- Bigu Mihai
- OP
- 19 mesaje
- din 26 Jul 2016
- Frontera 1998 Y22DTR
- Bucuresti
Bigu Mihai
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1998 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2016
- Mesaj Privat
- rinoantara
- **
- 67 mesaje
- din 19 Jan 2016
- Antara 2015 z22dm1/LNQ
- Bucuresti
rinoantara
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Antara 2015 z22dm1/LNQ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2016
- Mesaj Privat
- Bigu Mihai
- OP
- 19 mesaje
- din 26 Jul 2016
- Frontera 1998 Y22DTR
- Bucuresti
Bigu Mihai
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1998 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2016
- Mesaj Privat
Buna @rinoantara. Motorina este de la Rompetrol... daca accelerez usor, se tureaza la 2000 de ture dar nu ramane acolo... ci se balbaie. Adica are o fluctuatie coaboara intre 1700-2000 rot pe minut. Am observat ceva...... daca scot furtunul de la electrovalva care actioneaza vacumul de la voletii admisie,și montez un dop in locul la furtun, atunci motorul merge perfect. Porneste bine, dar are acesta intrerupere... Ce pot sa-i fac.
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- Bigu Mihai
- OP
- 19 mesaje
- din 26 Jul 2016
- Frontera 1998 Y22DTR
- Bucuresti
Bigu Mihai
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1998 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2016
- Mesaj Privat
- flavicx
- **
- 198 mesaje
- din 29 Jan 2011
- Frontera 2002 Y22DTH
- Alba
flavicx
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Alba
- Masina: Frontera 2002 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2011
- Mesaj Privat
Ti-ai dat raspunsul singur ... este valva vacumatica de pe admisie ... probabil are piciorusul uzat si sare de pe tija care actioneaza voletii ... practic tu acceleresi si voletii raman inchisi (motorul nu primeste suficient aer). Daca scoti furtunasul de pe valva (dupa cum ai descris tu) voletii raman pe deschis ... motorul merge ok. Schimba valva sau lasa voletii pe deschis (scotand furtunasul si blocand partea dinspre electrovalva de pe contraaripa)
- Bigu Mihai
- OP
- 19 mesaje
- din 26 Jul 2016
- Frontera 1998 Y22DTR
- Bucuresti
Bigu Mihai
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1998 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2016
- Mesaj Privat
pentru flavicx... cand pornesc motorul voletii sunt inchisi. Valva sau capsula vacumatica actioneaza voletii si tine inchisi. Cand accelerez usor pana la 2000 rot min, motorul se balbaie si scoate fum rau.. daca scot furtunul care actioneaza capsula vacumatica de la voleti si montez un dop la electrovalva, motorul merge excelent. Ce poate fii? a mai patit cineva acesta?
Va rog ajutor ...
Va rog ajutor ...
- Bigu Mihai
- OP
- 19 mesaje
- din 26 Jul 2016
- Frontera 1998 Y22DTR
- Bucuresti
Bigu Mihai
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1998 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2016
- Mesaj Privat
- flavicx
- **
- 198 mesaje
- din 29 Jan 2011
- Frontera 2002 Y22DTH
- Alba
flavicx
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Alba
- Masina: Frontera 2002 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2011
- Mesaj Privat
Electrovalva de pe contraaripa? (una din cele 3 de acolo) ... sau valva de pe admisie? (care e doar o valva vacumatica simpla fara electronica)
Oricum cred ca e cazul sa desfaci si admisia, inclusiv voletii si sa cureti pe acolo ... pun pariu ca ai balauri pe acolo ... valva nu se strica din senin, probabil depunerile din admisie au blocat partial voletii si au fortat valva (care e dn plastic ...) ...
Oricum cred ca e cazul sa desfaci si admisia, inclusiv voletii si sa cureti pe acolo ... pun pariu ca ai balauri pe acolo ... valva nu se strica din senin, probabil depunerile din admisie au blocat partial voletii si au fortat valva (care e dn plastic ...) ...
- Bigu Mihai
- OP
- 19 mesaje
- din 26 Jul 2016
- Frontera 1998 Y22DTR
- Bucuresti
Bigu Mihai
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1998 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2016
- Mesaj Privat
- flavicx
- **
- 198 mesaje
- din 29 Jan 2011
- Frontera 2002 Y22DTH
- Alba
flavicx
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Alba
- Masina: Frontera 2002 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2011
- Mesaj Privat
- Bigu Mihai
- OP
- 19 mesaje
- din 26 Jul 2016
- Frontera 1998 Y22DTR
- Bucuresti
Bigu Mihai
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1998 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2016
- Mesaj Privat
pentru dl.@flavicx ... deci am schimbat electrovalva care comanda capsula de vacum de la voleti si cateva zile a dat semne ca merge bine... dar astazi a facut aceasi problema ca inainte. Maine vreau sa schimb si capsula de la voleti... ce am observat astazi dupa ce am montat electrovalva noua originala de GM: cand accelerez la 2000 de rot/min,si mentin acesta turatie constanta, capsula de vacum deschide voletii si incet, incet ii inchide la loc, obturand aerul din cele 4 supape din admisie. Reducand debitul de aer, debitul de motorina ramane acelasi si de aici rezulta acel fum alb cu trepidatii ale motorului de zici ca merge in 3 pistoane - motorina nearsa sau o ardere incompleta- motorina mai multa decat aer. Nu inteleg de ce capsula de vacum, incet incet inchide voletii de la admisie.. ori are o fisura membrana, ori pierde aer pe la un furtun... sau ECU nu poate controla amestecul ...daca scot furtunul de la vacum si pun un dop la electrovalva, merge super. Dar daca cei de la GM l-au facut sa merga cu electrovalva, sa incercam sa-l face sa functioneze asa cum a fost proiectat. Cu multa stima.
- Bigu Mihai
- OP
- 19 mesaje
- din 26 Jul 2016
- Frontera 1998 Y22DTR
- Bucuresti
Bigu Mihai
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1998 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2016
- Mesaj Privat
Buna seara.
Pentru toti cei care iubesc aceste masini Opel Frontera, pentru toti cei care zi de zi se ingrijesc ca aceste masini sa functioneze cat mai bine, sa arate cat mai frumos, ati avut aceste simtome la motor cu electrovalva de la voleti sa cu capsula de vacum? Cum ati reusit sa remediati acest defect tehnic de functionare? Poate-mi sugerati un service bun cu mecanici priceputi. Multumesc...
Pentru toti cei care iubesc aceste masini Opel Frontera, pentru toti cei care zi de zi se ingrijesc ca aceste masini sa functioneze cat mai bine, sa arate cat mai frumos, ati avut aceste simtome la motor cu electrovalva de la voleti sa cu capsula de vacum? Cum ati reusit sa remediati acest defect tehnic de functionare? Poate-mi sugerati un service bun cu mecanici priceputi. Multumesc...
- flavicx
- **
- 198 mesaje
- din 29 Jan 2011
- Frontera 2002 Y22DTH
- Alba
flavicx
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Alba
- Masina: Frontera 2002 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2011
- Mesaj Privat
Asa ... ai explicat totul foarte clar.
Eu am avut aceleasi simptome. Am facut la fel ... am schimbat electrovalva care comanda valva de pe admisie (dar problema a continuat). Am mers o perioada cu furtunul scos si blocat la electrovalva ... totul functiona corect, fara trepidatii, fara fum ... am observat insa un consum foarte putin marit ... din punctul meu de vedere se poate merge asa fara nici un fel de probleme (practic voletii raman deschisi continuu).
Totusi, pentru ca si eu am vrut ca motorul sa functioneze asa cum a iesit din fabrica, am curatat admisia si am schimbat valva de pe admisie (capsula de vacuum) ... acum totul merge perfect. La mine acea valva avea gaura de pe piciorus foarte uzata (voletii au fost aproape blocati de depunerile din admisie), asa ca, chiar daca membrana functiona, voletii nu puteau fi niciodata deschisi la maxim.
Eu am avut aceleasi simptome. Am facut la fel ... am schimbat electrovalva care comanda valva de pe admisie (dar problema a continuat). Am mers o perioada cu furtunul scos si blocat la electrovalva ... totul functiona corect, fara trepidatii, fara fum ... am observat insa un consum foarte putin marit ... din punctul meu de vedere se poate merge asa fara nici un fel de probleme (practic voletii raman deschisi continuu).
Totusi, pentru ca si eu am vrut ca motorul sa functioneze asa cum a iesit din fabrica, am curatat admisia si am schimbat valva de pe admisie (capsula de vacuum) ... acum totul merge perfect. La mine acea valva avea gaura de pe piciorus foarte uzata (voletii au fost aproape blocati de depunerile din admisie), asa ca, chiar daca membrana functiona, voletii nu puteau fi niciodata deschisi la maxim.
- Bigu Mihai
- OP
- 19 mesaje
- din 26 Jul 2016
- Frontera 1998 Y22DTR
- Bucuresti
Bigu Mihai
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1998 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2016
- Mesaj Privat
pentru flavicx... am schimbat astazi capsula de la vacum care comanda voletii, am curatat toata admisia, curatat valva EGR... si tot la fel face... scoate fum si merge neregulat motorul intre 1500-2000 rot/min... am obturat cu un furtun si un susrub electrovalva care comanda voletii de la admisie si merge perfect. .. motorul nu scoate fum, merge rotund si porneste foarte bine... ce pot sa-i mai fac... nu stiu. M-a disperat... cred ca vine iarna si ma prinde cu ea asa... o seara minunata si va multumesc pentru comentarii.
- flavicx
- **
- 198 mesaje
- din 29 Jan 2011
- Frontera 2002 Y22DTH
- Alba
flavicx
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Alba
- Masina: Frontera 2002 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2011
- Mesaj Privat
Atata vreme cat motorul merge ok cu electrovalva opturata problema nu poate fi decat la:
- capsula vacumatica de pe admisie (valva de pe voleti)
- electrovalva de vacum de pe contraaripa
- admisie murdara
Alta problema NU poate fi.
Ai dat jos capacul de admisie si voletii si ai curatat? ... inclusiv cele 8 gauri de sub voleti? ... asa se curata admisia ...
- capsula vacumatica de pe admisie (valva de pe voleti)
- electrovalva de vacum de pe contraaripa
- admisie murdara
Alta problema NU poate fi.
Ai dat jos capacul de admisie si voletii si ai curatat? ... inclusiv cele 8 gauri de sub voleti? ... asa se curata admisia ...
- Bigu Mihai
- OP
- 19 mesaje
- din 26 Jul 2016
- Frontera 1998 Y22DTR
- Bucuresti
Bigu Mihai
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 1998 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2016
- Mesaj Privat
pentru @flavicx... da am demontat toata admisia, curatat voletii, inlocuit capsula vacum cu una noua, inlocuit electrovalva care comanda capsula vacumatica cu una noua originala GM si tot asa face.... intre 1500 - 2000 rot/min are interrupere motorul si merge neregulat si scoate fum intepator... deci am facut tot ce au facut si alti fronteristi care au avut aceste defectiuni... ma duc joi la EDS Opel sa facem o diagnoza ...multumesc pentru sfaturile bune... o zi minunata va doresc.
- Florin2040
- *
- 3 mesaje
- din 18 Feb 2016
- Frontera 1999 X22DTH
- Iasi
Florin2040
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Iasi
- Masina: Frontera 1999 X22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2016
- Mesaj Privat
Salut, am avut si eu aceeasi problema. Eu nu ma pricep prea bn sa vorbesc in termeni tehnici.. Cum spuneam, am cumparat o Frontera 2.2 diesel si aceleasi probleme - intreruperi, fum cenusiu, etc. Am fost la cineva care mi-a curat toata admisia si mi-a scos toate conductele de vacuum (furtumele) apoi mi le-a inlocuit cu altele noi si merge bine. Problema era ca erau amestecate conductele de vacuum (erau puse la intamplare) si erau cam scoapte si crapate, fapt care favoriza pierderea de aer. Mi-a mai spus domnul care mi-a rezolvat problema ca am pompa de vacuum pe duca - adica functioneaza la jumatate din capacitate. Sper sa-ti foloseasca
- flavicx
- **
- 198 mesaje
- din 29 Jan 2011
- Frontera 2002 Y22DTH
- Alba
flavicx
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Alba
- Masina: Frontera 2002 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2011
- Mesaj Privat
Foarte bine.
Uite inca 2 cauze la care nu m-am gandit (s-au mai degraba le-am exclus ... pentru ca sunt la mintea cocosului):
1. Pompa de vacuum ce nu functioneaza la capacitate maxima (caz in care varianta cea mai buna si ieftina pentru problema de mai sus e sa se anuleze vacuumul de pe admisie)
2. Furtunase de vacuum puse gresit (corect ar trebui electrovalva cu mufa albastra la EGR, cea cu mufa neagra la admisie ai cea cu mufa gri la turbo ... cel putin asa e la mine)
Am pus mai sus culorile mufelor ce intra in electrovalve pentru a nu crea confuzii ... nu prea am vazut 2 Frontere cu mufele puse la fel (electrovalvele fiind identice).
Totusi va rog postati si voi culorile mufelor si la ce corespunde fiecare (pe masinile voastre).
Uite inca 2 cauze la care nu m-am gandit (s-au mai degraba le-am exclus ... pentru ca sunt la mintea cocosului):
1. Pompa de vacuum ce nu functioneaza la capacitate maxima (caz in care varianta cea mai buna si ieftina pentru problema de mai sus e sa se anuleze vacuumul de pe admisie)
2. Furtunase de vacuum puse gresit (corect ar trebui electrovalva cu mufa albastra la EGR, cea cu mufa neagra la admisie ai cea cu mufa gri la turbo ... cel putin asa e la mine)
Am pus mai sus culorile mufelor ce intra in electrovalve pentru a nu crea confuzii ... nu prea am vazut 2 Frontere cu mufele puse la fel (electrovalvele fiind identice).
Totusi va rog postati si voi culorile mufelor si la ce corespunde fiecare (pe masinile voastre).