Sh4rX
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2015
- Mesaj Privat
Sautare deagi Opelisti, de doua saptamani bune Vectra B2 Z16XE a mea huruie si merge in suturi foarte urat cand calc acceleratia mai mult de jumatate, atat pe liber cat si in viteza. In evacuare se aud zgomote gen Pu-Puf ca si cum ar fi infundata. Atunci cand calc acceratia la maxim, masina este extrem de lenta, daca las pedala pana la jumatate accelereaza puternic, ca si cum ar functiona pedala invers, mai putin o apas, mai tare trage. Totusi, daca o tin calcata la maxim si o las sa se accelereze in suturi, rateuri si pufuri, la fix 5000 de ture, indiferent de treapta, conditii de drum, gabarit, isi da drumul si ma baga efectiv in portbagaj cu tot cu scaun.
Pe tester am P0130 Open Circuit si P0300 Missfire at low fuel levels. Clapeta de acceleratie este luna, am desfundat fiecare "gaurica" si a fost o schimbare de la noapte la zi, am facut Bacau-Focsani dus-intors patru persoane si am scos consum 5/100 cu viteza medie 100 km/h dar simptomele au ramas neschimbate.
Lambda 1 in closed loop adica cu motorul cald alterneaza bine Lean si Rich dar (!) nu urca mai mult de 750 mV. Alterneaza 150-750, nu atinge niciodata max Rich la 900 mV. Lambda 2 este undeva la 650 daca nu ma insel si citeste Lean.
Am detonatii pe cilindrii 1-2-3, knock retard fiind 2. Long fuel trim la ralanti este -8% aproximativ, turata undeva pe langa 0.
La capitolul clapeta Opcom vede Idle - Part Throttle si, atunci cand apas peste jumatate, INVALID, si asta ma face sa ma scarpin la cap gen WTF, indiferent pornita sau doar contactul pus.
Ce am patit uneori, accelerare puternica, palpait martorul robinet care se stingea atunci cand lasam acceleratia, si mers in 3 pistoane dupa. Stingerea si repornirea imediata rezolva problema (am avut si P0304 la un moment dat).
Simptomele se manifesta absolut indiferent de orice conditie, dar cu masina mai incarcata problemele apar si la apasarea lejera a pedalei.
Acum, ma scuzati ca am scris atat de mult, dar am vrut sa fiu cat mai precis, trec la intrebari.
Am verificat viziv lambda 1, firul alb are izolatia dusa, vad firul in sine efectiv. De aia open circuit? Sa o schimb?
Are legatura partea de aprindere? Maine schimb bujiile oricum.
Am evacuarea sparta in mai multe locuri, dar toate fisurile pe care le cunosc eu sunt DUPA lambda 2, ar putea genera o problema la nivel de presiune?
EGR a fost curatat aproximativ de un mester inainte ca eu sa-mi fac curaj si sa-mi cumpar scule ca sa umblu la ea, maine o curat ca la carte (ca la forum, mai bine zis, multumesc de tutoriale!), poate sa fie de la el?
Bateria mea moare de 3 zile la rand in fiecare noapte, maine urmeaza un test poate gasesc un consumator parazit (alternatorul baga 14V, curent alternat nu este la borne, deci cred ca el este ok). Poate avea legatura?
Aud un suierat la ralanti, si o fasaiala din clapeta cand apas pedala pe liber ca si cum as avea turbina si blow-off valve, poate sa fie vorba de aer fals?
Multumesc anticipat! Raman la dispozitie pentru orice informatie care sa ajute la depistarea problemei, ma inebuneste pur si simplu Poate am scris prea mult si am bagat probleme care nu au nicio legatura, dar mah ) Si imi cer scuze daca romana mea este cam de balta, am fost muuulti ani in strainatate.
Pe tester am P0130 Open Circuit si P0300 Missfire at low fuel levels. Clapeta de acceleratie este luna, am desfundat fiecare "gaurica" si a fost o schimbare de la noapte la zi, am facut Bacau-Focsani dus-intors patru persoane si am scos consum 5/100 cu viteza medie 100 km/h dar simptomele au ramas neschimbate.
Lambda 1 in closed loop adica cu motorul cald alterneaza bine Lean si Rich dar (!) nu urca mai mult de 750 mV. Alterneaza 150-750, nu atinge niciodata max Rich la 900 mV. Lambda 2 este undeva la 650 daca nu ma insel si citeste Lean.
Am detonatii pe cilindrii 1-2-3, knock retard fiind 2. Long fuel trim la ralanti este -8% aproximativ, turata undeva pe langa 0.
La capitolul clapeta Opcom vede Idle - Part Throttle si, atunci cand apas peste jumatate, INVALID, si asta ma face sa ma scarpin la cap gen WTF, indiferent pornita sau doar contactul pus.
Ce am patit uneori, accelerare puternica, palpait martorul robinet care se stingea atunci cand lasam acceleratia, si mers in 3 pistoane dupa. Stingerea si repornirea imediata rezolva problema (am avut si P0304 la un moment dat).
Simptomele se manifesta absolut indiferent de orice conditie, dar cu masina mai incarcata problemele apar si la apasarea lejera a pedalei.
Acum, ma scuzati ca am scris atat de mult, dar am vrut sa fiu cat mai precis, trec la intrebari.
Am verificat viziv lambda 1, firul alb are izolatia dusa, vad firul in sine efectiv. De aia open circuit? Sa o schimb?
Are legatura partea de aprindere? Maine schimb bujiile oricum.
Am evacuarea sparta in mai multe locuri, dar toate fisurile pe care le cunosc eu sunt DUPA lambda 2, ar putea genera o problema la nivel de presiune?
EGR a fost curatat aproximativ de un mester inainte ca eu sa-mi fac curaj si sa-mi cumpar scule ca sa umblu la ea, maine o curat ca la carte (ca la forum, mai bine zis, multumesc de tutoriale!), poate sa fie de la el?
Bateria mea moare de 3 zile la rand in fiecare noapte, maine urmeaza un test poate gasesc un consumator parazit (alternatorul baga 14V, curent alternat nu este la borne, deci cred ca el este ok). Poate avea legatura?
Aud un suierat la ralanti, si o fasaiala din clapeta cand apas pedala pe liber ca si cum as avea turbina si blow-off valve, poate sa fie vorba de aer fals?
Multumesc anticipat! Raman la dispozitie pentru orice informatie care sa ajute la depistarea problemei, ma inebuneste pur si simplu Poate am scris prea mult si am bagat probleme care nu au nicio legatura, dar mah ) Si imi cer scuze daca romana mea este cam de balta, am fost muuulti ani in strainatate.
Sh4rX
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2015
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Sh4rX
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2015
- Mesaj Privat
Aseara am inlocuit bujiile pana la urma si curatat tot inclusiv galeria de admisie cat am putut. Curatat si bornele foarte oxidate si orice contact la care am putut sa pun mana. Am condus 50 de km, totul e in regula, parca e alta masina! Sper sa tina, daca se reprezinta problemele, cu ECU trebuie si immobilizer? Sau cu OPCOM il programez? (Parca trebuia Tech2 pentru asta). Multumesc
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat