- Serban Nicolae
- OP
- 49 mesaje
- din 16 Feb 2009
- Omega 1995 25dt
- Sibiu
Serban Nicolae
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Sibiu
- Masina: Omega 1995 25dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2009
- Mesaj Privat
Buna D-nilor,trebuie sa schimb rulmentii pe spate la omega combii,ce cheie este nevoie de 32 -piulita pe axa planetarei s-au ce trebuie?
Partea de planetara are am vazut imbus de 8 dar capacul pentru a desface piulita este si el pe filet? stiga-dreapta ?
Capacul pe axa fata e putin presat,mai simplu dar pe spate este pe filet s-au tot presat?
Au joc si trebuie noi,va multumesc mult,ma pregatesc sa nu umblu dupa chei. Din 97 2,5 td.
Partea de planetara are am vazut imbus de 8 dar capacul pentru a desface piulita este si el pe filet? stiga-dreapta ?
Capacul pe axa fata e putin presat,mai simplu dar pe spate este pe filet s-au tot presat?
Au joc si trebuie noi,va multumesc mult,ma pregatesc sa nu umblu dupa chei. Din 97 2,5 td.
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
cred ca este cea mai grea operatiune care se poate face la o omega.. iti trebuie o presa speciala pt rulmentul ei. eu am schimbat doar un rulment, mai bine zis mecanicul dar a dat ce a putut jos pana cand a ajuns la partea cu presa, dupa care s-a dus la un strung si si-a facut-o. intreaga operatiune cu presa a durat vreo 4 ore. o fi putin, o fi mult dar lucrarea a iesit foarte bine .
p.s. daca ai noroc o sa fie facuti praf si ies singuri dar la mine nu a fost cazul
p.s. daca ai noroc o sa fie facuti praf si ies singuri dar la mine nu a fost cazul
- Serban Nicolae
- OP
- 49 mesaje
- din 16 Feb 2009
- Omega 1995 25dt
- Sibiu
Serban Nicolae
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Sibiu
- Masina: Omega 1995 25dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2009
- Mesaj Privat
boditza a scris:cred ca este cea mai grea operatiune care se poate face la o omega.. iti trebuie o presa speciala pt rulmentul ei. eu am schimbat doar un rulment, mai bine zis mecanicul dar a dat ce a putut jos pana cand a ajuns la partea cu presa, dupa care s-a dus la un strung si si-a facut-o. intreaga operatiune cu presa a durat vreo 4 ore. o fi putin, o fi mult dar lucrarea a iesit foarte bine .
p.s. daca ai noroc o sa fie facuti praf si ies singuri dar la mine nu a fost cazul
p.s. daca ai noroc o sa fie facuti praf si ies singuri dar la mine nu a fost cazul
La mine au joc ambi,unul huruie putin dar mai fuge.
Am patit la remorca,in Austria a sarit o roata la 120km-ora,am avut noroc totusi,roata spre parcarea plina de oameni,Rulmentii praf,ma costat 500 euro reparatia,da.
Multumesc,va spun cum se schimba,eu sint mecanicul ei.
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 761 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 761
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Serban Nicolae
- OP
- 49 mesaje
- din 16 Feb 2009
- Omega 1995 25dt
- Sibiu
Serban Nicolae
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Sibiu
- Masina: Omega 1995 25dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2009
- Mesaj Privat
- Serban Nicolae
- OP
- 49 mesaje
- din 16 Feb 2009
- Omega 1995 25dt
- Sibiu
Serban Nicolae
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Sibiu
- Masina: Omega 1995 25dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2009
- Mesaj Privat
Serban Nicolae a scris:
Va scriu,nu datori,e bine de stiut,cine are Omega.
De 3 ani am mai schimbat cite ceva la ea dar si la altele.
Va scriu.
boditza a scris:sa faci si niste poze, eventual un ghid . ramanem datori
Va scriu,nu datori,e bine de stiut,cine are Omega.
De 3 ani am mai schimbat cite ceva la ea dar si la altele.
Va scriu.
Revin,operatia reusita.
Aveti nevoie de cheie de 32,imbus de 8 si de presa neaparat.
A trebuit sa desfac pentru a schimba rulmentul urmatoarele:
-tot ce apartine de frina-frina de mana-disc frina
-planetara de pe axa .6 suruburi-imbus 8
-acum apare piulita de 32,desfaci siguranta ce o blocheaza,am desfacuto greu cu cheie-prelungitor dar am si incalzito.
-piesa intermediara ce face legatura planetara-axa aveti nevoie de presa,a iesit foarte greu de pe caneluri
-ramane axa pe care bati si va iesi spre exterior-masina
-Sevede rulmentul,se scoate siguranta mare,se scoate rulmentul tot spre exterior.
Refaceti operatia in sens invers. Am folosit trusa chei Hazet si o presa buna altfel e complicat. Rulmentul nou l-am bagat prin tragere inauntru,daca bati in el ti-ai asumat riscul. Pare simplu dar e nevoie de pricepere si ceva forta in brate.
Punctul slab,practic sint 2 rulmenti in camasa,cel de pe interior este expus,mizerie-praf-apa,moare primul,nu are alta protectie.
Asa a fost in cazul meu,va doresc succes.
Se poate inchide subiectul.
costyca64
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2001 -
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2012
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 761 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 761
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
stefan112
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Dambovita
- Masina: Omega 1997 x25dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2009
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 761 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 761
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
daca tot se discuta de rulmenti spate am si meu o problema la Y22DTH. acum ceva timp am lovit un fier pe A1. a lovit teava de esapament a taiat o bucata . apoi a ricosat in roata stinga spate. a distrus cauciucul si janta.trecem peste faptul ca nu avea ce cauta fieratania aia acolo( era de la imbinarea metalica de la poduri langa PITESTI). aveam si ceva viteza.
problema este urmatoarea. roata este acum putin mai inclinata decit cealalta. am scos arcul m-am uitat pe acolo nimic rupt sau idoit .
am mers destul cu ea chiar si cu 180 si nu se simte nimic. ma gindesc ca este ceva indoit in prinderea rulmentului pe punte.
nu stiu cum se face prinderea rulmentului (nu am desfacut niciodata acolo).are cineva o poza sau schema ceva . in TIS nu este suficient de explicita iar pe NET nu am gasit mai nimic. (adevarul este ca masina asta este beton si nu prea se strica).
deci ce se poate indoi acolo? care este puntul cel mai sensibil.
Daca se poate am nevoie de raspunsuri de la cei care au umblat pe acolo si au ceva experienta.
Multumesc!
problema este urmatoarea. roata este acum putin mai inclinata decit cealalta. am scos arcul m-am uitat pe acolo nimic rupt sau idoit .
am mers destul cu ea chiar si cu 180 si nu se simte nimic. ma gindesc ca este ceva indoit in prinderea rulmentului pe punte.
nu stiu cum se face prinderea rulmentului (nu am desfacut niciodata acolo).are cineva o poza sau schema ceva . in TIS nu este suficient de explicita iar pe NET nu am gasit mai nimic. (adevarul este ca masina asta este beton si nu prea se strica).
deci ce se poate indoi acolo? care este puntul cel mai sensibil.
Daca se poate am nevoie de raspunsuri de la cei care au umblat pe acolo si au ceva experienta.
Multumesc!