Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tuning
  • cpx07

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTC
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Salut baieti,

Sunt nou in aceasta comunitate si proaspat posesor de Insignia motor A20DTC.
Deschid acest topic pentru a discuta implicatii pe termen lung in ceea ce priveste soft tuning pentru motorul meu.

Vechiul proprietar a realizat la EDS soft tuning si a dus masina in 200 Cp si 400 nm confirmat pe dyno.
Stiu ca A20DTC (110cp), A20DTJ (130 cp) si A20DTH (160) sunt identice din punct de vedere al motorului si probabil de aici au putut ajunge la 200 cp.

Ce este schimbat este cutia de viteze care la A20DTC si DTJ este M32 ce suporta (conform producatorului cuplu maxim de 320 NM) iar la DTH este F40 ce suporta 400 NM.

Vreau sa stiu care sunt implicatiile din punct de vedere al uzurii in cazul meu la setarile de dupa tuning (200 cp si 400 NM).

Ma gandesc ca varianta mai safe ar fi fost 160 cp si 300 - 320 nm cuplu pentru cutia M32, voi credeti ca ar fi mai bine sa refac tuningul pentru aceste valori astfel incat sa nu afectez pe termen lung fiabilitatea motorului?

Multumesc anticipat
Skip ads

  • cpx07

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTC
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Nimeni nici o parere? Smile
  • deleted-79463

  • Mesaje scrise: 326
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2012

  • Mesaj Privat
@cpx07....Si eu am acelasi otor ca si tine 2.0DTC/110cp.....am vb cu cei de la EDS si doream sa-i ridic puterea si cuplu. Am primit raspuns sa mi-o duca la 190 cp si 400 Nm si nu o sa am probleme cu motorul sau cutia.......au spus ca tipul nostru de motor(DTC) vine din fabrica acum cu 160cp. Sincer inca nu sunt convins ca nu or sa fie probleme cu motorul...cutia....ambreajul.....inca mai studiez eventuale probleme care pot aparea.
De cat timp ai masina ?.....spune-mi te rog cum se comporta si ce probleme ai avut cu ia eventual.
  • cpx07

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTC
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Salut Zanfy, multumesc pentru raspuns.
Acelasi raspuns il am si eu de la EDS. Ce ma ingrijoreaza pe mine cel mai tare este cutia si ambreiajul.
Cutia fiind gandita sa reziste la max 320nm (conform producator)...acum toti tunneri zic ca nu o sa fie pb cu 400.

Eu o am de putin timp, am cumparat-o de la un prieten care nu a mai mers cu ea din Feb, si-a luat 4x4 Smile El i-a facut tuningul in Dec 2012 si de atunci a mai facut max 10.000 km asa ca nu a trecut mult timp ca sa iti faci o parere.

Ce probleme au fost: a schimbat furtunul de turbo (acela care tot pica pe la ale noastre), 1 injector la aprox 130.000 km, in rest consumabile (distributie, filtre, ulei, articulatii).

Masina acum are 159.000 si se comporta exemplar: nu scoate fum, motorul merge foarte rotund, trage extrem de bine.
Ce aud eu mereu este un fluierat in plaja 1500-2500 rpm, mai pronuntat cand e rece, este un fluierat pe care il pot reproduce si eu, nu unul metalic, dar am inteles ca asa fac toate (acum poate imi confirmi si tu Smile)

Cred ca cea mai safe varianta ar fi 160 cp si cuplu 300-320 nm, asta pt siguranta noastre mentala Smile
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,516
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Nu aveti dece sa v-a faceti probleme ,eu am remapare de 5 ani facuta la ei si pana acum nu am avut probleme cu ambreiajul.ce e drept eu am 1,7 dti y17dt si cresterea de putere si cuplu sunt de doar 23cp si 50nm,adica de la 75cp si 165nm la 98 cp si 215nm.
Cititi mai multe aici http://www.gmtuning.ro/forum/,sper saq nu se considere reclama ,nu am nici un scop .
Rog un moderator daca considera ca este reclama mascata sa stearga .
  • cpx07

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTC
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Salut Claudiu-cld, iti dai seama ca am parcus deja forumul celor de la GM Smile

Sunt diferente destul de mari intre ce cresteri ai avut tu si cazul nostru.

Tu ai avut +30% cp si 30% nm in schimb la mine este vb despre: 80% cp si 60% mn (fata de varianta stock 110 cp. nu am comparat cu 160cp cu toate ca motorul este acelasi, dar cutia nu)

Astept un mail de la EDS in care sa imi spuna daca putem face modificare catre 160cp si 300-320 nm.

Merci
  • cpx07

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTC
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Tot vorbind cu mai multe persoane (care au sau nu remapare) toti ma sfatuiesc sa nu imi bat capul si sa o las asa pt ca
oricum acel maxim de 400 nm va fi atins doar in momente de talpa si depasiri lucru rar intalnit la mine.
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,516
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
asta vroiam sa spun si eu
daca mergi normal cu masina acei cai in plus nu o sa ii simti ,dar daca intri intr-o depasire unde trebuie sa o calci o sa simti pe deplin surplusul de putere si o sa te ajute .De cate ori o sa se intample treaba asta ,putine asa ca ambreiajul nu are de suferit prea tare.
asa ca nu iti bate capul si bucura-te de masina .
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
""Tot vorbind cu mai multe persoane (care au sau nu remapare) toti ma sfatuiesc sa nu imi bat capul si sa o las asa pt ca
oricum acel maxim de 400 nm va fi atins doar in momente de talpa si depasiri lucru rar intalnit la mine. ""

cuplul maxim e intre 1750 si 2500 RPM .
  • cpx07

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTC
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru lamurire, inseamna ca in permanenta in aceasta plaja de turatii cutia de viteze si ambreiajul sunt suprasolicitate?
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
da, puterea= cuplu x rpm, cand apesi mai mult acceleratia ii cresti doar puterea, cuplul e maxim intre 1750 si 2500 dupa care scade.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
cpx07 a scris:Multumesc pentru lamurire, inseamna ca in permanenta in aceasta plaja de turatii cutia de viteze si ambreiajul sunt suprasolicitate?


Nu, cutia si ambreiajul sunt solicitate numai cand o "calci". Daca demarajele sau acceleratiile sunt ponderate, masina nu o sa folosesca tot cuplul chiar deca esti in intervalul de cuplu maxim 1750-2500rpm (de ex la mers cu viteza constanta). In cazul unor depasiri rapide, urcari in rampa in sarcina etc (cand ai rezistenta mare la inaintare), atunci cuplul ajunge la valoarea maxima.
Cere-le celor de la EDS noua diagrama pt motor resoftat ca sa vezi cum se dezvolta puterea si cuplu in functie de turatie. Iti atasez graficul initial putere/cuplu.

  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Masina a fost pe dyno dupa resoftare. Diagrama e aici: https://www.facebook.com/pho...d=510785845628501
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Diagrama e a masinii in discutie? Asa sus obtine cuplu maxim, la aproape 2900rpm?
  • cpx07

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTC
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Da, diagrama este a masinii in cauza Smile
Atasat ce am si eu de la Exelixsis


  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
""Nu, cutia si ambreiajul sunt solicitate numai cand o "calci". Daca demarajele sau acceleratiile sunt ponderate, masina nu o sa folosesca tot cuplul chiar deca esti in intervalul de cuplu maxim 1750-2500rpm (de ex la mers cu viteza constanta). ""

daca merge ponderat ii sunt de ajuns 110 cai, poate face suta in 20 de secunde si nu se va strica niciodata ambreajul Smile)
la acceleratie zero(viteza constanta) normal ca nu foloseste tot cuplu dar la o acceleratie normala de la 1800 la 3000 rpm fii sigur ca esti la maxim doar daca nu cobori cumva vreo panta sau bate vantul cu 120 km/h din spate. si in cazul prezentat de mine daca se apasa pedala cate un mm la 5 secunde nu va solicita cutia dar atunci ce rost mai are tuningul ?
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
La maxim esti doar cand acceleratia e la maxim. Daca apesi doar 50% acceleratia motorul nu produce tot cuplul de care e capabil la turatia aia. Evident nu?
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
la 1750 rpm esti cu pedala la maxim ? nu cred, cu acceleratia full te duci spre putere maxima.

LE: o definitie pe intelesul tuturor a cuplului:
"""cuplul reprezinta capacitatea unei masini de a trece de la o viteza mai mica la una mai mare, capacitatea de a depasi anumite obstacole in teren, sau chiar posibilitatea de a-si pastra viteza in conditii de teren diferit, de la un moment la altul ."

si alta stiintifica:"
""Cuplul, denumit și moment, este o mãrime fizicã ce reprezintã tendința unei forțe de a roti un obiect în jurul unei axe. Valoarea cuplului este datã de produsul dintre forța ce acționeazã asupra obiectului respectiv și lungimea brațului forței. Brațul forței este distanța dintre punctul în care se aplicã forța și punctul de pivotare, rotire al obiectului. Unitatea de mãsurã a cuplului este Newton metrul [Nm].""


Ultima modificare făcută de sever iulian la Vin 13 Sep, 2013 11:17 am
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Cine te retine?
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@sever iulian
Si la 1750rpm poti fi cu acceleratia la maxim in caz ca vrei demaraj (sa folosesti maximum de tractiune). In acest caz motorul livreaza maxim de cuplu pt turatia respectiva. Colegul cpx07 intreba daca in urma tuningului rezista transmisia la solicitarile astea (ambreiaj, CV), respectiv la 400nm. Raspunsul e ca daca ii da talpa in mod constant, sigur nu o sa reziste mult timp, dar daca accelereaza normal de la 1800-3000 rpm, asa cum zici tu, nu o sa foloseasca tot cuplu, doar daca accelereaza la maxim. Puterea determinã viteza maxima pe care o masina o poate atinge, in timp ce cuplul arata cat de repede poate fi aceasta atinsa. Deci, daca o anumita viteza e atinsa intr-un interval mai scurt e folosit mai mult cuplu, iar intr-un interval mai lung e folosit mai putin cuplu.
La viteza constanta pe un drum drept si la o anumita viteza (sau rpm) masina dezvolta un anumit cuplu. Pentru a mentine aceiasi viteza pe un drum in rampa (in aceiasi treapta de viteza si aceleasi rpm) e nevoie de un cuplu mai mare, evident cu un consum de combustibil mai mare. Concluzie: la aceiasi turatie, dar in conditii de drum sau de exploatare diferita, valoarea cuplului motor e diferita.
Skip ads

  1. Home
  2. Tuning

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR