Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • haivasmirceajr

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Mures
  • Masina: Ascona 1987 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2009

  • Mesaj Privat
N-am mai intrat pe aici de cativa ani si imi cer scuze pentru ca o fac doar acum, la nevoie Embarassed

Rog cunoscatorii modelelor mai vechi sa-mi dea un sfat pentru motorul C20NE ce echipeaza o Ascona C Jubilee edition din 1987 (da, asa e, folosesc o masina ce imediat implineste 30 de ani Smile - e masina de rezerva a familiei si isi face foarte bine treaba). Informativ, acest motor mai era prezent pe Vectra A, Omega A, (cred ca si) Calibra si primele modele de Astra.

Primele semne au inceput acum 2 luni, cand a inceput sa nu mai aiba putere la relanti, imediat dupa pornire. Masina avand cutie automata, daca o bagam in Drive la relanti dupa primele 30-40 de secunde de la pornire, motorul murea in loc sa deplaseze masina. Dupa ce se incalzea putin, mergea perfect.

Situatia s-a deteriorat progresiv, acum vreo 3 saptamani a inceput sa aiba probleme in a-si mentine turatia de relanti la rece, chiar si in gol. Daca acceleram doar o idee, mergea bine si rotund, insa cand lasam pedala, murea imediat. La fel, dupa 2-3 minute de mers in gol, incepea sa-si tina bine relanti-ul si mergea perfect mai departe.

Acum cateva zile a inceput sa aiba probleme si la pornire, fiind necesare 3-4 "chei" prelungite ca sa porneasca, urmand aceeasi situatie ca in paragraful precedent.

IERI, a pornit foarte greu; a trebuit sa dau vreo 6-7 chei prelungite, dar dupa cateva rateuri a pornit, am respectat rutina cu care ma obisnuisem (tinuta usor turata, putin peste 1000 rpm, cateva minute), apoi a mers perfect, am facut cateva drumuri prin oras, m-am intors si am parcat si am oprit-o din cheie, mergand perfect normal la cald.

AZI, a pornit iar dupa cateva chei, am tinut-o iar putin turata, a murit cand am incercat sa plec de pe loc... si atat i-a fost. Jumatate de ora am tot dat la cheie (nu-mi vine sa cred cata viata are in ea bateria...) si degeaba. Invarte electromotorul, da din cand in cand cate-un rateu, ca si cand ar vrea sa porneasca, dar degeaba.

Asa cum face acum, din experienta, face cand n-are benzina, dar "pana prostului" e exclusa, am alimentat ieri.

Singurul mecanic/electrician pe care-l cunosc in zona, e in concediu inca 10 zile (asa-mi trebuie, daca nu m-am dus din timp!). S-o tractez in vreun service, deocamdata mi-e peste mana...

Idei? Opinii? Sugestii? Smile Pompa de benzina de sub rezervor...? Strict dupa cum face acum, e plauzibil, dar dupa antecedentele din ultimele luni, ma indoiesc... Maine o sa fac testul cu agrafa, insa daca nu-mi arata nimic relevant, eram curios daca ma sfatuieste cineva. Am scule si nu imi e frica de surubareala...

Multumesc anticipat!
Skip ads

  • deleted-61307

  • Mesaje scrise: 741
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Senzor temperatura, o problema des intalnita la Vectra A cu c20ne.
E ieftin si se schimba usor.

Ulterior se poate verifica mai departe(daca nu se rezolva), filtru de aer, filtru de benzina, bujii, debitmetru, iac.

Citeste pe aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=1679
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=39781
  • haivasmirceajr

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Mures
  • Masina: Ascona 1987 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2009

  • Mesaj Privat
@mariod: multumesc mult pentru raspuns, o sa investighez atent. Pana atunci, un mic update:

Indicatorul de nivel benzina, de muuulta vreme incoace, nu-mi functiona bine, arata nivele foarte mici - ultima data cand i-am facut plinul, arata un sfert. Deci, cel mai probabil, plutitor spart (daca e gol pe dinauntru) sau imbibat cu benzina (daca e burete/pluta etc). Tre' s-o rezolv si pe asta la un moment dat, ma rog. Totusi, cand n-am mai putut-o porni inainte de-a deschide threadul, am exclus "pana prostului", caci alimentasem in seara precedenta de 40 lei (rareori alimentez cantitati mari, caci e masina de rezerva)... si facusem doar cativa km prin oras.

Buun. Incercand sa iau problema de la un capat oarecare, ma apuc intr-una din zile si vad ca nu ajunge benzina in fata, in rampa. Pompa din spatele rezervorului functioneaza OK cand dai la automat... WTF? Din ce in ce mai nedumerit, aduc de la benzinarie vreo 10-11 litri in canistra, torn in rezervor si... stupoare! PORNESTE... (e drept, la fel de greu ca de obicei in ultima vreme, si trebuind s-o tin usor turata la relanti).

Daca tot a pornit, resetez partialul si fac cateva drumuri prin oras, ce trebuia sa le fac oricum in ziua aia. Odata incalzita primele minute, merge perfect, cum sunt obisnuit de 20 de ani de cand o avem. O parchez seara... si, a doua zi dimineata... MORTUA EST. Din nou, invarte nebuneste la automat, dar niciun semn, niciun rateu. Deja enervat, desfac furtunul de iesire din rezervor, de la sorb, si... again, SEC... USCAT!

Pe kilometrajul partial am 18,3 km (!)...

Acuma, o sa schimb eu senzorul de temperatura, care inteleg ca poate cauza problema pornirii la rece... dar consumul? 19 km (sa zicem) cu 10 litri? io inteleg ca-i 2,0 benzina, dar vorba cantecului "da-o, ma, in p........." Smile - asta inseamna 60 l / 100 km... totusi, nu-i masina de formula 1... Smile

Unde gresesc, ce imi scapa...? Din nou, multumiri anticipate oricui are un sfat...
  • deleted-61307

  • Mesaje scrise: 741
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Clar nu poate consuma asa mult.
Plutitorul e o bila de plastic, se inlocuieste usor.

Poate ai furtunele infundate. Poate ai nevoie de o supapa unisens pusa pe furtunul de tur. La fel, cauta pe forum ca s-au mai discutat chestiile astea.
Eu unul nu am avut nicio problema cu masina in afara de pornire grea candva, cauzata de fise + bujii + baterie si mic tremurat la relanti.
  • haivasmirceajr

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Mures
  • Masina: Ascona 1987 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Mersi din nou mariod.

Update partial - daca tot e un forum, D-zeu stie cine citeste vreodata si gaseste informatii utile: daca tot stiam ca am rezervorul gol, am demontat ansamblul sorb + sonda - in partea din dreapta jos a rezervorului, in fata rotii dreapta spate a masinii; desfacut colierul furtunului de la iesirea din rezervor spre pompa de alimentare, scos furtunul, apoi desfacut 5 suruburi cu cheie de 8mm. Apoi trebuie putin "simt" si putina grija, ansamblul contine tija cu plutitorul precum si conducta de absorbtie care e lunga, are vreo 40 cm si tot grupul trebuie rotit atent, pana "se simte" ca ajunge in singura pozitie in care poate fi scos.

Plutitorul nu parea spart, in schimb am observat, miscandu-l cu mana, ca daca se ridica mai mult de vreo 2 cm fata de minim, se loveste de conducta de absorbtie. Atat conducta, cat si tija plutitorului au cate un cot, iar la rezervorul masinii mele stiu ca au umblat si alti "specialisti" acum mai multi ani, din alte motive - asa ca mi-a fost greu sa-mi dau seama care dintre coturi are curbura gresita... am ales sa indoi usor tija plutitorului (mult mai usor decat conducta) cat sa poata "trece" dincolo.

Contactul pus, plutitorul ridicat "cu degetul" la maxim, indicatorul din bord arata trei sferturi. Ansamblul are doua "urechi" de tabla care se pot indoi la diverse unghiuri pentru a regla minimul si maximul (cel putin asta deduc eu ca ar fi rolul lor... as fi facut si poze dar era deja seara si lumina era slaba). Insa, daca incerc sa indoi urechea pentru reglajul maxim, imediat ce trec cu plutitorul de zona "uzata" anterior, indicatorul din bord se duce la zero.

Presupun ca undeva inauntru e un sector gradat de contacte, ca la un fel de reostat, si ca dincolo de zona reglata pana acum, contactele sunt oxidate. Insa ansamblul este capsat, si dat fiind ca sunasem anterior peste tot, inclusiv la reprezentanta, si mi s-a spus ca reperul nu se mai fabrica / nu se mai livreaza, am ales sa nu-l decapsez riscand sa-l stric de tot; ma descurc si asa (oricum masina asta rar vede alimentari de peste jumate de rezervor, fiind de rezerva).

Asadar am pus inapoi ansamblul sorb + sonda; intre timp s-a facut noapte si n-am mai avut nervi sa ma duc sa aduc benzina in canistra. Oricum, m-am interesat in diverse locuri si despre senzorul de temperatura; mi s-a zis in principiu sa-l dau jos (nicio problema, se demonteaza foarte usor) si sa ma duc cu el de model, pret estimat intre 40-70 RON.

Maine dimineata plec intr-o deplasare care nu stiu cat va dura; poate doar o zi, poate 2, 3 sau chiar mai mult. In orice caz, cand ma intorc fac rost si de senzorul de temperatura, alimentez si... va tin la curent cu noutati privitoare la "batranica" de 28 de ani, care refuza sa fie data la "rabla" facandu-si treaba aproape perfect, cu mici exceptii cum ar fi asta de-acum, care sunt sigur ca se va rezova... Smile
  • haivasmirceajr

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Mures
  • Masina: Ascona 1987 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Update: deocamdata, cel putin partial s-a rezolvat.

Am schimbat senzorul de temperatura apa: 16 RON ( Wink ), la Unix. Acces usor, pe cotul termostatului, inlocuire in 2 minute, cu precizarea ca pentru a-l demonta pe cel de pe masina (nu stiu daca era original GM sau aftermarket), am avut nevoie de cheie in inch, de 1/2" (12mm nu incapea, 13mm scapa, si era si strans zdravan - noroc ca am niste chei in toli). Cel de la Unix a venit cu hexagon de 13mm.

Acum fenomenul decurge astfel: la rece, dau la cheie, porneste usor, merge 1-2 secunde, apoi moare. Chestia asta se repeta de 2, maxim 3 ori. Apoi merge perfect si isi tine relanti-ul rotund, imediat dupa pornire, fara sa trebuiasca s-o tin accelerata, nu mai moare daca plec de pe loc, chiar la relanti, deci merge fara nicio anomalie. Totodata, dupa ce a mers fie si 30 de secunde, dac-o opresc, porneste din nou fara sa se mai opreasca.

Despre consum inca nu ma pot pronunta, n-am facut decat cativa km, dar o sa va tin la curent.

Faza cu primele 2 porniri "ratate" la rece, nu stiu sigur cu ce s-o asociez. Bujiile le-am schimbat recent, la fel si filtrul de aer. Oi lua si un filtru de benzina, dar ma indoiesc ca ala-i baiul. In tot cazul, avand in vedere ca masina nu circula zilnic, la o adica pot trai cu faza asta daca nu se agraveaza (iar daca se agraveaza, sper ca aia o va face mai usor de diagnosticat). Esentialul era sa o vad functionala din nou Smile

Deocamdata, multumesc frumos pentru ajutor!
  • deleted-61307

  • Mesaje scrise: 741
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Incearca si un test agrafa, poate ai ceva eroare stocata. "Cauta" daca nu stii cum se face,
  • haivasmirceajr

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Mures
  • Masina: Ascona 1987 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Iar n-am avut vreme sa mai raportez noutatile.

Agrafa "zice", pe limba ei, "12-12-12" si atat... adica nimic; din cate stiu eu, 12 e doar "codul de control" ce-l afiseaza de 3 ori la inceputul diagnozei.

De la ultimul meu post, masina a mers OK, minus faza cu prima pornire la rece. Alaltaieri, manat de o curiozitate, am alimentat de 200 RON, deci peste jumatate de rezervor (in ultima vreme alimentasem doar cate 5-10 litri). Stupoare... ieri dimineata a pornit din prima, fara vreo problema. Mai testez zilele astea, dar daca n-a fost o coincidenta, inseamna ca pornirea grea la rece se manifesta cand are relativ putina benzina (sub un sfert). Pompa de alimentare de sub rezervor?

Ramane sa ma edific 100% despre asta cu pornirea la rece, si totodata sa vad cum sta consumul, ca nici asta n-am apucat sa fac. Va tin la curent.
  • deleted-61307

  • Mesaje scrise: 741
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Pompa de benzina e putin ridicata, nu e in partea de jos a rezervorului.
Problema apare si cand ai putina benzina si o lasi lasata de spate mult.
  • haivasmirceajr

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Mures
  • Masina: Ascona 1987 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Nu stiu cine mai are C20NE pe masina in ziua de azi, deci putin probabil sa-i fie util cuiva, totusi pentru constiinta mea fac un scurt update: in ultima luna am pornit de cel putin 10 ori masina (reamintesc, are statut de "rezerva") - si de fiecare data a "luat-o" la prima cheie, fara nicio emotie, inclusiv la minus 6 grade. Pornire imediata, sanatoasa, mers rotund din prima secunda, turatie stabila... totul OK. Asadar, se pare ca senzorul de temperatura a fost intr-adevar principala cauza a "figurilor".

Singura chestie pe care inca nu am apucat sa mi-o confirm, este consumul - am uitat sa resetez partialul. Oricum, sonda se incapataneaza sa nu indice cum trebuie (sa vad cum oi rezolva-o si pe asta), asa ca va trebui sa fac un plin, sa merg o anumita distanta - ex. 100 km - si apoi sa fac plinul din nou, abia atunci va fi elocvent.

Cele bune tuturor!
  • haivasmirceajr

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Mures
  • Masina: Ascona 1987 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Mai fac un update, ca mi-am adus aminte Smile Am facut si plinul si am facut cateva calcule de consum, alimentand inapoi pana la plin de cateva ori. In functie de conditiile de trafic, iese intre 7-8 si 11-12 l/100km (mers 100% in oras) - ceea ce, eu zic ca e normal pentru 2,0 benzina + cutie automata.

In schimb, de cand a dat frigul serios, totusi dimineata porneste ceva mai greu, de regula la a doua cheie. E drept ca n-o pornesc in fiecare zi, si e totusi batranica, dar pana acum n-avea nimic de genul asta, pornea la prima cheie mereu. Nu stiu ce sa zic. Bujiile sunt schimbate asta-vara, sunt romanesti de Sinterom, dar n-am prejudecati, mie unuia bujiile de Sinterom mi se par bune. Fisele sunt vechi dar 100% OK (masurate cu multimetrul, sub 5 kOhm fiecare), izolatia intacta. Testul cu agrafa zice tot "12-12-12" ca de obicei, adica nicio eroare.

Am o indoiala despre burduful de aer dintre debitmetru si galeria de admisie, care la mine s-a fisurat si deocamdata nu l-am gasit nicaieri, nici prin dezmembrari nici la magazine (mi s-a zis ca nu se mai fabrica), drept care este "bandajat" temeinic cu folie de nylon + power tape, pana cand o sa gasesc o solutie. E posibil sa traga aer fals pe acolo si din cauza asta sa porneasca greu? (Precizez ca, odata pornita, merge perfect).

Si ar mai ramane filtrul de benzina, pe care e drept ca nu l-am schimbat de ceva vreme, dar masina a mers mereu cu benzina buna (de regula Petrom 99), si in plus, daca ar fi colmatat, presupun ca ar merge rau si dupa pornire, cel putin la rece - ceea ce nu e cazul.

Daca mai sunt cunoscatori si/sau iubitori de oldtimere Smile care sa dea un sfat, orice opinie e binevenita. Dar nu e nenorocire; cata vreme merge bine in rest, pot trai cu pornirea mai grea deocamdata...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR