- vlad2005
- OP
- 267 mesaje
- din 29 Dec 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Vaslui
vlad2005
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2008
- Mesaj Privat
Am facut acest tutorial in speranta ca va fi de folos cuiva. Schimbarea acestui suport nu este grea si poate fi realizata cu un minim de scule.
Suportul care va fi schimbat este prezentat in figura de mai jos.
Trebuie scos tamponul impreuna cu suportul de prindere pe motor deoarece nu este acces pentru a desface surubul superior 8.
Suportul este prins de motor cu trei suruburi cu capt torx in pozitiile 1, 2 si 3.
Sculele de care aveti nevoie:
- clicket
- tubulara torx E16. Daca aveti o tubulara mai lunga e mai bine, nu mai aveti nevoie de cardan si se poate schimba tamponul fara a da bara jos. Eu am avut o tubulara normala.
- doua prelungitoare (sau alte optiuni de a actiona de la distanta)
- tubulara mai lunga de 16 pentru a desface surubul 9 cu care este prins tamponul de sasiu
- articulatie cardan necesara daca tubulara torx este scurta.
- optional o rampa dar se poate lucra bine si pe sol.
1. Se asigura masina, de demonteaza roata stanga fata, se demonteaza bara fata.
2. se suspenda motorul cu un crick. Nu fortati ridicarea acestuia, doar un pic sa fie preluata sarcina sustinerii de catre crick
3. se desface partial surubul de fixare al tamponului de sasiu. Accesul este pe sub masina cu tubulara de 16.
4. se desfac pe rand suruburile 1 si 2 de prindere a suportului de motor. Se foloseste clicket si torx E16. Pentru surubul din pozitia 3 accesul este prin partea din fata dupa ce ati demontat bara faza. Este nevoie de 2 prelungitoare si un cardan deoarece pozitia este un pic oblica. Daca aveti o tubulara mai lunga torx merge desfacut pe sub masina. In felul asta nu mai este nevoie sa dati bara jos.
5. dupa ce s-au desfacut toate suruburile se scoate suportul cu tot cu tampon si se desface si piulita din capatul superior.
6. se monteaza noul tampon. Atentie acesta are o proeminenta care vine pe suport intr-o anumita pozitie.
7. se monteaza totul la loc in ordine inversa. La montare urmariti sa se alinieze gaurile din suport cu cele de pe motor. Daca e nevoie coborati usor sau ridicati motorul folosind crick-ul.
Nu strangeti foarte tare. Am avut ocazia sa constat cu unul din suruburile care tin suportul pe motor se invarte in filet. Probabil cine a umblat a strans voiniceste. Tineti cont ca motorul este de aluminiu.
Suportul care va fi schimbat este prezentat in figura de mai jos.
Trebuie scos tamponul impreuna cu suportul de prindere pe motor deoarece nu este acces pentru a desface surubul superior 8.
Suportul este prins de motor cu trei suruburi cu capt torx in pozitiile 1, 2 si 3.
Sculele de care aveti nevoie:
- clicket
- tubulara torx E16. Daca aveti o tubulara mai lunga e mai bine, nu mai aveti nevoie de cardan si se poate schimba tamponul fara a da bara jos. Eu am avut o tubulara normala.
- doua prelungitoare (sau alte optiuni de a actiona de la distanta)
- tubulara mai lunga de 16 pentru a desface surubul 9 cu care este prins tamponul de sasiu
- articulatie cardan necesara daca tubulara torx este scurta.
- optional o rampa dar se poate lucra bine si pe sol.
1. Se asigura masina, de demonteaza roata stanga fata, se demonteaza bara fata.
2. se suspenda motorul cu un crick. Nu fortati ridicarea acestuia, doar un pic sa fie preluata sarcina sustinerii de catre crick
3. se desface partial surubul de fixare al tamponului de sasiu. Accesul este pe sub masina cu tubulara de 16.
4. se desfac pe rand suruburile 1 si 2 de prindere a suportului de motor. Se foloseste clicket si torx E16. Pentru surubul din pozitia 3 accesul este prin partea din fata dupa ce ati demontat bara faza. Este nevoie de 2 prelungitoare si un cardan deoarece pozitia este un pic oblica. Daca aveti o tubulara mai lunga torx merge desfacut pe sub masina. In felul asta nu mai este nevoie sa dati bara jos.
5. dupa ce s-au desfacut toate suruburile se scoate suportul cu tot cu tampon si se desface si piulita din capatul superior.
6. se monteaza noul tampon. Atentie acesta are o proeminenta care vine pe suport intr-o anumita pozitie.
7. se monteaza totul la loc in ordine inversa. La montare urmariti sa se alinieze gaurile din suport cu cele de pe motor. Daca e nevoie coborati usor sau ridicati motorul folosind crick-ul.
Nu strangeti foarte tare. Am avut ocazia sa constat cu unul din suruburile care tin suportul pe motor se invarte in filet. Probabil cine a umblat a strans voiniceste. Tineti cont ca motorul este de aluminiu.