BPetrescu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2015
- Mesaj Privat
Buna seara,
O sa incep prin a prezenta faptele.
Am simtit o lipsa de putere la accelerare, fapt care m-a dus cu gandul la turbo. Am desfacut tubulatura de admisie ce intra in turbo, am observat destul de mult ulei si am decis ca ar trebui reconditionat inainte sa o ia pe ulei calumea.
Am reconditionat turbina (schimbat CHRA, curatat geometria variabila si catalizatorul de dupa turbo) dar lipsa de putere tot se manifesta.
Am facut un log in mers si am sintetizat graficul urmator.
Din ce-am mai citit, actuatorul vacuumatic care regleaza geometria ar trebui sa culiseze usor de la un cap la altul. Este adevarat?
La mine culiseaza mai greu la capatul cursei, din ce-mi dau seama. Ce-i drept, nu am incercat si la alte masini, sa fac o diferenta.
O alta intrebare: ralantiul imi sta la 750 rot/min. Este ok?
Multumesc mult.
O sa incep prin a prezenta faptele.
Am simtit o lipsa de putere la accelerare, fapt care m-a dus cu gandul la turbo. Am desfacut tubulatura de admisie ce intra in turbo, am observat destul de mult ulei si am decis ca ar trebui reconditionat inainte sa o ia pe ulei calumea.
Am reconditionat turbina (schimbat CHRA, curatat geometria variabila si catalizatorul de dupa turbo) dar lipsa de putere tot se manifesta.
Am facut un log in mers si am sintetizat graficul urmator.
Din ce-am mai citit, actuatorul vacuumatic care regleaza geometria ar trebui sa culiseze usor de la un cap la altul. Este adevarat?
La mine culiseaza mai greu la capatul cursei, din ce-mi dau seama. Ce-i drept, nu am incercat si la alte masini, sa fac o diferenta.
O alta intrebare: ralantiul imi sta la 750 rot/min. Este ok?
Multumesc mult.
ionutzuuu
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2014
- Mesaj Privat
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
BPetrescu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2015
- Mesaj Privat
LIpsa de putere este in toate treptele, dar se resimte mai putin dupa 3000 rot/min.
Prin surubul de reglaj va referiti la cel de pe tija de actionare a geometriei? Cel care face ca tija sa fie mai lunga/scurta? Sau la cele 2 suruburi de pe corpul turbinei care limiteaza cursa maxima/minima?
Am observat insa ca la pornirea motorului supapa vacuumatica actioneaza tija pana la capatul cursei, prin asta eliminand posibilitatea problemelor la traseul de vacuum sau electrovalva.
Prin surubul de reglaj va referiti la cel de pe tija de actionare a geometriei? Cel care face ca tija sa fie mai lunga/scurta? Sau la cele 2 suruburi de pe corpul turbinei care limiteaza cursa maxima/minima?
Am observat insa ca la pornirea motorului supapa vacuumatica actioneaza tija pana la capatul cursei, prin asta eliminand posibilitatea problemelor la traseul de vacuum sau electrovalva.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Am avut caz asemanator, un student care a reconditionat turbina si tot nu tragea, exact ca la tine in grafic, nu reusea sa faca presiunea ceruta. Certat cu marii mesteri la tel care l-au tapat pe tanar cu ATENTIE 2.000lei, ...ca ei au facut sute, ca nu exista, ca e din calculator sau motor, ca cine sunt eu sa-i contrazic, ce caca de tester am...
Dupa ce au mai facut o data turbina cu alte piese hop ca merge, scuze ca era un lot de piese prost si bla bla.
Verifica totusi sa nu ai o valva defecta, furtun ros sau pe dos, lasat in aer...
Dupa ce au mai facut o data turbina cu alte piese hop ca merge, scuze ca era un lot de piese prost si bla bla.
Verifica totusi sa nu ai o valva defecta, furtun ros sau pe dos, lasat in aer...
BPetrescu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2015
- Mesaj Privat
Si ca sa fie coincidenta si mai mare, tot student sunt si eu .
Acum lasand off-topicul la o parte, cum as putea verifica furtunele? Din punct de vedere vizual nu-mi par a fi roase/gaurite. Iar lucrul care m-a facut sa ma gandesc ca nu sunt probleme la partea de vacuum ci mai degraba la cea de actionare a geometriei este ca atunci cand pornesc motorul supapa vacuumatica face cursa completa pana la pozitia de inchis a palelor geometriei. Dar banuiesc ca s-a umblat la lungimea tijei si cursa completa vazuta din exterior este doar o cursa partiala in interiorul turbinei.
Acum lasand off-topicul la o parte, cum as putea verifica furtunele? Din punct de vedere vizual nu-mi par a fi roase/gaurite. Iar lucrul care m-a facut sa ma gandesc ca nu sunt probleme la partea de vacuum ci mai degraba la cea de actionare a geometriei este ca atunci cand pornesc motorul supapa vacuumatica face cursa completa pana la pozitia de inchis a palelor geometriei. Dar banuiesc ca s-a umblat la lungimea tijei si cursa completa vazuta din exterior este doar o cursa partiala in interiorul turbinei.
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
Am vazut destule turobosuflante "reconditionate" dupa ureche , adica pur si simplu nu au banc pentru teste,lucru esential deoarece kiturile de reparatie sunt totusi fabricate undeva prima marea si minunata China si le cumpara cu preturi derizorii cam 50 E spre ex ax cu lagare rotoare etc .Tot la fel destule turbo reconditionate si la care s-a umblat la reglajul geometriei sau wastegate-ul dupa caz . Pai iti dai seama... lungmea tijei este esentiala pentru crearea boost-ului la valoarea optima nici prea mult nici prea putin cum s-ar zice .
Asta a fost asa ca o paranteza , din graficul postat de dvs se vede destul de clar ca boost-ul este cam 30 % din cat cere ECU.
Primul lucru pe care l-as verifica este daca turbosuflanta umfla furtunul PANA in admisie. Daca la accelerare spre ex 3000 RPM se face teapan ,atunci defectul se inclina catre MAP intepenit cu depuneri si o foarte posibila citire eronata a boost-ului.
Sincer este destul de greu sa repari o masina pe forum ...
Asta a fost asa ca o paranteza , din graficul postat de dvs se vede destul de clar ca boost-ul este cam 30 % din cat cere ECU.
Primul lucru pe care l-as verifica este daca turbosuflanta umfla furtunul PANA in admisie. Daca la accelerare spre ex 3000 RPM se face teapan ,atunci defectul se inclina catre MAP intepenit cu depuneri si o foarte posibila citire eronata a boost-ului.
Sincer este destul de greu sa repari o masina pe forum ...
BPetrescu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2015
- Mesaj Privat
Am uitat sa precizez ca MAP-ul l-am curatat de depuneri, la fel ca EGR-ul. N-am reusit sa curat, totusi, galeria de admisie. Tubulatura admisiei si intercoolerul au fost si ele curatate de catre mine, cu mult simt de raspundere.
Cred c-ar trebui sa dau turbina jos, sa actionez tija si sa vad ce se intampla mai exact cu geometria variabila.
Daca tija la cursa maxima nu inchide geometria variabila corect, am depistat problema. Daca nu, ramane sa mai incerc si alte variante (care nu-mi vin in minte acum).
Am uitat pana acum sa va multumesc. Multumesc mult. Raspunsurile dvs. (ale tuturor persoanelor care mi-au raspuns) au fost de mare ajutor in cautarea unei rezolvari.
Cred c-ar trebui sa dau turbina jos, sa actionez tija si sa vad ce se intampla mai exact cu geometria variabila.
Daca tija la cursa maxima nu inchide geometria variabila corect, am depistat problema. Daca nu, ramane sa mai incerc si alte variante (care nu-mi vin in minte acum).
Am uitat pana acum sa va multumesc. Multumesc mult. Raspunsurile dvs. (ale tuturor persoanelor care mi-au raspuns) au fost de mare ajutor in cautarea unei rezolvari.
- nicusan75
- **
- 150 mesaje
- din 09 Jan 2009
- Astra 2004 G Z17DTL
- Buzau
nicusan75
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004 G Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2009
- Mesaj Privat
BPetrescu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2015
- Mesaj Privat