theo123
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2013
- Mesaj Privat
Am un Opel Vectra A din '92, cod motor C16NZ, cu gaz. Acum cateva zile, in timp ce conduceam s-au auzit niste sunete ciudate de la pompa de benzina, ca un scartait. Mergand pe gaz mi s-a parut ciudat sa functioneze pompa de benzina. In fine am crezut ca am ramas fara benzina in rezervor, am mers si am facut plinul. Dupa alimentare pompa nu ma scartaia mergea perfect. Pornea masina la sfert. Insa a doua zi dimineata nu a vrut sa mai porneasca neam. Pun contactul, se aude cum cupleaza releul dar nu mai bazaie pompa...Am fost azi si am cumparat o pompa noua si un releu nou....Rezultatul este acelasi. Cupleaza releul dar nici un raspuns de la pompa. Ma poate ajuta cineva cu niste informatii?
alix_0_2
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2019
- Mesaj Privat
Benzina iese pe la aerisitorul rampei de injectoare.
In aceasta perioada am si o problema cu alternatorul (daca pornesc consumatorii incarca sub 12 V, fara consumatori incarca 14,4 V (cu toate ca apare in bord indicatorul bateriei si dispare daca accelerez) si l-am tot demontat si remontat, evident de demonatarea si remontarea filtrului de aer si al mufelor din zona traseului admisiei de aer. Bateria are vreo 2-3 luni.
Cum ma sfatuiti sa rezolv problema, care sunt pasii ?
Va multumesc !
alix_0_2
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2019
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
30 este un plus permanent de forta, scaderea asta de tensiune arata un contact imperfect (fir, mufe), daca ai scadere de la 12 la 11 v aici.
daca ai scadere la 87 atunci poate fi contactul din releu defect, sau bobina lui.
scoate releul si pune o punte intre 30 si 87 si asa vezi daca e contactul lui defect.
alix_0_2
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2019
- Mesaj Privat
Releul care practic contine doua relee, a fost inlocuit, dar problema e aceeasi. Multumesc
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat

acum vad si eu releul (prima data nu m-am uitat pe schema)
ar trebui sa faci punte intre 30 si 87b doar de proba, pompa trebuie sa porneasca si sa mearga bine
uite cum se probeaza pompa de combustibil (scrie in poza, dai click pe ea)

releu nu schimba tensiunea in circuitul pompei, trebuie sa vina 12 v la pompa.
daca pe firul care vine in 30 ai mai putin decit la baterie ai fir oxidat pe undeva, il scoti de pe releu si pui unul de proba direct de pe baterie.
alix_0_2
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2019
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
pare defect releul (contactele lui de forta dinauntru, adica alea care transmit plusul de pe 30 pe 87b, cred ca sint oxidate), se intimpla mai des asta.
ar trebui sa verifici daca este defect pe aceste contacte sau pe cele de comanda.
pentru asta trebuie sa vezi intre 85b si plus baterie citi volti ai cind pui contactul.
ar trebui sa ai 12v cred, astfel stii sigur ca releul e comandat "sanatos",nu anemic cu 4 sau 5 volti.
daca te convingi ca e comandat sanatos atunci poti fii sigur ca e releul dus la contactele de forta, cum am zis mai sus.
daca nu e comandat sanatos, el nu poate sa atraga lamela de la forta dintre 30 si 87b bine si atunci poti da vina pe ecu, ceea ce e grav.
vezi citi volti ai intre + baterie si 85 b cind pui contactul (nu pornesti)
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
alix_0_2
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2019
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
nu sint foarte sigur de asta, stiu ca sint masini la care se aude putin pompa de benzina imediat cind pui contactul, cred ca si aici e la fel.
pe schema circuitul acela alimenteaza si injectoarele cu plus din cite vad, minusurile vin pe rind din ecu.
in acest moment sint de parere ca e releul acela defect pe circuitul de forta 30-87b, poate ai de unde sa faci rost de unul de proba, cu posibilitate de returnare daca nu e de aici problema.
alix_0_2
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2019
- Mesaj Privat
Chestia cu zgomotul pompa-releu a aparut dupa ce am demontat si remontat alternatorul. Ma gandesc ca in momentul in care am umblat pe la toate mufele/firele din zona admisiei sa nu se fi rupt/intrerupt vreun contact. Cablajele de prin zona au izolatiile rupte, se vedeau sarmele conductoarelor, dar le-am izolat si tot nimic...
Care dintre senzori crezi ca ar avea legatura cu problema alimentarii/releul pompei?
Dar inainte de a umbla la alternator, cand porneam motorul acesta se oprea dupa cateva secunde. La a doua cheie la fel...de la a treia ramanea pornit. Daca il ajutam cu acceleratia ramanea pornit din prima.
Si tot inainte de a umbla la alternator, la drum intins, mi s-a mai taiat de vreo doua ori alimentarea ( timp de 1-2 sec), dar nu s-a oprit motorul.
P.s. scuze ptr.ca in acest post am mai repetat ceea ce am scris pe acest topic..
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
scuze, am citit si eu printre rinduri si nu am luat toate informatiile.
la bord ai acum martori aprinsi? dupa ce pornesti?
da si o cautare dupa "probleme x20xev"
mai verifica o data si firele pe la care ai umblat sa nu se fi rupt vreunul.
mufele la fel, mai ales cele care sint la senzorii camshaft si crankshaft (fire/mufe).
alix_0_2
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2019
- Mesaj Privat
Masina nu porneste, da doar la automat. La cat de mult am frecat-o cu incercarea de a o porni + pedale (cum se proceda la batrana dacie, cred e o metoda ineficienta la injectie, dar vechile obiceiuri persista) deja incepea sa detoneze. Initial detona doar o data si dupa reuseam sa o pornesc, iar motorul functiona rotund.
Dupa aceea detonatiile s-au intensificat fara sa mai porneasca (Nota: I-am schimbat distributia in parcare, fara strans suruburile la cuplu si pasta ptr. blocarea lor.) si am presupus ca ar fi sarita de la punct , dar cum am spus mai devreme odata pornit,
motorul functiona brici...deci se pare (adica sper !) ca nu e sarita.
Martori in bord aprinsi am doar unul si bun "check engine". Rareori se stingea pentru putin timp. Masina nu poseda catalizator (a fost anulat...tot din mostenirea fostului proprietar.
Multumesc !
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
poate merge testul cu pedale.
ar trebui verificati cei doi senzori de care ti-am zis mai sus, sa le luam pe rind, fara sa mai incerci sa pornesti.
la senzori sa verifici starea lor, curatati de mizerie si pusi la loc (le faci semne inainte sa-i scoti),verificate firele care vin la ei de la ecu (starea firelor si rezistenta) si mufele.
apoi vedem de ceilalti, pe rind.
poate testul cu pedale (daca merge) ne da un indiciu.
sa ai doar bateria incarcata sa poti masura tensiuni daca e nevoie, dar fara sa incerci sa mai pornesti.
daca vrei si ai timp doar.
alix_0_2
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2019
- Mesaj Privat
P.S cu timpul liber nu stau asa bine, dar am nevoie si de masina (se opropie un bebe 😊 )
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat

la modelul asta de mufa procedura de aflare a codului de eroare este asa

citire coduri eroare

la mufa ta trebuie sa vezi daca ai un piciorus metalic in a treia gaura de la dreapta la stinga in rindul de sus (parca se vede ceva acolo).
bagi un fir acolo, il legi la masa, pui contactul (ATENTIE!, NUINCERCI SA DAI LA AUTOMAT SUB NICI O FORMA CACI DEFECTEZI ECU!), si citesti de cite ori se aprinde martorul masina cu cheita (MIL) - citeste procedura in poza.
apoi postezi codurile.
codurile se sterg asa

alix_0_2
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2019
- Mesaj Privat
alix_0_2
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2019
- Mesaj Privat