Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • razvein

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2010 A16LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Va salut. Am o mare problema la un opel astra j 1.6 turbo 180hp A16LET. Foarte des, la plecarea de pe loc, in momentul in care apas acceleratia motorul nu tureaza sau ii scad turatiile chiar oprindu-se. Chiar si scoasa pe liber, daca apas acceleratia scad turatiile sau chiar se opreste. Am incercat service-uri in Constanta cat si Bucuresti ( EDS ) dar fara nici o rezolvare. Eroarea care apare pe tester este de "amestec bogat in combustibil", masina innecandu-se singura cu benzina. Problema este numai la plecare de pe loc si in vitezele 1-a si a 2-a, cu turatiile aproape de relanti. Sondele lambda au fost schimbate, clapeta de acceleratia curatata, injectoare curatate, si nici o ameliorare.
Are cineva vre-o idee? Sa incerc sa schimb din nou sonda lambda 1?
Masina a fost cumparata de noua din 2010 si are aprox. 150mii km.
Orice idee este bine venita. Multumesc anticipat pt raspunsuri.
Skip ads

  • razvein

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2010 A16LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Chiar nu imi raspunde si mie nimeni? Sad
  • jay2k5

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2012 A16LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Salut ! Am si eu fix aceeasi problema. Stiu ca e vechi postul, dar ma intrebam daca ai gasit vreo rezolvare. Multumesc !
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
la calcularea amestecului mai contribuie pe langa sonde si senzorul MAP, cel de temperatura..
inainte de a schimba sondele trebuia verificata functionarea lor. Pe diagrama se poate observa lucrul asta
Mai merita verificata etanseitatea admisiei si evacuarii.. sau furtunasul de vacuum de la clapeta..
  • jay2k5

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2012 A16LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2010

  • Mesaj Privat
multumesc pentru raspuns. sondele sunt in regula. un simptom observat si care cred ca are legatura, pentru ca ar explica oarecum ce se intampla, e faptul ca la alimentare, in momentul cand scot capacul de la rezervor se aude un sunet ca si cum statea rezervorul vidat si trage aer. din momentul in care am observat treaba asta, am incercat sa las capacul intredeschis, insa masina tot la fel face, pare ca nu are suficienta benzina daca nu o turez mai mult la plecarea de pe loc. ma gandesc ca din cauza acestui efect de vidare sa nu poata sa traga pompa de benzina suficient cand e la relanti. o sa dau o fuga astazi sa stau de vorba cu un mecanic.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
obtureaza furtunasul de purjare vapori benzina si vezi daca mai face asa..

  • razvein

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2010 A16LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Salut. Eu mi-am rezolvat problema. Imi pare rau dar nu mai stiu exact ce am schimbat. Aceeasi chestie pateam, cu busonul de la rezervor, care inca tragea cand il deschideam. Dute la service, nu la nea' gogu din coltu blocului. La reprezentata, si iti va gasi problema, iti va spune exact ce trebuie schimbat. Cand afli baga si tu un reply aici. Poate totusi voi reusi sa imi amintesc. Am schimbat atat de multe la masina ca nici nu mai stiu Smile)
Apropo, nu e nici una din rezolvarile sau sugestiile.de mai sus
Mi-am adus aminte ! Electrovalva canister! Asta mi-au spus da schimb..am schimbat-o si totul s-a rezolvat!
  • jay2k5

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2012 A16LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Salutare ! Am facut putine cautari despre piesa sugerata de tine ca fiind defecta si cam are sens dupa simptomele pe care le are.

un coleg de pe un alt forum cu aceeasi problema a detaliat destul de bine ce se intampla:
_______________________________________________________________________________________
Diagnosticul de la service-electrovalva canistrei de recuperare vapori iar apoi au decis ca si canistra trebuie schimbata. Am rezolvat problema (96 lei electrovalva si 373lei canistra plus manopera, cam 560lei in total) si am studiat apoi fenomenul.
Vaporii din rezervor intra in canistra si se fixeaza pe carbunele activ. Daca acesta este imbatranit nu reuseste sa absoarba toata cantitatea de vapori degajata. Fenomenul se accentueaza cand alimentam si se degaja o cantitate crescuta de vapori. Surplusul de vapori neabsorbit ar trebui sa ramana in zona canistrei-conductei de legatura cu rezervorul si in rezervor. Aici intra in joc electrovalva. Aceasta este normal inchisa si e comandata de Engine Control Unit la accelerare. La relanti trebuie sa stea inchisa. Daca a imbatranit carbunele se formeaza un praf fin. Praful de carbune nu mai poate fi absorbit de filterele canistrei si ajunge in electrovalva unde se depune. Aceasta nu se mai inchide complet si lasa sa treaca in admisie vapori de benzina. Amestecul e prea bogat si ECU nu va initia pornirea. Daca trece timp suficient vaporii suplimentari se vor elimina in atmosfera si nu mai sunt probleme cu amestecul.
Recuperarea vaporilor din canistra se face atunci cand electrovalva e deschisa si exista vacuum creat de admisie. Vacuumul trage aer din exterior trecandu-l prin canistra si antrenand vaporii de benzina fixati pe carbunele activ. Astfel se respecta normele de poluare si se recupereaza si combustibilul care altfel s-ar evapora in atmosfera.
Electrovalva este modulata in impulsuri de catre ECU. La origine este patent Bosch.http://ip.com/patent/US7147202
Ea intra in actiune dupa ce temperatura trece de 60ºC in cazul injectiei Bosch M7.4.4 respectiv la 70°C pentru ME7.4.4 deoarece combustibilul nears ar putea deteriora catalizatorul.
Combustibilul nears si posibilul praf de carbune care ajung in admisie si apoi la evacuare pot fi cauze pentru care sonda lambda de dupa catalizator sa nu simta destul oxigen si sa genereze celebrul “Antipollution fault”.
O mare surpriza am avut cand am facut “autopsia” componentelor. Am gasit praf de carbune depus pe lamela si canalizatia de iesire a electrovalvei precum si pe filtrele canistrei (care sunt precum cele de la aspirator).
Surpriza a fost ca electromagnetul electrovalvei, care lucreaza constant in vapori de benzina, nu este inglobat in rasina ci este cu bobinajul la vedere nerespectand directivele ATEX pentru lucru in medii explozive. Sa nu ne mai miram de ce iau foc autoturismele.
Electrovalva este altfel o piesa robusta care poate fi recuperata. Nu e obligatoriu sa se schimbe.
Se demonteaza de pe masina si i se masoara rezistenta bobinei care poate fi intre 15ohm si 75ohm. La mine a fost 25ohm. Se alimenteaza la 12V si se verifica actionarea electromagnetului. Pentru cei ce au posibilitate se masoara si rezistenta de izolatie.
Se imerseaza in benzina pentru a se spala praful depus in interior si apoi se curata cu spray pentru frane pulverizat pe la ambele capete. Se usuca bine si e ca noua. Daca stiam toate acestea economiseam 143 lei.
Canistra insa nu are posibilitatea de a se interveni. Ea trebuie schimbata.
Cred ca e posibil sa o tratam ca pe un consumabil care la un numar de kilometrii (120.000 poate) sa fie schimbata.
___________________________________________________________________________________________________

Dau astazi o fuga din nou la service si revin cu detalii.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
daca obturezi furtunasul si simptomele dispar atunci este supapa,, ,daca nu dispar atunci este altundeva problema
  • 3lbandito

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2010 1.6T
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Va salut,

daca mai urmareste cineva acest topic poate un pic de ajutor.

1. in poza de mai sus nu reusesc sa imi dau seama daca este sigur de la 16LET .. nu prea seamana.
2. Mi se intampla si mie cand masina e rece dimineata, si nu o las putin sa isi regleze relantiul si vreau sa plec direct moare motorul (daca nu o tin din ambreiaj)
3. Am un long term fuel trim la relanti / mers lejer mare pe negativ (-17...-20), se modifica pe accelerare / boost si ajunge la pe la -10 -7 la boost.
Legat de ce am scris mai sus apare in pending P0172 (amestec bogat).

Am schimbat senzorul de antigel (care era defect),termostatul, de asemenea defect se infiltra apa pe langa mufa al 3-ea pus) toate OEM-uri.
Curatat MAF, MAP ...

Un service BUN care sa nu te puna sa schimbi tot motorul ? Sunt din Pitesti si nu am incredere in reprezenanta de aici.

Multumesc!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR