darius24
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2015
- Mesaj Privat
Salut,
Am achizitionat recent un opel astra H 1.7 cdti de 200 de mii de km si am inceput sa am o bataie la motor dupa aproximativ cateva zile. Chiar in ziua in care am achizitionat-o mi s-a spart furtunul de la instalatia de antigel si am circulat aproximativ 25 de kilometri cu ea pana am ajuns acasa (greseala mea deoarece nu stiam ce inseamna beculetul rosu de la nivelul lichidului antigel din bord, fiind prima mea masina nu am mai avut contact cu astfel de probleme, evident am gafat). Chestia e ca am dus-o la service si i-am schimbat toate consumabilele, plus distributie care era nevoie sa fie schimbata si ea. In fine, doi mecanici de la service mi-au spus ca zgomotul de la motor provine din cauza injectoarelor care nu sunt bine calibrate, ok... Am sunat la un service care este specializat in calibrat injectoare la masini si i-am descris situatia repectiva, prin telefon din pacate deoarece este ceva distanta pana la service-ul care se ocupa cu asa ceva si vroiam sa aflu cat m-ar costa, daca pot face rezervare, etc. Domnul de la telefon care era si patron mi-a spus ca in situatia respectiva s-ar putea sa fie de la segmenti care s-au uzat din cauza acelui furtun spart (imi iesisera aburi de la motor cand am oprit intr-un final dar se pare ca nu a ars nimic), lucru care ar fi putut sa cauzeze bataile acelea la motor. Mi-a spus ca ar putea fi nevoie, daca e asa , sa trebuiasca rectificat canalul acela in care actioneaza pistonul (scuzati limbajul mai putin tehnic dar nu sunt cunoscator).
Intrebarile mele sunt:
1. chiar s-ar fi putut defecta in asemenea masura masina dupa atatia kilometri parcursi cu antigelul scurgandu-se?
2. cum ar fi mai indicat sa procedez in acest caz, cei din service-ul repectiv erau convinsi ca e de la injectoare, sa merg la service-u specializat pe injectoare sau sa caut alt service?
3. cat m-ar costa acea rectificare si schimbare a segmentilor de pe pistoane, in total, daca ar fi cazul?
P.S. Motorul merge perfect in rest, trage bine , nu face alte figuri... am circulat cu ea dupa acea problema aproximativ 1000 km si nu a parut sa aiba alte probleme, doar acel zgomot la motor.
Gasisem si alte topicuri similare dar ei nu erau chiar in situatia mea si nu am ramas complet lamurit. Poate daca are cineva unele sugestii sau au trecut prin ceva asemanator as fi foarte recunoscator.
Am achizitionat recent un opel astra H 1.7 cdti de 200 de mii de km si am inceput sa am o bataie la motor dupa aproximativ cateva zile. Chiar in ziua in care am achizitionat-o mi s-a spart furtunul de la instalatia de antigel si am circulat aproximativ 25 de kilometri cu ea pana am ajuns acasa (greseala mea deoarece nu stiam ce inseamna beculetul rosu de la nivelul lichidului antigel din bord, fiind prima mea masina nu am mai avut contact cu astfel de probleme, evident am gafat). Chestia e ca am dus-o la service si i-am schimbat toate consumabilele, plus distributie care era nevoie sa fie schimbata si ea. In fine, doi mecanici de la service mi-au spus ca zgomotul de la motor provine din cauza injectoarelor care nu sunt bine calibrate, ok... Am sunat la un service care este specializat in calibrat injectoare la masini si i-am descris situatia repectiva, prin telefon din pacate deoarece este ceva distanta pana la service-ul care se ocupa cu asa ceva si vroiam sa aflu cat m-ar costa, daca pot face rezervare, etc. Domnul de la telefon care era si patron mi-a spus ca in situatia respectiva s-ar putea sa fie de la segmenti care s-au uzat din cauza acelui furtun spart (imi iesisera aburi de la motor cand am oprit intr-un final dar se pare ca nu a ars nimic), lucru care ar fi putut sa cauzeze bataile acelea la motor. Mi-a spus ca ar putea fi nevoie, daca e asa , sa trebuiasca rectificat canalul acela in care actioneaza pistonul (scuzati limbajul mai putin tehnic dar nu sunt cunoscator).
Intrebarile mele sunt:
1. chiar s-ar fi putut defecta in asemenea masura masina dupa atatia kilometri parcursi cu antigelul scurgandu-se?
2. cum ar fi mai indicat sa procedez in acest caz, cei din service-ul repectiv erau convinsi ca e de la injectoare, sa merg la service-u specializat pe injectoare sau sa caut alt service?
3. cat m-ar costa acea rectificare si schimbare a segmentilor de pe pistoane, in total, daca ar fi cazul?
P.S. Motorul merge perfect in rest, trage bine , nu face alte figuri... am circulat cu ea dupa acea problema aproximativ 1000 km si nu a parut sa aiba alte probleme, doar acel zgomot la motor.
Gasisem si alte topicuri similare dar ei nu erau chiar in situatia mea si nu am ramas complet lamurit. Poate daca are cineva unele sugestii sau au trecut prin ceva asemanator as fi foarte recunoscator.
- z16xep
- **
- 259 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Astra 2006 z17dth
- Arad
z16xep
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
darius24
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2015
- Mesaj Privat
multumesc, dar nu mai e nevoie deoarece am dus-o astazi la service-ul acela care repara si injectoare si mi-au spus cei de acolo ca sunt stricate mai multe lucruri la motor si ca vor trebui schimbate unele piese si frezate locurile unde a zgariat pistonul, etc etc etc.... Concluzia este ca ma va costa undeva intre 3000 si 4000 de lei reparatia... Am avut impresia ca mi-a cazut lumea in cap cand am auzit, dar am lasat-o totusi la reparat ca sa ma pot folosi de ea intr-un final.
- fullrespect
- **
- 441 mesaje
- din 14 Nov 2011
- Astra 2005 Z17DTH
- Prahova
fullrespect
- Mesaje scrise: 441
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2011
- Mesaj Privat
cosito
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2006 17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2015
- Mesaj Privat
- AdrianCornel93
- *
- 12 mesaje
- din 02 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Dambovita
AdrianCornel93
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2015
- Mesaj Privat
darius24
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2015
- Mesaj Privat
M-am gandit si la varianta cu alt motor dar am auzit cazuri si cazuri in care s-au dus persoane si cu cate trei motoare la service si toate erau gripate si nu erau bune de nimic, plus ca nu am timp efectiv de cautat motoare la momentul actual si chiar daca costurile de reparatie s-ar ridica la pretul estimat, patronul de la service-ul respectiv mi-a spus ca il va putea repara oricum motorul doar ca trebuie frezat si schimbate unele chestii, sper macar sa nu trebuiasca calibrate injectoarele fiindca am inteles ca alea costa cel mai mult. Ce sa-i mai fac acuma, prostia mea si plata mea. Omul mi-a dat de ales, ori schimb motorul, ori incearca sa-l repare, fiindca nu mi-a garantat nici ca va putea sa-l repare, deci nu e inca exclusa de tot varianta achizitionarii unui motor.
- AdrianCornel93
- *
- 12 mesaje
- din 02 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Dambovita
AdrianCornel93
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2015
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
darius24
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2015
- Mesaj Privat
A trecut ceva timp si nu am mai avut ocazia sa postez si rezolvarea la problema respectiva. Masina a avut un piston care batea, de acolo venea zgomotul acela infundat de bataie la motor... noroc ca a fost doar unul. Cand mi-a aratat mecanicul pistonul era plin de zgarieturi si a trebuit sa rectifice in blocul motor plus alte schimburi gen segmenti, furtunul care mi se sparsese, garnitura chiulasa, ulei schimbat, etc. Masina merge foarte bine acuma si sper sa nu mai patesc chestii de genul in viitorul apropiat si sa-mi fie invatatura de minte ... daca mai e cineva cu aceasta problema se poate verifica destul de usor (asa m-a indrumat mecanicul inca de cand am vorbit cu el la telefon pana sa ajung in service sa o vada) : lasati masina sa mearga trimp de cateva minute sau eventual cat sunteti pe drum opriti pe dreapta si desfaceti capacul acela galben de la baia de ulei CU MASINA PORNITA si daca iese un fum alb din locul respectiv atunci inseamna ca e frecare intre piesele motorului, adica piston si bloc motor, cum a fost cazul meu cel putin.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Cred ca a simtit nevoia sa bata putin campii cu scos busoane si vazut fum....de obicei vezi niste stropi de ulei,si ceva gaze de carter cand vezi fum pe acolo deja piesele din motor sunt rosii si bune de aruncat....in alta ordine de idei ti-a schimat un piston ori toate 4 ca in cazul unei rectificari treci la urmatoare cota de reparatie adica pistoanele sunt mai mari,pe noile dimensiuni ale camasilor,asa ca ti-a schimbat un piston si probabil a 'rectificat' sau 'alezat' cu un smirghel camasa pentru ca nu se zgaraie rau decat in cazul griparii...mai bine spunea corect ce inginerie ti-a facut acolo.
Da in cazul supraincalzirii se recomanda sa lasi la relantiu motorul inainte sa-l opresti sa nu te trezesti cu el sudat....dar depinde de la caz la caz.
Da in cazul supraincalzirii se recomanda sa lasi la relantiu motorul inainte sa-l opresti sa nu te trezesti cu el sudat....dar depinde de la caz la caz.