Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • PH-13-ADJ

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1994 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Salutare. Am deschis acest topic pentru ca nu am gasit pe nimeni cu o problema asemanatoare cu a mea.
Am o pierdere mare de ulei undeva deasupra pompeu de injectie, in dreptul galeriei de admisie. Din aceasta cauza motorul este permanent murdar de ulei si trebuie sa ii completez cam 1l la 2 - 3 mii de km, in functie de cat de sportiv merg cu masina.
Am fost la diferite serviceuri, am schimbat garnitura de la capacul de plastic, am tot cautat pe forum si nu am gasit o solutie.
Daca exista cineva sa fi avut aceasta problema ciudata va rog sa ma ajutati.
Mentionez ca masina este Vectra A din 1994, motor 1.7 td isuzu, TC4EE1.
Astept orice sfat.
Skip ads

  • PH-13-ADJ

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1994 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Salutare din nou. Am gasit azi sursa scurgerii de ulei...garnitura de chiuloasa. O intrebare am si eu catre cei mai priceputi. Cand am luat masina i-am refacut chiuloasa, inclusiv planeitatea si stiu k a luat acel meserias in jur de 0,3mm din chiuloasa ca sa o scoata dreapta. Am pus noua garnitura si totusi de atunci imi arunca ulei la turatii mari. Acum am dat jos galeria de admisie, am sters si am accelerat motorul, vazandu-se clar ca iese pe langa garnitura ulei. Intrebarea mea este urmatoarea: a fost de vina inca de la inceput garnitura, fiind mai ieftina si deci de mai proasta calitate?sau s-a luat prea mult din chiuloasa si acum trebuie sa iau alta chiuloasa neplanata si cat mai dreapta?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Garnitura de chiuloasa se cumpara doar dupa ce se fac urmatoarele operatii :
- cu chiuloasa data jos si blocul motor curatat complet de urmele vechii garnituri, se verifica cu un micrometru (ori subler digital, masurand cu subler nu e 100% precis ci estimativ si deci trebuie sa faci mai multe masurari pe fiecare cilindru, jur imprejur pe diametru) cat de sus iese fiecare piston raportat la bloc. La diesel, pistoanele urca mai sus decat blocul motor. Apoi dupa ce se identifica care este pistonul care iese cel mai sus, se masoara inca odata cat mai precis cu cat iese el mai sus decat blocul. Apoi cu aceasta valoare te uiti la ofera producatorului de garnituri de chiuloasa, care face garnituri de 3 grosimi:
- pana la valoarea X
- de la valoarea X la Y
- peste valoarea Y

Asa ai procedat ? Daca nu, probabil ai luat o garnitura prea groasa si asta duce la :
- scaderea compresiei motorului (nerecomandat pentru pornirile pe timp de iarna)
- probabilitatea mai mare de a pierde ulei, daca chiuloasa nu a fost stransa corect sau nu a fost planata corect

Chiuloasa se strange in mai multe etape, la valoarea in Nm care o gasesti in manualul de reparatii si doar folosind suruburi noi si cheie dinamometrica. Strangerile unghiulare le poti face si folosind un raportor pentru ghidare.

Motorul asta de fabrica are garnitura de chiuloasa metalica, si cred ca se gaseste la comanda pe original. Motivul pentru care garnitura de chiuloasa e metalica la acest motor eu nu-l cunosc, dar as zice ca e din urmatoarele considerente :
- motorul e cu injectie indirecta (deci are compresie mare, de nou) si punand o turbina pentru supraalimentare presiunea din cilindrii este foarte mare iar aici o garnitura metalica ajuta pe termen lung (+fiabilitate)
- garnitura de chiuloasa metalica suporta o valoare de strangere mai mare

Am vazut ca si la alte motoare japoneze (Nissan, Mazda, etc) garnitura de chiuloasa este tot metalica, probabil e o practica si asa isi construiesc ei motoarele.

Acuma, care a fost cauza la tine de esti cu motorul in situatia asta nu o putem sti, dar eu unul as crede ca de vina este mâna de lucru fara experienta pe acest tip particular de motor si apoi calitatea garniturii de chiuloasa. Eu as fi pus garnitura metalica pe original, motorul asta e fiabil si econom doar daca îi pui piese originale.

Ce poti sa faci tu acum :
- demontezi chiuloasa, verifici planeitatea la cineva care are o rigla perfect plana. Daca trebuie luat, verifici daca mai are semnul ala de minim pana la care se mai poate lua din ea pe masina de rectificat plan. O chiuloasa suporta mai multe rectificari, pana la un punct in care va trebui dusa la fier vechi.
- daca e plana, faci masuratorile cum ti-am scris eu mai sus, apoi afli care e marimea/cota garniturii de chiuloasa care iti trebuie tie.
- cumperi garnitura (pe original sau aftermarket) si suruburi noi, strangi cum am scris mai sus. Intre strangeri sa lasa ceva timp pentru ca garnitura sa se aseze (sa se comprime/sa se alungeasca).
  • geosev37

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Va salut ! Am si eu o problema care persista de multi ani. Am un Opel Astra F 1.7 TDS, motor Isuzu. Imi da ulei pe la garnitura de la capacul culbutorilor. Am schimbat vreo 5 garnituri si degeaba. Am incercat si cu silicon si degeaba. Am luat ultima data garnitura originala, cea de care spunea "ahapyusser" cu mai multe posturi in urma, codul 8-94172-341-0, cea originala Isuzu. Degeaba...tot da ulei. Am inteles de la cineva ca ar fi vorba de niste semeringuri, "Valve stem seal"...nu stiu exact cum le zice, care sunt pe supape si ca, acelea fiind uzate, pierde compresie si o baga in capacul de la culbutori. Nu cunosc prea bine mecanica si nu as vrea sa vorbesc prostii. Daca ma poate lamuri cineva care este cauza acestor pierderi de ulei. Va multumesc !
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Unde iti da cu ulei ? Privind din fata motorul, in coltul din dreapta-jos pe partea soferului ? De obicei acolo crapa capacele astea din plastic de pe motor. Cum ai strans garnitura cand ai pus-o pe cea originala Isuzu ? Cu cheie dyno la 8-10Nm, sau la alte valori ? Vezi ca e de preferat sa pui silicon pe marginea chiulasei inainte de a monta garnitura, si nu in ultimul rand verifica sa nu ai infundat orificiul ala prin care este evacuata presiunea ce se face din rotirea axei cu came (e un stutz cu furtun mic ce iese din capac si intra in admisia turbinei, ala sa nu fie infundat). Deasemenea, daca scaunele supapelor nu etanseaza corect, iti creste presiunea in chiulasa si-ti arunca cu ulei pe sub garnitura. La fel se intampla daca e vre-un por in chiulasa ce se largeste atunci cand se incalzeste motorul si permite sa-ti ajunga compresie sus in capacul de pe chiulasa. Mai verifica si daca pierzi ulei pe sub palaria suruburilor, daca da se poate pune silicon sub palarie si sus de la palaria surubului pana acolo unde incepe filetul si asa se rezolva si chestiunea asta.

Cauzele sunt multe, verifica ce poti si poate iti dai seama de unde e problema. Dupa ce i-am pus silicon Victor Reinz pe marginea de la chiulasa (l-am intins uniform cu degetul pe toata suprafata marginii) si cu o garnitura originala de Isuzu la mine NU MAI CURGE ulei pe sub capac, nici pe sub palaria suruburilor (am procedat la suruburi asa cum am scris mai sus).
  • geosev37

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salut! Garnitura am schimbat-o acum un an. Intr-adevar, nu am strans-o cu cheie dinamometrica la valorile spuse de tine ci cu tubulara dar la "simt", cum se spune. Nu am exagerat. Ulei da pe partea soferului acolo unde este acel dop semirotund din plastic. Orificiul acela unde vine furtunasul nu este infundat. Am verificat. Silicon, nu am pus. Am pus la garnitura anterioara, Victor Reinz, si dadea ulei mai rau decat fara silicon. Asa ca la asta nu am mai pus. Referitor la etanseitatea scaunelor supapelor,,,,nu stiu ce sa zic pentru ca nu ma pricep. Am fost la un nene cu masina, i-am expus problema, a desfacut busonul pe unde se pune ulei in motor si a zis ca masina merge bine. Nu stiu ce sa mai zic. Intr-un final m-am resemnat si merg asa cu ea, cu toate ca e enervant sa vad motorul murdar de ulei. Dar asta e. Multumesc pentru raspuns si sfaturi.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
geosev37 a scris:Ulei da pe partea soferului acolo unde este acel dop semirotund din plastic

Acolo, cel putin in cazul meu care am luat masina din Austria, am vazut ca cei de la service (sau fabricantul, nu stiu) au pus silicon negru de etansare. Si este normal, strangerea nefiind cea normala care se face pe chiuloasa, dopul ala de plastic are alta inaltime (daca pot sa-i spun asa) deci nu e fix la marginea chiulasei , cel putin la mine e ,,unpic mai jos,, ca nivel. Deci acolo trebuie neaparat silicon. Nici nu pot sa spun care este utilitatea acelui dop, ca eu nu i-am gasit nicio utilitate, poate daca acolo in prelungirea axului cu came fabricantul ar fi montat la un moment dat o pompa de servodoircetie-ceva, atunci as fi inteles pentru ce este defapt.

Si inca ceva, ca eu m-am lamurit deja, am invatat din propriile greseli. Daca in carte spune strangere cu cheia dyno la 8Nm, pai nu strange la 10Nm ca nu e ok daca nu ai masina noua. Nu mai zic de strângerile la mâna, astea sunt din start înafara discutiei. La o masina veche deja sunt uzuri si ar fi bine sa te tii de ce spune manualul de reparatii, macar in prima faza a reparatiilor (daca nu e ok, atunci improvizezi). Manualul spune: 8Nm strangere pentru garnitura de la capacul culbutorilor. Nu spune nimik de silicon, dar poti sa ma crezi pe cavânt ca fara silicon nu face etansare buna, in urma uzurilor catre deja exista la motor.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR