe masina.
Ma gandesc ca poate ECU nu e de astra si e de vectra b, la fel si senzorul.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
proprietarul actual a spus ca nu a umblat la ecu si ca masina a mers bine cand a luat-o.