- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
salu
astazi mi s-a spart una din conductele de frana de pe spate
Asa ca, vreau sa le schimb pe ambele, pt puntea spate
Pe cele de pe fata le-am schimbat deja, tot din cauza unei conducte, de fapt furtunul a fost pe fata .
Sa explic mai in detaliu
Puntea spate
Mi s-a spart una din cnductele de cupru care pleaca din acel repartitor si ajunge in furtunul de cauciuc
Din ce am observat asta-seara, fiind cam intuneric, am vazut ca era destula rugina acolo pe acea conducta, desi sunt din cupru .
Initial am crezut ca s-a spart furtunul acela de cauciuc, insa el nu are nici o problema, este uscat si cu praf pe el
Problema vine de la conducta de cupru care pleaca din repartitor si intra in acel furtun de cauciuc. Ea este sparta .
Intrebarile mele sunt urmatoarele :
1. Se gasesc acele conducte de cupru sa le cumpar de noi ? - Adica special pt astra f?
Sau va trebui sa cumpar conducta de cupru la metru ?
In acest caz imi poate spune cineva cu ce anume trebuiesc umflate in capete acele conducte de cupru ? Cum se numeste acel aparat ?
2. Car este traseul conductelor de frana pt puntea spate ?
Din ce am observat eu :
->repartitor punte spate -> conducta cupru -> furtun cauciuc -> conducta cupru -> piston frana roata spate ?
Este corect ce am spus sau gresesc ?
Sa stiu ce trebuie sa cer in magazin . Vreau sa schimb atat conductele pe partea spate cat su furtunurile .
Multumesc frumos
Sunt presat de timp si imprejurari
astazi mi s-a spart una din conductele de frana de pe spate
Asa ca, vreau sa le schimb pe ambele, pt puntea spate
Pe cele de pe fata le-am schimbat deja, tot din cauza unei conducte, de fapt furtunul a fost pe fata .
Sa explic mai in detaliu
Puntea spate
Mi s-a spart una din cnductele de cupru care pleaca din acel repartitor si ajunge in furtunul de cauciuc
Din ce am observat asta-seara, fiind cam intuneric, am vazut ca era destula rugina acolo pe acea conducta, desi sunt din cupru .
Initial am crezut ca s-a spart furtunul acela de cauciuc, insa el nu are nici o problema, este uscat si cu praf pe el
Problema vine de la conducta de cupru care pleaca din repartitor si intra in acel furtun de cauciuc. Ea este sparta .
Intrebarile mele sunt urmatoarele :
1. Se gasesc acele conducte de cupru sa le cumpar de noi ? - Adica special pt astra f?
Sau va trebui sa cumpar conducta de cupru la metru ?
In acest caz imi poate spune cineva cu ce anume trebuiesc umflate in capete acele conducte de cupru ? Cum se numeste acel aparat ?
2. Car este traseul conductelor de frana pt puntea spate ?
Din ce am observat eu :
->repartitor punte spate -> conducta cupru -> furtun cauciuc -> conducta cupru -> piston frana roata spate ?
Este corect ce am spus sau gresesc ?
Sa stiu ce trebuie sa cer in magazin . Vreau sa schimb atat conductele pe partea spate cat su furtunurile .
Multumesc frumos
Sunt presat de timp si imprejurari
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Foarte buna ideia ta cu schimbatul lor si asa ar trebui sa procedeze fiecare posesor de masina veche (de 20ani sau mai mult). Daca a plesnit una din conducte, e timpul sa fie schimbate toate ca a intrat rugina puternic in ele si nu mai prezinta siguranta. Ideal ar fi sa inlocuiesti conductele sparte cu altele din cupru (rugina nu adera la cupru). Eu am demontat conductele cu probleme si am mers la magazin (e ok si unul ce vinde piese de Dacia). Acolo ar trebui sa aiba conducta de frana la metru, din cupru, si aparat de bercluit. Daca nu au aparatul de bercluit, atunci va trebui sa cumperi la metru, sa o modelezi tu cu mana dupa forma celei vechi si sa cauti pe cineva care stie sa bercluiasca conducte de frana (la un mecanic mai in varsta, de 40ani sau mai mult, care stie EXACT ce are de facut, macar din proprie experienta de pe Dacie).
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
multumesc frumos pt raspunsuri
Pai si atunci care conducte ar fi recomandate, daca cele din cupru nu sunt tocmai indicate pt ABS ?
Adica din ce material/aliaj ar trebui sa fie ?
Sa stiu ce sa caut sau ce sa cumpar din magazine
Am o vaga banuiala ca nu le voi gasi fix pt masina asta sau chiar daca le gasesc le voi gasi la niste preturi exotice, ca deh or veni ''pa original dom'le''
Dar o sa intreb totusi astazi
Cine stie, poate ma insel eu ...
Multumesc
Pai si atunci care conducte ar fi recomandate, daca cele din cupru nu sunt tocmai indicate pt ABS ?
Adica din ce material/aliaj ar trebui sa fie ?
Sa stiu ce sa caut sau ce sa cumpar din magazine
Am o vaga banuiala ca nu le voi gasi fix pt masina asta sau chiar daca le gasesc le voi gasi la niste preturi exotice, ca deh or veni ''pa original dom'le''
Dar o sa intreb totusi astazi
Cine stie, poate ma insel eu ...
Multumesc
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- Lotg
- ****
- 1,633 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,633
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
mariustintea a scris:La magazine care mai tin piese de dacia, au conducte de diferite lungimi ( 30-70 cm) gata de pus pe masina. Din auzite conductele de cupru nu ar fi chiar recomandate pe sisteme de franare cu ABS, acum nu stiu care ar fi explicatia( o cam banuiesc dar nu sant sigur).
Hai ca m-ai facut curios. De ce nu se intelege cuprul cu ABS-ul? Nu fac misto, chiar sunt curios.
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
ce fel de nipluri imi mai trebuiesc ?
haideti ca incerc sa fiu cat mai explicit
- pe partea fata am schimbat deja furtunurile de frana (cele din cauciuc)
Este relativ simplu dar si complicat
Adica pe fata exista decat conducta de frana din cupru, care vine pana in dreptul telescopului, de unde se continua cu un furtun din cauciuc pana la etrierul de frana - totul este simplu .
Insa la cata rugina a fost acolo, a fost imposibil sa le schimb, pana nu am utilizat o lampa de gaz cu flacara pt a putea desface piulitele (niplurile) de pe conductele vechi .
- Pe spate insa am vazut ca este ceva mai complicat
Adica din acel repartitor de frana situat pe puntea spate pleaca o conducta de cupru care la un moment dat se imbina cu un furtun de cauciuc, care furtun de cauciuc se imbina din nou cu o conducta de cupru care ajunge la etrier .
Tinand cont ca eu am sparta conducta de cupru care pleaca din repartitor si se imbina cu furtunul de cauciuc si de faptul ca este destula rugina atat pe conducta cat si pe piulitele furtunurilor de cauciuc, voi schimba atat conductele cat si furtunurile (atat stg cat si dr) - asa este mai ortodox, zic eu ...
Asa ca intrebarile mele sunt urmatoarele :
1. Ce fel de nipluri imi mai trebuiesc ? (cele vechi nu cred ca o sa le mai pot refolosi la cata rugina este acolo ... )
2. Este de ajuns sa le bercuiesc acele conducte de cupru ?
Am vaga banuiala ca la unul din capete, acea conducta este bercuita intr-un alt mod, ceva mai diferit fata de ceea ce stim cu totii ...
3. Am intrebat in magazin daca exista conducte de frana gata bercuite pt astra f, adica daca le gasesc gata facute, doar sa le inlocuiesc pe cele vechi .
Raspunsul a fost asa cum banuiam, categoric NU, vin doar la metru, ulterior se bercuiesc .
4. Din ce am vazut, cele care se gasesc la metru nu sunt protejate cu nimic, adica este pur si simplu cuprul, care sigur va oxida in scurt timp .
Pot da cu antifon pe ele ? Le ajuta cu ceva sau le fac mai mult rau ?
Multumesc mult de rabdare si raspuns
Mai jos aveti o schita, pt a intelege mai bine ceea ce vreau eu sa aflu
haideti ca incerc sa fiu cat mai explicit
- pe partea fata am schimbat deja furtunurile de frana (cele din cauciuc)
Este relativ simplu dar si complicat
Adica pe fata exista decat conducta de frana din cupru, care vine pana in dreptul telescopului, de unde se continua cu un furtun din cauciuc pana la etrierul de frana - totul este simplu .
Insa la cata rugina a fost acolo, a fost imposibil sa le schimb, pana nu am utilizat o lampa de gaz cu flacara pt a putea desface piulitele (niplurile) de pe conductele vechi .
- Pe spate insa am vazut ca este ceva mai complicat
Adica din acel repartitor de frana situat pe puntea spate pleaca o conducta de cupru care la un moment dat se imbina cu un furtun de cauciuc, care furtun de cauciuc se imbina din nou cu o conducta de cupru care ajunge la etrier .
Tinand cont ca eu am sparta conducta de cupru care pleaca din repartitor si se imbina cu furtunul de cauciuc si de faptul ca este destula rugina atat pe conducta cat si pe piulitele furtunurilor de cauciuc, voi schimba atat conductele cat si furtunurile (atat stg cat si dr) - asa este mai ortodox, zic eu ...
Asa ca intrebarile mele sunt urmatoarele :
1. Ce fel de nipluri imi mai trebuiesc ? (cele vechi nu cred ca o sa le mai pot refolosi la cata rugina este acolo ... )
2. Este de ajuns sa le bercuiesc acele conducte de cupru ?
Am vaga banuiala ca la unul din capete, acea conducta este bercuita intr-un alt mod, ceva mai diferit fata de ceea ce stim cu totii ...
3. Am intrebat in magazin daca exista conducte de frana gata bercuite pt astra f, adica daca le gasesc gata facute, doar sa le inlocuiesc pe cele vechi .
Raspunsul a fost asa cum banuiam, categoric NU, vin doar la metru, ulterior se bercuiesc .
4. Din ce am vazut, cele care se gasesc la metru nu sunt protejate cu nimic, adica este pur si simplu cuprul, care sigur va oxida in scurt timp .
Pot da cu antifon pe ele ? Le ajuta cu ceva sau le fac mai mult rau ?
Multumesc mult de rabdare si raspuns
Mai jos aveti o schita, pt a intelege mai bine ceea ce vreau eu sa aflu
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
marius_f@ nu stiu cum nu se gasesc conducte, eu am vazut prin magazine si chiar nipluri. La capatul fiecarui segment de conducta trebuiesc nipluri.Nu este neaparat nevoie ca niplul sa fie din inox, vor tine si cele de fier ,daca cele originale au tinut atat vor mai tine si acestea numai sa reziste restul pieselor de pe masina. In plus confectionarea celor de inox este dificila si se stie cat de repede se distruge filetul. Din cate am vazut toate conductele originale de pe masini sant din fier si acum vin si cu explicatia de ce nu se recomanda cele de cupru. Un cunoscut a fost refuzat la ITP pe motiv ca avea o conducta din cupru si explicatia a fost >> cupru find mai moale nu rezista la pulsurile de presiune date de sistemul ABS<<. Acum poate a fost un moft a celor de la ITP dar repet, nu am vazut conducte originale din cupru pe masinile straine( am vazut numai la vechile dacii).
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
Salut
am intrebat si eu astazi prin magazine si am aflat ca imi trebuiesc nipluri si holendere - dar in magazinele de piese auto nu am gasit
O sa caut prin cele de profil sanitare / instalatii ... gen Dedeman, Baumax, Leroy ...
Conducta am gasit si am cumparat, de dacie - de aprox 4m - este gata bercuita in capete, dar eu trebuie sa imi tai din ea cat imi trebuie si sa o ''portionez'' pt fiecare roata .
Conducta gata bercuita, exact pt astra f, nu am gasit - foarte ciudat
Va tin la curent
am intrebat si eu astazi prin magazine si am aflat ca imi trebuiesc nipluri si holendere - dar in magazinele de piese auto nu am gasit
O sa caut prin cele de profil sanitare / instalatii ... gen Dedeman, Baumax, Leroy ...
Conducta am gasit si am cumparat, de dacie - de aprox 4m - este gata bercuita in capete, dar eu trebuie sa imi tai din ea cat imi trebuie si sa o ''portionez'' pt fiecare roata .
Conducta gata bercuita, exact pt astra f, nu am gasit - foarte ciudat
Va tin la curent
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Cauta un service care face operatia de schimbat conducte | trebuie sa gasesti unul intreaba si vei gasi.
Ai un link in PM poate te ajuta. - iti faci un plan de atac | schita. - cu curbatul lor cred ca te descurci si singur (mulate ca cele de pe masina| cele vechi pe post de sablon de comparare) cu niste cuie batute in scandura. | important sa aiba lungimea necesara, capetele necesare, nipluri, legaturi nipluri - daca ii spui de ce ai nevoie cred ca iti trimite mai multe niluri sau legaturi.
4mm are conducta originala sau 6mm ca nu mai inteleg nimic - masoara ce diametru are.
Ai un link in PM poate te ajuta. - iti faci un plan de atac | schita. - cu curbatul lor cred ca te descurci si singur (mulate ca cele de pe masina| cele vechi pe post de sablon de comparare) cu niste cuie batute in scandura. | important sa aiba lungimea necesara, capetele necesare, nipluri, legaturi nipluri - daca ii spui de ce ai nevoie cred ca iti trimite mai multe niluri sau legaturi.
4mm are conducta originala sau 6mm ca nu mai inteleg nimic - masoara ce diametru are.
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
Am rezolvat pana la urma si cu bercuitul acestor conducte
Foarte foarte greu am reusit sa gasesc pe cineva care face asa ceva in Craiova ...
Nici mecanici particulari, dar nici service-urile nu aveau asa ceva , se uitau toti crucis si imi indicau dezmembrarile . Degeaba incercam sa le explic ca si alea sunt vechi de 20 de ani si poate la fel de coapte ...
Sunt curios ce fac service-urile in cazul in care se confrunta cu o masina cu vreo conducta sparta, ruginita ...
Intr-un final am gasit pe un nene care mi le-a facut corespunzator
In cazul in care mai are cineva o asemenea problema, imi poate scrie si ii voi da nr lui, dar pe PM, nu vreau sa fac public nr de tel al omului .
Acum urmeaza sa le si montez, dar sa se mai domoleasca vremea asta .
Apropo, aveti idee cu ce anume as putea vopsi aceste conducte de cupru ? parca nu as vrea sa le montez asa sub masina, mai ales fiind din cupru ...
Ar merge sa dau cu antifon pe ele ?
Foarte foarte greu am reusit sa gasesc pe cineva care face asa ceva in Craiova ...
Nici mecanici particulari, dar nici service-urile nu aveau asa ceva , se uitau toti crucis si imi indicau dezmembrarile . Degeaba incercam sa le explic ca si alea sunt vechi de 20 de ani si poate la fel de coapte ...
Sunt curios ce fac service-urile in cazul in care se confrunta cu o masina cu vreo conducta sparta, ruginita ...
Intr-un final am gasit pe un nene care mi le-a facut corespunzator
In cazul in care mai are cineva o asemenea problema, imi poate scrie si ii voi da nr lui, dar pe PM, nu vreau sa fac public nr de tel al omului .
Acum urmeaza sa le si montez, dar sa se mai domoleasca vremea asta .
Apropo, aveti idee cu ce anume as putea vopsi aceste conducte de cupru ? parca nu as vrea sa le montez asa sub masina, mai ales fiind din cupru ...
Ar merge sa dau cu antifon pe ele ?
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Eu ma gandeam la spray termorezistent sau cu ceara spray....
De "antifon" sunt curios ce spun colegi oare merge - inafara de rezistenta la temperaturi inalte nu prea vada altceva - sau poate gresesc. | oricum conductele nu stau fix langa motor cum sta ECU.
M-am uitat la cele de cupru care l-am schimbat pe burta masini arata rau neacoperite, cred ca daca merg asa la ITP sigur nu il iau, cand vor vedea oxidarile de pe conducte se vor speria. - da si tu cu ceva pe ele, au 1 an de cand sunt puse, oricum am in plan sa le schimb pe toate pana la ITP.
Vopsirea in camp electrostatic - nu stiu daca merge pe cupru...
Poate ne mai da colegi alte idei.
De "antifon" sunt curios ce spun colegi oare merge - inafara de rezistenta la temperaturi inalte nu prea vada altceva - sau poate gresesc. | oricum conductele nu stau fix langa motor cum sta ECU.
M-am uitat la cele de cupru care l-am schimbat pe burta masini arata rau neacoperite, cred ca daca merg asa la ITP sigur nu il iau, cand vor vedea oxidarile de pe conducte se vor speria. - da si tu cu ceva pe ele, au 1 an de cand sunt puse, oricum am in plan sa le schimb pe toate pana la ITP.
Vopsirea in camp electrostatic - nu stiu daca merge pe cupru...
Poate ne mai da colegi alte idei.
sorinned
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2007
- Mesaj Privat
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
salut
m-am gandit si eu la asa ceva, tub din acela termocontractabil, insa am renuntat la idee, deoarece daca din intamplare crapa din nou sau se oxideaza in timp, cu siguranta nu se va mai putea vedea/observa din timp problema.
cred ca o sa incerc sa le dau cu grund si eventual niste antifon, doar pt a le prteja de intemperii si bineinteles de oxidare
m-am gandit si eu la asa ceva, tub din acela termocontractabil, insa am renuntat la idee, deoarece daca din intamplare crapa din nou sau se oxideaza in timp, cu siguranta nu se va mai putea vedea/observa din timp problema.
cred ca o sa incerc sa le dau cu grund si eventual niste antifon, doar pt a le prteja de intemperii si bineinteles de oxidare
spasz2002
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1997 X14SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2014
- Mesaj Privat