- aauto
- OP
- 398 mesaje
- din 29 Aug 2012
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
aauto
- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2012
- Mesaj Privat
Salutare,de cand a dat frigul adica au coborat temperaturile sub -7 -10 grade masina a inceput sa porneasca mai greu,adica porneste la prima cheie dar invarte initial de 4-5 ori,ca si cum nu ar avea motorina sau bujii bune!
Mentionez ca bujiile sunt schimbate anul trecut ,toate 4,puse Beru ,motorina are suficienta,filtru motorina are 6000 km,e Mann,iar eroare nu da nimic pe tester...
Nici inainte nu pornea ea la sfert ( ca atunci cand a fost noua ,invartea de 2 ori inainte sa porneasca,dar ma obisnuisem deja de 1 an cu asta,indiferent de temperatura de afara 0 grade sau 40 grade) dar acum deja e enervant stiind cum a fost initial.
La cald porneste la sfert ( cum ar trebuii) sau chiar daca o pornesc acum o las un minut o opresc si o pornesc iar porneste foarte usor.
Ce as putea verifica/ schimba?
Stiu ca am avut o Skoda Octavia II ,1.9 de la munca si cand am avut o problema asemanatoare a fost de la senzorul de temperatura ,ar putea fii la fel problema?
Multumesc frumos ptr ajutor si imi cer scuze daca s-a mai discutat!
O seara buna si un an nou plin de bucurii si impliniri!
Mentionez ca bujiile sunt schimbate anul trecut ,toate 4,puse Beru ,motorina are suficienta,filtru motorina are 6000 km,e Mann,iar eroare nu da nimic pe tester...
Nici inainte nu pornea ea la sfert ( ca atunci cand a fost noua ,invartea de 2 ori inainte sa porneasca,dar ma obisnuisem deja de 1 an cu asta,indiferent de temperatura de afara 0 grade sau 40 grade) dar acum deja e enervant stiind cum a fost initial.
La cald porneste la sfert ( cum ar trebuii) sau chiar daca o pornesc acum o las un minut o opresc si o pornesc iar porneste foarte usor.
Ce as putea verifica/ schimba?
Stiu ca am avut o Skoda Octavia II ,1.9 de la munca si cand am avut o problema asemanatoare a fost de la senzorul de temperatura ,ar putea fii la fel problema?
Multumesc frumos ptr ajutor si imi cer scuze daca s-a mai discutat!
O seara buna si un an nou plin de bucurii si impliniri!
- pocris
- **
- 261 mesaje
- din 14 Oct 2010
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
pocris
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2010
- Mesaj Privat
Primii suspecti: bateria pe duca si/sau alternator ce nu mai incarca la parametrii. Mergi la un service sa le verifice pe amundoua sau:
1. Urmareste voltajul bateriei la pornire, fie din ecranele ascunse de BC sau cu un voltmetru. Daca in momentul in care dai la automat iti scade tensiunea sub 10V ar cam fi cazul sa o schimbi.
2. La alternator pot pica releul/carbuni/punte diode si posibil sa incarce mai slab. Daca nu ai BC sa urmaresti voltajul pe el, e un pic mai dificil sa vezi cum iti incarca, dar nu imposibil.
Mai multe info gasesti pe aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=6026
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=48229
1. Urmareste voltajul bateriei la pornire, fie din ecranele ascunse de BC sau cu un voltmetru. Daca in momentul in care dai la automat iti scade tensiunea sub 10V ar cam fi cazul sa o schimbi.
2. La alternator pot pica releul/carbuni/punte diode si posibil sa incarce mai slab. Daca nu ai BC sa urmaresti voltajul pe el, e un pic mai dificil sa vezi cum iti incarca, dar nu imposibil.
Mai multe info gasesti pe aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=6026
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=48229
- aauto
- OP
- 398 mesaje
- din 29 Aug 2012
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
aauto
- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2012
- Mesaj Privat
- pocris
- **
- 261 mesaje
- din 14 Oct 2010
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
pocris
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2010
- Mesaj Privat
Cum spuneai, temperaturile sunt altfel. Acum 3 ani: baterie noua, verificata incarcarea pentru garantie, totul OK. Cum a venit frigul am inceput sa remarc ca dupa pornire miscarea stergatoarele si ridicatul geamurilor era facuta cu viteza redusa. Mai multe detalii aici: https://www.clubopel.com/vie...p=1627827#1627827 .
Anul trecut a trebuit sa schimb: bateria , alternatorul cu totul si electromotorul. De atunci nu am mai avut probleme.
Drumuri lungi sau scurte? Are timp sa se incarce bine bateria?
Electromotorul poate ar trebui si el pus pe lista de suspecti, posibil perii colectoare sau carbuni de inlocuit.
Anul trecut a trebuit sa schimb: bateria , alternatorul cu totul si electromotorul. De atunci nu am mai avut probleme.
Drumuri lungi sau scurte? Are timp sa se incarce bine bateria?
Electromotorul poate ar trebui si el pus pe lista de suspecti, posibil perii colectoare sau carbuni de inlocuit.
- aauto
- OP
- 398 mesaje
- din 29 Aug 2012
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
aauto
- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2012
- Mesaj Privat
- aauto
- OP
- 398 mesaje
- din 29 Aug 2012
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
aauto
- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2012
- Mesaj Privat
codrutbzv
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2015
- Mesaj Privat
nu stiu de ce ti se pare ca e o problema ... asta e motorina cand e frig trebuie baterie buna si invarte de mai multe ori . doar nu vrei sa porneasca ca benzina sau sa porneasca ca vara ! multi se plang de problema asta cei care au masinile pe motorina pentru ca diferenta la pornire iarna fata de vara este foarte mare si li se pare ciudat . ar trebui sa stiti chestiile astea ! si eu am avut masina pe motorina si da iarna imi invartea de 3 de 4 sau de 5 ori in functie si de baterie , si nu am avut nicio problema cu ea sau sa fie asta din cauza la ceva anume ! asa ca stai linistit
- aauto
- OP
- 398 mesaje
- din 29 Aug 2012
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
aauto
- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2012
- Mesaj Privat
Mi se pare o problema pentru ca stiu cum a pornit 10 ierni ,intradevar nu vreau sa porneasca ca una pe benzina dar nici ca dieselurile vechi ! Masina o am de noua si are 99.000 km deci...
Intrebare pentru cei care stiu cata motorina ar trebuii sa fie in filtru stiu plin ,adica daca desfac capacul filtrului cata motorina ar trebuii in carcasa? sa fie pana la "buza superioara a carcasei" ?
Intrebare pentru cei care stiu cata motorina ar trebuii sa fie in filtru stiu plin ,adica daca desfac capacul filtrului cata motorina ar trebuii in carcasa? sa fie pana la "buza superioara a carcasei" ?
codrutbzv
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2015
- Mesaj Privat
da eu asa stiu ca ar trebui sa fie pana la buza superioara a carcasei . si daca zici ca stii cum a pornit 10 ierni , pai probabil ca dupa 10 ierni masina incepe sa imbatraneasca tu ce zici?un motor nu merge la fel iarna dupa iarna desi sunt "nevizibile" modificarile lui pentru ca aceste modificari se produc incetul cu incetul ,iar la un moment dat , ca si la tine , "trecand" iernile peste ea ne amintim cum era masina o data
gabygtc
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2014
- Mesaj Privat
- aauto
- OP
- 398 mesaje
- din 29 Aug 2012
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
aauto
- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2012
- Mesaj Privat
- Petronel Hrubaru
- **
- 250 mesaje
- din 08 Mai 2013
- Vectra 2003 Y20DTH
- Vrancea
Petronel Hrubaru
- Mesaje scrise: 250
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2013
- Mesaj Privat
Salut este dezamorsare ce tii se intamplla tie..la vectra mea y20dth soft gandit mai mult decat prost de cei de la gm nu mi se aprind mereu siprele din bord adica acele bujii..asta intre 5-15 grade..cand scade de 5 grade ecu-ul porneste bujiie in bord si motorul porneste..si acum sa iti explic cum..stau la curte si am un fel de scurgere sa zic asa..curtea e mai in panta..adica panta e inspre interiorul curtii..daca las masina cu botul inspre strada adica cu botul in sus sa zicem asa spirele pornesc dar masina porneste in 3-4 secunde de dat la automat...cand las masina cu botul in jos..adica inspre curte si cu spatele la strada masina porneste la sfert. Test facut de mine in decursul a mai multor zile..ce ti se intampla tie este dezamorsare.
- Petronel Hrubaru
- **
- 250 mesaje
- din 08 Mai 2013
- Vectra 2003 Y20DTH
- Vrancea
Petronel Hrubaru
- Mesaje scrise: 250
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2013
- Mesaj Privat
Incepe prin a schimba furtunasele de la returul injectoarelor. Vezi daca sunt crapate..daca sunt umede t-urille alea in care intra furtunasele..daca face la fel sunt oringurile de la injectoare..si la mine tot asta e problema..un oring pe fiecare injector..unul costa in jur de 30 de lei..adica 4x3=12..nu este o suma chiar asa de mare..dar de aici incepe treaba proasta..ca sa se ajunga la acele oringuri trebuie dat jos capacul de la culbutori,axul cu came si distributia..dupa care ajunge la injectoare pentru a schimba acele oringuri..nu fac piesele cat manopera..si ai grija sa gasesti pe cineva care a mai facut treaba asta nu te lasa pe toti meseriasi..eu o sa fac asta in vara sa se mai incalzeasca putin.
- aauto
- OP
- 398 mesaje
- din 29 Aug 2012
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
aauto
- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2012
- Mesaj Privat
Multumesc frumos! Nu se vad furtunasele sau teurile ude,dar voi incerca sa le inlocuiesc totusi!
Aveti cumva idee ce diametru au furtunasele? Si eventual ce producator de furtun sa iau?
Ideal ar fii sa le iau originale...dar sunt extraordinar de scumpe in primul rand pentru ca vin cu tot cu teurile si in al doilea rand nu sunt convins ca vor rezolva problema, asa ca voi incerca sa inlocuiesc doar furtunasele pe producator,dar ce sa folosesc,pentru ca toate sunt proaste!
In alta ordine de idei toata saptaman a pornit foarte bine,chiar daca temperaturile au fost mici dar pozitive,chiar nu stiu ce sa mai zic!
Aveti cumva idee ce diametru au furtunasele? Si eventual ce producator de furtun sa iau?
Ideal ar fii sa le iau originale...dar sunt extraordinar de scumpe in primul rand pentru ca vin cu tot cu teurile si in al doilea rand nu sunt convins ca vor rezolva problema, asa ca voi incerca sa inlocuiesc doar furtunasele pe producator,dar ce sa folosesc,pentru ca toate sunt proaste!
In alta ordine de idei toata saptaman a pornit foarte bine,chiar daca temperaturile au fost mici dar pozitive,chiar nu stiu ce sa mai zic!
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Daca filtrul de motorinã e plin, nu se dezamorseaza. Apoi, daca a la temp mai mari porneste bine, iarãși nu are treaba dezamorsatul.
Baterie lesinata de la frig- pune aparatul de masura pe ea cand dai ala automat
Bujii iesite din parametri - doar demontate poti sa le verifici.
Motorinã nasoalã- de unde alimentezi?
Eu as merge pe baterie+bujii.
Baterie lesinata de la frig- pune aparatul de masura pe ea cand dai ala automat
Bujii iesite din parametri - doar demontate poti sa le verifici.
Motorinã nasoalã- de unde alimentezi?
Eu as merge pe baterie+bujii.
- aauto
- OP
- 398 mesaje
- din 29 Aug 2012
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
aauto
- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2012
- Mesaj Privat
Mersi Daniel! Bateria e schimbata in septembrie 2015,bujiile anul trecut,puse BERU.
Tocmai asta am intrebat mai sus,daca desfac capacul filtrului de motorina,ar trebuii sa fie plin "ochi"? Am desfacut capacul si era plin cca 97%.
Motorina alimentez doar de la MOL de vreun an,ai alta solutie mai buna? Efectiv nu stiu de unde sa mai alimentez.
Tocmai asta am intrebat mai sus,daca desfac capacul filtrului de motorina,ar trebuii sa fie plin "ochi"? Am desfacut capacul si era plin cca 97%.
Motorina alimentez doar de la MOL de vreun an,ai alta solutie mai buna? Efectiv nu stiu de unde sa mai alimentez.
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- aauto
- OP
- 398 mesaje
- din 29 Aug 2012
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
aauto
- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2012
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
aauto a scris:Multumesc frumos! Nu se vad furtunasele sau teurile ude,dar voi incerca sa le inlocuiesc totusi!
Aveti cumva idee ce diametru au furtunasele? Si eventual ce producator de furtun sa iau?
Ideal ar fii sa le iau originale...dar sunt extraordinar de scumpe in primul rand pentru ca vin cu tot cu teurile si in al doilea rand nu sunt convins ca vor rezolva problema, asa ca voi incerca sa inlocuiesc doar furtunasele pe producator,dar ce sa folosesc,pentru ca toate sunt proaste!
In alta ordine de idei toata saptaman a pornit foarte bine,chiar daca temperaturile au fost mici dar pozitive,chiar nu stiu ce sa mai zic!
Aveti cumva idee ce diametru au furtunasele? Si eventual ce producator de furtun sa iau?
Ideal ar fii sa le iau originale...dar sunt extraordinar de scumpe in primul rand pentru ca vin cu tot cu teurile si in al doilea rand nu sunt convins ca vor rezolva problema, asa ca voi incerca sa inlocuiesc doar furtunasele pe producator,dar ce sa folosesc,pentru ca toate sunt proaste!
In alta ordine de idei toata saptaman a pornit foarte bine,chiar daca temperaturile au fost mici dar pozitive,chiar nu stiu ce sa mai zic!
cumpara furtun la metru din cel care are cauciuc pe exterior si insertia in el iar diametrul parca era de 4 sau de 3.2mm nu mai stiu exact. Inlocuieste intai alea apoi vezi de baterie si masoara parametrii inclusiv cei de incarcare si daca nu atunci te poti gandi la altele gen o-ring-uri injector sau chiar injector ori de ce nu compresie dar astea la final in lista de verificari. Succes
- aauto
- OP
- 398 mesaje
- din 29 Aug 2012
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
aauto
- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2012
- Mesaj Privat
Mersi @mikyboy,cu furtunele de retur am o mare teama,ptr ca am mai avut masini diesel ( chiar precedenta Astra 1,7) unde am schimbat trei randuri de furtune in 6 luni,dar la aia se vedea clar ca supura motorina pe acolo,ai folosit vreun producator de furtun care a fost mai ok? Nu spun sa tina cat originalul 13 ani dar macar 2 ani....
Acum asa cum am zis nu se vede ca ar supura motorina pe la ele,dar totusi daca as gasii ceva furtun de calitate le-as schimba preventiv si macar sa elimin cat de cat o cauza sa vad ce se intampla !
Acum asa cum am zis nu se vede ca ar supura motorina pe la ele,dar totusi daca as gasii ceva furtun de calitate le-as schimba preventiv si macar sa elimin cat de cat o cauza sa vad ce se intampla !