- ciprianbond
- OP
- 10 mesaje
- din 31 Mar 2012
- Zafira 2009 A17DTR
- Cluj
ciprianbond
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2009 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2012
- Mesaj Privat
Salut,
Am un Zafira B din 2009 diesel cu motor 1.7DTR si am sesizat ca de o vreme nu imi mai porneste ventilatorul de racire. Vorbesc de cel din fata. Am verificat daca am curent la mufa si se pare ca am... acum ma duc cu gandul ca poate s-a ars motorul ventilarotului. M-am uitat pe net si am vazut ca is destul de scumpe (de la 300 lei SH pana la 800 de nou).
A mai avut cineva o problema asemanatoare? poate ati reusit sa ii dati de cap si o fi fost o siguranta sau asa ceva care se poate repara mai usor si nu ajunge la costuri de la 100 eu in sus:)
Iata datele ventilatorului:
Bosch 0 130 303 960 XT1
GM 13 132 559
pe carcasã scrie 13 130 010 si are 7pale.
Merci
Am un Zafira B din 2009 diesel cu motor 1.7DTR si am sesizat ca de o vreme nu imi mai porneste ventilatorul de racire. Vorbesc de cel din fata. Am verificat daca am curent la mufa si se pare ca am... acum ma duc cu gandul ca poate s-a ars motorul ventilarotului. M-am uitat pe net si am vazut ca is destul de scumpe (de la 300 lei SH pana la 800 de nou).
A mai avut cineva o problema asemanatoare? poate ati reusit sa ii dati de cap si o fi fost o siguranta sau asa ceva care se poate repara mai usor si nu ajunge la costuri de la 100 eu in sus:)
Iata datele ventilatorului:
Bosch 0 130 303 960 XT1
GM 13 132 559
pe carcasã scrie 13 130 010 si are 7pale.
Merci
- john_doe200616
- **
- 447 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Vectra 1996 X16SZR
- Brasov
john_doe200616
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
- ciprianbond
- OP
- 10 mesaje
- din 31 Mar 2012
- Zafira 2009 A17DTR
- Cluj
ciprianbond
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2009 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2012
- Mesaj Privat
- john_doe200616
- **
- 447 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Vectra 1996 X16SZR
- Brasov
john_doe200616
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
- ciprianbond
- OP
- 10 mesaje
- din 31 Mar 2012
- Zafira 2009 A17DTR
- Cluj
ciprianbond
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2009 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2012
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
in pozele tale este ventilatorul de la clima. Se da jos, se desface si se curata, se verifica periile si se unge apoi se pune la loc dupa verificarea functionarii. Am avut si eu probleme cu el si l-am resuscitat. Al meu nu mai mergea ca a dat freonul peste el din radiator (se sparg chiar in zona unde este motorul) si a oxidat prin interior. Acum merge de vreo 5-6 ani de cand l-am resuscitat si merge bine.
- ciprianbond
- OP
- 10 mesaje
- din 31 Mar 2012
- Zafira 2009 A17DTR
- Cluj
ciprianbond
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2009 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2012
- Mesaj Privat
- cotee.COCO
- *
- 15 mesaje
- din 02 Dec 2015
- Corsa 2003 z12xep
- Dolj
cotee.COCO
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2003 z12xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2015
- Mesaj Privat
daca ai AC pe masina porneste-l si ar trebuii sa porneasca motorasele de racire (daca ai freon in instalatie) daca nu ai freon ii bagi aer! pentru proba nu conteaza pozitia firelor-in cel mai rau caz se poate invartii invers ventilatorul! Sa ai grija la degete! Ventilatorul de racire este cel din interior(spre motor) care este comandat de un releu care este comandat de un termocontact(asta se strica cel mai des!) situat cel mai probabil pe radiatorul de apa! Temperatura apei trebuie sa fie "mult" peste 90º iarna ca sa porneasca ventilatorul iarna! Eu cred ca merge--verifica cu AC-ul!
- ciprianbond
- OP
- 10 mesaje
- din 31 Mar 2012
- Zafira 2009 A17DTR
- Cluj
ciprianbond
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2009 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2012
- Mesaj Privat
Merci, am desfacut motorasul de la ventilator si era plin de rugina si firele foarte oxidate... unul dintre firele care ducea la o perie s-a rupt (dezintegrat) in 2 locuri si astfel din cele 4 perii numai 3 mai sunt conectate. Am incercat sa inlocuiesc firele cu fir cu lita din cupru, dar nu am reusit sa le lipesc cu cositor. Daca aveti alte idei sunt deschis. In caz contrar am sa vad ce spune si electromecanicul daca se baga...
Ventilatorul din spate merge, in vara asta l-am auzit la caldura si cand am mai dat drumul la AC. Saracul, cand e AC pornit se incearca sa compenseze si pentru cel din fata. Si de asta nu folosesc AC-l ca sa il menajez Noroc ca acum e iarna si nu folosesc AC-ul...
Ventilatorul din spate merge, in vara asta l-am auzit la caldura si cand am mai dat drumul la AC. Saracul, cand e AC pornit se incearca sa compenseze si pentru cel din fata. Si de asta nu folosesc AC-l ca sa il menajez Noroc ca acum e iarna si nu folosesc AC-ul...
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
ciprianbond a scris:Are vre-o pozitie +/-?
Testarea mi-au facut-o la reprezentanta, dar nu au legat direct ventilatorul la baterie si nici nu are urme de lovitura sau topire...
Nu is mecanic de meserie, dar cat de greu poate sa fie de verificat? cu 2 fire dupa ce deconectez bateria...
Testarea mi-au facut-o la reprezentanta, dar nu au legat direct ventilatorul la baterie si nici nu are urme de lovitura sau topire...
Nu is mecanic de meserie, dar cat de greu poate sa fie de verificat? cu 2 fire dupa ce deconectez bateria...
Nu are importanta la proba pe direct care e + si care --.. La schimbarea polaritatii se schimba doar sensul de rotatie.