Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • Stelian2020

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2012

  • Mesaj Privat
In primul rand Buna Ziua si Sarbatori fericite!

Acum sa va povestesc ce se intampla...
Sunt fericitul detinator al unui Z16SE, spun fericit pentru ca eu personal nu am avut probleme cu acest motor pana in vara acestui an cand am cam sesizat ca papa ulei. Si cand spun papa, ma refer la o completare de 3-4 litri la 1000 Km. am facut schimbul in primavara si pana in iulie am completat 4 litri peste desii aveam doar 9000 Km.
Tot din vara am observat ca masina scapa la vale in viteza fara frana de mana. Nu mi-am facut probleme atunci si am pus problema pe seama inclinarii in care o lasasem atunci parcata ceva mai abrupta decat am obisnuit pana atunci. Dar astazi cand ajung la munca si parchez am ramas surprins sa observ ca dupa ce am inchis-o si am lasat-o in viteza trecand prin fata ei am avut impresia ca vine peste mine. Nu i-am dat importanta si mi-am vazut de treaba lasand-o parcata la aproximativ 2 m de un gard unde obisnuiesc sa parchez (noroc ca a fost tare lemnul ca ma vedeam nevoit sa cer aprobare de la vecin sa-mi iau masina din curtea lui Smile)) ), surprins am ramas dupa 8 ore cand am iesit de la munca sa gasesc masina lipita de gard. Practic a inaintat 2 metrii in treapta 1 Sad e de ras poate dar nu prea. Si tot din vara am observat ca e mai puturoasa, nu mai are vlaga, nu mai pleaca cu sprint cum o facea odata. Inainte daca luam ambreajul si acceleram mai brusc scartiau rotile pe asfalt sau invartea in gol. De cateva luni a disparut acest sprint. Oricat ai tura din acceleratie si cum ai lasa ambreajul nu mai patineaza, pleca lent ca un diesel in relanti.

Dati-mi va rog un sfat!
Ce ar trebuii schimbat ?
Care ar fi costurile celor necesare?
As dorii un raspuns de genu : trebuie schimbat aia aia si aia te costa cam atata
Daca trebuie sa umblu in motor ce ar trebuii sa mai schimb sa imi iau de o grija ca nu voi mai umbla acolo vreodata.

Multumesc anticipat colegii!
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Tu crezi ca diagnoza se face pe forum?
  • badluck

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Incearca sa o bagi in vit 1 cu motorul oprit si sa o impingi, daca nu opune rezistenta prea mare nu mai are compresie, deci trebuie segmentata, dealtfel asta este si cauza pt consum exagerat de ulei... mai asteapta si alte pareri. Sarbatori cu bine!
  • Stelian2020

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2012

  • Mesaj Privat
multumesc colegule. sarbatori fericite si tie!
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
papa ulei mult - cel mai probabil segmenti de ungere ancrasati
Se plimba cu motorul oprit bagata in viteza - compresie pa

Gasesti mester competent, desfaceti motorul, vedeti in ce stare e. Daca merita, ii faci RK (segmentare, scaune supapae, planeitate chiulasa, etc) Daca nu (uzuri prea mari) altul din dezmembrari, atentie, si asta, desfacut, verificat, inlocuit, etc
Cat te costa si ce trebuie schimbat... dupa ce faci motorul bucati...
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Cati Km are in bord... daca sunt putini s-ar putea sa nu fie reali.

Segmentare daca scoate si fum negru pe toba e de segmentat:
Poate ajunge la 2000 RON | 2000-3000 RON depinde ce mai gaseste.
Dar cum de nu tragi frana de mana sau crezi ca este pusa acolo de forma.

O sa fi cam 3in1:
- Segmentare
- Distributie (daca sa schimbat, se schimba numai cureaua de distributie)

Segmentare:
- set segementi 4 set
- semeringuri supape 16 buc
- planat/rectificare chiuloasa
- garnitura chiuloasa
- ghidurile de supape (numai daca este cazul)

Toate se vor comanda in service dupa desfacere/masurare cilindri depinde ce se mai gaseste dus valve etc...
(asa daca este ceva, piesele au fost de la ei si ai garantie pe lucrare cu piesele lor.)
Fa segmentare undeva unde un coleg a mai facut operatia aceasta, si stie ca ii merge bine de atunci, nu toti "mecanici" se pricep OK.

Daca tot umbil la segmenti schimba si:
- Garnitura capac culbutori 1 buc
- Simering ax cu came - 2 buc (la distributie)
- Simering arbore cotit - 1 buc (la distributie)
- Simering arbore cotit - 1 buc (in spate la volanta) - aici numai daca se da cutia de viteze jos il poti lasa asa pana cedeaza)
Mai devreme sau mai tarziu te vor lasa si semering-urile si va prelinge ulei asa ca schimba-le acum.

Segmentare Z16XE Z16SE

Web Page Name
Web Page Name
Care piese sunt mai bune vezi pe forum.

Acum trebuie sa fi realist si cu mintea limpede, de obicei suntem luati de val, ca cu cumparatul masini...
Fa-ti si tu niste calcule daca merita investita, next motor or next car... ma gandesc ce urmeaza sa mai pice... ambreiajul alti 1850 RON (manopera inclusa)
Cand cumperi o masina primul lucru Test de compresie|Masurarea presiunii de compresie si verificata in service dupa mine.

Vezi ce faci...
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Dupa ce am vazut video de aici.
http://www.youtube.com/watch?v=32_RaGCzvao

- garnitura capac sau ceva spre cilindru 4 in zona aceea.
Sau
- garnitura chiuloasa dusa. (nu vezi ca prelinge numai la cilindrul 4)
eu merg pe garnitura chiuloasa, vad ca ai si ceva maioneza pe capac, nu este multa dar suficenta.

Oricum se va vedea la desfacere ce si cum si cat.

Ce rol are piesa aceasta?

Fum negru nu scoate la toba finala?


Ultima modificare făcută de T.ion la Joi 01 Jan, 2015 8:51 pm, modificat de 2 ori în total
  • Stelian2020

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2012

  • Mesaj Privat
scoate fum alb dens daca accelerez mai tare si mi-a disparut cam 5 mm pe vas din antigel. in noiembrie nivelul era ok. de atunci pana acum a disparut putin antigel nu stiu exact de cand sa fi inceput
  • badluck

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Eu dupa ce am vazut video recomandat nu mai aveam treaba cu motoarele. Pai ala nu e motor, e un ansamblu de piese metalice, imputite, ca vai de ele, si pe care voi incercati sa le reparati? Lasa-ma... Lasa-ma... Pt T ION... esti tare frate daca te bagi la asemenea gunoi de motor, si doresti sa stii cam ce-ar fi de reparat la el... Cu scuzele ce decurg de aici dar nevasta-mea cand se duce la ginecolog intodeauna isi ia chiloti curati... de ce? Asa... putin respect pt medic... pentru mecanici nu avem respect... mai facem si videoclipuri... immm... asta e... Scuze pt T ION care incearca sa ajute pe aici cat poate!
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Video nu este al meu, este a lui @Stelian2020
Poate ai inteles gresit.
O parere un sfat bun conteaza nu toti suntem invatati, sa le stim pe toate.
Eu pana nu am avut masina eram "0" despre motoare.

"asemenea gunoi de motor" eu unul nu il consider gunoi ci un motor care are probleme.
Care asina SH nu are probleme.
  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Sa ma ierti daca consideri ca voi parea rautacios. De fapt voi incerca sa iti fiu de ajutor:

Asadar, motorul tau e TERMINAT. Nu are rost sa il repari. Nou nu va mai fi. Chiar si daca il segmentezi, mi-e greu sa cred ca nu va manca in continuare ulei (clar ca nu in aceeasi cantitate).
Apoi, daca il desfaci ca sa il segmentezi, e pacat sa faci asta fara sa schimbi multe alte lucruri prin el. Ceea ce va ridica considerabil costul operatiunii si asa scumpe. Plus ca dupa asa consum de ulei, e foarte murdar. Ar trebui desfacut si curatat ca apoi sa n-o dai in altele. Iarasi bani.
Daca antigelul ala a intrat in camera de ardere, dupa cum zice fumul alb, poti sa fii sigur ca motorul e si corodat. Si ca supapele si scaunele aferente cilindrului respectiv nu mai stiu de ele. Catalizatorul? Daca a ajuns si in baia de ulei, poti sa te pregatesti de semicuzineti palier si biela si ax cu came. Si altele mai marunte.

Sfatul meu, ca doar de asta e forum, e sa schimbi motorul cu totul (incl ambreiaj), sau s-o dezmembrezi si sa iei alta, ca presupun ca nici restul masinii nu e in stare "tipla", daca motorul e in halu asta.
Sunt curios, daca se duce la vale in vit 1, cat de greu porneste la rece si cat de bine trage...
  • Stelian2020

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2012

  • Mesaj Privat
va multumesc frumos pentru pareri! multumesc T. ION, iar voua badluck si PunctAlbastru, va spun ca dupa parerea mea nu aveti chiar in totalitate dreptate. masina este destul de intretinuta, iar motorul simtomele astea sunt recente din vara toamna aceasta, apa din vas cam de o luna am verificat si nu era lipsa, deci de mai putin de o luna a ajuns in ulei, iar referitor la motor ”TERMINAT” asa cum spuneti voi, vreau sa va spun ca masina are 120.000 de Km. prim-proprietar a fost un membru de familie. consider ca la atata Km nu poate sa fie TERMINAT! este drept ca de cand e la mine a suferit sarmana, ”ca am talpa mai mare”, dar in rest am avut si eu grija de ea.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Omule, ce tot stai sa numeri o scobitoare?
Du-te la un mecanic, prima chestie, test de compresie. Eu zic ca o sa iasa varza. Apoi, desfacut motorul, vazut ce e pe acolo. Daca cilindrii nu sunt zgariati/uzati, si problema e doar segmentii praf, faceti motorul bucati, schimbati ce e de schimbat, rectificati ce e de rectificat, ca nu il desfaci in fiecare luna, ii faceti o reconditionare cum trebuie, si-i dai inainte
Motorul e unul foarte OK de altfel, putin pretentios si robust. Daca blocul motor e OK, iti recomand sa il reconditionezi, nu sa il schimbi. Asa stii ce ai sub capota. Daca nu, si iei unul SH, iti recomand sa faci aceeasi manevra inainte de a-l baga sub capota, facut bucati, vazut in ce stare se prezinta.

Daca il reconditionezi cum trebuie, motorul ar trebui sa aiba, printre altele, consum de ulei 0! Vorbesc din experianta, am avut Z16SE
  • badluck

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2014

  • Mesaj Privat
@Stelian2020. Nu am nimic personal cu tine, dar de motor clar nu ai avut grija sub nicio forma. Aaaa, ai completat cu ulei la timp, ai schimbat antigel la timp, asta-i altceva dar motorul tau arata graznic la exterior, acum eu ma intreb daca tu nu pierdeai ulei pe la garnitura de chiulasa, sau poate pe la suruburi... ai mai fost cu el pe la mecanici si nu l-au strans cum trebuie!? Eu nu pricep cum l-ai adus in starea asta de murdar? Incearca si fii mai atent cu el (motorul) si vei vedea ca si el iti va oferi satisfactii. No ofenss! O zi frumoasa si drumuri bune!
  • Stelian2020

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2012

  • Mesaj Privat
pana acum cateva saptamani era curat (uscat totul). vomitã ulei de circa 3 saptamani o luna! oricum l-am scos ieri cu tot cu,, cutie sa lucram mai usor. a desfacut mecanicul sie dusa doar garnitura de chiuloasa si un tachet ca unul bate la rece (10-15 minute pana se incalzeste). dar voi lua setul de garnituri sa stiu o treaba si setul de tacheti, iar problema cu plecatul la vale era din kit-ul de ambreaj. rezultat compresie 14.5 bari pe fiecare cilindru, unu parca ar avea putin peste 14.5, dar sper sa nu fie problema. mecanicul zice ca e bine acum eu nu ma pricep cat ar trebuii sa fie compresia. multumesc oricum pentru sfaturi. motorul nu a mai fost desfacut niciodata, l-am intrebat pe fratele meu care a avut masina inaintea mea (el a luat-o din reprezentanta in 2002 - prim-proprietar).

Cu respect Stelian!
Multumesc
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Compresia la Z16SE trebuie sa fie intre 13-15 bar, diferenta intre cilindri maxim 1 bar.
Compresia 14.5 este destul de buna, chiar foarte buna.
Sau cel putin egala la toti cilindri, cu diferenta de rigoare nu pot fi toti la virgula.

Alti au si 12,... bar pe linie si tot merge, bine nu la fel dar merge.
Daca se ajunge la 10 bar cred sunt praf segmenti sau valve duse....

Uite o lista buna.
Web Page Name



Ultima modificare făcută de T.ion la Lun 05 Jan, 2015 11:43 am, modificat de 3 ori în total
  • Stelian2020

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2012

  • Mesaj Privat
multumesc T.iON! atunci imi recomanzi sa nu umblu la segmenti!? multumesc dupa raspunsul lui T.ION se poate inchide. multumesc clubopel pentru gazduire, multumesc colegilor pentru implicarea in a ma ajuta cu sfaturi! un an nou fericit si tot ce va doriti!
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Nu cred ca trebuie sa umbli la segmenti, eventual verificati vizual cum se prezinta segmenti, valvele, garniturile la valve,
daca tot ai desfacut pe acolo.
Alte ocazii s-ar putea sa nu mai fie.

Vezi ce piese bagi, baga piese bune de calitate nu vrajeli.
Din cate am auzit suruburile de la garnitura nu se refolosesc, ca se pot rupe deci altele pe original.
Acum ai ocazia sa schimbi si semeringurile de pe arborele cotit, si de pe arborele cu came.
Si ce se mai poate schimba, ca sa nu mai umbli in viitor la el, mai intreaba mecanicul ca iti spune.
Ca sa nu spui dupa aceea, ba daca stiam o schimbam atunci, dar daca nu am stiut, asa ca intreaba, "intrebare moarte n-are"

Sper ca mecanicul sa faca treaba buna.
  • Stelian2020

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2012

  • Mesaj Privat
si eu sper sa iasa treaba buna. va multumesc pentru tot!
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
zici ca mananca ulei, deci segmenti de ungere ancransati sau semeringuri supape duse.
Oricum desfaci chiulasa sa schimbi tachetii, verifica:
- ax came pentru uzura (schimbi daca trebuie)
- culbutori pentru uzura (schimbi daca trebuie)
- semeringuri supape (schimbi, ca nu sunt scumpe)

Eu sunt de parere ca la asa consum de ulei se cere o segmentare. Poti avea compresie OK, si cu segmentii de ungere ancransati.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR