- m.nyck
- OP
- 318 mesaje
- din 16 Jun 2007
- Bucuresti
m.nyck
- Mesaje scrise: 318
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2007
- Mesaj Privat
Salut,
Urmeaza sa imi montez incalzire in scaune pe un astra g folosind butoanele originale dar modificate si o parte din instalatie care la mine este trasa din fabrica.
Intrebarea mea este daca stie cineva daca este tras firul din siguranta 37 si unde ar ajunge(banuiesc ca trebuie sa se opreasca intr-o mufa prin bord asta daca pleaca din tabloul de sigurante nu am verificat inca).
Siguranta asta e pe plusul general care pleaca direct la rezistentele din scaune.
Orice informatie este bine venita.
Ultima modificare făcută de m.nyck la Joi 28 Jan, 2010 4:41 pm, modificat de 2 ori în total
Urmeaza sa imi montez incalzire in scaune pe un astra g folosind butoanele originale dar modificate si o parte din instalatie care la mine este trasa din fabrica.
Intrebarea mea este daca stie cineva daca este tras firul din siguranta 37 si unde ar ajunge(banuiesc ca trebuie sa se opreasca intr-o mufa prin bord asta daca pleaca din tabloul de sigurante nu am verificat inca).
Siguranta asta e pe plusul general care pleaca direct la rezistentele din scaune.
Orice informatie este bine venita.
Ultima modificare făcută de m.nyck la Joi 28 Jan, 2010 4:41 pm, modificat de 2 ori în total
- Libra
- ******
- 4,041 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,041
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
- m.nyck
- OP
- 318 mesaje
- din 16 Jun 2007
- Bucuresti
m.nyck
- Mesaje scrise: 318
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2007
- Mesaj Privat
Merci pentru raspuns
Sub scaunul de la sofer este o mufa cu 2 pini ( la pasager nu m-am uitat dar este si acolo sigur) dar nu stiu sigur ce este cu ea ma gandeam ca ar putea fi de la airberg-urile laterale pe ca nu le am. Mufa asta am verificat-o cu aparatul de masura sa vad daca este continuitate intre ea si mufa butonului de incalzire si nu vine de acolo. Oricum in afara de butoane mai sunt niste montaje care primesc comanda din butoane si comanda rezistentele din scaune.
Eu le fac la fel ca principiu de funtionare dar cu montajele si schemele mele. Montajul de care am zis mai sus care comanda rezistentele se alimenteaza cu plus dupa contact din siguranta 37 si plusul asta nu stiu unde sa il caut inafara de tablou.
Am o schema cu incalzirea in scaune de pe Astra dar toate firele ajung in mufa x37 si x36 (sofer si pasager) dar nu stiu unde sa caut mufele astea care banuiesc ca ar exista din moment ce am mufele pentru butaone care merg cand montez butoanele.
Sub scaunul de la sofer este o mufa cu 2 pini ( la pasager nu m-am uitat dar este si acolo sigur) dar nu stiu sigur ce este cu ea ma gandeam ca ar putea fi de la airberg-urile laterale pe ca nu le am. Mufa asta am verificat-o cu aparatul de masura sa vad daca este continuitate intre ea si mufa butonului de incalzire si nu vine de acolo. Oricum in afara de butoane mai sunt niste montaje care primesc comanda din butoane si comanda rezistentele din scaune.
Eu le fac la fel ca principiu de funtionare dar cu montajele si schemele mele. Montajul de care am zis mai sus care comanda rezistentele se alimenteaza cu plus dupa contact din siguranta 37 si plusul asta nu stiu unde sa il caut inafara de tablou.
Am o schema cu incalzirea in scaune de pe Astra dar toate firele ajung in mufa x37 si x36 (sofer si pasager) dar nu stiu unde sa caut mufele astea care banuiesc ca ar exista din moment ce am mufele pentru butaone care merg cand montez butoanele.
- Libra
- ******
- 4,041 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,041
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
Pentru airbag lateral ai o mufa in prag.
Iti recomand sa folosesti doar circuite facute conform specificatiilor Opel.
Inteleg ca nu stii unde sa cauti doua mufe, X36 si X37.
Intreaba-l pe dancuciureanu sau pe altcineva care are vreun soft specializat (de ex. TIS).
Bafta, si astept sa ne scrii cum ai facut. Desigur si poze.
Iti recomand sa folosesti doar circuite facute conform specificatiilor Opel.
Inteleg ca nu stii unde sa cauti doua mufe, X36 si X37.
Intreaba-l pe dancuciureanu sau pe altcineva care are vreun soft specializat (de ex. TIS).
Bafta, si astept sa ne scrii cum ai facut. Desigur si poze.
- m.nyck
- OP
- 318 mesaje
- din 16 Jun 2007
- Bucuresti
m.nyck
- Mesaje scrise: 318
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2007
- Mesaj Privat
Salut.
O sa verific mai bine cand dau scaunele jos.
Pana acum am modificat butoanele originale si pana in weekend o sa fac si montajele de comanda ale rezistentelor dar astept sa imi vina releele 12 / 20A.
Ca idee comanda rezistentelor se bazeaza pe PWM (PULS WHITH MODULATIONS) astfel pot comanda incalzirea lor in trepte. O parte din montaj este facut in butonul incalzirii iar partea de comanda a rezistentelor care implica un curent mai mare va fi separat sub scaun.
Si cateva poze cu butoanele din timpul modificarii:
Pinii butoanelor respecta configuratia originala.
dupa ce sunt gata si montajele de comanda ale rezistentelor voi posta pozele.
Daca poate cineva sa se uite in TIS ( eu nu il am) poate dam de mufele x36 si x37.
O sa verific mai bine cand dau scaunele jos.
Pana acum am modificat butoanele originale si pana in weekend o sa fac si montajele de comanda ale rezistentelor dar astept sa imi vina releele 12 / 20A.
Ca idee comanda rezistentelor se bazeaza pe PWM (PULS WHITH MODULATIONS) astfel pot comanda incalzirea lor in trepte. O parte din montaj este facut in butonul incalzirii iar partea de comanda a rezistentelor care implica un curent mai mare va fi separat sub scaun.
Si cateva poze cu butoanele din timpul modificarii:
Pinii butoanelor respecta configuratia originala.
dupa ce sunt gata si montajele de comanda ale rezistentelor voi posta pozele.
Daca poate cineva sa se uite in TIS ( eu nu il am) poate dam de mufele x36 si x37.
- m.nyck
- OP
- 318 mesaje
- din 16 Jun 2007
- Bucuresti
m.nyck
- Mesaje scrise: 318
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2007
- Mesaj Privat
- m.nyck
- OP
- 318 mesaje
- din 16 Jun 2007
- Bucuresti
m.nyck
- Mesaje scrise: 318
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2007
- Mesaj Privat
Cine a dat scaunele jos de pe astra g imi poate spune daca e ceva in cutiuta aia neagra sau e goala? Banuiesc ca acolo este comanda rezistentelor din scaune (din fabrica cine are optiunea asta).
Si care este treaba cu pretensionarile de la centuri?. Sunt in aceiasi mufa cu incalzirea in scaune (x36 ; x37).
Exista vreun risc daca nu deconectez bateria?
Si care este treaba cu pretensionarile de la centuri?. Sunt in aceiasi mufa cu incalzirea in scaune (x36 ; x37).
Exista vreun risc daca nu deconectez bateria?
- m.nyck
- OP
- 318 mesaje
- din 16 Jun 2007
- Bucuresti
m.nyck
- Mesaje scrise: 318
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2007
- Mesaj Privat
filcea
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2007
- Mesaj Privat
- m.nyck
- OP
- 318 mesaje
- din 16 Jun 2007
- Bucuresti
m.nyck
- Mesaje scrise: 318
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2007
- Mesaj Privat
Mufele X36 X37 sunt sub scaune in cutiile de plastic negre. Tot in mufele astea sunt si pretensionarile de la centuri si mufa care eu o am libera este de la airbeg laterel scaun pe care eu nu il am. La mine nu sunt trase firele pentru incalzirea in scaune din mufa x1in mufele x36, x37.
In cazul meu trebuie sa trag cate 2 fire de la butoane sub scaune si sa mai trag un plus care trebuie sa il iau dupa siguranta 3.37
Azi am reusit sa montez mufele pentru cele 2 fire de care vorbeam mai sus:
Inca nu am ajuns la mufa x1 sa trag plusul pentru rezistente, pentru ca trebuie sa demontez plasticul de pe stalp-ul stanga unde este si maneta pentru deschiderea capotei pe care sincer sa fiu acum nu stiu cum se da jos, dar cand am timp se rezolva si problema asta.
In cazul meu trebuie sa trag cate 2 fire de la butoane sub scaune si sa mai trag un plus care trebuie sa il iau dupa siguranta 3.37
Azi am reusit sa montez mufele pentru cele 2 fire de care vorbeam mai sus:
Inca nu am ajuns la mufa x1 sa trag plusul pentru rezistente, pentru ca trebuie sa demontez plasticul de pe stalp-ul stanga unde este si maneta pentru deschiderea capotei pe care sincer sa fiu acum nu stiu cum se da jos, dar cand am timp se rezolva si problema asta.
- Libra
- ******
- 4,041 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,041
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
yo_astra- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Braila
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2009
- Mesaj Privat
- m.nyck
- OP
- 318 mesaje
- din 16 Jun 2007
- Bucuresti
m.nyck
- Mesaje scrise: 318
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2007
- Mesaj Privat
yo_astra- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Braila
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2009
- Mesaj Privat
- m.nyck
- OP
- 318 mesaje
- din 16 Jun 2007
- Bucuresti
m.nyck
- Mesaje scrise: 318
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2007
- Mesaj Privat
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
- m.nyck
- OP
- 318 mesaje
- din 16 Jun 2007
- Bucuresti
m.nyck
- Mesaje scrise: 318
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2007
- Mesaj Privat
Teoretic nu au ce cauta acolo dar in urma catorva teste se integreaza perfect in montaj.
Cu toate ca IRFZ-ul suporta pana la 20V pe jonctiunea Gate-Sursa in momentul cand ii aplicam tensiunea de 12 pe 'gate' (iesirea din timer-ul 555 ) se incalzea destul de mult, consumul rezistentelor de pe un scaun fiind de doar app. 3A. Astfel am redus tensiunea la 5V si nu se mai incalzeste aproape deloc.
Montajul experimental a fost testat o saptamana pe masina de servici functionand perfect cate 4-5 ore in continuu (drumuri de 400-500Km)
Cu toate ca IRFZ-ul suporta pana la 20V pe jonctiunea Gate-Sursa in momentul cand ii aplicam tensiunea de 12 pe 'gate' (iesirea din timer-ul 555 ) se incalzea destul de mult, consumul rezistentelor de pe un scaun fiind de doar app. 3A. Astfel am redus tensiunea la 5V si nu se mai incalzeste aproape deloc.
Montajul experimental a fost testat o saptamana pe masina de servici functionand perfect cate 4-5 ore in continuu (drumuri de 400-500Km)
- 02tes
- ***
- 591 mesaje
- din 27 Oct 2008
- Astra 2003 z17dtl
- Bucuresti
02tes
- Mesaje scrise: 591
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2008
- Mesaj Privat
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
Eu imi aduc aminte ca viteza cu care deschizi (si mai ales inchizi) FET-urile e direct responsabila cu cat de mult se incalzesc ele. Daca poti injecta curent in sursa pentru o perioada foarte scurta, iar apoi sa mentii tensiunea de ON, pentru ca la OFF sa extragi la fel de repede sarcina respectiva (si sunt drivere specializate care fac treaba asta), nu cred ca ai avea probleme mari cu caldura. Problema cea mai mare pe care am vazut-o eu la montajul asta e urmatoarea : Cum generezi un duty-cycle de 0% (adica 0 curat, nu 1%, sau 0.5%) si 100% - adica "on full throttle" cu 555-ul ? Ia zi, aici intra in functiune releul ?
Intreb nu pentru ca as vrea sa ma dau mare pe forum (ca oricum nu tare multa lume isi da seama ce aberatii scriu eu aici) ci pentru ca eu as fi ales o varianta cu un AVR sau un PIC, sau orice altceva din domeniul respectiv, in detrimentul 555-ului.
Intreb nu pentru ca as vrea sa ma dau mare pe forum (ca oricum nu tare multa lume isi da seama ce aberatii scriu eu aici) ci pentru ca eu as fi ales o varianta cu un AVR sau un PIC, sau orice altceva din domeniul respectiv, in detrimentul 555-ului.
- m.nyck
- OP
- 318 mesaje
- din 16 Jun 2007
- Bucuresti
m.nyck
- Mesaje scrise: 318
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2007
- Mesaj Privat
Ai perfecta dreptate cu 555 poti regla 10% sau mai putin minim si 90%maxim ca factor de umplere dar in montajul meu nu ma deranjeaza.
Butoanele au on/off (pozitia 0) dupa care urmeaza 1,2,etc.
Cand sunt pe 0 adica off releul are circuitul deschis deci nu am tensiune pe rezistente. Releul practic inchide si deschide circuitul cu consum mare pentru rezistente avand siguranta separata(3.37 la astra g) fata de butoane (3.45).
Pe pozitia 1 am in jur de 10% factor de umplere
Pe pozitia 5 am 90% factor de umplere care este insesizabil fata de 100%.
Practic sunt sunt 2 circuite de joasa si inalta daca le putem numi asa separate de releu si mosfet.
Faza cu lm7805 functioneaza perfect uneori teoria cu practica nu este chiar la fel. Eu l-am testat in mai multe variante si asta a dat rezultate.
LE Cu microcontrorele sunt la incaput mi-am cumparat o carte de programare C Si C++ sa invat bazale programarii si dupa aia ma apuc si eu de experimentat
Butoanele au on/off (pozitia 0) dupa care urmeaza 1,2,etc.
Cand sunt pe 0 adica off releul are circuitul deschis deci nu am tensiune pe rezistente. Releul practic inchide si deschide circuitul cu consum mare pentru rezistente avand siguranta separata(3.37 la astra g) fata de butoane (3.45).
Pe pozitia 1 am in jur de 10% factor de umplere
Pe pozitia 5 am 90% factor de umplere care este insesizabil fata de 100%.
Practic sunt sunt 2 circuite de joasa si inalta daca le putem numi asa separate de releu si mosfet.
Faza cu lm7805 functioneaza perfect uneori teoria cu practica nu este chiar la fel. Eu l-am testat in mai multe variante si asta a dat rezultate.
LE Cu microcontrorele sunt la incaput mi-am cumparat o carte de programare C Si C++ sa invat bazale programarii si dupa aia ma apuc si eu de experimentat