Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • AndreiFanOpel

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Bunã ziua!
Deþin un Opel Astra G 1.7 DTI, din 1998 ºi am o problemã destul de nasoalã.

În sãptãmâna mare am vrut sã merg pânã în oraº, la drum a început sã batã motorul. Am tras pe dreapta, am oprit motorul, m-am uitat puþin sub capotã, m-am urcat în maºina ºi am pornit-o din nou, dar bãtaia tot insista. Evident m-am întors acasã, am parcat ºi dupã paºte mi-am schimbat turbo ( nou nouþ, 1600 lei, cu garanþie ºi facturã), am curãþat supapa EGR, intercooler, þevile care au fost de ulei ( înainte cu o sãptãmânã mi-am schimbat turbo la mecanic, normal cã am pus un turbo second pentru cã unul nou este destul de " ieftin " Very Happy, dar se pare cã nu a fost prea bun ), dupã ce am terminat cu el, am pornit maºina, dar bãtaia tot nu a dispãrut ( nici nu mã prea aºteptam sã disparã, dar totuºi am zis sã încerc, oricum trebuia sã-l schimb pentru cã deja axul era aproape rupt ). Am fost cu maºina în probã, turbo mergea ( ºi încã merge ) super, maºina " muºcã " din asfalt, a doua zi am plecat în oraº ( am stabilit cu mecanicul sã ne întâlnim, sã audã ºi el motorul ), dar pe centurã bãtaia a dispãrut, aºa dintr-o datã, maºina nu mai bãtea, când m-am întâlnit cu mecanicul se auzea doar un frecat ( ca ºi cum ceva nu se unghea cum trebuie ceva ºi freca, dar aºa slãbuþ ) a spus cã poate fi ceva tachet ºi sã revin la el sãptãmâna cealaltã ( avea programul prea încãrcat ºi nu mã putea lua ºi pe mine ) ºi sã dea capacul de la culbutori jos ca sã vadã cum se prezintã tacheþii. Am ajuns acasã ºi la câteva zile am vrut sã merg pânã într-un sat vecin sã cumpãr ceva, dar nu am reuºit deoarece am pornit maºina ºi eu mereu o las sã meargã aºa la relantiu vreo jumãtate de minut sau chiar un minut, dar nu au trecut 15 secunde pânã când maºina a început sã mã scuture, motorul nu mai mergea rotund, iar la bord s-au aprins martorii de la baterie ºi motoraºul galben, am oprit motorul ºi nu l-am mai pornit decât peste doua sau trei zile. Toate bune ºi frumoase, au trecut acele zile, am pornit maºina, bãtaia a fost câteva secunde, dupã care a dispãrut, dar în bord mi s-a aprins bateria, dar de data asta s-a aprins vreo 2 secunde dupã care s-a stins ºi aºa a fãcut de vreo 3 sau 4 ori, în timpul în care baterie se aprindea la motor puterea scãdea, adicã turaþiile scãdeau sub 900 rpm, ea normal merge la 900, dar cum spus, bateria s-a aprins câteva secunde, de câteva ori ºi dupã nu s-a mai aprins, bãtaia a dispãrut, pânã când am facut vreo 5 km cu maºina, dupã care bãtaia a revenit, iar apoi a început sã batã tot mai tare, motorul fiind deja încãlzit. M-am tot interesat, unii spun cã ar fi de la injectoare, alþii de la senzorul de pe arborele cotit ( senzorul de acceleraþie ), alþii spun cã de la vibrochen, eu nu mai ºtiu ce sã cred, îmi ºi este fricã sã mai merg cu ea ... Dacã cineva a mai întâlnit problema ºi mã poate ajuta, îi voi fi foarte recunoscãtor.

Vã mulþumesc pentru timpul acordat ºi mã scuzaþi pentru romanul scris. Smile
Skip ads

  • AndreiFanOpel

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Am uitat sã menționez cã bãtaia este ascuțitã și undeva în partea de sus a motorului.
  • AndreiFanOpel

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Deci astãzi am pornit mașina, iar bãtaia nu se auzea decât la accelerare, am fãcut vreo 3 km, iar bãtaia abia se auzea, cred cã vine de la tacheți. Voi ce spuneți?
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
,,Noi spunem,, ca fara o filmare cu sunet si fara o diagnoza motor nu putem face mai nimic.
In lipsa lor macar ar fi bine-venite niste explicatii mai pe larg si daca s-a intervenit concret la ceva , daca s-a desfacut si verificat ceva.
Apoi si descrierea sunetelor in lipsa unei filmari se poate face si prin cuvinte daca sint gasite potrivit. Pot fi sunete ascutite , de intensitate , pot fi sunete medii si pot fi comparate cu alte sunete cunsoscute uzual , mai pot fi sunete grave , joase. In functie de localizarea lor aproximativa se poate estima ca provenind de la vibrochen , ansamblul piston-biela , tacheti , turbina , etc.

Tu ne-ai descris o serie de lucruri din care nu se poate extrage un tipar sau o concluzie mareata.

Totusi , ca sugestie , pentru ca n-am inteles prea bine ideea cu martorul baterie + bataie = love , poti incepe prin a verifica din ce poti acasa. Esti sigur ca martorul baterie s-a aprins si nu cel de presiune scazuta ulei ?
Pot banui alternatorul sau rola intinzator curea accesorii ca are tendinta sa se blocheze sau ceva aproximativ. Demonteaza cureaua accesorii si verifica tot ce antreneaza ea. Verifica si tensiunea de incarcare generata de alternator.

Apoi trebuie vazut starea uleiului dar chiar si asa , nu se poate ca tachetii sa-ti bata o zi si cealalta nu sau in plin mers sa nu se mai auda brusc ! In cazul asta ma gandesc ca n-ar strica o verificare a pompei de ulei si care sa nu aiba momente de rateuri lasand motorul cu ungere deficitara. Si tachetii nu se aud ca un frecat ( cum a banuit acel mecanic ) ci bat ritmic si enervant.

N-am inteles problema cu turbina ( in final ai second sau noua ? ) si cum de ai ajuns la concluzia ca trebuie schimbata dar ma rog , daca ai schimbat-o si zici ca ,,masina musca din asfalt ,, atunci e ok. Nu vad insa cum ar ,,musca din asfalt,, cu niste injectoare terminate si cu ce alte pareri ti-au mai dat cei cu care ai mai vorbit.

Raman la parerea mea de inceput si verifica intr-o prima faza tot ce antreneaza cureaua accesorii ( eventual dai o pornire cu ea demontata dar cu filtrul aer montat la loc ) , vezi si compresor AC daca ai, dar suspiciunea mea principala ramane tot ungerea motorului. Vezi pompa , ulei, filtru.

PS - nu mai folosi te rog alte culori pentru scris decat cea uzuala. Nu ajuta cu nimic si este si deranjant.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
1. Senzorul de arbore nu este nici un senzor de acceleratie. Singurul senzor de acceleratie este cel de pozitie pedala, din habitaclu.
2. Nu mai porni masina.
3. Pune-ti mecanicul sa verifice distributia si pompa de ulei. Destul de des se intampla la Y17DT sa se desfaca piulita de la pompa
4. Ai schimbat ultima turbina degeaba, turbina nu da bataie.
  • AndreiFanOpel

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2015

  • Mesaj Privat
În primul rând vreau sã vã mulțumesc pentru sfaturile acordate.
#Aries am ajuns la concluzia cã turbo trebuie schimbat deoarece cel vechi era plin de ulei, axul fiind aproape rupt ºi l-am schimbat cu unul nou.
Și da sunt sigur cã martorul de la baterie a fost aprins ( știu ce am vãzut Wink ).

#BV19MAX am schimbat turbo deoarece era nevoie.

Acuma seara am pornit iarãși mașina și preț de câteva secunde ( cât a fost aprins martorul de la ulei aprins ) mașina nu a scos niciun zgomot, era ca o albinã, când s-a stins martorul, bataia a început, așa ușurel și ascuțit. Cel mai probabil pompa de ulei necesitã o schimbare.
Sãptãmâna asta sper sã ajung la mecanic, pânã atunci vã doresc numai bine.

EDIT: P.S.: Okey, las culorile deoparte Razz Very Happy
Aici sunt poze cu turbo vechi și cu turbo cel nou.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR