Alinush90
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2015
- Mesaj Privat
Va salut pe toti. Incep prin a preciza ca sunt nou pe forum. Am cautat si alte articole despre problema pe care o am la masina dar nu cred ca ma pot ajuta cu ceva. Imi cer scuze daca am trecut cu vederea vreun articol.
Pe scurt:
Am un Corsa C din 2002 careia i-am facut prima inmatriculare pe Romania anul curent. A fost inmatriculata pe Italia. Nu am avut absolut nici o problema cu ea si nu am schimbat nimic la ea in afara uzualele consumabile/ulei s.a.m.d.
Recent am intampinat o problema la directie: atunci cand plec de pe loc se duce volanul singur spre stanga (si in timpul mersului dar mai putin) iar atunci cand virez dreapta se simte o oarecare ingreunare a manevrarii volanului.
Am fost la 4 mecanici diferiti unde am schimbat bielete/capete de bara/verificat jante fata (mentionez ca am cauciucurile noi de iarna in acest moment dar tot asa facea si cu cele de vara)/ geometrii peste geometrii. Toti mi-au spus ca am aceeasi problema: caseta de directie, rezultand un simplu "cauta un mecanic care sa-ti schimbe caseta de directie". Am gasit, am sunat si mi s-a spus ca ma costa 750 de lei reconditionarea. Zic okay trebuie facut. Ma duc la mecanic (undeva pe soseaua Berceni pentru cei care cunoasteti). Ajugand acolo, supriza: aaa nu pot sa ti-o fac caci este electrica nu hidraulica (desi mentionasem modelul si anul masinii la telefon)! Caut un alt atelier mecanic: aa nu e vorba despre caseta de directie, e vorba de volan ca poate sa fie de sus din volan! Dar nu stiu sa o fac!
Acum as vrea sa ma duc la reprezentata Opel sa-mi faca un test si sa-mi zica pana la urma ce are! Si daca se poate repara!
A mai patit cineva asa? Cunoasteti pe cineva care ar putea repara? Aveti idee cam cat costa un test la o reprezentanta Opel? Ideea principala este ca nici un mecanic nu se baga pentru ca nu stiu daca o pot repara.
Imi cer scuze pentru exprimarea directa dar eu unul vreau doar sa-mi zica odata cineva ca o poate repara si cat ma costa!
O seara frumoasa va doresc!
Pe scurt:
Am un Corsa C din 2002 careia i-am facut prima inmatriculare pe Romania anul curent. A fost inmatriculata pe Italia. Nu am avut absolut nici o problema cu ea si nu am schimbat nimic la ea in afara uzualele consumabile/ulei s.a.m.d.
Recent am intampinat o problema la directie: atunci cand plec de pe loc se duce volanul singur spre stanga (si in timpul mersului dar mai putin) iar atunci cand virez dreapta se simte o oarecare ingreunare a manevrarii volanului.
Am fost la 4 mecanici diferiti unde am schimbat bielete/capete de bara/verificat jante fata (mentionez ca am cauciucurile noi de iarna in acest moment dar tot asa facea si cu cele de vara)/ geometrii peste geometrii. Toti mi-au spus ca am aceeasi problema: caseta de directie, rezultand un simplu "cauta un mecanic care sa-ti schimbe caseta de directie". Am gasit, am sunat si mi s-a spus ca ma costa 750 de lei reconditionarea. Zic okay trebuie facut. Ma duc la mecanic (undeva pe soseaua Berceni pentru cei care cunoasteti). Ajugand acolo, supriza: aaa nu pot sa ti-o fac caci este electrica nu hidraulica (desi mentionasem modelul si anul masinii la telefon)! Caut un alt atelier mecanic: aa nu e vorba despre caseta de directie, e vorba de volan ca poate sa fie de sus din volan! Dar nu stiu sa o fac!
Acum as vrea sa ma duc la reprezentata Opel sa-mi faca un test si sa-mi zica pana la urma ce are! Si daca se poate repara!
A mai patit cineva asa? Cunoasteti pe cineva care ar putea repara? Aveti idee cam cat costa un test la o reprezentanta Opel? Ideea principala este ca nici un mecanic nu se baga pentru ca nu stiu daca o pot repara.
Imi cer scuze pentru exprimarea directa dar eu unul vreau doar sa-mi zica odata cineva ca o poate repara si cat ma costa!
O seara frumoasa va doresc!
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Nu stiu daca te ajuta dar incerc.
Am acasa un GrandePunto (avariat fata - e a lui sora-mea dar a plecat in UK) si inainte sa-l buseasca mi s-a tot plans ca masina ii vireaza singura stanga cand are chef.
M-am suit si eu la volan dar la mine n-a facut si am considerat ca sora-mea viseaza fiind incepatoare.
Apoi a busit pe unu din spate spunandu-mi ca volanul "n-a ascultat-o" si tot n-am crezut-o - pana cand am intrat pe forum la ei si am vazut ca e o problema generala la servodirectia asistata electronic.
De vina ar fi ceva senzor care da comenzi eronate motorasului si asta se apuca sa viteze stanga de capul lui.
N-am apucat sa ma ocup de caseta directie pt ca masina a ramas lovita si ea a plecat asa ca astept " instructiuni".
Am inteles insa ca se poate si repara si inlocui. Dar vorbesc de Fiat!
Am acasa un GrandePunto (avariat fata - e a lui sora-mea dar a plecat in UK) si inainte sa-l buseasca mi s-a tot plans ca masina ii vireaza singura stanga cand are chef.
M-am suit si eu la volan dar la mine n-a facut si am considerat ca sora-mea viseaza fiind incepatoare.
Apoi a busit pe unu din spate spunandu-mi ca volanul "n-a ascultat-o" si tot n-am crezut-o - pana cand am intrat pe forum la ei si am vazut ca e o problema generala la servodirectia asistata electronic.
De vina ar fi ceva senzor care da comenzi eronate motorasului si asta se apuca sa viteze stanga de capul lui.
N-am apucat sa ma ocup de caseta directie pt ca masina a ramas lovita si ea a plecat asa ca astept " instructiuni".
Am inteles insa ca se poate si repara si inlocui. Dar vorbesc de Fiat!
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
Salut.. @Alinush90, de ce nu cititi tot ce sa scris la corsa si agila despre problemele legate de directie(la agila este identic,doar dimensiunile sant diferite)? Nu pentru a o repara singur dar pentru a merge la mecanic cu lectia invatata(apropo ,foarte pregatiti profesional daca nu stiu ce tip de directie este si cum se regleaza). Pentru inceput ,suspenda masina de fata si porneste motorul si vezi in ce parte pleaca volanul. Sigur are sa se duca spre stanga si atunci va trebuit reglat din senzor pozitie directie. Este chiar tutorial pe forum, daca nu te pricepi cauta pe cineva care stie,e de lucru 15 min.Bafta.
Ultima modificare făcută de mariustintea la Dum 08 Nov, 2015 10:07 am
Ultima modificare făcută de mariustintea la Dum 08 Nov, 2015 10:07 am
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Alinush90
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2015
- Mesaj Privat
Va multumesc pentru raspunsuri insa am specificat ca am citit si tot nu ma ajuta. Sa explic si de ce. Volanul nu pleaca spre stanga in momentul in care pornesc motorul ci doar in momentul cand dau sa plec de pe loc. Asa au crezut si cei de la Norauto si cu masina suspendata au pornit motorul si rotile nu s-au miscat, doar in momentul in care debraia ambreiajul se ducea spre stanga, numai atunci cand trenul de rulare atinge o suprafata. Oricum senzorul acela nu ar trebui sa apara ca si "avariat" sau ceva de genul in momentul in care o baga pe tester?
Alinush90
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2015
- Mesaj Privat
Salutare.
Imi cer scuze ca revin dupa ceva timp dar nu am avut cand sa ma loghez.
Multumesc @Parvan dar am rezolvat problema intr-o reprezentanta Opel.
Explicatia reprezentantei (o spun pe scurt ca nu prea ma pricep la mecanica, imi pare rau ):
- In momentul in care se face o schimbare a unei piese mecanice la mecanismul de direcție (bielete, capete de bara, amortizoare, flanse, planetare etc.) la aproape orice Opel, mecanicul nu are voie sa tina cheia in contact, insemnand volanul deblocat. Volanul trebuie sa fie blocat. Am avut un joc la o cupla pe coloana volan-caseta de directie iar acel joc a dus la saltul unui pin din caseta de directie (nu stiu ce inseamna, va zic ce mi-au zis ei) in momentul cand am schimbat amortizoarele pe fata + flanse + garniturile de la planetare (Cheia in contact si volanul deblocat). Asadar a fost necesar desfacerea casetei de directie si resetarea senzorului de sub volan (cel de la EPS) inclusiv a calculatorului de bord, pentru a nu lasa erori.
La orice modificare pe care o faceti la directie, mai ales la Corsa C, sa nu miscati volanul ! (citez "Corsele astea C sunt foarte sensibile si pretentioase cand ii faci directia")
Totul m-a costat 230 de lei si intr-o ora si jumatate am avut masina (mentionez ca am avut programarea la 8:30 AM si ca mi-au bagat masina prima in service).
Acum sta volanul drept, nu mai pleaca spre stanga, directia excelent de stabila, EPS-ul e absolut minunat in parcare dar servo-directia e mai obositoare in timpul condusului (am citit tot aici pe forum ca asa ar trebui sa fie la Corsa C, pentru stabilitate).
De mentionat ca pentru resetarea senzorului aveti nevoie de Car Pass, care m-a costat 250 de lei acum 4 luni, tot in reprezentanta la Opel (scuze daca ma repet, recunosc ca nu am cautat alte postari despre asta), unde mi-au cerut cartea masinii, talonul, buletinul proprietarului din acte si buletinul meu (toate in original) si m-i l-au dat in 30 de minute. Resetatul acelui senzor costa 90 de lei, in cazul in care nu vreti sa o faceti voi, asa cum au mentionat colegii nostri de mai sus, folosind tutorialul.
Va multumesc! Sa aveti o zi frumoasa!
[Cred ca se poate inchide thread-ul]
Imi cer scuze ca revin dupa ceva timp dar nu am avut cand sa ma loghez.
Multumesc @Parvan dar am rezolvat problema intr-o reprezentanta Opel.
Explicatia reprezentantei (o spun pe scurt ca nu prea ma pricep la mecanica, imi pare rau ):
- In momentul in care se face o schimbare a unei piese mecanice la mecanismul de direcție (bielete, capete de bara, amortizoare, flanse, planetare etc.) la aproape orice Opel, mecanicul nu are voie sa tina cheia in contact, insemnand volanul deblocat. Volanul trebuie sa fie blocat. Am avut un joc la o cupla pe coloana volan-caseta de directie iar acel joc a dus la saltul unui pin din caseta de directie (nu stiu ce inseamna, va zic ce mi-au zis ei) in momentul cand am schimbat amortizoarele pe fata + flanse + garniturile de la planetare (Cheia in contact si volanul deblocat). Asadar a fost necesar desfacerea casetei de directie si resetarea senzorului de sub volan (cel de la EPS) inclusiv a calculatorului de bord, pentru a nu lasa erori.
La orice modificare pe care o faceti la directie, mai ales la Corsa C, sa nu miscati volanul ! (citez "Corsele astea C sunt foarte sensibile si pretentioase cand ii faci directia")
Totul m-a costat 230 de lei si intr-o ora si jumatate am avut masina (mentionez ca am avut programarea la 8:30 AM si ca mi-au bagat masina prima in service).
Acum sta volanul drept, nu mai pleaca spre stanga, directia excelent de stabila, EPS-ul e absolut minunat in parcare dar servo-directia e mai obositoare in timpul condusului (am citit tot aici pe forum ca asa ar trebui sa fie la Corsa C, pentru stabilitate).
De mentionat ca pentru resetarea senzorului aveti nevoie de Car Pass, care m-a costat 250 de lei acum 4 luni, tot in reprezentanta la Opel (scuze daca ma repet, recunosc ca nu am cautat alte postari despre asta), unde mi-au cerut cartea masinii, talonul, buletinul proprietarului din acte si buletinul meu (toate in original) si m-i l-au dat in 30 de minute. Resetatul acelui senzor costa 90 de lei, in cazul in care nu vreti sa o faceti voi, asa cum au mentionat colegii nostri de mai sus, folosind tutorialul.
Va multumesc! Sa aveti o zi frumoasa!
[Cred ca se poate inchide thread-ul]
- Gabello
- ****
- 1,149 mesaje
- din 11 Mai 2009
- Astra 2001 y1,7dti
- Giurgiu
Gabello
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2001 y1,7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2009
- Mesaj Privat