- goinatudor
- OP
- 2 mesaje
- din 19 Mai 2012
- Astra 2009 Z13DTH
- Bistrita-Nasaud
goinatudor
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2009 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2012
- Mesaj Privat
Salut, sunt relativ nou, am mai scris cred ca un post, acum un an, n-am rezolvat nimic de atunci.
Masina - Astra GTC, Z13DTH - 90 cp - An 2009, cumparata de mine in 2013 la 112.000 km
Problemele au inceput dupa cateva luni de mers cu masina.
1. Simptome ciudate, unul care si in ziua de azi il am: Cand motorul este rece - dupa prima cheie efectiv, se tureaza foarte foarte greu, trebuie sa bag piciorul maxim in pedala, inainte sa plec de pe loc, dupa acasta turatie "fortata" merge ok ( masina se tureaza linear, perfect, la fel revine perfect ), se tureaza rapid la 2500 rpm si pot pleca, dupa "prima pedala" motorul merge perfect pana a doua zi, dimineata cand e rece.
2. Masina merge si trage perfect cand motorul e sub 85 de grade, dupa un anumit timp dupa ce se incalzeste, nu mai dezvolta puterea sa reala, scade cuplul considerabil. La fel si in zilele calduroase, nu trage normal, in zilele mai reci merge perfect. Am inteles, cand e cald aerul este mai rarefiat, cand masina este rece primeste mai multa motorina, dar la mine se simte prea drastic, am condus si aceasta motorizare pe alta masina, identica, doar ca in 4 usi si nu are simptomele astea.
3. Masina are o oscilatie la ralati, foarte mica, de 10 / 20 ture maxim, dar suficient incat sa se simta ca motorul nu merge rotund.
La masina a fost schimbat motorul de mine, deoarece dupa jumatate de an a aparut o bataie metalica in motor, la ture mai inalte, am fost prin sute de service-uri, fara rezultat - fara macar sa-mi dea cineva vre-un diagnostic, masina fara erori, asa ca am cumparat alt MOTOR din 2010, fara accesorii. Sunetul a disparut, tacanitul metalic - motorul e mai silentios, si mai fiabil, dar problemele enumarate mai sus, nu au disparut.
Pe masina au fost schimbate pe langa motor urmatoarele: Turbo, electrovalva turbo, senzori presiune, maf, debitmetru, senzor turatie ax came, senzor turatie arbore cotit - Asta fara ca masina sa aibe vre-un cod de eraore. De curand i-am facut EGR - off, din soft + blanking plate. Motorul se comporta la fel, fara vre-o imbunatatire.
Am studiat UTCN AR - autovehicule rutiere, pe langa service-uri, mi-am luat lumea in cap si am facut eu urmatoarele: Dat jos catalizator, curatat, desfacut egr + galerie admisie - curatate, desfacut intercooler - curatat, dat jos injectoare - curatat, puse ulterior pe banc - perfecte, test retur injectoare, verificat trasee vacuum, etc.
Pe masina NU au fost schimbate urmatoarele: Pompa inalta, regulator presiune, senzorul din rampa comuna si pompa vacuum, si restul ( directie, si ce a mai ramas, care nu au de a face cu problema respectiva )
Ca o intrebare, vreau sa stiu daca pot sa montez un compresor AC cu valva si sa scap de cel cu ambreiaj pentru ca in familie mai exista si o CORSA D Z13DTJ, care merge exemplar, masina cumparata de noua si aerul conditionat este mult mai eficient si lucreaza total altfel. La mine AC-ul se simte ca un retarder, cu el pornit abea pot sa pelc de pe loc, din treapta 2 in 3 sunt cel putin 10 secunde de lag pana se simte cuplul masinii, indiferent in ce plaja de turatii se face schimbarea de trepte -> acest compresor fiind schimbat cu unul nou la inceputul sezonului cald, crezand ca scap de problema, dar fara rezultat. Compresorul are 125ml ulei in baia lui proprie si 10ml pe instalatie, conform celor indicate de GM. , as vrea sa stiu daca pot sa imi montez si eu acelasi tip de compresor. Diferentele sunt ca cel de pe DTJ este cu valva variabila. Ce conversie ( mufa, parte electrica ? ) ar trebui sa-i fac pentru a pune si la mine acelasi tip de compresor - Am cautat in forum despre asta si nu am gasit nimic. S-ar putea ca la acest efect drastic al compresorului de AC sa fie vinovate si simptomele de mai sus, dar asta e doar o banuiala. Specific ca masina are climatronic, auto.
Specific ca volanta, ambreiajul, placa de presiune si rulment sunt ok, deci le excludem din start pe astea..
Daca cineva ma poate ajuta cu oricare din problemele astea, as ramane dator vandut, de cand am masina sunt mereu in probleme.
Masina - Astra GTC, Z13DTH - 90 cp - An 2009, cumparata de mine in 2013 la 112.000 km
Problemele au inceput dupa cateva luni de mers cu masina.
1. Simptome ciudate, unul care si in ziua de azi il am: Cand motorul este rece - dupa prima cheie efectiv, se tureaza foarte foarte greu, trebuie sa bag piciorul maxim in pedala, inainte sa plec de pe loc, dupa acasta turatie "fortata" merge ok ( masina se tureaza linear, perfect, la fel revine perfect ), se tureaza rapid la 2500 rpm si pot pleca, dupa "prima pedala" motorul merge perfect pana a doua zi, dimineata cand e rece.
2. Masina merge si trage perfect cand motorul e sub 85 de grade, dupa un anumit timp dupa ce se incalzeste, nu mai dezvolta puterea sa reala, scade cuplul considerabil. La fel si in zilele calduroase, nu trage normal, in zilele mai reci merge perfect. Am inteles, cand e cald aerul este mai rarefiat, cand masina este rece primeste mai multa motorina, dar la mine se simte prea drastic, am condus si aceasta motorizare pe alta masina, identica, doar ca in 4 usi si nu are simptomele astea.
3. Masina are o oscilatie la ralati, foarte mica, de 10 / 20 ture maxim, dar suficient incat sa se simta ca motorul nu merge rotund.
La masina a fost schimbat motorul de mine, deoarece dupa jumatate de an a aparut o bataie metalica in motor, la ture mai inalte, am fost prin sute de service-uri, fara rezultat - fara macar sa-mi dea cineva vre-un diagnostic, masina fara erori, asa ca am cumparat alt MOTOR din 2010, fara accesorii. Sunetul a disparut, tacanitul metalic - motorul e mai silentios, si mai fiabil, dar problemele enumarate mai sus, nu au disparut.
Pe masina au fost schimbate pe langa motor urmatoarele: Turbo, electrovalva turbo, senzori presiune, maf, debitmetru, senzor turatie ax came, senzor turatie arbore cotit - Asta fara ca masina sa aibe vre-un cod de eraore. De curand i-am facut EGR - off, din soft + blanking plate. Motorul se comporta la fel, fara vre-o imbunatatire.
Am studiat UTCN AR - autovehicule rutiere, pe langa service-uri, mi-am luat lumea in cap si am facut eu urmatoarele: Dat jos catalizator, curatat, desfacut egr + galerie admisie - curatate, desfacut intercooler - curatat, dat jos injectoare - curatat, puse ulterior pe banc - perfecte, test retur injectoare, verificat trasee vacuum, etc.
Pe masina NU au fost schimbate urmatoarele: Pompa inalta, regulator presiune, senzorul din rampa comuna si pompa vacuum, si restul ( directie, si ce a mai ramas, care nu au de a face cu problema respectiva )
Ca o intrebare, vreau sa stiu daca pot sa montez un compresor AC cu valva si sa scap de cel cu ambreiaj pentru ca in familie mai exista si o CORSA D Z13DTJ, care merge exemplar, masina cumparata de noua si aerul conditionat este mult mai eficient si lucreaza total altfel. La mine AC-ul se simte ca un retarder, cu el pornit abea pot sa pelc de pe loc, din treapta 2 in 3 sunt cel putin 10 secunde de lag pana se simte cuplul masinii, indiferent in ce plaja de turatii se face schimbarea de trepte -> acest compresor fiind schimbat cu unul nou la inceputul sezonului cald, crezand ca scap de problema, dar fara rezultat. Compresorul are 125ml ulei in baia lui proprie si 10ml pe instalatie, conform celor indicate de GM. , as vrea sa stiu daca pot sa imi montez si eu acelasi tip de compresor. Diferentele sunt ca cel de pe DTJ este cu valva variabila. Ce conversie ( mufa, parte electrica ? ) ar trebui sa-i fac pentru a pune si la mine acelasi tip de compresor - Am cautat in forum despre asta si nu am gasit nimic. S-ar putea ca la acest efect drastic al compresorului de AC sa fie vinovate si simptomele de mai sus, dar asta e doar o banuiala. Specific ca masina are climatronic, auto.
Specific ca volanta, ambreiajul, placa de presiune si rulment sunt ok, deci le excludem din start pe astea..
Daca cineva ma poate ajuta cu oricare din problemele astea, as ramane dator vandut, de cand am masina sunt mereu in probleme.