Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A
  • nonasing

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salut Opelisti,

Vreau sa ve transmit si voua rezolvarea unei probleme care mi-a dat batai de cap ani de zile, mie si multor service-uri din Bucuresti.
Masina: Opel Zafira A, Y20 DTH, 1995 cm, 101 CP, 74 KW, an 2003, clima, 190 000 km

Problema:
La pornirea la rece motorul tremura, masina scotea fum alb albastrui, luminile fluctuau in bord si faruri la accelerare si decelerare. In fiecare dimineata aceiasi problema, de ani de zile.
Am fost la service - uri de reprezentanta, de cartier, de meseriasi chiar si la Opel EDS si nimeni nu i-a dat de cap. Am schimbat alternator, furtunase retur, filtru motorina, baterie, tampoane motor, injectoare, bujii, egr si mai stiu eu ce... nimic, masina facea la fel in fiecare dimineata (ma rog la fircare pornire cu motorul rece, iarna si vara deopotriva) Testerele: totul perfect chiar si cand tremura motorul, nicio eroare. Si uite asa m-am lasat pagubas si am mers cu masina ani de zile ( de prin 2009 - 2010)...
Pana zilele trecute can poc trosc fulia arbore motor sau cum se cheama (fulie motor, una cu cauciuc pentru cine stie mai bine) si implicit si cureaua de acesorii rupta. ( cureaua de accesorii si nu de transmisie, la acest model transmisia fiind pe lant). Bun. Martor baterie aprinsa in bord, lipsa servo, cucu alternator, motor incins etc. Am mers taras pana la un service de cartier - tzac pac fulie si curea schimbate. Oameni buni minunea minunilor! Masina, de vre-o luna jumate, nu mai trepideaza, nu mai fluctuaeaza lumini in bord si nu mai are nicio problema la pornirea cu motorul rere. Merge ca noua! Mi-au trebuit 5-6 ani sa aflu de unde era problema, pentru ca banuiesc ca a fost de la aceasta fulie cu cauciuc deoarece dupa schimbarea ei masina se comporta exemplar. Probabil acel cauciuc din interiorul fuliei era uzat sau a fost fisurat cumva si fulia se descentra pana se incalzea si se dilatea ceva pe acolo... habar n-am. Cert este ca acum masina merge brici.
Asadar daca aveti simptomele descrise mai sus si nu-i dati de cap, poate n-ar fi rau sa verificati si aceasta fulie. M-a costat 400 de lei (Febi) si cureaua 75 de lei. (dar daca ar fi sa adaug si cate am schimbat la masina degeaba practic m-a costat zeci de mii de lei...)

Bafta si sper sa va ajute postarea mea!

PS Si inca ceva, daca masina pierde din putere si se tureaza doar pana la 3000 ture,apare masinuta cu cheita in bord si abia mai depasesti un tir - atunci e valva egr sau senzorul de pe admisie sau ceva de genul asta. Patit si cu senzorul si cu EGR ul. Poate fi si de la altceva dar eu am patit-o doar de la astea doua... pana acum.
Skip ads

  • stolniceanulucian

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2009 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Multumim pentru informatii. Asemenea oameni fac un forum sa fie valoros !
  • ovy_ar

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Exact si la mine la fel ma chinui de ceva ani schimbat aproape tot in afara de motor,maine ma si duc la un mecanic ,identic ca la tine ,daca se rezolva esti cel mai tare ,oricum multumiri,voi revenii dupa ...pt.altii..
  • ASindeanu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2017

  • Mesaj Privat
masina iti scotea fum si trepieda in continuu?ca mie doar la pornire pana se incalzeste motorul...
  • ovy_ar

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Doar la pornire pânã se încãlzește, nu i-am dat de capat trebuie sã încerc si eu cu fulia motor si cureaua accesorii.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
nu prea are logica dar poate ca este posibil...
fumul la pornire este de obicei problema de avans al pompei.
Fulia respectiva nu face decat sa antreneze cureaua de accesorii pe care se regasesc: pompa de apa, alternatorul si compresorul de clima iar la Vectra si pompa de servodirectie. Deci nu prea are logica...
Fluctuatia putea sa fie doar de la alternator (la pornire bujiile incandescente consuma destul de mult curent) si in momentul in care acestea nu mai erau activate ne mai fiind un consum de curent asa de mare atunci automat nu mai aveai acele trepidatii sistemul avand mai mult curent pentru restul elementelor electrice.
Asta este parerea mea deci nu aruncati cu pietre Smile

P.S. eu am avut fulia respectiva la fel de praf si desprins cauciucul de pe metal si fuleaza urat de tot si pentru aia masina mergea super ok doar ca pierdeam ceva ulei pe acolo la semering...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR