- vlad2005
- OP
- 267 mesaje
- din 29 Dec 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Vaslui
vlad2005
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2008
- Mesaj Privat
Am niste mici scurgeri de ulei, in zona incercuita din figura atasata.
Nu este de la galleria de admisie, singura posibilitate mi se pare a fi pompa indicata cu sageata.
Intrebari?
1. pompa respectiva comunica cu galeria astfel incat sa ajunga ulei pe la garnituri?
2. se poate scoate ca sa etansez mai bine garniturile, sau sunt probleme mai deosebite? Vad ca este fixata pe chiulasa cu 4 suruburi torx, accesibile. Merge etansat cu silicon rosu, rezistent la temperatrua?
3. poate a fie o problema in sine a pompei, deci nu ceva legat de garnituri?
Multumesc anticipat!!
Nu este de la galleria de admisie, singura posibilitate mi se pare a fi pompa indicata cu sageata.
Intrebari?
1. pompa respectiva comunica cu galeria astfel incat sa ajunga ulei pe la garnituri?
2. se poate scoate ca sa etansez mai bine garniturile, sau sunt probleme mai deosebite? Vad ca este fixata pe chiulasa cu 4 suruburi torx, accesibile. Merge etansat cu silicon rosu, rezistent la temperatrua?
3. poate a fie o problema in sine a pompei, deci nu ceva legat de garnituri?
Multumesc anticipat!!
- alex_paval
- ***
- 620 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
Tocmai astazi am facut aceasta operatie la un motor de 2 litri motorina. Se cumpara garnitura noua si se inlocuieste pe cea veche, iar ca o masura de protectie se pune si putin silicon negru sau rosu pentru o etansare mai buna. Se desfac cele 4 suruburi torx, se da pompa afara si de-acolo e cel mai usor . Atentie , atunci cand pui inapoi piesa sa fie aliniat butucul pe ax altfel nu poti pune pompa pe pozitie. Succes !
B.O.R
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997 x20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2008
- Mesaj Privat
- vlad2005
- OP
- 267 mesaje
- din 29 Dec 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Vaslui
vlad2005
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2008
- Mesaj Privat
- alex_paval
- ***
- 620 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
Un clicket cu un prelungitor mic, si o tubulara de 8 rezolvi absolut orice surub de acolo, numai sa fii foarte atent cand strangi pentru ca filetul in chiuloasa este foarte sensibil, daca strangi prea tare risti sa strici filetul. Codul pentru garnitura nu-l stiu, omu mi-a adus-o direct , iar ca pret nu depaseste 15-20 de lei parca. La magazinele de piese auto te duci cu certificatul si ti-o gaseste pe loc. Iar ca demontat si montat, este o operatiune usoara daca ai sculele mentionate mai sus. Ca sa-ti faci o idee despre cum arata pompa si care este garnitura, priveste o imagine de ansamblu aici --> http://www.4tuning.ro/image...cf6-0-0-0-0-0.jpg . Ce este cu negru, reprezinta garnitura care trebuie s-o inlocuiesti . Succes!
- vlad2005
- OP
- 267 mesaje
- din 29 Dec 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Vaslui
vlad2005
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2008
- Mesaj Privat
- alex_paval
- ***
- 620 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- vlad2005
- OP
- 267 mesaje
- din 29 Dec 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Vaslui
vlad2005
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2008
- Mesaj Privat
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
roby1ro
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 X20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2012
- Mesaj Privat
- vlad2005
- OP
- 267 mesaje
- din 29 Dec 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Vaslui
vlad2005
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2008
- Mesaj Privat
Desi este foarte tarziu faþã de momentul deschiderii topicului, postez ca sa va spun cum am rezolvat cu pierderile de ulei la pompa de vacuum. O sã înþelegeþi de ce a durat atât.
Pentru început am cumparat garnitura noua (acum 2 ani, aprox. 20 lei). De cum am vazut-o, mi-am dat seama ca nu are cum sa fie in regula. Este prea mica, practic nu iesea deloc din ºanþul de fixare de pe pompa. Este ºi prea îngustã, se aplicã pe suprafaþa planã a blocului motor deci ºansã de etanºare nulã. Oricum am schimbat-o dar aºa cum am anticipat tot aveam scurgeri.
Am strâns un pic mai tare, s-a rupt un filet în bloc motor ºi unul din suruburi nu mai þine.
Am pus silicon roºu, nici un efect.
Am stat cu problema peste un an. Anul trecut am încercat sa repar filetul în speranþa ca prin strângere corectã se va rezolva ceva. Am folosit pânã la urmã un helicoid cu prezon, strânge destul de bine, nu am forþat, dar tot aveam scurgeri. Am renunțat sã mai am vreo speranþã, puneam un pic de hârtie ca sã nu se prelingã uleiul pe motor ºi mi-am zis cã asta e. Aºa e la diesel, un pic de ulei, un pic de mizerie, ..
Acum vreo 2 luni am cumparat un silicon de calitate (victor reinz), am scos garnitura cu totul, oricum nu avea nici un efect ºi am pus silicon în locul garniturii dupã ce am curãþat foarte bine suprafeþele. A þinut vreo 2 zile. Eram disperat din cauza acestei situații.
Dupã acesta am avut o altã idee cum cã de fapt scurgerile nu ar fi pe la garnitura pompei de vacuum ci se prelinge pe la garnitura de la capacul de culbutori. Am desfacut capacul, am curatat, garnitura era ok, am pus un pic de silicon în zonele de contact din zona pompei de vacuum, am strâns la loc. Oricum nu era stânsã prea bine. Efect zero.
Acum vreo 4 zile am avut altã idee. Am scos din nou pompa de vacuum (cred ca a 10-a oarã), am curãþat siliconul (un calvar, nu recomand silicon decât pe suprafețe ușor de curãțat) ºi am fãcut o garniturã din cea de la inelul capacului de la filtru de motorina pe care o pãstrasem dupã ce am schimbat uleiul.
Se potriveºte perfect ca ºi grosime, evident nu este lungimea corectã, am tãiat cât trebuie, am lipit capatele cu o picãturã de superglue mai mult pentru a mã ajuta la fixare. Partea cu tãietura am montat-o în partea superioara. Preventiv am pus ºi o picãturã de silicon Victor Reinz pe punctul de îmbinare. Am strâns la loc, senzaþia la strângere a fost perfectã în sensul cã simþeai cum se strânge cauciucul dupã care se ajunge la metal pe metal moment când nu mai are rost sã strângi cã rupi filetele aiurea. Îmi pare rãu cã nu am fãcut poze, dar este destul de clar despre ce este vorba.
Rezultat: dupã ce am circulat cu maºina peste 200km, motor încins, turaþie, nici o picãturã de ulei pe la pompa de vacuum!
Am rezolvat cu 0 lei ! Garnitura de fabricã este o porcãrie, mã mir cã þine la alþii!
Aceasta este pãțania mea cu aceastã garniturã și cu scurgerile de ulei pe la pompa de vacuum.
Pentru început am cumparat garnitura noua (acum 2 ani, aprox. 20 lei). De cum am vazut-o, mi-am dat seama ca nu are cum sa fie in regula. Este prea mica, practic nu iesea deloc din ºanþul de fixare de pe pompa. Este ºi prea îngustã, se aplicã pe suprafaþa planã a blocului motor deci ºansã de etanºare nulã. Oricum am schimbat-o dar aºa cum am anticipat tot aveam scurgeri.
Am strâns un pic mai tare, s-a rupt un filet în bloc motor ºi unul din suruburi nu mai þine.
Am pus silicon roºu, nici un efect.
Am stat cu problema peste un an. Anul trecut am încercat sa repar filetul în speranþa ca prin strângere corectã se va rezolva ceva. Am folosit pânã la urmã un helicoid cu prezon, strânge destul de bine, nu am forþat, dar tot aveam scurgeri. Am renunțat sã mai am vreo speranþã, puneam un pic de hârtie ca sã nu se prelingã uleiul pe motor ºi mi-am zis cã asta e. Aºa e la diesel, un pic de ulei, un pic de mizerie, ..
Acum vreo 2 luni am cumparat un silicon de calitate (victor reinz), am scos garnitura cu totul, oricum nu avea nici un efect ºi am pus silicon în locul garniturii dupã ce am curãþat foarte bine suprafeþele. A þinut vreo 2 zile. Eram disperat din cauza acestei situații.
Dupã acesta am avut o altã idee cum cã de fapt scurgerile nu ar fi pe la garnitura pompei de vacuum ci se prelinge pe la garnitura de la capacul de culbutori. Am desfacut capacul, am curatat, garnitura era ok, am pus un pic de silicon în zonele de contact din zona pompei de vacuum, am strâns la loc. Oricum nu era stânsã prea bine. Efect zero.
Acum vreo 4 zile am avut altã idee. Am scos din nou pompa de vacuum (cred ca a 10-a oarã), am curãþat siliconul (un calvar, nu recomand silicon decât pe suprafețe ușor de curãțat) ºi am fãcut o garniturã din cea de la inelul capacului de la filtru de motorina pe care o pãstrasem dupã ce am schimbat uleiul.
Se potriveºte perfect ca ºi grosime, evident nu este lungimea corectã, am tãiat cât trebuie, am lipit capatele cu o picãturã de superglue mai mult pentru a mã ajuta la fixare. Partea cu tãietura am montat-o în partea superioara. Preventiv am pus ºi o picãturã de silicon Victor Reinz pe punctul de îmbinare. Am strâns la loc, senzaþia la strângere a fost perfectã în sensul cã simþeai cum se strânge cauciucul dupã care se ajunge la metal pe metal moment când nu mai are rost sã strângi cã rupi filetele aiurea. Îmi pare rãu cã nu am fãcut poze, dar este destul de clar despre ce este vorba.
Rezultat: dupã ce am circulat cu maºina peste 200km, motor încins, turaþie, nici o picãturã de ulei pe la pompa de vacuum!
Am rezolvat cu 0 lei ! Garnitura de fabricã este o porcãrie, mã mir cã þine la alþii!
Aceasta este pãțania mea cu aceastã garniturã și cu scurgerile de ulei pe la pompa de vacuum.