Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • iNGU

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Buna ziua!
In primul rand imi cer scuze daca incep un alt topic despre aceasta problema dar din cate am observat majoritatea discutiilor se baza pe motoarele y17dt.
Nu sunt mecanic de fel dar ma mai pricep si eu pe ici pe colo.
Am apelat la ajutorul vostru pentru ca deja problema este destul de serioasa.Detin un Astra G din 2004 1.7CDTI 80cp cod motor Z17DTL si ma confrunt cu aceasta problema.
Imediat ce am observat ca in vasul de expansiune sunt pete de ulei am plecat cu masina la service-ul unui cunoscut.. el mi-a spus ca ar putea fi termoflotul..a fost demontat, probat la presiune si apoi vestea ca termoflotul nu este defect.
In continuare pentru a identifica problema am inceput sa schimbe oringuri la injectoare, ceva garnituri, suporti de injectoare presupun..cam atat imi aduc eu aminte din ce mi-a spus dar am sa atasez cateva poze pentru a va face o idee.

Ok..toate bune si frumoase am facut si schimbul de ulei, cateva spalari.. parea sa functioneze.La cateva zile am plecat la munte , cu ocazia asta ma gandeam ca se va curata mult mai bine circuitul de racire.Am ajuns la Brasov si urma sa observ cu stupoare ca masina mea inca baga ulei in apa si nivelul uleiului scazuse considerabil.
Am luat alt termoflot si m-am hotarat sa il schimb singur(deoarece am cheltuit destul de mult pe piese si manopera) cu ocazia asta sa curat clapeta de acceleratie si egr-ul.Incepand sa demontez am scos toate furtunele circuitului de racire inclusiv radiatorul din care am scos cam 1L de ulei..
In momentul de fata masina este demontata si astept parerile voastre.
Tin sa precizez ca garnitura este ok, uleiul nu a facut spuma.
Ar putea sa fie blocul motor fisurat ?
Imi cer scuze inca odata pentru ca am deschis topicul acesta dar deja ma gandesc la cheltuieli mult mai mari si nu stiu daca se merita! Astept parerile voastre, va multumesc!
Skip ads

  • Madalin1796

  • Mesaje scrise: 558
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Esti 100% sigur ca nu e termoflotul? De obicei asta e, am avut si eu la y17dt.
  • iNGU

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2015

  • Mesaj Privat
L-am probat de doua ori la 7 bari..nu cred ca face motorul atat de multa presiune..chiar l-am si incalzit cu gandul ca se dilata..
  • iNGU

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Nu are nimeni nici o idee?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Eu cred ca e chiulasa fisurata sau garnitura de chiulasa.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Daca imi amintesc eu corect, presiunea in circutul de racire este cel mult 1.5bar, peste aceasta valoare se deschide supapa din capacul vasului de expansiune pentru a elimina surplusul de presiune, daca este.

Exista si alte detalii pe care ar trebui sa le stim ? Gen ,,in ultima vreme acul la temperatura era putin mai sus ca de obicei, sau mi-a aruncat ceva apa pe la capacul de la vasul de la expansiune la un moment dat, sau am pierdut ceva apa din circuit si nu stiu pe unde, sau alte chestii care ti-au atras atentia ?

Daca scade nivelul uleiului probabil ca acesta ajunge in circuitul de racire, nu tot timpul ci doar cand se dilata chiuloasa motorului (la un anumit prag de temperatura ce declanseaza acest comportament).
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,654
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Doar garnitura de la chiulasa ar mai fi de inlocuit. Chiulasa se vede daca este fisurata sau corodata.
  • iNGU

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Acul la temperatura nu a sarit niciodata mai mult de 90 iar apa pe langa capacul de la vas nu am gasit..o singura data mi-a crapat un furtun cred eu din cauza uleiului dar l-am observat la timp si l-am inlocuit imediat..deci tot ce ar ramane de inlocuit ar fi chiuloasa?
  • comnic5

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Spania
  • Masina: Omega 2001 y22dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Mai sigur garnitura. Cand o dai jos te uiti bine la chiuloasa insa ma indoiesc ca ar avea ceva. Daca baga ulei in apa de obicei uleiul nu face spuma. Cand baga apa in ulei face spuma. Cel mai sigur garnitura de chiuloasa.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Presiunea la ulei variaza intre 1.5bar...5bari ea este mai mare decat presiunea apei din circuitul de racire, iar daca in chiuloasa ai o microfisura (intre un canal de curgere a apei motor si un canal de ungere cu ulei al chiulasei) aceasta se va dilata la cald uleiul va invinge presiunea apei si va ajunge in circuitul de racire. Personal, eu n-am gasit pe nimeni sa-mi testeze chiulasa pentru existenta unor eventuale microfisuri atunci cand mi-au rectificat-o plan mi-au schimbat supapele + garniturile lor, foarte posibil sa nu gasesti nici tu vreun atelier dotat cu aparatura necesara care sa ti-o poata verifica pe a ta.

Iti ramane optiunea sa demontezi chiulasa si poate dupa ce examinezi garnitura de dedesupt o sa constati ca aceasta era ciupita si de aici prezenta uleiului in apa. Daca garnitura arata bine, fie rectifici plan chiulasa apoi cumperi garnitura noua+suruburi de strangere+ulei motor+apa demineralizata remontezi si speri sa fie totul ok, fie cumperi alta chiulasa si verifici planeitatea cumperi alta garnitura noua+suruburi de strangere+ulei motor+apa demineralizata remontezi tot si ar trebui sa fie rezolvata problema. Am auzit mecanici spunand ca oricum garnitura de chiulasa va ceda la un moment dat (din motive ce tin de imbatranirea materialelor, sarcini termice si mecanice permanente) iar daca e garnitura originala ea are deja 11 ani de utilizare (daca ai masina de noua stii cum a fost exploatat motorul, daca ai luat-o SH nu ai cum sa stii daca la fostul proprietar s-a supraincalzit in mod repetat motorul sau nu).

Blocul motor e din fonta, e mult mai rezistent decat chiulasa si in general nu apar fisuri in el.
  • iNGU

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Masina este achizitionata acum aproape 3 ani import Germania..pana in momentul de fata nu am avut absolut nici o problema cu ea..in acest timp am schimbat doar ulei si filtre, carbuni la electromotor, amortizoare spate si distributie, carburant doar de la petrom si omv..rareori mol..totusi inainte de a ma apuca de dat jos chiuloasa as face acel test de presiune daca nu ma insel sa vad daca se merita si o segmentare a motorului dar fum albastru eu nu am vazut.
Va multumesc pentru interesul acordat postului si mai astept ceva pareri inainte de demontare.
  • Decy

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Felicitãri, Ahappyuser, pt remarca despre blocurile motor!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR