Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • str8

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 x18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Trebuie sa schimb senzorul de arbore cotit la Astra al meu, motor X18XE1, an 2000, 115CP, 125000km
Simptomele au fost clasice as zice, a inceput cu niste smucituri in mers, pentru ca apoi sa se opeasca motorul din cand in cand, cand e pe liber (la relanti).
Cod eroare 335.

Vreau sa stiu unde este exact pozitionat senzorul Crank la acest tip de motor, pentru ca intentionez sa l schimb singur. Trebuie debransata bateria inainte de schimbare sau facut ceva anume?
Atasez o poza cu motorul (de pe un vectra ce i drept, dar e identic), m am uitat pe acolo dar nu vad senzorul buclucas.
Mersi

Skip ads

  • str8

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 x18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2006

  • Mesaj Privat
hai sa mi dau singur raspunsul, pentru ca am descoperit - deci senzorul se afla sub alternator, cum privesti la motor in partea stanga. undeva pe sub distributie.

problema e alta. L am schimbat , dar problemele persista. Care sunt exact manifestarile: motorul porneste si merge normal, se accelereaza foarte bine si chiar are viata. Cand ajunge la 90 de grade, dupa mai multe stationari pe la semafoare sa zicem, incepe sa dea in nas ca si cum nu s ar alimenta. Totul dureaza f putin cate o secunda, maxim 2. Mi s a intamplat de cateva ori si prin depasiri... (la inceput facea rar, acum parca din ce in ce mai des). Atunci cand smuceste, se aprinde si becul check engine. Cateodata se stinge imediat, alte dati ramane aprins, si se stinge ulterior singur, dupa un minut, sau chiar ramane aprins pana la oprire. La repornire se stinge dar doar pana la urmatoarea smucitura, cand o luam de la capat...

Am incercat metoda agrafa sa aflu erorile - cu motorul oprit da 2 erori:
100 - ceva de debitmetru (cred ca e normal cand motorul e oprit)
110 - IAT (la fel, cred ca e normal cu motorul oprit) - apropo , IATul e incorporat in debitmetru banuiesc la motorul asta nu?

cu motorul pornit nu am nici o eroare...(am incercat sa testez chiar cand becul check engine ramanea aprins, cu motorul pornit, dar nu da nici o eroare...)

acum sa insirui piesele schimbate:
-debitmetru original Siemens (300km) - oricum cel vechi era cam "obosit"
-senzor vibrochen (100 km)
-sonda lambda (5000 km)
-filtru aer nou
-filtru benzina nou
-egr 20 000 km
-curatat trottle 10000 km

Problema cu smuciturile a inceput cam acum 3000 de km si eu am banuit ca s ar fi dus debitmetrul. Chestia interesanta de-abia acum vine: atunci cand a inceput sa mi smuceasca prima oara, am scos mufa de la debitmetrul vechi. S a aprins check engine in bord imediat dar masina nu a mai smucit niciodata. Am mers asa convins ca era de la debitmetru cam 3000 de km (apropo nu era mai lenesa cu mufa scoasa) si fara a mai simti nici o alta smucitura.

Acum 2 saptamani am schimbat debitmetrul cu unul nou (era cazul) si s a stins check engine imediat si ...surpriza smuciturile au reaparut....
Cineve mi a zis ca e senzorul crankshaft...l am schimbat si pe ala si tot smuceste.

Eu nu mai stiu ce o fi, tocmai de aia m am hotarat sa va cer ajutorul, poate v ati mai confruntat cu asa ceva. Exista senzor IAT la motorul asta? (de ce mi da eroare 110 cu motorul oprit? si de ce nu zice nimic cu motorul pornit?)

Ajutor! Orice idee e binevenita.
  • ZRM

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1996 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
posibil sa fie devina senzorul de la clapeta, totusi la tine in "alta tara" nu are nimeni un aparat sa-ti faca o diagnoza?
  • SergiuP

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 A-H BN11
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2008

  • Mesaj Privat
str8 a scris:hai sa mi dau singur raspunsul, pentru ca am descoperit - deci senzorul se afla sub alternator, cum privesti la motor in partea stanga. undeva pe sub distributie.

problema e alta. L am schimbat , dar problemele persista. Care sunt exact manifestarile: motorul porneste si merge normal, se accelereaza foarte bine si chiar are viata. Cand ajunge la 90 de grade, dupa mai multe stationari pe la semafoare sa zicem, incepe sa dea in nas ca si cum nu s ar alimenta. Totul dureaza f putin cate o secunda, maxim 2. Mi s a intamplat de cateva ori si prin depasiri... (la inceput facea rar, acum parca din ce in ce mai des). Atunci cand smuceste, se aprinde si becul check engine. Cateodata se stinge imediat, alte dati ramane aprins, si se stinge ulterior singur, dupa un minut, sau chiar ramane aprins pana la oprire. La repornire se stinge dar doar pana la urmatoarea smucitura, cand o luam de la capat...

Am incercat metoda agrafa sa aflu erorile - cu motorul oprit da 2 erori:
100 - ceva de debitmetru (cred ca e normal cand motorul e oprit)
110 - IAT (la fel, cred ca e normal cu motorul oprit) - apropo , IATul e incorporat in debitmetru banuiesc la motorul asta nu?

cu motorul pornit nu am nici o eroare...(am incercat sa testez chiar cand becul check engine ramanea aprins, cu motorul pornit, dar nu da nici o eroare...)

acum sa insirui piesele schimbate:
-debitmetru original Siemens (300km) - oricum cel vechi era cam "obosit"
-senzor vibrochen (100 km)
-sonda lambda (5000 km)
-filtru aer nou
-filtru benzina nou
-egr 20 000 km
-curatat trottle 10000 km

Problema cu smuciturile a inceput cam acum 3000 de km si eu am banuit ca s ar fi dus debitmetrul. Chestia interesanta de-abia acum vine: atunci cand a inceput sa mi smuceasca prima oara, am scos mufa de la debitmetrul vechi. S a aprins check engine in bord imediat dar masina nu a mai smucit niciodata. Am mers asa convins ca era de la debitmetru cam 3000 de km (apropo nu era mai lenesa cu mufa scoasa) si fara a mai simti nici o alta smucitura.

Acum 2 saptamani am schimbat debitmetrul cu unul nou (era cazul) si s a stins check engine imediat si ...surpriza smuciturile au reaparut....
Cineve mi a zis ca e senzorul crankshaft...l am schimbat si pe ala si tot smuceste.

Eu nu mai stiu ce o fi, tocmai de aia m am hotarat sa va cer ajutorul, poate v ati mai confruntat cu asa ceva. Exista senzor IAT la motorul asta? (de ce mi da eroare 110 cu motorul oprit? si de ce nu zice nimic cu motorul pornit?)

Ajutor! Orice idee e binevenita.



Salut am avut si eu o problema de genu asta,am bagat benzina de la Agip (eu folosesc numai de la OMV) si apoi problemele au aparut am un prieten care a tinut-o turat pt un minut pe la 4000 si de atunci nu am mai avut probleme.Vectra B
  • ady_b

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 X18XE1 Bertone
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema am si eu si acelasi motor il am si eu...cand o las pe liber din mers sa coboare relantiul la 800 scade de multe ori sub 800 iar daca am aerul conditzionat oprit cateodata cand scade scade de tot si moare motorul... am postat si eu dar vad ca nu prea stie nimeni de la ce ar putea sa fie...
  • m1sh

  • Mesaje scrise: 764
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Signum 2003 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2008

  • Mesaj Privat
str8 .. cate rezolvari pe care le vad eu:
1. schimba bobina de inductie cu una de pe alt motor identic cu al tau sau.. cauta compatibil (daca nu gasesti la cunoscuti, mergi la un sh. iti spun de bobina de inductie pentru ca si la mine apar smuncituri)
2. curata throtle body-ul (clapeta de acceleratie) - este unul din sfaturile pe care le primesti cel mai des
3. incearca sa mai cureti valva egr chiar daca are doar 20000km
4. verifica furtunasele de vacuum, poate sunt sarite sau fisurate

ady_b..
1. valva egr a fost problema la mine, dar uita-te si la throtle body
2. fa-ti singur diagnoza prin metoda "pseudo-agrafa"
3. verifica furtunasele de vacuum, poate sunt sarite sau fisurate
  • ady_b

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 X18XE1 Bertone
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Mersi mane sper weekendul asta sa am timp sa umblu putzin la ea poate poate scap si eu Smile
  • nikolas_cul

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2008

  • Mesaj Privat
ady_b
ai rezolvat? aceeasi problema o am si eu la acelasi motor
  • nikolas_cul

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2008

  • Mesaj Privat
am rezolvat curatat clapeta de acceleratie
  • ady_b

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 X18XE1 Bertone
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Din pacate problema persista... am inteles de la un mecanic ca este aceasta clapeta de acceleratie... cica buba la mine ar fi ca este capsulata.. stie cineva ceva ? Cam cat este una noua ? Mecanicul a spus ca daca o decapsuleaza o sa reuseasca sa o curetze dar mai mult de cateva luni s-ar putea sa nu tzina... stie cineva ceva in plus ?
  • Soso.

  • Mesaje scrise: 232
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1998 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2008

  • Mesaj Privat
str8 uite aici postul meu. am o problema pe alocuri identica cu a ta. te rog arunca o privire si da-ti cu parerea. si ceilalti, normal; va rog ajutati-ma cu sfaturi. am primit mai multe insa vreau sa vad alte pareri.

https://www.clubopel.com/vie...42&highlight=
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
"srt8" eu iti sugerez sa incerci sa imprumuti de la cineva senzorul de temp al lichidului de racire(coolant temp senzor) la mine la fel dadea in nas(cand schimbam de ex din a 2 in a 3 avea niste smucituri ciudate care initial ziceam ca sunt de la ambreaj) si din cand in cand aprindea becul care la o repornire disparea, mie totusi nu mi se oprea motorul, am luat de la un prieten senzorul de temp al lichidului de racire al lui si l=am pus pe al meu la el, rezultate - masina lui dadea si mai urat in nas decat a mea, masina mea mergea ok si nu mai simteam acele smucituri cand schimbam dintr-o vit in alta, am comandat ieri senzorul pe original(63lei de la Bogdan cel care vinde piese si pe forum), astept sa vina si sa il montez pe masina.
Faza e ca de asta vara masina devenea fff lenesa cand era cald motorul(si fff cald afara), acum de cand s-a facut mai frig afara am vazut o imbunatatire a masinii si de aia m-am gandit sa incerc acel senzor.
  • ady_b

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 X18XE1 Bertone
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2008

  • Mesaj Privat
In final am reusit sa am si eu masina normala...zic eu Very Happy am reparat clapeta de acceleratie... nu mai are acel relanti bolnav si chiar se simte in pedala lipsa bubei... interesant a fost ca dupa ce am oprit-o si repornito dupa cateva ore bune azi... s-a aprins becul check engine iar in mers dupa 4500 de turatii dadea sa imi incetineasca viteza... adica la 4500 de ture imi baga botu in pamant si incetinea... oare computerul de bord nu imi permitea stiind ca e aprins acel martor ? dupa o oprire si repornire imediata... surpriza dispare check engine si dupa o incercare ce nu va recomand cu a 2-a viteza eram aproape de 100km/h si tragea ca la prima tinerete... ceva de dosarele x parerea mea.. ciudat daca cineva stie de ce a facut asa ... as fi tare curios sa stiu si eu... ms si sal !
  • skycleaner

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Salutari tuturor! Am incercat sa fac un topic nou, insa se pare ca nu am reusit fiindca mai erau altele asemanatoare cu ce vreau eu sa postez. Am un Opel Vectra B din 1996 cu motor Ecotec de 1.6 in 16 V. Am aceasta problema cu motorul cald cand la relanti nu isi mentine turatia normala si cu viteza a doua fiind o ia inainte fara sa accelerez apoi franeaza brusc si tot asa. In mod normal eu cred ca nu ar trebui sa faca asta. Am pus intrebarea aici pentru ca am un servici care nu imi prea permite sa fac drumuri la service si ma gandeam ca poate primesc ajutor asa. Unii imi spun de nus' ce senzor Lambda. Unde ar putea fi localizat? Motorul pare a fi la prima vedere cam ca cel din poza postata la inceputul topicului. Mentionez ca la viteze mai mari pe sosea nu face acest lucru si se comporta bine. Va multumesc!
  • gcristians

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Tulcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2008

  • Mesaj Privat
ady_b a scris:Aceeasi problema am si eu si acelasi motor il am si eu...cand o las pe liber din mers sa coboare relantiul la 800 scade de multe ori sub 800 iar daca am aerul conditzionat oprit cateodata cand scade scade de tot si moare motorul... am postat si eu dar vad ca nu prea stie nimeni de la ce ar putea sa fie...


salut .. cum ai remediat problema?ce avea?sau tot o mai ai?
  • smarcel1981

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2008

  • Mesaj Privat
1. Am Vectra B (Z16XE) si patesc si eu la fel. Suspectez clapeta de acceleratie sau/si sonda lamda. Maine o sa merg la cineva sa imi curete clapeta. Sonda lamda trebuie sa caut prin dezmembrari sa vad daca se simte vreo diferenta. Daca aveti sugestii sau vreo idee, va rog sa spuneti.

ady_b a scris:Aceeasi problema am si eu si acelasi motor il am si eu...cand o las pe liber din mers sa coboare relantiul la 800 scade de multe ori sub 800 iar daca am aerul conditzionat oprit cateodata cand scade scade de tot si moare motorul... am postat si eu dar vad ca nu prea stie nimeni de la ce ar putea sa fie...

  • AlbastruA

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
salut,am un vectra b din 96 cu motor X18XE.In ultima saptamana a icneput sa e opreasca la ralanti o data sau de doua ori la un drum de 150 de km,apoi isi revine si merge normal.La tester rezultatele sunt ok iar specialistii dau din umeri.
Ce e de facut? Mutlumesc
  • mircea_sercan

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1999 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2007

  • Mesaj Privat
nu s-a mai discutat nimic despre aceasta problema de aproape 1 an,sa inteleg ca i-ati dat de cap-in special str8-?
si eu am aceleasi simptome:merge perfect in relanti pana trece de 90 de grade cand imi moare brusc motorul.il pornesc,porneste normal sta bine in ralanti(fara fluctuatii)apoi dupa aprox 20-30 min moare iar.
in mers trage perfect,se accelereaza normal,dar la un moment dat da in nas,se aprinde becul check engine timp de cateva secunde,se stinge singur,si merge iar bine dar dupa 20-30 min o ia de la capat.
saptamana viitoare o duc la reprezentanta ptr o diagnoza,dar pana atunci astept parerile voastre
  • mircea_sercan

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1999 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2007

  • Mesaj Privat
masina este vectra B motor x18xe1
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
stie cineva ( dan esti pe aici ? Wink ) valorile normale pt un debitmetru hotwire ( pt X18XE1 - GM 90530463 )

al meu prezinta toate semnele de boala, lipsa de putere, imi da in nas, se 'impiedica' la relanti, mai imi da si un P0130 si asta cu lambda noua/originala.

mai are momentele ei cand ne intelegem si ma baga in scaun, dar sunt cam scurte episoadele astea Smile

acum..am testat MAF'u cu motorul pornit si am la relanti 0.55v cam putin zic eu. asteptam undeva peste 1v - 1.2 . in urcare catre 5000 se misca frumos...dar nu urca de 3.5 la 5000 si mai sus nu vrea nici sa o imping. voi comanda altu maine... dar cateva zile mai tre sa suport .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR