Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • catadela8

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Incercand niste chestii pe la masina am desfacut si borna de la baterie si cum motorul era pornit... instantaneu a si murit.. E foarte curios pentru ca tocmai am citit ca alternatorul ar trebui sa asigure functionarea consumatorilor cand e pornit motorul.. chiar daca bateria e deconectata.
Ma poate lamuri si pe mine cineva? Alternatorul incarca ..am verificat
Skip ads

  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,083
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Nu mai deconecta bateria Laughing Unde ai citit asa ceva? Din cate stiu eu doar diesel'urile de generatie veche sunt capabile de mers cu bateria deconectata.
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,293
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
alternatorul trebuie sa sustina consumatorii aflati la un moment dat in functiune; chiar si in cazul deconectarii acumulatorului pentru o scurta perioada de timp acestia trebuie sa ramana in functiune atat timp cat motorul este pornit
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
@elegance daca dieselurile noi merg doar cu curentul de pe baterie la ce mai ii trebuie alternator?
si daca alternatorul nu are destul curent ca sa tina motorul in "viata" de unde mai are putere sa mai incarce bateria?
si de unde are @catadela8 diesel??este vorba de un Astra 1992 c14nz....

@catadela8 ar trebui sa verifici daca incarca bine(contact oxidat)....in mod normal daca dai jos borna la bateria masina merge mult si bine!doar ca nu o sa poti porni la automat doar impins.poate doar la relanti nu incarca bine dar in mers merge...ca altfel tiar fi murit de mult bateria...
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,293
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
in cazul deconectarii acumulatorului pentru mai mult timp pot aparea probleme datorita valorii tensiunii debitate de alternator din cauza faptului ca releul de incarcare pierde valoarea de referinta
  • apachée

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1994 C14SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Din cate stiu eu, treaba cu alternatorul/bateria si deconectarea bateriei e destul de sensibila.
@gabonne are dreptate, in mers, toti consumatorii trebuie sa fie alminetati doar de la alternator (in cazul in care merge bine) si daca ai avea f multi consumatori, calculatorul de injectie ar creste turatia. Doar ca sub ~1.500 rpm alternatorul nu face fata intotdeauna, din cauza turatiei joase. Si cum motorul era la relanti cand ai dat jos borna........
De asemenea, in timpul functionarii motorului, daca deconectezi borna de la baterie, risti sa afectezi circuitele electronice ale masinii !!! Acumulatorul actoineaza ca un filtru in sistemul electric al masinii si in caz de suprasarcina sau supracurent el e prima "aparare". Plus ca mai pierzi si codul de la casetofon ... Very Happy
La releul de incarcare valoarea de referinta e data de o dioda Zenner, care are si un sistem de reglaj (sau la modelele mai noi tot releul e inlocuit de niste circuite integrare cu acelasi efect).
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,682
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
NU MAI DESFACETI BORNA DE LA BATERIE in timpul functionarii motorului, nu sunt dacii pe carburatie sau diesel fara calculator de injectie



eu am luat borna de la baterie(la sonata 2,0i din 92) cu motorul pornit sa vad daca incarca......... ca asa stiam eu de la dacie.........., in schimb am reusit sa ard calculatorul de injectie cand am pus borna la locul ei (in schimb cei drept motorul nu sa oprit doar decat cand am pus borna la locul ei si am constatat defectul: bateria nu mai tinea curent)
  • boditza

  • Mesaje scrise: 765
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Eu la astra mea 1,7 diesel (isuzu) cum am deconectat borna de la baterie a murit motorul. Am intrebat multa lume si am cautat pe net si asa ceva e normal.
  • viorelb

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Alternatorul debiteaza curent ALTERNATIV, redresat pe puntea de diode dar nu este filtrat, acest lucru (netezirea) fiind facut de baterie. Daca scoateti bateria din circuit raman doar pulsuri cu valoare maxima ce poate depasi usor si 20 V deci se pot arde toate circuitele sensibile. Incarcarea se verifica simplu cu un voltmetru la bornele bateriei: intre 14,2 si 14,4 V cu motorul pornit e ok. Diodele se verifica cu tester sau osciloscop fara a demonta alternatorul.
Nu faceti prostii cu scos bornele din mers fiindca va costa !
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
@viorelb: super explicatia
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cind motorul merge nu se cuplaza/decupleaza nimic !
Sansele sunt foarte mari sa defectati respectiva componenta sau ECU !
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
....
am o problema: cand scot cheia din contact, mi se opreste motorul. stie cineva de ce?

Evil or Very Mad Evil or Very Mad
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
si la mine se intampla la fel Evil or Very Mad o fi ceva defect de fabricatie?
acuma trecand la modul serios...omul a pus o intrebare...a primit raspunsuri, spun eu pertinente...si hai ca o gluma seaca nu strica...@catadela8 sa nu te superi pe jE ca e baiat bun!
  • ROBERTby2000

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2006

  • Mesaj Privat
mare atentie.!!!! are dreptate colegul: DB77AAA.
este si putina inconstienta...ceea ce faceti cu borna de la baterie.
foarte multe mp3 playere de maisna am reparat din cauza asta....mecanicul vroia sa vada daca functioneaza bine alternatorul....
ecu-ul este destul de bine protejat...dar daca fortati norocul...costa.mai ales la masinile de fabricatie ma noua. Crying or Very sad
  • catadela8

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2006

  • Mesaj Privat
pentru cei care vor sa discute serios .. si nu se cred super doxa in masini... am ramas fara baterie , am pornit-o cu una imprumutata si odata pornita am vrut sa pun bateria mea la loc.... asta a fost inconstienta(necesitatea)....si atunci s-a oprit motorul..

pt. jE.. grea problema .....

"Ironia este igiena minþii."
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
catadela8 a scris:am ramas fara baterie , am pornit-o cu una imprumutata si odata pornita am vrut sa pun bateria mea la loc.... asta a fost inconstienta(necesitatea)....si atunci s-a oprit motorul..


din cate stiu eu operatia de pornire a masinii cu alta baterie, cand a ta nu mai are curent, se face in felul urmator:
1- gasesti un alt sofer dispus sa iti dea curent
2- tragi masina lui langa a ta
3- cu 2 cabluri de curent, sau, daca nu ai asa ceva, cu 2 sarme, faci punte intre bornele de baterie
4- pornesti masina ta
5- iei jos cablurile, zici sarumana mare la om
6- lasi nitel la ralanti masina ta, sa dea cat de cat curent in baterie (in cazul in care o ineci la plecarea din parcare sa nu fugi disperat dupa soferul amabil, ca sa il prinzi pana iese din parcare, sa se intoarca)
7- pleci in drumul tau
8- daca repeti prea des pasii de la 1 la 7 e caz de rectificare bugetara de urgenta, sa iti iei alta baterie (sperand ca problema e bateria, nu alternatorul, etc...)

Chiar nu ai gasit 2 fire izolate, mai groase, sa faci puntea, de a trebuit sa dai jos bateria? Oricum, cred ca raspunsurile celorlalti colegi te-au lamurit ca ce ai facut tu nu e sanatos....
  • apachée

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1994 C14SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Mi se pare foarte bun sfatul lui "jE" , dar vreau sa completez/corectez un pic:
se leaga cablurile in felul urmator: la bateria buna unul la + altul la -, iar la bateria slaba se leaga +ul pe baterie si -ul pe blocul motor (majoritatea masinilor au o "ureche" pe bloc). Daca legi +ul de bateria slaba la +ul de la bateria buna si -ul de la bateria slaba la -ul de la bateria buna (exprimarea e cam incâlcita, ideea e sa nu fie un circuit inchis intre baterii, de aceea cablul care vine de la - de la bateria buna se pune pe blocul motor) se va realiza un circuit cu o rezistenta f mare (bateria slaba) si nu va avea efect...
Si cel mai comod e ca cel care "da" curent e sa tureze masina cand incerci sa o pornesti pe a ta, alternatorul da curent putin sub 1500 rpm iar bateria nu poate tine un curent de pornire pentru mult timp.
De asemenea, se recomanda sa se deconecteze cablurile in ordinea inversa conectarii lor, si sa nu se atinga firele de caroserie sau intre ele.




Ultima modificare făcută de apachée la Mie 21 Mar, 2007 12:06 am, modificat de 3 ori în total
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
apachee, nu pricep de ce sa nu legi firele pe pornele de la bateria moarta? ca bateria moarta va avea rol de rezistenta mare? pai aia si vreau, ca sa imi mearga curentul la motor, si nu in bateria moarta. daca ar fi rezistenta mieca in bateria moarta, mi-ar face scurtcircuit, nu?
Anul trecut am avut probleme cu bateria (era aia originala) si am pornit masina de 2 ori cu curent de la altii (si de 2 ori impinsa la vale). Cand i-am dat curent, am dat direct pe bornele de la bateria mea. Sincer, nu am vazut pe nimeni sa faca cum zici tu. Asa, bineinteles, nu inseamna ca nu ai dreptate, dar trebuie gasita alta explicatie, ca asta cu rezistenta mare a bateriei moarte nu mi se pare plauzibila (in sensul ca daca e asa, mai degraba imi convine decat sa ma incurce... parerea mea, conform fizicii invatate in liceu)
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,682
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
cum a scris apachee asa am citit/vazut in cartile de intretinere ale masinilor adica + la + iar - bat buna pe parte metalica a motorului,


dar............ daca leg + la + si - la - bateria decedata nu se mai incarca si ea putin? io asa stiam, defapt inainte sa dea la automat cel cu bateria desc mai o lasa un pic sa se incarce
  • apachée

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1994 C14SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Pai, fiind vorba de curent continuu, "-"ul e masa, care toti consumatorii o iau de pe caroserie. Pe tine in primul rand te intereseaza sa pornesti masina, dupa care alternatorul iti incarca bateria (mai greu, mai usor, depinde dce cat de descarcata e ...).
Si atunci nu are rost sa te chinui sa incarci intr-o oarecare masura bateria terminata, cand daca pui "-"ul de la bateria buna pe blocul motor alimentezi demarorul (+ de la borna de + si - de pe caroserie).
Mai e o treaba: la actionarea demarorului, care trebuie sa produca un moment mare, bateria debiteaza chiar si 600 A la unele masini, dar doar pentru cateva secunde. Daca ar fi cablurile legate pe bornele bateriei terminate, atunci bateria buna ar trebui sa sustina consumatorii de pe masina ei, rezistenta interna a bateriei terminate (care e mare) si sa debiteze si un curent mare pentru pornirea celei de-a doua masini...
@jE: se poate sa mai fie o explicatie pentru ce ai zis tu, cum ca ai pornit-o cu cablurile legate doar pe baterie: cel de la care luai curent sa aiba o baterie cu o capacitate destul de mare...

Sper sa fi fost coerent, am sa revin cu o explicatie mai "stiintifica"... Embarassed
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR