iNGU
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2015
- Mesaj Privat
Buna ziua!
In primul rand imi cer scuze daca incep un alt topic despre aceasta problema dar din cate am observat majoritatea discutiilor se baza pe motoarele y17dt.
Nu sunt mecanic de fel dar ma mai pricep si eu pe ici pe colo.
Am apelat la ajutorul vostru pentru ca deja problema este destul de serioasa.Detin un Astra G din 2004 1.7CDTI 80cp cod motor Z17DTL si ma confrunt cu aceasta problema.
Imediat ce am observat ca in vasul de expansiune sunt pete de ulei am plecat cu masina la service-ul unui cunoscut.. el mi-a spus ca ar putea fi termoflotul..a fost demontat, probat la presiune si apoi vestea ca termoflotul nu este defect.
In continuare pentru a identifica problema am inceput sa schimbe oringuri la injectoare, ceva garnituri, suporti de injectoare presupun..cam atat imi aduc eu aminte din ce mi-a spus dar am sa atasez cateva poze pentru a va face o idee.
Ok..toate bune si frumoase am facut si schimbul de ulei, cateva spalari.. parea sa functioneze.La cateva zile am plecat la munte , cu ocazia asta ma gandeam ca se va curata mult mai bine circuitul de racire.Am ajuns la Brasov si urma sa observ cu stupoare ca masina mea inca baga ulei in apa si nivelul uleiului scazuse considerabil.
Am luat alt termoflot si m-am hotarat sa il schimb singur(deoarece am cheltuit destul de mult pe piese si manopera) cu ocazia asta sa curat clapeta de acceleratie si egr-ul.Incepand sa demontez am scos toate furtunele circuitului de racire inclusiv radiatorul din care am scos cam 1L de ulei..
In momentul de fata masina este demontata si astept parerile voastre.
Tin sa precizez ca garnitura este ok, uleiul nu a facut spuma.
Ar putea sa fie blocul motor fisurat ?
Imi cer scuze inca odata pentru ca am deschis topicul acesta dar deja ma gandesc la cheltuieli mult mai mari si nu stiu daca se merita! Astept parerile voastre, va multumesc!
In primul rand imi cer scuze daca incep un alt topic despre aceasta problema dar din cate am observat majoritatea discutiilor se baza pe motoarele y17dt.
Nu sunt mecanic de fel dar ma mai pricep si eu pe ici pe colo.
Am apelat la ajutorul vostru pentru ca deja problema este destul de serioasa.Detin un Astra G din 2004 1.7CDTI 80cp cod motor Z17DTL si ma confrunt cu aceasta problema.
Imediat ce am observat ca in vasul de expansiune sunt pete de ulei am plecat cu masina la service-ul unui cunoscut.. el mi-a spus ca ar putea fi termoflotul..a fost demontat, probat la presiune si apoi vestea ca termoflotul nu este defect.
In continuare pentru a identifica problema am inceput sa schimbe oringuri la injectoare, ceva garnituri, suporti de injectoare presupun..cam atat imi aduc eu aminte din ce mi-a spus dar am sa atasez cateva poze pentru a va face o idee.
Ok..toate bune si frumoase am facut si schimbul de ulei, cateva spalari.. parea sa functioneze.La cateva zile am plecat la munte , cu ocazia asta ma gandeam ca se va curata mult mai bine circuitul de racire.Am ajuns la Brasov si urma sa observ cu stupoare ca masina mea inca baga ulei in apa si nivelul uleiului scazuse considerabil.
Am luat alt termoflot si m-am hotarat sa il schimb singur(deoarece am cheltuit destul de mult pe piese si manopera) cu ocazia asta sa curat clapeta de acceleratie si egr-ul.Incepand sa demontez am scos toate furtunele circuitului de racire inclusiv radiatorul din care am scos cam 1L de ulei..
In momentul de fata masina este demontata si astept parerile voastre.
Tin sa precizez ca garnitura este ok, uleiul nu a facut spuma.
Ar putea sa fie blocul motor fisurat ?
Imi cer scuze inca odata pentru ca am deschis topicul acesta dar deja ma gandesc la cheltuieli mult mai mari si nu stiu daca se merita! Astept parerile voastre, va multumesc!
- Madalin1796
- ***
- 558 mesaje
- din 04 Jan 2015
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
Madalin1796
- Mesaje scrise: 558
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2015
- Mesaj Privat
iNGU
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2015
- Mesaj Privat
iNGU
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2015
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Daca imi amintesc eu corect, presiunea in circutul de racire este cel mult 1.5bar, peste aceasta valoare se deschide supapa din capacul vasului de expansiune pentru a elimina surplusul de presiune, daca este.
Exista si alte detalii pe care ar trebui sa le stim ? Gen ,,in ultima vreme acul la temperatura era putin mai sus ca de obicei, sau mi-a aruncat ceva apa pe la capacul de la vasul de la expansiune la un moment dat, sau am pierdut ceva apa din circuit si nu stiu pe unde, sau alte chestii care ti-au atras atentia ?
Daca scade nivelul uleiului probabil ca acesta ajunge in circuitul de racire, nu tot timpul ci doar cand se dilata chiuloasa motorului (la un anumit prag de temperatura ce declanseaza acest comportament).
Exista si alte detalii pe care ar trebui sa le stim ? Gen ,,in ultima vreme acul la temperatura era putin mai sus ca de obicei, sau mi-a aruncat ceva apa pe la capacul de la vasul de la expansiune la un moment dat, sau am pierdut ceva apa din circuit si nu stiu pe unde, sau alte chestii care ti-au atras atentia ?
Daca scade nivelul uleiului probabil ca acesta ajunge in circuitul de racire, nu tot timpul ci doar cand se dilata chiuloasa motorului (la un anumit prag de temperatura ce declanseaza acest comportament).
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
iNGU
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2015
- Mesaj Privat
- comnic5
- **
- 193 mesaje
- din 27 Jul 2006
- Omega 2001 y22dth
- Spania
comnic5
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Spania
- Masina: Omega 2001 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2006
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Presiunea la ulei variaza intre 1.5bar...5bari ea este mai mare decat presiunea apei din circuitul de racire, iar daca in chiuloasa ai o microfisura (intre un canal de curgere a apei motor si un canal de ungere cu ulei al chiulasei) aceasta se va dilata la cald uleiul va invinge presiunea apei si va ajunge in circuitul de racire. Personal, eu n-am gasit pe nimeni sa-mi testeze chiulasa pentru existenta unor eventuale microfisuri atunci cand mi-au rectificat-o plan mi-au schimbat supapele + garniturile lor, foarte posibil sa nu gasesti nici tu vreun atelier dotat cu aparatura necesara care sa ti-o poata verifica pe a ta.
Iti ramane optiunea sa demontezi chiulasa si poate dupa ce examinezi garnitura de dedesupt o sa constati ca aceasta era ciupita si de aici prezenta uleiului in apa. Daca garnitura arata bine, fie rectifici plan chiulasa apoi cumperi garnitura noua+suruburi de strangere+ulei motor+apa demineralizata remontezi si speri sa fie totul ok, fie cumperi alta chiulasa si verifici planeitatea cumperi alta garnitura noua+suruburi de strangere+ulei motor+apa demineralizata remontezi tot si ar trebui sa fie rezolvata problema. Am auzit mecanici spunand ca oricum garnitura de chiulasa va ceda la un moment dat (din motive ce tin de imbatranirea materialelor, sarcini termice si mecanice permanente) iar daca e garnitura originala ea are deja 11 ani de utilizare (daca ai masina de noua stii cum a fost exploatat motorul, daca ai luat-o SH nu ai cum sa stii daca la fostul proprietar s-a supraincalzit in mod repetat motorul sau nu).
Blocul motor e din fonta, e mult mai rezistent decat chiulasa si in general nu apar fisuri in el.
Iti ramane optiunea sa demontezi chiulasa si poate dupa ce examinezi garnitura de dedesupt o sa constati ca aceasta era ciupita si de aici prezenta uleiului in apa. Daca garnitura arata bine, fie rectifici plan chiulasa apoi cumperi garnitura noua+suruburi de strangere+ulei motor+apa demineralizata remontezi si speri sa fie totul ok, fie cumperi alta chiulasa si verifici planeitatea cumperi alta garnitura noua+suruburi de strangere+ulei motor+apa demineralizata remontezi tot si ar trebui sa fie rezolvata problema. Am auzit mecanici spunand ca oricum garnitura de chiulasa va ceda la un moment dat (din motive ce tin de imbatranirea materialelor, sarcini termice si mecanice permanente) iar daca e garnitura originala ea are deja 11 ani de utilizare (daca ai masina de noua stii cum a fost exploatat motorul, daca ai luat-o SH nu ai cum sa stii daca la fostul proprietar s-a supraincalzit in mod repetat motorul sau nu).
Blocul motor e din fonta, e mult mai rezistent decat chiulasa si in general nu apar fisuri in el.
iNGU
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2015
- Mesaj Privat
Masina este achizitionata acum aproape 3 ani import Germania..pana in momentul de fata nu am avut absolut nici o problema cu ea..in acest timp am schimbat doar ulei si filtre, carbuni la electromotor, amortizoare spate si distributie, carburant doar de la petrom si omv..rareori mol..totusi inainte de a ma apuca de dat jos chiuloasa as face acel test de presiune daca nu ma insel sa vad daca se merita si o segmentare a motorului dar fum albastru eu nu am vazut.
Va multumesc pentru interesul acordat postului si mai astept ceva pareri inainte de demontare.
Va multumesc pentru interesul acordat postului si mai astept ceva pareri inainte de demontare.
Decy
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2016
- Mesaj Privat