Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • Mirelasob

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Buna!
Am o problema.....
De când s.a racit masinuta mea face probleme. Porneste la sfert, pleci cu ea si începe sa se sugrume..ca si când ar da in nas. Turatia nu scade, nu este nici un martor aprins in bord, numai ca parca este sugrumata. Se sugruma, merge normal, se sugruma, isi revine...si tot asa pana se incalzeste.
Dupa ce s.a încãlzit merge struna.
Am facut o diagnoza....nimic!
De la ce sa fie?
Posesorii de masini asemãnãtoare...help ne!
Skip ads

  • Mirelasob

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Nici un priceput pe aici? Sunt dezamãgitã....
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,654
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Pai in principiu cel cu testerul este un nepriceput. Ai facut diagnoza si nimic? Daca nu ai nici un martor aprins in bord, nici testerul in mainile unui ageamiu nu va arata nimic. Trebuie facut testul in mers si vazut ce nu-i convine. La prima vedere pare a fi Egr-ul blocat, cu depuneri. Din cate stiu, sper sa nu ma insel Egr-ul la modelul tau nu da mereu eroare. Mergi la cineva priceput cu tester.
Vad ca esti din Ilfov. In Capitala sunt cateva service-uri care stiu cu ce se mananca Opel. Iti dau pe Pm mai multe adrese daca vrei.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Pe -valori reale-,se poate supraveghea 100% functionarea EGR,codurile de eroare sunt pentru incepatori...,sau orientative!
  • Mirelasob

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2015

  • Mesaj Privat
am curatat egr-ul. Avea depuneri intradevar! Dar tot asa face la rece.
Service-ul unde ma duc este din Bucuresti, si imi repar masinile la el de mai bine de 4 ani. Este un profesionist si le repara tzais!
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Eu as verifica si sorbul de motorina din rezervor....
  • Mirelasob

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Am observat schimbarea dupa ce i.am facut revizia. Filtrul de motorina a fost singurul ce nu am gasit calitativ( nu am gasit de unde cumpãr eu). Am luat ITN in loc de MANN. Un filtru defect/ înfundat...da simptomele astea?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,067
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Daca filtrul obtureaza circuitul de motorina, sigur ca motorul "sughita". Acum ai pus filtru MANN,sau MANN era inainte de revizie ?
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,654
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Poate fi de la filtru, dar totusi spui ca face asa doar la rece.
Am scris mai sus ...trebuie mers cu masina si testerul cuplat ca sa vezi ce se intampla cand ''sughita'', ca sa-l citez pe Iulian.
  • Mirelasob

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2015

  • Mesaj Privat
iulian1971 a scris:Daca filtrul obtureaza circuitul de motorina, sigur ca motorul "sughita". Acum ai pus filtru MANN,sau MANN era inainte de revizie ?

Nu am pus filtru Mann...este ITN.
  • Mirelasob

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2015

  • Mesaj Privat
alre a scris:Poate fi de la filtru, dar totusi spui ca face asa doar la rece.
Am scris mai sus ...trebuie mers cu masina si testerul cuplat ca sa vezi ce se intampla cand ''sughita'', ca sa-l citez pe Iulian.

I-am facut 3 diagnoze...nu una!
Nimic! Nici in mers, nici la rece ...nici in repaos! Sad
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Se poate scoate filtru motorina si rulat de proba citiva km si o pornire dimineata fara filtru dar nu cred sa fie o problema de acolo.
Pe principiul " unde dai si unde crapa" imi sughita si mie masina la rece de vreo 2-3 ori pana se incalzea dar nu ma deranja. Nu ma deranja nici ca avea un mers cumva butucanos pana se incalzea si apoi totul era ok.
Apoi chinuindu-ma cu supra-incalzirea motorului ( urca apa pana la 96- 97 grade ) am inceput cu schimbarile de rutina. Primul vizat - senzor temp lichid racire. Schimbat.
N-am rezolvat supra-incalzirea dar am constatat ca mi-a disparut sughitul motorului la rece si ca pana se incalzeste are un mers frumos, rotund, uniform capatand viata de la grad la grad.
Ca sugestie - poate ajuta.
Ps - si eu am fost la diagnoza dar senzorul temp lichid mi-a spus mecanicul ca e ok. Si uite ca era obosit pt ca informa ECU aiurea.
  • Mirelasob

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Aries....incep sa cred ca masina nu are nimic ci asa se comporta Opel la rece. Azi am discutat cu 2 posesori de Opel, dar Astra, colegi de munca si mi.au spus ca si ale lor fac la fel.
Masina are viata, o conduc mai sport pt ca data trecuta avea EGR-ul cu depuneri de fãceam cafea o satamana de acolo. Masina nu a fost a mea de la bun început, am luat.o sh de la o domnita.
Sunt femeie dar unele dintre noi merg jalnic!
Am zis sa fac urmãtorul experiment....ii bag motorina efix( acum bag de la Lukoil) si ii dau cat poate pe autostrada.
Colegii mi.au zis ca atata timp cat nu am martor aprins, pe testere nu apare nimic...nu am de ce sa ma ingrijorez!
Asa ca....circulam si când o apãrea vre.o avarie atunci dzeu cu mila. Reparam si gata;)
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Eu as zice ( poate total aiurea ) sa faci o incercare cu schimbarea senzorului temp lichid racire. E vreo 70 lei.
Nu exista ca asta sa fie concluzia unanima ca " asa face toate" !
Eu nici n'as fi remarcat ca senzorul e obosit daca nu-l schimbam.
Ideea e simpla - alta cantitate de motorina dicteaza ECU cand e informat ca motorul are 20 grade si cu totul alta cand e informat ca motorul are 80 grade !
Si " sugrumarea" poate fi din lipsa de motorina sau la fel de bine din inecare- motorina prea multa.
Cum crezi tu, daca consideri ca e "normal".
Ps - martorii nu se aprind chiar la orice nu e in neregula.
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,654
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Draga Mirela...nu ne prea intelegem. Cand ti-am spus ca mecanicul nu stie ce face ai sarit ca e profesionist, ca face, drege. Acum spui ca ai pus masina de 3 ori pe tester si nimic. De ce a fost nevoie de atatea testere daca mecanicul e competent? El a mers cu masina cu motorul rece si a sesizat problema sau discutam discutii? Si nu ....Opel merge normal la rece, trage de la inceput doar zgomotul e mai pronuntat. Repet si nu sunt rautacios...e ceva ce nu vede mecanicul.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Aries a scris:
Apoi chinuindu-ma cu supra-incalzirea motorului ( urca apa pana la 96- 97 grade )
Ps - si eu am fost la diagnoza dar senzorul temp lichid mi-a spus mecanicul ca e ok. Si uite ca era obosit pt ca informa ECU aiurea.
Un senzor temperatura poate fi intrerupt(semnal 0) sau sa transmita un semnal eronat,caz in care termorezistenta este devalorizata.In cazul din urma,se face verificarea in paralel cu un etalon(termometru) functie de care se verifica valoarea ohmica a termorezistentei liniar sau la anumite valori ale temperaturii,consultind tabelul de echivalente(valoare rezistenta/temperatura lichid).Sa afirmi subiectiv,faptul ca inlocuind un senzor de temperatura,dispar zgomote,etc.,e copilaresc...,dar asa-zisa supraincalzire(eu,la 96-97 grade,nu vad o supraincalzire) este evidentiata tocmai de senzorul problema,care de fapt isi face treaba.Sa inlocuiesti un senzor doar pentru ca e, "obosit",fara nici o verificare,cred ca e ...! Faptul ca "supraincalzirea a ramas in continuare",confirma ideea ca si noul senzor indica,la fel ca si primul...,adica,real,corect...! A face o afirmatie fara a argumenta,prin orice mod posibil(verificari,masuratori,testari),ramine doar o afirmatie ,pe care o poate face oricine,oricind,valoarea fiind, 0 barat...
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
@big-electro - hmmmm, nici nu stiu ce sa fac ! Smile
Sa ma amuz..... sa-ti raspund , sa las lucrurile asa....
In primul rand vreau totusi sa subliniez ca ceva electro sti tu si poate nu chiar " ceva" ci destul de multa dar din pacate , pe langa stiinta mai e nevoie de inca ceva - nu stiu - acel ceva prin care omu"sa simta ca l-ai ajutat, ca macar 3 secunde te-ai gandit la problema lui dandu-i o cale de urmat in rezolvarea problemei.
Din pacate in ultima vreme te-ai axat mai mult pe criticat si de gasit noduri in papura si evident ca si reusesti pe un domeniu la care te pricepi !
Dar sti, nu mi se pare fair-play sa faci uz cu superioritate de cunostintele tale in domeniu in fata unui sub-amator ca mine.
Explicatiile date mai sus le puteai oferi si sub o alta forma, nu neaparat in maniera in care ai facut-o.

Si acum sa revenim putin la subiect.
Mai nou observ ca citesti postarile in diagonala si evident ca si raspunsurile nu sint chiar la obiect.

Incercand sa gasesc un raspuns pt @mirelasob al carei motor la rece sughita si la cald e ok , am facut o paralela cu mersul masinii mele la un moment dat.
Da, incercam sa-mi rezolv supraincalzirea ( pt ca tu m-ai lasat balta ) , m-am dus la diagnoza unde mi-au lipit aia un termometru pe furtun + laptopul conectat OBD. Ok, termostat bun, calculator bun, mufe in regula, circuit liber, ventilatoarele plecau, senzor ok - concluzia service ?
- " domnu" , toate sint in regula, e doar cald afara ! " .....si mie imi fierbea apa in fata lor.

Cand sa plec mi s-a recomandat totusi schimbarea senzorului. Ok, l-am schimbat, nu s-a schimbat nimic dar cu ocazia asta AM CONSTATAT INTAMPLATOR ( si asta ii spuneam lui @mirelasob) ca mi s-a schimbat comportamentul masinii !
Si nu mi-as fi dat seama neavand punct de referinta ci credeam ca asa e normal - masina mergea bolovanos dupa prima pornire in zi, imi dadea cu sughituri, clar, nu o puteam grabi ca parca se ineca iar acul la ceas statea mult pe zero ca apoi sa se ridice brusc la 87 grade.
Si da, la tractorasul meu existau si zgomote aferente de motor rece chiar daca el era "caldutz".
Dupa schimbarea senzorului ( care repet ' nu mi-a rezolvat supraincalzirea dar a rezolvat altceva) acul la apa pe ceas a inceput sa urce constant, mi-au disparut sughiturile si mersul bolovanos, aveam pe toata durata incalzirii un mers rotund si constant - ignorant sa fi si tot iti dadeai seama ca ECU lucreaza conform conditiilor.
Poate senzorul vechi e la fel de bun cu cel nou , nu te contrazic, mai putin stratul vechi de oxizi de pe el care poate ingreuna o citire corecta.
Zic si eu - o afirmatie gratuita, fara nici o valoare, ce o poate face oricine, oricand.

Ps - apreciam de 1000 de ori mai mult daca dadeai dovada de profi si sa fi venit cu o postare de genul :
1 - @Aries - stai jos, 4 ! Esti un prost.
2 - @Mirelasob - schimba aia, verifica aia, vezi ca acolo,,,,,
Si @Mirela sa fi intrat a 2 zi cu mii de multumiri pt tine @bigelectro.

Dar asa......
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 628
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@ Aries Respect!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Ca sa faci o afirmatie de orice gen,trebuie sa ai in spate argumentele solide,iar eu cind nu le am...,tac! Lipsa de contact cu masina,ma face sa fiu rezervat. Daca nu induci in eroare o persoana,deja ai ajutat-o...,lasaind pe altii ce au posibilitati(contact fizic cu masina) sa rezolve problema.De foarte multe ori,manifestari ale masinii,ce par identice,au cauze total diferite,iar persoana in cauza poate inlocui,la recomandari mai mult sau mai putin aprofundate tehnic,componente inutil...,ceea ce nu e moral deloc!
  • Mirelasob

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Dragii mei problema era mai simpla decat credeam. Sa multumesc Luckoil pt motorina de cacao ce o comercialuzeaza incropita cu apa.
Alimentat efix 55....cox...si gata problema.
Sunt fan Rompetrol de atunci si numai de la ei voi alimenta. Are alta viata masina si toarce ca o pisicuta( vb vine....corsa 1.3 cdti face ca un mini tractor)Smile))))
Asa ca.....problemele complicate sunt pt oameni complucati! Ho ho ho.....craciun fericit!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR