wtf
- Mesaje scrise: 96
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2004
- Mesaj Privat
Am un Astra F din '98 , masina are la activ 222.000km , si am impresia ca telescoapele si arcurile sunt varza. Daca apas masina de spate oscileaza 1 singura data , scurt , dar nu asta ma deranjeaza ... ma deranjeaza senzatia de a conduce o barca pe apa. Sunt incredibil de moi suspensiile , de exemplu daca apas (CU MAINILE) pe bancheta din spate , se lasa masina din suspensii in loc sa se lase bancheta din burete
De asemenea , la plecari nervoase de pe loc , pana si o Dacie ma baga mai mult in scaun , si sunt mai mult decat convins ca e din cauza suspensiilor. Stiu ca am 74cp , dar oricum
Cat costa un set de telescoape+arcuri noi ? Sunt cumva mai multe modele (moi,mai rigide,etc) ? Ajunge sa schimb numai arcurile ?
Multumesc anticipat
De asemenea , la plecari nervoase de pe loc , pana si o Dacie ma baga mai mult in scaun , si sunt mai mult decat convins ca e din cauza suspensiilor. Stiu ca am 74cp , dar oricum
Cat costa un set de telescoape+arcuri noi ? Sunt cumva mai multe modele (moi,mai rigide,etc) ? Ajunge sa schimb numai arcurile ?
Multumesc anticipat
- vladonero
- **
- 102 mesaje
- din 28 Jun 2004
vladonero
- Mesaje scrise: 102
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2004
- Mesaj Privat
Uitate la www.elit.ro ca au acolo un catalog on-line , dar asta doar asa informativ.Eu am pus acum aproape 2 ani telescoape Sachs pe gaz si sunt foarte multumit de ele.Asta vara inainte sa iasa din garantie am facut un test la ele si a iesit 86% la amandoua.Cei de la service mi-au spus ca e nemaipomenit ca au iesit procentele egale la ambele roti.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
wtf
- Mesaje scrise: 96
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2004
- Mesaj Privat
- vladonero
- **
- 102 mesaje
- din 28 Jun 2004
vladonero
- Mesaje scrise: 102
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2004
- Mesaj Privat
- VectraDTI
- ***
- 685 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Bucuresti
VectraDTI
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
- vladonero
- **
- 102 mesaje
- din 28 Jun 2004
vladonero
- Mesaje scrise: 102
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2004
- Mesaj Privat
Eu nu am schimbat si flansele ca erau impecabile si nu avea rost sa cumpar cine stie ce stifturi si sa le dau pe alea originale.Eventual poti sa schimbi rulmetii din flanse daca nu sunt ok.
Asta cu schimbatul flanselor e o minciuna a celor de la magazine ca sa faca vinzare la niste flanse care au un adaos nejustificat.Nu scrie nicaieri in TIS ca se schimba si flansele cand se schimba si telescoapele.
Asta cu schimbatul flanselor e o minciuna a celor de la magazine ca sa faca vinzare la niste flanse care au un adaos nejustificat.Nu scrie nicaieri in TIS ca se schimba si flansele cand se schimba si telescoapele.
- VectraDTI
- ***
- 685 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Bucuresti
VectraDTI
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
@vladonero : masina lui wtf e din 98 si mai mult ca sigur ca are flansele originale. nu imi spune mie ca o masina are flanse bune dupa 7 ani (sau cel mult 2 ani de .ro).
Ideea e ca la pretul la care sunt e pacat sa dai inca o data tot ansamblul jos doar ca sa sch flansele (eu am dat anul trecut pe flanse de Astra G din 2001, 500k / bucata originale GM, deci...)
Ideea e ca la pretul la care sunt e pacat sa dai inca o data tot ansamblul jos doar ca sa sch flansele (eu am dat anul trecut pe flanse de Astra G din 2001, 500k / bucata originale GM, deci...)
- vladonero
- **
- 102 mesaje
- din 28 Jun 2004
vladonero
- Mesaje scrise: 102
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2004
- Mesaj Privat
A mea dupa 9 ani de romania si 180.000 km in ROMANIA(cu exceptia a vreo 2000 cand am fost in Grecia) are tot flansele originale , doar rulmentii sunt schimbati cu unii SKF.Nu are rost sa cumpere omul flanse noi si sa dea o groaza de bani pe ele ca sa desfaca si sa vada ca alea vechi sunt bune.Sa desfaca si daca nu sunt bune le schimba.
Poti sa vii la Cta , desfacem suspensia de la masina mea si daca au ceva flansele stai la vara 10 zile pe banii mei la mare
Poti sa vii la Cta , desfacem suspensia de la masina mea si daca au ceva flansele stai la vara 10 zile pe banii mei la mare
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
Cumva topicul asta se intersecteaza cu cel despre calitatea masinilor pt est...
@vladonero: ai dreptate, dar te-ai gindit ca acum "n" ani masinile se faceau altfel?...
BTW, ti-ai adus-o din DE? ca daca-i asa e logic sa te mai tina flansele.
La a mea (desi am protejat-o; n-am avut totusi ce-i face pt ca am prins 2 mari hei-rup-uri cu asfaltarea Buc. si o iarna grea intre ele) a tb. sa schimb flansele la 50K si amortizoarele originale la 65K.
Astia zic ca la Astra si la Zafira la un schimb de amortizoare (teoretic 50K-75K depinde cum mergi) trebuie sa fi schimbat deja pe la jumatatea intervalului flansele...
Si cam asa e pt ca altfel nu rezisti "troncanitului"
Si in alta ordine de idei acum am 88K si am schimbat deja amortizoare luate de aici (care-au tinut doar 15K...)
@vladonero: ai dreptate, dar te-ai gindit ca acum "n" ani masinile se faceau altfel?...
BTW, ti-ai adus-o din DE? ca daca-i asa e logic sa te mai tina flansele.
La a mea (desi am protejat-o; n-am avut totusi ce-i face pt ca am prins 2 mari hei-rup-uri cu asfaltarea Buc. si o iarna grea intre ele) a tb. sa schimb flansele la 50K si amortizoarele originale la 65K.
Astia zic ca la Astra si la Zafira la un schimb de amortizoare (teoretic 50K-75K depinde cum mergi) trebuie sa fi schimbat deja pe la jumatatea intervalului flansele...
Si cam asa e pt ca altfel nu rezisti "troncanitului"
Si in alta ordine de idei acum am 88K si am schimbat deja amortizoare luate de aici (care-au tinut doar 15K...)
- vladonero
- **
- 102 mesaje
- din 28 Jun 2004
vladonero
- Mesaje scrise: 102
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2004
- Mesaj Privat
Inseaman ca masina ta e......No comment.MARIT-O.Am si eu o cunostinta care are un Megane Scenic si nu prea merge cu el si la 30.000 amortizoarele erau terminate.Insa cu treaba cu flansele nu sunt deloc de acord.Atat timp cat producatorul nu zice sa schimbi si flansele cand schimbi telescoapele nu vad de ce le-as schimba atata timp cat ele sunt bune.Plus ca ceea ce se strica e rulmentul.
- VectraDTI
- ***
- 685 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Bucuresti
VectraDTI
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
@vladonero : incearca sa analizezi un pic cum stau lucrurile :
1. conteaza enorm pe ce drumuri mergi si ce fel de sofer esti (daca esti sofer de duminica sau ai masina de duminica schimbi amortiz si flansele la 10 ani)
2. nu compara greutatea unui kadett cu greutatea altor masini. gandeste-te ca flansele mele suporta 1,5 tone !!!
3. neschimbatul flanselor poate avea efecte dezastruoase (impact in toata structura masini) - am vazut bmw 525 cu oalele de la amortizor efectiv sparte!!! din cauza neschimbatului flanselor.
4. calitatea materialelor cu care se faceau masinile pana in '96-'97 este net superioara fata de cele de astazi (aici se poate vb muuuuult)
5. conteaza enorm ce fel de gume ai pe masina (cu talon de 45-50-55 faci flansele varza in Bucuresti in 10k km). Daca ai de la 60 in sus mai merge.
Eu prefer sa previn decat sa remediez. Nu sfatuiesc pe nimeni sa mearga mai mult de 50k (in Romania) fara sa schimbe flansele
Intrebare : cum ti-ai dat tu seama ca flansele tale sunt perfecte? Te-ai uitat la ele?
@offtopic : grija mare la afirmatii din astea ("Poti sa vii la Cta , desfacem suspensia de la masina mea si daca au ceva flansele stai la vara 10 zile pe banii mei la mare"), s-ar putea sa te bag in faliment in 10 zile!
1. conteaza enorm pe ce drumuri mergi si ce fel de sofer esti (daca esti sofer de duminica sau ai masina de duminica schimbi amortiz si flansele la 10 ani)
2. nu compara greutatea unui kadett cu greutatea altor masini. gandeste-te ca flansele mele suporta 1,5 tone !!!
3. neschimbatul flanselor poate avea efecte dezastruoase (impact in toata structura masini) - am vazut bmw 525 cu oalele de la amortizor efectiv sparte!!! din cauza neschimbatului flanselor.
4. calitatea materialelor cu care se faceau masinile pana in '96-'97 este net superioara fata de cele de astazi (aici se poate vb muuuuult)
5. conteaza enorm ce fel de gume ai pe masina (cu talon de 45-50-55 faci flansele varza in Bucuresti in 10k km). Daca ai de la 60 in sus mai merge.
Eu prefer sa previn decat sa remediez. Nu sfatuiesc pe nimeni sa mearga mai mult de 50k (in Romania) fara sa schimbe flansele
Intrebare : cum ti-ai dat tu seama ca flansele tale sunt perfecte? Te-ai uitat la ele?
@offtopic : grija mare la afirmatii din astea ("Poti sa vii la Cta , desfacem suspensia de la masina mea si daca au ceva flansele stai la vara 10 zile pe banii mei la mare"), s-ar putea sa te bag in faliment in 10 zile!
- vladonero
- **
- 102 mesaje
- din 28 Jun 2004
vladonero
- Mesaje scrise: 102
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2004
- Mesaj Privat
Mai deci eu nu am spus sa nu le schimbe.Am spus doar ca nu e obligatoriu sa schimbi si flansele cand schimbi amortizoarele.Normal ar fi sa le scoata sa vada in ce stadiu sunt si pe urma sa ia o decizie.S-a scris aici ca OBLIGATORIU este sa schimbi si flansele.Nu e deloc asa.Nu scrie nici macar in certificatul de garantie al amortizoarelor ca se pierde garantia daca nu se schimba flansele.Chestia asta cu flansele vine de la "chioscurile" ce vind piese auto si care nu stiu ce sa mai faca ca sa cistige si ei un ban.
Eu nu am zis ca nu dau faliment in 10 zile doar ca ai sa vezi ca si flansele sunt impecabile dupa 180.000 in RO.Si masina mea a facut 7000 km din 3 iulie pina pe 10 septembrie anul asta , deci nu pot zice ca a stat in garaj.
Eu nu am zis ca nu dau faliment in 10 zile doar ca ai sa vezi ca si flansele sunt impecabile dupa 180.000 in RO.Si masina mea a facut 7000 km din 3 iulie pina pe 10 septembrie anul asta , deci nu pot zice ca a stat in garaj.
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
intrebare: la vectra a sistemul de prindere a amortizoarelor pe fata include niste discuri metalice, cu marginea invelita in cauciuc, care sint pozitionate deasupra oalelor rotilor, in compartimentul motorului. cum e normal: sa fie lipite de tabla caroseriei sau sa stea la oarece distanta deasupra? daca e normala distanta, cit de mare sa fie (in mm)?
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
dupa cum e la mine, distanta exista si maxima e cam de 1 cm. asa am vazut la toate la care m-am uitat. atentie, chestia asta nu prea o stiu toti mecanicii, cand am fost la Kamsas Constanta sa schimb amortizoarele, un "priceput" de acolo mi-a montat rulmentii invers, si atunci discurile cu pricina veneau "la fix", fara distanta
am verificat apoi si la masina lui (tot vectra a, tot exista acea distanta), bineinteles ca l-am pus sa dea jos totul si sa le puna cum e normal (normalitate=majoritate, nu? ).
am verificat apoi si la masina lui (tot vectra a, tot exista acea distanta), bineinteles ca l-am pus sa dea jos totul si sa le puna cum e normal (normalitate=majoritate, nu? ).
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
- VectraDTI
- ***
- 685 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Bucuresti
VectraDTI
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
@vladonero : it was just a joke! Ma refeream la faptul ca in 10 zile la mare pot fi in stare de a da o mare paguba ! stii cum e ... vara, caldura, bere, bere, bere...
Asa este, ai dreptate, nu e obligatoriu, dar in 90% din cazuri, cand se face primul sch de amortiz la o masina, se sch si flansele, si tot asa, pe tot parcursul vietii ei. E improbabil sa ajungi sa sch amortiz fara flanse sau invers.
Asa este, ai dreptate, nu e obligatoriu, dar in 90% din cazuri, cand se face primul sch de amortiz la o masina, se sch si flansele, si tot asa, pe tot parcursul vietii ei. E improbabil sa ajungi sa sch amortiz fara flanse sau invers.
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
@vladonero.
initial si eu ma gindisem s-o marit
dar pe urma mi-am dat seama ca problemele ei sint de fapt in capul meu...
vectra are dreptate, zafira e pe platforma de astra dar cu vreo 200 kg peste.
(la gol am 1500kg), in acea perioada faceam cam 400-500 km pe saptamina in oras (Bucuresti - capitala.....gropilor).
n-am zis ca e obligatoriu sa schimbi flansele dar cind incepe sa cloncane si nu e din pivoti/bucsi/ capete bara/bielete antiruliu nu mai ramine decit flansa....
BTW acum am aproape 90K si n-am nici o probl. cu pivotii, am auzit ca bucsile duc 200K, am schimbat un cap bara....
si ramin la ideea ca acum 10 ani masinile se faceau altfel....(vezi si pct 4 vectradti)
initial si eu ma gindisem s-o marit
dar pe urma mi-am dat seama ca problemele ei sint de fapt in capul meu...
vectra are dreptate, zafira e pe platforma de astra dar cu vreo 200 kg peste.
(la gol am 1500kg), in acea perioada faceam cam 400-500 km pe saptamina in oras (Bucuresti - capitala.....gropilor).
n-am zis ca e obligatoriu sa schimbi flansele dar cind incepe sa cloncane si nu e din pivoti/bucsi/ capete bara/bielete antiruliu nu mai ramine decit flansa....
BTW acum am aproape 90K si n-am nici o probl. cu pivotii, am auzit ca bucsile duc 200K, am schimbat un cap bara....
si ramin la ideea ca acum 10 ani masinile se faceau altfel....(vezi si pct 4 vectradti)