- bingbang10
- OP
- 8 mesaje
- din 06 Dec 2010
- Vectra 1996 X16XEL
- Ialomita
bingbang10
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat
Sa traiti stimati opelisti. Sa va povestesc ce am patit cu masina si sper sa imi urmati sfaturile daca patiti aceeasi chestie. In urma cu o saptamana am fost cu vectra mea la un mecanic sa ii faca o mica dializa. In urma testului a observat ca nu baga deloc aer si ca mananca numai benzina si de aceea scotea fum si consuma mult. Mi-a spus sa ma duc la un electician si sa se uite la pompa aceea de baga aer sa se faca amestecul. E ca un fel de "gogoasa" si se afla langa baterie. Am fost la electrician si surpriza: mi-a zis ca nu poate sa se uite la ea deoarece este nituita si ca nu are cum sa o desfaca. Bun am zis. Sa vedem cat e una noua. Am ajuns la service sa imi dau comanda de una noua dar cand am auzit ca este 19 milioane una noua m-am razgandit si am decis sa vad singur daca chiar nu merge. Am desfacut mufa aceea de la care era legata si am pus 2 fire direct de la baterie si am observat ca mergea. Inapoi la electrician. I-am povestit ce am facut eu si ca merge pe direct numai ca nu mi-o deschidea cu motorul pornit. In fine... Am descoperit problema. Langa motor e o cutie cu 2 relee. Unu din ele se pare ca nu facea contact corect si de aceea nu imi pornea aceea pompa de aer. Ma asteptam sa nu mai scoata fum si sa mearga cum trebuie. Dar nu.. Acum scoate si mai mult fum si este de culoare albastra ceea ce inseamna ca mananca ulei. Ceea ce era si de asteptat. Am facut 4000 km de la schimbul de ulei si deja am completat cu inca 1 litru. Am fost la service si mi-a zis sa o segmentez. Bun. Eu fiind din Urziceni nu prea am multe posibilitati dintre care sa aleg si am vrut sa dau comanda la service unde am diagnosticat-o. Foarte scump. Numai segmentii ma duceau la 8 milioane. Apoi mi-am adus aminte ca mai este un baiat care se pricepe si care se baga sa imi segmenteze motorul si mi-a dat un sfat: sa cumpar piesele online. Am ajuns acasa si m-am uitat p internet. Am gasit un site foarte bun de piese auto de import. Nu vreau sa fac reclama dar vrea sa impartasesc si celorlalti in caz ca au nevoie. Siteul se numeste autokarma.ro iar pe piesele cumparate de aici am dat in jur de 700 de ron. Acum sa va spun concret ce am cumparat in caz ca vreti si voi sa va segmentati motorul. Deci piesele astea le-am luat cu motorul nedesfacut. Segmenti ( 90 x 4 ) garnitura chiloasa 80 ron, garnitura baie de ulei 70 ron, semeringe supape 2 ron x 16, 4l ulei castrol magnatec 5-40 140ron si filtru de ulei mann 30 ron. Am decis sa fac segmentare in urma consumuli excesiv de ulei si din cauza ca masina nu prea mai tragea. Sper ca am fost de folos cuiva si va doresc cati mai multi km fara probleme!
- gabytzuxxl
- ***
- 817 mesaje
- din 03 Jul 2009
- Bucuresti
gabytzuxxl
- Mesaje scrise: 817
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2009
- Mesaj Privat
- bingbang10
- OP
- 8 mesaje
- din 06 Dec 2010
- Vectra 1996 X16XEL
- Ialomita
bingbang10
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Nu numai ca nu se segmenteaza motorul pana nu ii masori compresia ("uscat"/"umed"), dar ai si intrat pe mana unor ageamii de mare clasa. Singurul rol pe care il are "chestia aia mare si neagra" si care se numeste "secondary air injection pump" este de a sufla aer PE EVACUARE nicidecum in admisie in primele minute dupa o pornire la rece in scopul protejarii catalizatorului, asa ca amestecul nu are nici o treaba cu functionarea sau nu a acesteia. Nu am incercat dar cred ca se poate pacali ECU in asa fel incat sa creada ca pompa aia exista chiar daca o scoti-singurul risc al functionarii fara ea fiind contaminarea catalizatorului. Deja la masinile cu catalizatoare de inox si sonde lambda cu circuit de incalzire n-a mai fost nevoie de "suflatoare".
Acum daca vei cauta mai atent pe forum vei vedea ca 1l de ulei la 4000 km nici nu e mult pt. acest motor (depinde si despre ce ulei vorbim). Sa nu te miri daca dupa segmentare va consuma si mai mult ulei
Acum daca vei cauta mai atent pe forum vei vedea ca 1l de ulei la 4000 km nici nu e mult pt. acest motor (depinde si despre ce ulei vorbim). Sa nu te miri daca dupa segmentare va consuma si mai mult ulei
- bingbang10
- OP
- 8 mesaje
- din 06 Dec 2010
- Vectra 1996 X16XEL
- Ialomita
bingbang10
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat
Eu am facut 4000km cu 4 litri. A fost p timpul verii si am bagat ulei de 10-50 parca. Cert e ca din momentul in care mi-a facut "suflatoarea" a inceput sa scoata un fum infernal de culoare albastra. Bine ca si inainte scotea fum dar nu ca acum. La mine "suflatoarea" nu mergea deloc. Nici macar cand o porneam. Nu le am cu mecanica si fiind si tanar( 20 de ani) am pus botu la ce mi-au zis aia. Tin sa precizez ca, consumul de benzina a scazut dar a inceput sa scoata fum albastru acum. Nu stiu ce sa ii mai fac. In Urziceni este mare jegmaneala la service-uri. Sper sa iasa totul bine dupa segmentare si sa nu mai pape asa mult ulei. Am uitat sa mentionez: in service segmentarea ma costa in jur de 7 milioane, iar mecanicul acesta care a promis ca mi-o face imi cere decat 4.
- mariusgmg
- ******
- 4,101 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,101
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
- anghel bogdan
- *
- 14 mesaje
- din 29 Sep 2008
- Vectra 2001 y20dth
- Bucuresti
anghel bogdan
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2008
- Mesaj Privat
- bingbang10
- OP
- 8 mesaje
- din 06 Dec 2010
- Vectra 1996 X16XEL
- Ialomita
bingbang10
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat
Am rezolvat. Masina merge brici acum, fum nu mai scoate si puterea i-a crescut considerabil. Dar acum se aude un zanganit enervant in partea dreapta iar cand apas ambreiajul nu se mai aude. Mi-a zis cineva ca s-ar putea ca rulmentul ambreiajului sa atinga de undeva.. ca nu am inteles de unde exact. Daca mai aveti si alte pareri/sfaturi le astept cu cea mai mare placere
- bordeianuionut
- *
- 31 mesaje
- din 27 Oct 2010
- Vectra 1997
- Iasi
bordeianuionut
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2010
- Mesaj Privat
alladyn88
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2011
- Mesaj Privat
Salut,aceiasi pb o am si eu,vectra b-X16XEL,cum s-a rezolvat pana la urma la tine,merge ok acum?As face=o si eu,la 7000 km am completat aproape 1.5 L ulei,consumul de benzina e cam mare,undeva la 9%,chiar 10 poate.M-am gandit sa o segmentez,s-ar rezolva pb?Sau alta modalitate exista?Sa nu fie nevoie de segmentare.Da-mi un raspuns te rog
- ionutz 1974
- *
- 3 mesaje
- din 14 Jul 2011
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
ionutz 1974
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2011
- Mesaj Privat
- Dragos05
- **
- 114 mesaje
- din 04 Aug 2012
- Corsa 2002 z17dt
- Iasi
Dragos05
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2002 z17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2012
- Mesaj Privat
Salut ! sunt nou pe aici si vin cu o mica/mare problema . Ieri ..pornesc masina { opel vectra B din 96 , motor benzina} si la relanti ..dardaia motoru de mama focului ,,plus din ambreiaj masina nu misca deloc .., pornesc la drum cu masina spre un mecanic ...,ajung ..se uita domnu la motor un pic si zice ca nu merge o bujie ...si sa vin a2a zi dimineata .[azi].. vin a 2a zi ..schimb toate bujiile [ creca 3 la numar] [nu ma prea pricep ...dar dornic de a invata] ..si imi zice ca trebuie schimbati segmentii care cica costa vreo 800 RON ! ...daca ar putea cineva sa-mi spuna care sunt semnalmentele cum ca ar trebui schimbati segmentii ? si ce rol au astia in functionarea motorului ? altele despre masina : consum cam 10l/100km ..iar km in bord vreo 220.000 am cumparat-o la 200.000 si o am de 2 ani cam.., aa si uneori se aude un zanganit/scartait la motor cand e turat ..mai tare ...plus cand e subturat un sunet cevade genu ca o tabla care zdrangane ..da nu pot sa-mi dau seama de ce ...am schimbat appe toata pundea spate ,,bucse ,amortizoare, etc .si tot se aude..
- jonyx87
- **
- 285 mesaje
- din 13 Jul 2011
- Vectra 1997 X16XEL
- Valcea
jonyx87
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2011
- Mesaj Privat
Salutare.
Conform titlului discuției mã alãtur și eu vouã..
Opel Vectra B, x16xel.
În timpul mersului, pe la 80 km/h, la intrare în oraș (Rm Vâlcea -Bujoreni, din direcția Cãlimãnești-Rm. Vâlcea) simt o ”chestie”, o scãpare, un zvâc, și cu pedala de acc în blanã abia-abia reușesc sã fac un 85 km/h. Ajung la primul sens giratoriu, surprizã, o trepidație pe motor de abia mã țineam de volan. Ajung și acasã mã dau jos puțin, mã uit sub capotã cu motorul pornit....2 lucruri: trepidat puternic și un țâsâit/pufãit cum se aude când scapã aer cu presiune.... Din experiențe anterioare zic, bãi... cred cã e fisuratã garnitura de chiuloasã..... merg la service (Autotest) las mașina 2 zile, apoi sunt sunat și chemat.....câteva supape arse și celelalte nu mai aveau mult.... Asta e. Dacã tot desfac motorul hai sã rezolv și problema consumului de ulei.
Lista:
- 4 pistoane + segemenți - de la Neural;
- 8 supape admisie (nu știu firma dar am optat pt ceva mai scump);
- 8 supape evacuare;
- Cuzineți ( de mai multe feluri , nu am reținut exact pe unde/ce fac)
- Ghiduri supape (am înțeles cã cele care sunt ok nu le va schimba);
- semeringuri la ax cu came;
- semeringuri la supape Victoria Reinz verzi 16 bucãți;
- Garniturã de chiuloasã metal-fibrã Payen;
- Ulei Castrol 10w40;
- Bujii Denso cu doi poli K20TXR.
- Inlocuit curea distribuție - de la Contitech (doar cureaua, oricum schimbasem întreg chitul și nu avea 3000 de km)
- Antigel (eu îl schimbam înainte de iarnã anual oricum)
Cam atât. Cãmãșile la motor arãtau impecabil, uzurã zero. Pistoanele mi-a spus consultantul de la service și mi-a și arãtat mecanicul aveau un joc mic și are o legãturã cu, consumul de ulei și asta.
Lucrarea are garanție 2 ani și aștept sã mã anunțe când e gata.
Oricum mã gândesc sã nu mai am problema consumului de ulei... Asta ar fi cel mai important.
Azi o sã trec sã iau casetofonul sã îl schimb cu altul și dacã nu s-au apucat încã de astea poate fac o pozã la chiuloasã.
Conform titlului discuției mã alãtur și eu vouã..
Opel Vectra B, x16xel.
În timpul mersului, pe la 80 km/h, la intrare în oraș (Rm Vâlcea -Bujoreni, din direcția Cãlimãnești-Rm. Vâlcea) simt o ”chestie”, o scãpare, un zvâc, și cu pedala de acc în blanã abia-abia reușesc sã fac un 85 km/h. Ajung la primul sens giratoriu, surprizã, o trepidație pe motor de abia mã țineam de volan. Ajung și acasã mã dau jos puțin, mã uit sub capotã cu motorul pornit....2 lucruri: trepidat puternic și un țâsâit/pufãit cum se aude când scapã aer cu presiune.... Din experiențe anterioare zic, bãi... cred cã e fisuratã garnitura de chiuloasã..... merg la service (Autotest) las mașina 2 zile, apoi sunt sunat și chemat.....câteva supape arse și celelalte nu mai aveau mult.... Asta e. Dacã tot desfac motorul hai sã rezolv și problema consumului de ulei.
Lista:
- 4 pistoane + segemenți - de la Neural;
- 8 supape admisie (nu știu firma dar am optat pt ceva mai scump);
- 8 supape evacuare;
- Cuzineți ( de mai multe feluri , nu am reținut exact pe unde/ce fac)
- Ghiduri supape (am înțeles cã cele care sunt ok nu le va schimba);
- semeringuri la ax cu came;
- semeringuri la supape Victoria Reinz verzi 16 bucãți;
- Garniturã de chiuloasã metal-fibrã Payen;
- Ulei Castrol 10w40;
- Bujii Denso cu doi poli K20TXR.
- Inlocuit curea distribuție - de la Contitech (doar cureaua, oricum schimbasem întreg chitul și nu avea 3000 de km)
- Antigel (eu îl schimbam înainte de iarnã anual oricum)
Cam atât. Cãmãșile la motor arãtau impecabil, uzurã zero. Pistoanele mi-a spus consultantul de la service și mi-a și arãtat mecanicul aveau un joc mic și are o legãturã cu, consumul de ulei și asta.
Lucrarea are garanție 2 ani și aștept sã mã anunțe când e gata.
Oricum mã gândesc sã nu mai am problema consumului de ulei... Asta ar fi cel mai important.
Azi o sã trec sã iau casetofonul sã îl schimb cu altul și dacã nu s-au apucat încã de astea poate fac o pozã la chiuloasã.
- jonyx87
- **
- 285 mesaje
- din 13 Jul 2011
- Vectra 1997 X16XEL
- Valcea
jonyx87
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2011
- Mesaj Privat
- ingerulnegru011
- *
- 3 mesaje
- din 04 Dec 2015
- Vectra 2000 Y16XE
- Valcea
ingerulnegru011
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2000 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2015
- Mesaj Privat
- ingerulnegru011
- *
- 3 mesaje
- din 04 Dec 2015
- Vectra 2000 Y16XE
- Valcea
ingerulnegru011
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2000 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2015
- Mesaj Privat
Am si yo o mare problema daca ma poate ajuta cineva.mi s.a rupt distributia am schimbat toate supapele semeringurile si nu ma inteleg cu consumul de ulei.am desfacut din nou chiuloasa si am avut surpriza sa gasesc toate supapele de evacuare imbaxite de ulei..tin sa precizez inainte consuma 1 L de ulei de la schimb la schimb..masina trage de rupe.
- john_doe200616
- **
- 447 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Vectra 1996 X16SZR
- Brasov
john_doe200616
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat