- fulgu
- OP
- 150 mesaje
- din 05 Jul 2015
- Astra 2016 Z14XEP
- Bucuresti
fulgu
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2015
- Mesaj Privat
- fullrespect
- **
- 441 mesaje
- din 14 Nov 2011
- Astra 2005 Z17DTH
- Prahova
fullrespect
- Mesaje scrise: 441
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2011
- Mesaj Privat
- fulgu
- OP
- 150 mesaje
- din 05 Jul 2015
- Astra 2016 Z14XEP
- Bucuresti
fulgu
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2015
- Mesaj Privat
- andreigeo
- **
- 351 mesaje
- din 18 Nov 2009
- Insignia 2010 a20dth
- Bucuresti
andreigeo
- Mesaje scrise: 351
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 a20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2009
- Mesaj Privat
- fullrespect
- **
- 441 mesaje
- din 14 Nov 2011
- Astra 2005 Z17DTH
- Prahova
fullrespect
- Mesaje scrise: 441
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2011
- Mesaj Privat
Am avut Corsa 1.2 ºi am vândut-o în 3 luni. Ca ºi putere, era atroce. Am condus ºi Corsa D 1.4 90 cai ºi mi s-a pãrut la limitã.
Nu am condus J cu 1.4 aspirat, dar din pãcate eu cred cã se va simþi la fel ca o Corsa 1.2, dacã nu mai rãu având în vedere plusul de kg ºi plusul mic de cai ºi cuplu. O sã opreºti mereu clima când vrei sã depãºeºti ceva.
Nu am condus J cu 1.4 aspirat, dar din pãcate eu cred cã se va simþi la fel ca o Corsa 1.2, dacã nu mai rãu având în vedere plusul de kg ºi plusul mic de cai ºi cuplu. O sã opreºti mereu clima când vrei sã depãºeºti ceva.
- fulgu
- OP
- 150 mesaje
- din 05 Jul 2015
- Astra 2016 Z14XEP
- Bucuresti
fulgu
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2015
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- fulgu
- OP
- 150 mesaje
- din 05 Jul 2015
- Astra 2016 Z14XEP
- Bucuresti
fulgu
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2015
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- fulgu
- OP
- 150 mesaje
- din 05 Jul 2015
- Astra 2016 Z14XEP
- Bucuresti
fulgu
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2015
- Mesaj Privat
- fullrespect
- **
- 441 mesaje
- din 14 Nov 2011
- Astra 2005 Z17DTH
- Prahova
fullrespect
- Mesaje scrise: 441
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2011
- Mesaj Privat
Cu banii tãi poþi sã gãseºti maºinã foarte bunã SH, rulatã puþin. Trebuie doar sã ai rãbdare sã cauþi.
Nu toate maºinile aflate la vânzare sunt cazane
http://autovit.ro/anunt/ope...c.html#509e8b8edc - nu ºtiu dacã te intereseazã diesel ºi sedan, dar dacã aº putea sã fac acest efort financiar extra, l-aº face, chiar dacã diesel nu e recomandat pentru oraº.
Legat de consum - în cel mai rãu caz, la greutatea aia, 1.6 va consuma cât 1.4. Gândeºte-te cã 1.4 va trage din greu caroseria aia dupã el - consum mare.
Ultima modificare făcută de fullrespect la Dum 13 Sep, 2015 11:12 am
Nu toate maºinile aflate la vânzare sunt cazane
http://autovit.ro/anunt/ope...c.html#509e8b8edc - nu ºtiu dacã te intereseazã diesel ºi sedan, dar dacã aº putea sã fac acest efort financiar extra, l-aº face, chiar dacã diesel nu e recomandat pentru oraº.
Legat de consum - în cel mai rãu caz, la greutatea aia, 1.6 va consuma cât 1.4. Gândeºte-te cã 1.4 va trage din greu caroseria aia dupã el - consum mare.
Ultima modificare făcută de fullrespect la Dum 13 Sep, 2015 11:12 am
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
@fulgu- hai ca te incurajez eu pt ca vad ca mai nou cu 100 cp esti zero pe sosele si mori in depasiri.
Ai spus in primul rand ca vei folosi masina doar urban si mai rar in exterior. Ok, vreau sa vad unde vei folosi in oras cei 100cp ? Eventual la cite o infingere ca scapi de o masina de "scoala" sau de cate in pensionar putin mort.
In exterior pt depasiri, evident, cu cit mai multi cp peste 100 cu atat mai bine dar daca doar atatia ai poti compensa cu priceperea strunirii lor. Ce folos ca ai 150 cp daca nu-i sti folosi prin turatie/trepte si gandire?
Apoi iesi in strada sa vezi ca majoritatea masinilor sint de 75-110 cp, cu ele isi fac oamenii treaba.
Eu am un G diesel de 75 cp pe care l-am resoftat pana la vreo 95-98 cp. Si ghici ce ? Nu-mi da nici o clipa de nesiguranta in exterior desi drumurile mele sant 80% exterior. Aaaaa, ca nu pot face pe desteptul in trafic si nu ma tine sa intru in depasiri cand cel din fata e mult prea aproape, asta-i altceva. Dar dupa parerea mea, se poate conduce in siguranta si civilizat cu 100 cp.
Discutia ar fi ca la banii astia ai putea alege mai multa performanta. Ok, da, sint variante dar probabil tu te-ai oprit la J.
Ps - fordul nevestei, motor de 1.25, benzina si doar 75 cp. Pai cu schimbare din 5 in 4 si dat pedala, intra in depasiri de te miri de ea.
Nu vreau polemici cu nimeni, sint doar parerile mele din prisma celui ce foloseste zilnic nici 100 cp .
Ai spus in primul rand ca vei folosi masina doar urban si mai rar in exterior. Ok, vreau sa vad unde vei folosi in oras cei 100cp ? Eventual la cite o infingere ca scapi de o masina de "scoala" sau de cate in pensionar putin mort.
In exterior pt depasiri, evident, cu cit mai multi cp peste 100 cu atat mai bine dar daca doar atatia ai poti compensa cu priceperea strunirii lor. Ce folos ca ai 150 cp daca nu-i sti folosi prin turatie/trepte si gandire?
Apoi iesi in strada sa vezi ca majoritatea masinilor sint de 75-110 cp, cu ele isi fac oamenii treaba.
Eu am un G diesel de 75 cp pe care l-am resoftat pana la vreo 95-98 cp. Si ghici ce ? Nu-mi da nici o clipa de nesiguranta in exterior desi drumurile mele sant 80% exterior. Aaaaa, ca nu pot face pe desteptul in trafic si nu ma tine sa intru in depasiri cand cel din fata e mult prea aproape, asta-i altceva. Dar dupa parerea mea, se poate conduce in siguranta si civilizat cu 100 cp.
Discutia ar fi ca la banii astia ai putea alege mai multa performanta. Ok, da, sint variante dar probabil tu te-ai oprit la J.
Ps - fordul nevestei, motor de 1.25, benzina si doar 75 cp. Pai cu schimbare din 5 in 4 si dat pedala, intra in depasiri de te miri de ea.
Nu vreau polemici cu nimeni, sint doar parerile mele din prisma celui ce foloseste zilnic nici 100 cp .
- fulgu
- OP
- 150 mesaje
- din 05 Jul 2015
- Astra 2016 Z14XEP
- Bucuresti
fulgu
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2015
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Ca sã-ți faci o idee despre cum vãd și alții combinația j 1.4:
https://www.clubopel.com/vie...discutii+similare
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
https://www.clubopel.com/vie...discutii+similare
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
@Aries, 100CP nu sunt 0 pe sosea, dar la o masina de 1,4 tone goala sunt cam putini, iar motorul are doar 130Nm. Te misti cu ea, dar doar atat. Atingi viteze destul de mari dar cu rabdare. Nu face comparatie cu G-ul tau care e mult mai usor si cu un cuplu mult mai mare. Puterea nu o folosesti decat spre turatia maxima iar pe acolo nu prea ajungi des, dar cuplul il folosesti cam tot timpul pentru ca e in zona turatiei de exploatare normala a motorului. Motorul asta chiar si pe H se misca binisor, dar pe J... nu prea. Am avut ocazia sa il conduc... Dar daca nu ai pretentii, conduci linistit si te multumeste motorul de intrare in gama (entry level)... e OK. Dar eu as mai pune 500 euro si as trece la 1.6.
- fullrespect
- **
- 441 mesaje
- din 14 Nov 2011
- Astra 2005 Z17DTH
- Prahova
fullrespect
- Mesaje scrise: 441
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2011
- Mesaj Privat
@Aries: faci câteva erori destul de importante. În primul rând compari Astra G cu Astra J la greutate. Astra J e mult mai grea, nu-ºi are rostul comparaþia. Totodatã, nu uita cã tu ai motor diesel turbo, cu cuplu mult mai mare care trage de la turaþii mult mai joase ºi te ajutã în depãºiri. Da, pentru tine diesel turbo cu 100cp evident cã este suficient, însã 1.4 benzinã aspirat e cu totul o altã mâncare de peºte, motorul ãsta pe caroseria J-ului va trebuit turat ca dracu' ca sã aibã pic de viaþã ºi consumul va fi pe mãsurã, plus cã nu va fi confortabil la condus (nu cred cã e plãcut sã þii motorul ãla mereu peste 3000rpm, decât dacã eºti Titi Aur sau pasionat de raliuri).
Repet, am avut Corsa C 1.2 16v 75cp ºi ºtiu cum e sã ai motor mic care începe sã tragã dupã 3000rpm. Dacã mai prinzi ºi niºte serpentine ºi ai ºi AC-ul ON, îþi vine sã te dai jos s-o împingi.
Sã vedem ce faci cu J 1.4 100cp când ieºi ºi tu odatã la drum, maºina încãrcatã cât de cât, climã ON ºi 2 tiruri în faþa ta. O sã apuci sã le depãºeºti fãrã sã-þi faci cruce când vor face ele la dreapta. Strict pentru oraº, este ok, dar consumul va fi mãricel.
Sã nu uitãm cã suntem în România ºi autostrãzile sunt foarte rare. Poate 1.4 aspirat pe J ar fi suficient dacã am avea autostrãzi unde sã mergem cuminþi, dar la ce drumuri ºi DN-uri avem, ai nevoie de ceva rezervã de putere pentru siguranþa ta, chiar dacã nu eºti vitezoman.
Just my 0.02$, fiecare face cum crede cu banii lui.
Repet, am avut Corsa C 1.2 16v 75cp ºi ºtiu cum e sã ai motor mic care începe sã tragã dupã 3000rpm. Dacã mai prinzi ºi niºte serpentine ºi ai ºi AC-ul ON, îþi vine sã te dai jos s-o împingi.
Sã vedem ce faci cu J 1.4 100cp când ieºi ºi tu odatã la drum, maºina încãrcatã cât de cât, climã ON ºi 2 tiruri în faþa ta. O sã apuci sã le depãºeºti fãrã sã-þi faci cruce când vor face ele la dreapta. Strict pentru oraº, este ok, dar consumul va fi mãricel.
Sã nu uitãm cã suntem în România ºi autostrãzile sunt foarte rare. Poate 1.4 aspirat pe J ar fi suficient dacã am avea autostrãzi unde sã mergem cuminþi, dar la ce drumuri ºi DN-uri avem, ai nevoie de ceva rezervã de putere pentru siguranþa ta, chiar dacã nu eºti vitezoman.
Just my 0.02$, fiecare face cum crede cu banii lui.
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Intr-o prima faza am vrut sa caut pe internet fisele tehnice de la Ford Fiesta benzinar , G-ul meu si J-ul cu pricina sa vad masele , cuplu si altele dar de dragul unei simple discutii nu m-am simtit foarte motivat.
Sigur ca nu doar CP-ul e determinant ci si cuplu dar uite ca nu mereu te poti pregati in depasiri pentru cuplu maxim. Mi s-a intamplat de multe ori ca depasirea sa se complice si m-am pomenit la 4000 ture/ treapta 4 preferand asta decat sa pierd timp pretios cu schimbarea treptei. Ori la valoarea asta unde e cuplu meu care are punctul maxim la 1800 ture parca ?
Dieselul se conduce diferit de un benzinar dar oricum , pt discutia in sine am luat ca ex Fordul din familie.
Cat am avut benzinare ( si am avut de cilindree una mai mica ca alta ) , inainte de depasire imi lasam spatiu suficient ,,sa ma adun,, si apoi asteptam momentul propice. Daca nu era momentul sau cel din fata isi modifica viteza , trebuia sa refac calculele.
Cu dieselul pot sta lipit de numarul celui din fata pentru ca pe plaja 90-130 km/h stiu ca sprintez bine. ( dar asta e ,,binele,, meu )
Revenind la discutie , ar trebui sa luam in calcul un aspect. In general oamenii civilizati ( adica cuminti ) depasesc alte autovehicule ce le ajung din spate si care circula cu viteze de 70-110 km. Nu cred ca pe aceste valori, J-ul in cauza sa nu faca fata chiar daca vor fi necesare mici 'jmecherii( oprirea AC, pregatirea manevrei cf turometrului, alegerea treptei , configuratia terenului, vizibilitate, etc . Normal ca nici eu si nici J-ul , n-o sa ne apucam sa incercam sa depasim masini ce ruleaza cu 140-150 km/h. Nici nu avem cu ce si nici n-ar fi prea sanatos pentru ca depasirea s-ar intinde pe o distanta mult prea mare.
Ca si concluzie , pt ca am sentimentul ca @fulgu a cam platit masina si o asteapta sau ceva de genul asta si oarecum parca nu prea e loc de dat inapoi ) - [eu cam asta am dedus ] - J-ul in cauza e o masina in primul rand noua si pentru oameni responsabili si sanatosi la cap. Are un pic din toate - si aspect, si economicitate si ,,miroase a plastic nou,, Si oricum , 100 caluti mananca mai putin fan ca 150 ! ) Ca nu va putea face el figuri pe sosele , asta-i alta treaba . Poate nici nu simte nevoia ca unii dintre noi !
Ca la banii ei se puteau lua performante mult mai ridicate , ok , o stim cu totii dar dupa mine nu-i tocmai o masina cu care sa mori in trafic. Asta daca nu-ti pui mintea cu scrintiti cu motoare tzapene !
PS - si daca se descurca loganistii cu cojile alea , nu vad de ce nu s-ar descurca si J-ul. Doar e necesar un strop de atentie in plus ca unde te bagi si , mai ales , cum o sa iesi.
PS 2 - @fulgu, eu te-am incurajat cat am putut dar nu mai pot mult ca vin ,,baietii,, peste mine cu datele tehnice ! Las' , nu-ti fa probleme , daca J va fi in final , atunci sa o folosesti sanatos ! Sa se invarta roata conform specificatiilor chiar daca ajungi acasa cu 5 minute mai tarziu decat altii mai ,,bengosi,,.
Sigur ca nu doar CP-ul e determinant ci si cuplu dar uite ca nu mereu te poti pregati in depasiri pentru cuplu maxim. Mi s-a intamplat de multe ori ca depasirea sa se complice si m-am pomenit la 4000 ture/ treapta 4 preferand asta decat sa pierd timp pretios cu schimbarea treptei. Ori la valoarea asta unde e cuplu meu care are punctul maxim la 1800 ture parca ?
Dieselul se conduce diferit de un benzinar dar oricum , pt discutia in sine am luat ca ex Fordul din familie.
Cat am avut benzinare ( si am avut de cilindree una mai mica ca alta ) , inainte de depasire imi lasam spatiu suficient ,,sa ma adun,, si apoi asteptam momentul propice. Daca nu era momentul sau cel din fata isi modifica viteza , trebuia sa refac calculele.
Cu dieselul pot sta lipit de numarul celui din fata pentru ca pe plaja 90-130 km/h stiu ca sprintez bine. ( dar asta e ,,binele,, meu )
Revenind la discutie , ar trebui sa luam in calcul un aspect. In general oamenii civilizati ( adica cuminti ) depasesc alte autovehicule ce le ajung din spate si care circula cu viteze de 70-110 km. Nu cred ca pe aceste valori, J-ul in cauza sa nu faca fata chiar daca vor fi necesare mici 'jmecherii( oprirea AC, pregatirea manevrei cf turometrului, alegerea treptei , configuratia terenului, vizibilitate, etc . Normal ca nici eu si nici J-ul , n-o sa ne apucam sa incercam sa depasim masini ce ruleaza cu 140-150 km/h. Nici nu avem cu ce si nici n-ar fi prea sanatos pentru ca depasirea s-ar intinde pe o distanta mult prea mare.
Ca si concluzie , pt ca am sentimentul ca @fulgu a cam platit masina si o asteapta sau ceva de genul asta si oarecum parca nu prea e loc de dat inapoi ) - [eu cam asta am dedus ] - J-ul in cauza e o masina in primul rand noua si pentru oameni responsabili si sanatosi la cap. Are un pic din toate - si aspect, si economicitate si ,,miroase a plastic nou,, Si oricum , 100 caluti mananca mai putin fan ca 150 ! ) Ca nu va putea face el figuri pe sosele , asta-i alta treaba . Poate nici nu simte nevoia ca unii dintre noi !
Ca la banii ei se puteau lua performante mult mai ridicate , ok , o stim cu totii dar dupa mine nu-i tocmai o masina cu care sa mori in trafic. Asta daca nu-ti pui mintea cu scrintiti cu motoare tzapene !
PS - si daca se descurca loganistii cu cojile alea , nu vad de ce nu s-ar descurca si J-ul. Doar e necesar un strop de atentie in plus ca unde te bagi si , mai ales , cum o sa iesi.
PS 2 - @fulgu, eu te-am incurajat cat am putut dar nu mai pot mult ca vin ,,baietii,, peste mine cu datele tehnice ! Las' , nu-ti fa probleme , daca J va fi in final , atunci sa o folosesti sanatos ! Sa se invarta roata conform specificatiilor chiar daca ajungi acasa cu 5 minute mai tarziu decat altii mai ,,bengosi,,.
- fullrespect
- **
- 441 mesaje
- din 14 Nov 2011
- Astra 2005 Z17DTH
- Prahova
fullrespect
- Mesaje scrise: 441
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2011
- Mesaj Privat
Ideea era cã imposibil de condus maºina cu aceastã motorizare nu este, dar nici prea plãcut sau facil nu este. Oricare ar fi argumentul, aceastã motorizare este de evitat pentru Astra J. ªi sã freci AC-ul ON/OFF când vrei sã faci unele depãºiri cu o maºinã nouã pe care ai dat peste 10.000€ mi se pare ... trist ºi de neconceput, din punctul meu de vedere.
Nici eu nu sunt vitezoman, 99% din timp merg regulamentar, sunt genul pe care-l depãºeºte tot plutonul dacã nu e cazul sã mã grãbesc, dar atunci când am nevoie de putere la o depãºire în forþã, pãi n-am probleme.
Oricum, dacã omul a plãtit deja maºina ºi e done deal, îi urez mariaj fericit ºi fãrã incidente!
Nici eu nu sunt vitezoman, 99% din timp merg regulamentar, sunt genul pe care-l depãºeºte tot plutonul dacã nu e cazul sã mã grãbesc, dar atunci când am nevoie de putere la o depãºire în forþã, pãi n-am probleme.
Oricum, dacã omul a plãtit deja maºina ºi e done deal, îi urez mariaj fericit ºi fãrã incidente!
- fulgu
- OP
- 150 mesaje
- din 05 Jul 2015
- Astra 2016 Z14XEP
- Bucuresti
fulgu
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2015
- Mesaj Privat