- iriahu
- OP
- 261 mesaje
- din 31 Mai 2008
- Omega 1998 X25td
- J"em
iriahu
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2008
- Mesaj Privat
Buna tuturora , am si eu probleme cu racirea la omega td 2.5 . Sa precizam de la inceput ca am schimbat si am incercat tot ce posibil era de inlocuit. NIMIC ! cu putina pedala si putin urcus intr-un minut doua sunt aproape de 100gC si inca doua trei minute se si aprinde becul rosu pe termometru.
Ventilatoarele de racire fortara PORNESC pe ambele viteze dar sunt prea lenese prea silentioase !
Poate a-ti stat langa alte masini si a-ti auzit ce galagie fac aceste ventilatoare pornite ?! Crezi ca vor sari din loc. Ei bine la omega mea se aud daca esti atent. Sunt silentiose super !
Stie cineva ce viteze de lucru au aceste Ventilatoare ? In toate cautarile mele pe net ele figureaza doar cu nr. de piesa fara nici o informare tehnica ( putere,curent ,viteza )
Ventilatoarele de racire fortara PORNESC pe ambele viteze dar sunt prea lenese prea silentioase !
Poate a-ti stat langa alte masini si a-ti auzit ce galagie fac aceste ventilatoare pornite ?! Crezi ca vor sari din loc. Ei bine la omega mea se aud daca esti atent. Sunt silentiose super !
Stie cineva ce viteze de lucru au aceste Ventilatoare ? In toate cautarile mele pe net ele figureaza doar cu nr. de piesa fara nici o informare tehnica ( putere,curent ,viteza )
xyz_ionut
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Bacau
- Masina: Movano
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2010
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Poti sa ne spui ce piese ai schimbat? - ca sa ne facem o idee...
- Pompa apa (palete lipsa sau altceva are palete serioase se va vedea la desfacere ),
- Termostat (blocat pe inchis),
- Termocupla daca are,
- instalatie infundata... radiator... -
Una din ele cred.
http://www.partsbase.org/op...25td-l93-engines/
http://www.partsbase.org/op...25td-l93-engines/
La 100°C cam ce ai vrea sa faca ventilatoarele.
Daca motorul nu are suficenta racire vor mege in continuu - rezolva problema ca strici motorul.
M-am uitat pe net - vad ca termostatul deschide la 80°C la X25TD
Pune termostatul in oala la fiert si vezi daca se deschide. - sau scoate-l si vezi cum se comporta fara termostat.
Nu strica sa verifici si pompa de apa si cureaua de accesorii....
Verifica daca ai antigel la nivel in vas.
- Pompa apa (palete lipsa sau altceva are palete serioase se va vedea la desfacere ),
- Termostat (blocat pe inchis),
- Termocupla daca are,
- instalatie infundata... radiator... -
Una din ele cred.
http://www.partsbase.org/op...25td-l93-engines/
http://www.partsbase.org/op...25td-l93-engines/
La 100°C cam ce ai vrea sa faca ventilatoarele.
Daca motorul nu are suficenta racire vor mege in continuu - rezolva problema ca strici motorul.
M-am uitat pe net - vad ca termostatul deschide la 80°C la X25TD
Pune termostatul in oala la fiert si vezi daca se deschide. - sau scoate-l si vezi cum se comporta fara termostat.
Nu strica sa verifici si pompa de apa si cureaua de accesorii....
Verifica daca ai antigel la nivel in vas.
- iriahu
- OP
- 261 mesaje
- din 31 Mai 2008
- Omega 1998 X25td
- J"em
iriahu
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2008
- Mesaj Privat
Sa incep cu multumiri de raspuns pentru Ion si Ionut . Dragilor ,toate cele enumerate de voi eu l-am schimbat si verificat nu numai o singura data ci de cateva ori succesiv impreuna cu un radiator nou din cute pe care l-am carat cu mine prin toata Spania .Si in plus de ceiace voi a-ti enumerate aci am schimbat si sonda de masurare caldura motor. Acum la sfarsit m-am luat de ventilatoare ! De ce ? Am fost la Londra stau la un semafor si langa mine pe strada un Vauxhall Omega Elit la fel , motor BMW 2.5td , GM Anglia . Stam noi ce stam la semafor si la un moment dat incepe Vauxhalul sa-si invarta ventilatoarele cu un zgomot ca credeai ca sunt turbine si nu un ventilatoare ! Si asta pe viteza intaia . Intreaba-te singur cum o face pe viteza a doua . In concluzie am sosit acasa am dat jos grilul si am scurtcircuitat termostatul din partea superioara a radiatorului. A inceput sa se invarta, dar anemic , fara acea viteza care il face sa suiere. De aci si intrevarea mea : ce viteza trebuie sa aiba aceste ventilatoare care pe viteza intai sunt legate in serie si la viteza a doua sunt legate in parallel ?
Cat despre garniture de chiulasa nu cred ca poate fi vorba . Nu prezinta apa murdara ,si nu face presiuni sub capacul borcanului care sa duca la eliberarea lichidului . Ced eu acum ca electro ventilatoarele trebuie sa lucreze mai greu. Acum cand scriu mi-a venit ideia sa masor curentul de functionare a lor stiind ca au sigurante de 30 A fiecare.
Cat despre garniture de chiulasa nu cred ca poate fi vorba . Nu prezinta apa murdara ,si nu face presiuni sub capacul borcanului care sa duca la eliberarea lichidului . Ced eu acum ca electro ventilatoarele trebuie sa lucreze mai greu. Acum cand scriu mi-a venit ideia sa masor curentul de functionare a lor stiind ca au sigurante de 30 A fiecare.
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- iriahu
- OP
- 261 mesaje
- din 31 Mai 2008
- Omega 1998 X25td
- J"em
iriahu
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2008
- Mesaj Privat
Motorul ajuge de obicei la 95gC cam dupa 20-25 minute de parcurs. ASTA nu se chiama repede .
Dar faptul ca ramane la 95 iar in caz de talpa sau putin urcus cu mare usurinta ajunge la 100+ nu mi se pare normal ! Dupa mine acul de termometru ar trebuii sa ramana infipt la 90gC si daca ma urc pe Himalaia cu masina .
Pana la 95 g lucreaza termostatul ( care si pe asta nu il inteleg de ce este ales de producator pentru 80g cand masina lucreaza de obicei cu temperaturi de peste 90 !?) ,incepe sa lucreze termocupla si daca mai urca incepe sa ajute si electro ventilatoarele + recircularea apei in radiator care ar trebuii sa impinga aer in draci ! Dar nu .
Crezi ca am dreptate Gabi sau nu ?
Instanta ultima si de final pentru racire sunt ventilatoarele ! Asa este sau nu?
Dar faptul ca ramane la 95 iar in caz de talpa sau putin urcus cu mare usurinta ajunge la 100+ nu mi se pare normal ! Dupa mine acul de termometru ar trebuii sa ramana infipt la 90gC si daca ma urc pe Himalaia cu masina .
Pana la 95 g lucreaza termostatul ( care si pe asta nu il inteleg de ce este ales de producator pentru 80g cand masina lucreaza de obicei cu temperaturi de peste 90 !?) ,incepe sa lucreze termocupla si daca mai urca incepe sa ajute si electro ventilatoarele + recircularea apei in radiator care ar trebuii sa impinga aer in draci ! Dar nu .
Crezi ca am dreptate Gabi sau nu ?
Instanta ultima si de final pentru racire sunt ventilatoarele ! Asa este sau nu?
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
iriahu a scris: cu putina pedala si putin urcus intr-un minut doua sunt aproape de 100gC si inca doua trei minute se si aprinde becul rosu pe termometru.
De acolo am dedus eu cã se încãlzește foarte repede. La drum, mie nu mi-a pornit ventilatorul niciodatã fiind suficienta viteza de deplasare pentru a rãci motorul având totuși în vedere și faptul cã ventilatorul de la climã este pornit permanent.
Din ultimul post reiese cã ai avea probleme doar când motorul este deja cald ceea ce ar trimite automat la un termostat defect. Așa cum spuneai, ventilatoarele sunt ultima soluție în menținerea temperaturii motorului în anumite limite.
- iriahu
- OP
- 261 mesaje
- din 31 Mai 2008
- Omega 1998 X25td
- J"em
iriahu
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2008
- Mesaj Privat
xyz_ionut
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Bacau
- Masina: Movano
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2010
- Mesaj Privat
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
- iriahu
- OP
- 261 mesaje
- din 31 Mai 2008
- Omega 1998 X25td
- J"em
iriahu
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2008
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- iriahu
- OP
- 261 mesaje
- din 31 Mai 2008
- Omega 1998 X25td
- J"em
iriahu
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2008
- Mesaj Privat
Prieteni ,thermostatul a fost prima piesa schimbata in momentul in care am observant ca se incalzeste
A doua problema este ca daca a-ti vedea cum acest thermostat este construit a-ti realiza pe loc ca nu poate fi blocat si nici cum sa se blocheze
In fata radiatorului de racier motor este un alt radiator de racier pentru AC
Poate ca acesta este infundat cu praf si murdarie
Voi incerca si asta !
A doua problema este ca daca a-ti vedea cum acest thermostat este construit a-ti realiza pe loc ca nu poate fi blocat si nici cum sa se blocheze
In fata radiatorului de racier motor este un alt radiator de racier pentru AC
Poate ca acesta este infundat cu praf si murdarie
Voi incerca si asta !
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Exact ala din fata - cel de A/C este plin cu noroi si praf (si pietricele mici-mici, si muste, si pene, paie, o gramada de prostii aveam in el...). Scoate cu o surubelnita (mica de tot) toate pietricelele mici ce se pot scoate, dezdoaie cat mai multe aripioare indoite sa treaca aerul printre ele si asa refaci ceva din suprafata de racire a radiatorului, apoi la final sufla cu aer comprimat la 5bari dinspre fata spre spate (si invers, daca poti, macar de dedesupt). Nu te grabi, lucreaza incet, cu rabdare, si diferenta de temperatura in mers fata de cum era inainte va fi notabila, vei vedea.
Eu am incercat tot ce se putea incerca, doar asta mi-a rezolvat problema. La fel, la Vectra B 1.7TD am A/C si 3(trei) ventilatoare de racire.
Din pacate, pe mine m-a lasat radiatorul de racire (cel mare)... avea deja 18ani si-i ajunge. Am cumparat unul de pe eBay original la pret bun si azi l-am montat (inca nu am terminat, e o disperare cat e de demontat). La fel, iar am gasit mizerii in radiatrul de A/C, pietricelele si mustele le-am scos cat s-a putut, dar praf si noroi nu mai avea ca l-am suflat cu aer comprimat acum un an. Daca bagi drumuri pe la tara, nu sta in spatele celor ce ridica praful ca se depune direct in radiatorul de A/C (mai bine te opresti si stai 10min decat sa mergi in spatele lor prin praf).
Eu am incercat tot ce se putea incerca, doar asta mi-a rezolvat problema. La fel, la Vectra B 1.7TD am A/C si 3(trei) ventilatoare de racire.
Din pacate, pe mine m-a lasat radiatorul de racire (cel mare)... avea deja 18ani si-i ajunge. Am cumparat unul de pe eBay original la pret bun si azi l-am montat (inca nu am terminat, e o disperare cat e de demontat). La fel, iar am gasit mizerii in radiatrul de A/C, pietricelele si mustele le-am scos cat s-a putut, dar praf si noroi nu mai avea ca l-am suflat cu aer comprimat acum un an. Daca bagi drumuri pe la tara, nu sta in spatele celor ce ridica praful ca se depune direct in radiatorul de A/C (mai bine te opresti si stai 10min decat sa mergi in spatele lor prin praf).
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat