- mariuzel
- OP
- 118 mesaje
- din 18 Sep 2010
- Omega 1993 C20NE
- Suceava
mariuzel
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Suceava
- Masina: Omega 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salut
Am un Astra H din 2006 cu motorul Z19DT. De cand a venit frigul am tot avut o problema pe care am tot incercat s-o identific si nu am putut.
Cand afara e mai putin de -5 grade, la pornire motorul porneste bine (la sfert), dar se aude o bataie si se "balbaie" ca si cum ar "intrerupe" pentru aprox. 30 de secunde. Am verificat bujiile dar astea sunt ok. Precizez ca, daca mai pornesc motorul de-a lungul zilei, nu mai face asa, ci porneste si merge normal.
In afara de problema asta, motorul nu mai are nimic care sa nu mearga stas.
Aveti vreo idee ce ar putea fi?
Mersi de ajutor!
Salutare,
bine ati venit pe www.clubopel.com.
Este de apreciat ca ati postat totusi la o sectiune dedicata problemelor tehnice, dar dorim sa subliniem un lucru important, pentru a evita neplacerile pe viitor ,sa incercati sa cititi regulamentul acestui forum,multumesc frumos pentru colaborare si intelegere.
Am sa va expun cateva exemple,sa intelegeti despre ce este vorba:
Regulament pentru '' Probleme tehnice ''
Ce poate face functia 'CAUTA'
Postare inadecvata
Cauta si vei gasi
Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ?
edit by StefanTolos
26.02.2011 12:56:44
Am un Astra H din 2006 cu motorul Z19DT. De cand a venit frigul am tot avut o problema pe care am tot incercat s-o identific si nu am putut.
Cand afara e mai putin de -5 grade, la pornire motorul porneste bine (la sfert), dar se aude o bataie si se "balbaie" ca si cum ar "intrerupe" pentru aprox. 30 de secunde. Am verificat bujiile dar astea sunt ok. Precizez ca, daca mai pornesc motorul de-a lungul zilei, nu mai face asa, ci porneste si merge normal.
In afara de problema asta, motorul nu mai are nimic care sa nu mearga stas.
Aveti vreo idee ce ar putea fi?
Mersi de ajutor!
Salutare,
bine ati venit pe www.clubopel.com.
Este de apreciat ca ati postat totusi la o sectiune dedicata problemelor tehnice, dar dorim sa subliniem un lucru important, pentru a evita neplacerile pe viitor ,sa incercati sa cititi regulamentul acestui forum,multumesc frumos pentru colaborare si intelegere.
Am sa va expun cateva exemple,sa intelegeti despre ce este vorba:
Regulament pentru '' Probleme tehnice ''
Ce poate face functia 'CAUTA'
Postare inadecvata
Cauta si vei gasi
Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ?
edit by StefanTolos
26.02.2011 12:56:44
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
Imi permit sa raspund si eu cu toate ca nu am acest motor. Cred ca este normal fenomenul pe care l-ai descris, uleiul are o alta vascozitate cand este frig si nu urca la fel de repede la tachetii hidraulici si la axele cu came, de unde zgomotul ca o bataie, dupa cele 30 de secunde se rupe bine pelicula formata si se ung foarte bine toate componentele motorului.
Pe de alta parte exista o a doua cauza, motorina este incalzita inainte de a porni motorul (cat tii pe bujii actioneaza si o instalatie de preincalzire a motorinei, nu stiu daca si la motorul in cauza) astfel motorul porneste la sfert dar imediat dupa primeste motorina rece si trepideaza si da sa se opreasca. Pentru acest motiv este recomandata motorina de iarna. Ca fapt divers ce motorina folosesti?
Pe de alta parte exista o a doua cauza, motorina este incalzita inainte de a porni motorul (cat tii pe bujii actioneaza si o instalatie de preincalzire a motorinei, nu stiu daca si la motorul in cauza) astfel motorul porneste la sfert dar imediat dupa primeste motorina rece si trepideaza si da sa se opreasca. Pentru acest motiv este recomandata motorina de iarna. Ca fapt divers ce motorina folosesti?
- sebi4fc
- ****
- 1,564 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Vectra 2005 Z19DT
- Cluj
sebi4fc
- Mesaje scrise: 1,564
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
Bluecorsa-PDG - nu este deloc normal acest comportament al motorului asa face la mine cand aveam o bujie dusa.
Bujiile incalzesc in continuare camera de ardere si dupa porninre pana acaesta ajunge la temperatura optima.
mariuzel - cum ai verificat bujiile?
- incearca sa o duci la un consult ( tester) chiar dimineatza la prima cheie.
Bujiile incalzesc in continuare camera de ardere si dupa porninre pana acaesta ajunge la temperatura optima.
mariuzel - cum ai verificat bujiile?
- incearca sa o duci la un consult ( tester) chiar dimineatza la prima cheie.
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
sebi4fc a scris:Bluecorsa-PDG - nu este deloc normal acest comportament al motorului asa face la mine cand aveam o bujie dusa.
Bujiile incalzesc in continuare camera de ardere si dupa porninre pana acaesta ajunge la temperatura optima.
mariuzel - cum ai verificat bujiile?
- incearca sa o duci la un consult ( tester) chiar dimineatza la prima cheie.
Bujiile incalzesc in continuare camera de ardere si dupa porninre pana acaesta ajunge la temperatura optima.
mariuzel - cum ai verificat bujiile?
- incearca sa o duci la un consult ( tester) chiar dimineatza la prima cheie.
Cred ca depinde de intensitatea fenomenului si de temperatura exterioara, eu nu cred ca un diesel la pornirea la rece dimineata nu bocane mai tare ca la o pornire la cald, si in functie de temperatura e o diferenta mai mare sau mai mica, a spus ca a verificat bujiile... comportamentul masinii in situatia asta cred ca se imbunatateste prin utilizarea unei motorine de iarna si a unui ulei corespunzator, dar orice i-ai face pornirea la rece nu va fi la fel ca cea la cald, adica sunetul motorului... Asta e parerea mea, oricum colegul a explicat ceva de genul: "dar se aude o bataie si se "balbaie" ca si cum ar "intrerupe" pentru aprox. 30 de secunde" am dedus ca bataia aia ar fi zgomotul mai pronuntat al motorului.
Oricum decat sa dezinformez mai bine ma abtin. Dar am explicat fenomenul din punctul meu de vedere, de asta e forum ca sa discutam nu?
PS: mai cred o chestie, ca daca avea o bujie dusa nu mai pornea chiar la sfert.
Stima!
- sebi4fc
- ****
- 1,564 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Vectra 2005 Z19DT
- Cluj
sebi4fc
- Mesaje scrise: 1,564
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
Da ai dreptate e forum si trebuie sa ne ajutam de aceea ziceam si eu ca nu e normal sa faca asa cum descrie el. Si l-am mai intrebat cum a verificat bujiile ca si euam incercat sa le verificat la mine si pana nu le-am scos afara nu mi-am dat seama care e cea arsa.
La - 5 grade porneste si cu o bujie dusa f lejer doar ca iti apare martoru in bord.
La - 5 grade porneste si cu o bujie dusa f lejer doar ca iti apare martoru in bord.
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
Eu cand am postat am facut o comparatie cu motorul meu, SIGUR nu am bujii arse, nu am nici martor aprins, si da la -5 grade porneste normal, cu zgomotul de rigoare dar mai jos se amplifica zgomotul dar porneste la fel de "la sfert" si la -20 grade doar ca ai senzatia ca da sa se opreasca in primele secunde, Turatia e la 1000 si cand zici ca acum se opreste.
Respectele mele!
Respectele mele!
- mariuzel
- OP
- 118 mesaje
- din 18 Sep 2010
- Omega 1993 C20NE
- Suceava
mariuzel
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Suceava
- Masina: Omega 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2010
- Mesaj Privat
- Nisip
- **
- 358 mesaje
- din 19 Oct 2010
- Astra 2006 Z19DT
- Bucuresti
Nisip
- Mesaje scrise: 358
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2010
- Mesaj Privat
Aceleasi balbaieli le am si eu dar de la -10 grade in jos si doar pentru 3 secunde maxim. Poate sa fie in ordinea asta: o bujie care nu se mai incalzeste cum trebuie, poate sa fie un injector care nu pulverizeaza cum trebuie cand e rece. mai poate sa fie egr, clapeta de acceleratie sau vreun senzor puturos pe la debit, presiune aer admis.
Orice ar fi pana nu lasa cod de eroare sau pana nu incepe sa faca mereu e cam greu de depistat.
Ce se intampla daca turezi putin motoru cand face asa, Scoate fum?
Orice ar fi pana nu lasa cod de eroare sau pana nu incepe sa faca mereu e cam greu de depistat.
Ce se intampla daca turezi putin motoru cand face asa, Scoate fum?
- ag10tit
- **
- 345 mesaje
- din 09 Feb 2007
- Astra 2005 Z19DTJ
- Bucuresti
ag10tit
- Mesaje scrise: 345
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2007
- Mesaj Privat
Aceeasi problema o am si eu la temperaturi scazute sub -5 grade si masina sa nu fie pornite de cel putin 24 ore.
Cand are bocanitul la pornire imi da si fum dar isi revine imediat.Am verificat bujiile si sunt ok, eu totusi tind sa cred ca ar fi de la un injector care mai puturos la rece.
P.S. De cand am trecut pe motorina de la rompetrol parca nu mi-a mai facut dar nici temperaturi mai mici de -5 grade nu au mai fost si nu am mai lasat-o nepornita mai mult de 24 ore.
Cand are bocanitul la pornire imi da si fum dar isi revine imediat.Am verificat bujiile si sunt ok, eu totusi tind sa cred ca ar fi de la un injector care mai puturos la rece.
P.S. De cand am trecut pe motorina de la rompetrol parca nu mi-a mai facut dar nici temperaturi mai mici de -5 grade nu au mai fost si nu am mai lasat-o nepornita mai mult de 24 ore.
- ag10tit
- **
- 345 mesaje
- din 09 Feb 2007
- Astra 2005 Z19DTJ
- Bucuresti
ag10tit
- Mesaje scrise: 345
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2007
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- ag10tit
- **
- 345 mesaje
- din 09 Feb 2007
- Astra 2005 Z19DTJ
- Bucuresti
ag10tit
- Mesaje scrise: 345
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2007
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- ag10tit
- **
- 345 mesaje
- din 09 Feb 2007
- Astra 2005 Z19DTJ
- Bucuresti
ag10tit
- Mesaje scrise: 345
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2007
- Mesaj Privat
- georgeisfan
- *
- 33 mesaje
- din 12 Mar 2007
- Astra 2006 Z19DT
- Bucuresti
georgeisfan
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2007
- Mesaj Privat
Acelasi motor, aceeasi problema.
Am masina de la 106.000 km si acum are 153.000 km. Totul merge perfect, in afara de aceasta pornire balbaita si urata la temperaturi scazute, pe care a avut-o de cand am luat-o. Mentionez ca mie intre timp mi s-a ars o bujie, insa in afara de martorul de la bord aprins, zgomotul de pornire nu s-a agravat. Dupa ce am schimbat toate cele 4 bujii cu altele noi (originale GM) zgomotul de pornire nu s-a schimbat deloc. De asemenea in acest interval am schimbat si valva EGR si de asemenea zgomotul de pornire nu s-a imbunatatit.
Sper ca v-am ajutat sa eliminati 2 posibile cauze cu informatiile mele. Poate reusim impreuna sa depistam ce e de facut, pentru ca si pe mine ma streseaza rau cand o aud pornind asa.
Am masina de la 106.000 km si acum are 153.000 km. Totul merge perfect, in afara de aceasta pornire balbaita si urata la temperaturi scazute, pe care a avut-o de cand am luat-o. Mentionez ca mie intre timp mi s-a ars o bujie, insa in afara de martorul de la bord aprins, zgomotul de pornire nu s-a agravat. Dupa ce am schimbat toate cele 4 bujii cu altele noi (originale GM) zgomotul de pornire nu s-a schimbat deloc. De asemenea in acest interval am schimbat si valva EGR si de asemenea zgomotul de pornire nu s-a imbunatatit.
Sper ca v-am ajutat sa eliminati 2 posibile cauze cu informatiile mele. Poate reusim impreuna sa depistam ce e de facut, pentru ca si pe mine ma streseaza rau cand o aud pornind asa.
- gabby_
- **
- 238 mesaje
- din 25 Sep 2010
- Astra 2005 DTH
- Constanta
gabby_
- Mesaje scrise: 238
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2010
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
vectra mea a pornit la sfert si la -22 de grade cat au fost in Bucuresti, intr-adevar, vreo 30 de secunde s-a auzit motorul parca era Universal U150, nu z19dt. Am pus pe seama uleiului, de cand s-a incalzit afara -7 -3 grade cand o pornesc eu nu mai are aceleasi simptome,desi am castrol edge 5w30 (recunosc, ar trebui schimbat)
- aaresis
- **
- 239 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Vectra 2005 1.9DTH
- Bucuresti
aaresis
- Mesaje scrise: 239
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 1.9DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- ag10tit
- **
- 345 mesaje
- din 09 Feb 2007
- Astra 2005 Z19DTJ
- Bucuresti
ag10tit
- Mesaje scrise: 345
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2007
- Mesaj Privat