- vlad2005
- OP
- 267 mesaje
- din 29 Dec 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Vaslui
vlad2005
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2008
- Mesaj Privat
Buna ziua!
Intentionez sa schimb lichidul de la servo deoarece este cam negru. Am citit ce am gasit pe forum, dar sincer tot cam nelamurit am ramas. Discutiile erau amestecate pe diverse modele de opel ceea ce inseamna in mod implicit diverse modele de pompe servo. De aceea am deschis acest topic, special pentru model si tip de motor. As avea cateva intrebari:
1. la acest model avem pompa pentru servo pur mecanica sau electromecanica? Din ce vad in OPC4 ar fi doar mecanica.
2. ce tip de fluid se recomanda? În OPC4 nu am gasit nicaieri, poate nu stiu eu sa caut. Din ce am citit pe forum, ar merge ceva pe cod 19 40 766. Am gasit pe situl partsbase.org (foarte util, nu stiam de el pana acum) ca este cod pentru vectra C adica model mai nou. Ar fi un penthosin chf11s care la o cautare pe net mi-a dat ca ar fi verde inchis. Ce am eu acuma in rezervor pare mai degraba galbui, deci ar corespunde la galben Dextron II. Multi recomanda pe forum ulei rosu si spun ca verdele ar fi cam coroziv. As vrea totusi sa stiu pentru vectra B y20DTH care ar fi specificatiile recomandate de producator pentru uleiul de servodirectie pentru ca banuiesc ca depinde si de modelul de pompa servo (are legatura cu prima intrebare).
3. Care este procedura de schimb. Se scoate cu seringa, se desface de pe undeva vreun furtun? Cum este corect? Am retinut ideea cu rotirea rotilor pe loc pentru golirea completa, dar vreau sa stiu cum scot uleiul vechi cat mai corect. O poza, doua din partea celui care poate ajuta ar fi excelent!
Multumesc anticipat!
Intentionez sa schimb lichidul de la servo deoarece este cam negru. Am citit ce am gasit pe forum, dar sincer tot cam nelamurit am ramas. Discutiile erau amestecate pe diverse modele de opel ceea ce inseamna in mod implicit diverse modele de pompe servo. De aceea am deschis acest topic, special pentru model si tip de motor. As avea cateva intrebari:
1. la acest model avem pompa pentru servo pur mecanica sau electromecanica? Din ce vad in OPC4 ar fi doar mecanica.
2. ce tip de fluid se recomanda? În OPC4 nu am gasit nicaieri, poate nu stiu eu sa caut. Din ce am citit pe forum, ar merge ceva pe cod 19 40 766. Am gasit pe situl partsbase.org (foarte util, nu stiam de el pana acum) ca este cod pentru vectra C adica model mai nou. Ar fi un penthosin chf11s care la o cautare pe net mi-a dat ca ar fi verde inchis. Ce am eu acuma in rezervor pare mai degraba galbui, deci ar corespunde la galben Dextron II. Multi recomanda pe forum ulei rosu si spun ca verdele ar fi cam coroziv. As vrea totusi sa stiu pentru vectra B y20DTH care ar fi specificatiile recomandate de producator pentru uleiul de servodirectie pentru ca banuiesc ca depinde si de modelul de pompa servo (are legatura cu prima intrebare).
3. Care este procedura de schimb. Se scoate cu seringa, se desface de pe undeva vreun furtun? Cum este corect? Am retinut ideea cu rotirea rotilor pe loc pentru golirea completa, dar vreau sa stiu cum scot uleiul vechi cat mai corect. O poza, doua din partea celui care poate ajuta ar fi excelent!
Multumesc anticipat!
- vlad2005
- OP
- 267 mesaje
- din 29 Dec 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Vaslui
vlad2005
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2008
- Mesaj Privat
- djkilla
- **
- 281 mesaje
- din 30 Mai 2010
- Vectra 1999 X18XE1
- Teleorman
djkilla
- Mesaje scrise: 281
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2010
- Mesaj Privat
- vlad2005
- OP
- 267 mesaje
- din 29 Dec 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Vaslui
vlad2005
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2008
- Mesaj Privat
- vlad2005
- OP
- 267 mesaje
- din 29 Dec 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Vaslui
vlad2005
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2008
- Mesaj Privat
Ok, am avut un raspuns de la trami pe mail si se pare ca acesta recomanda ulei rosu, specificatii dexron II sau III. Am sa merg pe acesta solutie.
De asemeni trami a recomandat sa desfac conductele care duc la servodirectie si in felul acesta sa golesc instalatia (rotind volanul cu masina ridicata). Nu imi dau seama insa despre ce furtune este vorba. Spatiul este mic si sunt o gramada de furtune pe acolo. Vizibilitate de sub masina nu am iar pe deasupra nu prea imi dau seama. Daca are cine vreo poza ar fi excelent.
De asemeni trami a recomandat sa desfac conductele care duc la servodirectie si in felul acesta sa golesc instalatia (rotind volanul cu masina ridicata). Nu imi dau seama insa despre ce furtune este vorba. Spatiul este mic si sunt o gramada de furtune pe acolo. Vizibilitate de sub masina nu am iar pe deasupra nu prea imi dau seama. Daca are cine vreo poza ar fi excelent.
- vlad2005
- OP
- 267 mesaje
- din 29 Dec 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Vaslui
vlad2005
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2008
- Mesaj Privat
Ok, am facut niste poze. Poate acum cineva ma poate orienta exact ce trebuie sa desfac.
In fig.1 am o poza de deasupra motorului spre caseta de directie. Sunt trei suruburi acolo. Suruburile 1 si 2 au conducte care duc la cele doua jumatati ale casetei de directie. Banuiesc ca nu are rost sa desfac acolo. Surubul 3 are conectata una din conductele care vin de la rezervor sau racitorul de fluid insa accesul la el mi se pare imposibil fara sa dai jos caseta de directie ceea ce nu intra in discutie.
Fig. 2 este o poza facuta pe partea soferului, cumva pe langa roata. Surubul 4 are conectata cealalta conducta car ajunge la caseta. Se poate face acces la el, cu roata dat jos, tubulara si eventual o articulatie cardanica.
Fig. 3 este poza de sub masina. Desi nu se vede bine, in pozitia 5 este un cap de piulita mai mare infiletat in caseta. Este acces la ea, tot cu o tubulara si o articulatie cardanica si pare accesul cel mai logic pentru golirea instalatiei de fluid servo. Este puntul cel mai de jos al instalatiei, cam aceeasi inclinare cu cea pentru eliberarea uleiului de la motor, doar ca este mai in stanga si mai in spate.
In plus la acesta este lasat acces printr-o gaura la traversa ceea ce este un motiv in plus sa cred ca aceasta trebuie desfacuta. Altfel nu avea sens, nu are conducte la ea, nu fixeaza caseta de cadru.
Acestea sunt cele 5 suruburi care cred ca au legatura cu fluidul servo.
Care credeti ca este cel mai indicat sa desfac? Acuma sigur, pot sa incep sa desfac 5-ul apoi eventual 3-ul. Faza este ca as vrea sa stiu de la inceput ce am de facut, sa nu aiba una vreo smecherie, siguranta, arculete si alte din astea si sa stric treburile aiurea.
Multumesc anticipat!
In fig.1 am o poza de deasupra motorului spre caseta de directie. Sunt trei suruburi acolo. Suruburile 1 si 2 au conducte care duc la cele doua jumatati ale casetei de directie. Banuiesc ca nu are rost sa desfac acolo. Surubul 3 are conectata una din conductele care vin de la rezervor sau racitorul de fluid insa accesul la el mi se pare imposibil fara sa dai jos caseta de directie ceea ce nu intra in discutie.
Fig. 2 este o poza facuta pe partea soferului, cumva pe langa roata. Surubul 4 are conectata cealalta conducta car ajunge la caseta. Se poate face acces la el, cu roata dat jos, tubulara si eventual o articulatie cardanica.
Fig. 3 este poza de sub masina. Desi nu se vede bine, in pozitia 5 este un cap de piulita mai mare infiletat in caseta. Este acces la ea, tot cu o tubulara si o articulatie cardanica si pare accesul cel mai logic pentru golirea instalatiei de fluid servo. Este puntul cel mai de jos al instalatiei, cam aceeasi inclinare cu cea pentru eliberarea uleiului de la motor, doar ca este mai in stanga si mai in spate.
In plus la acesta este lasat acces printr-o gaura la traversa ceea ce este un motiv in plus sa cred ca aceasta trebuie desfacuta. Altfel nu avea sens, nu are conducte la ea, nu fixeaza caseta de cadru.
Acestea sunt cele 5 suruburi care cred ca au legatura cu fluidul servo.
Care credeti ca este cel mai indicat sa desfac? Acuma sigur, pot sa incep sa desfac 5-ul apoi eventual 3-ul. Faza este ca as vrea sa stiu de la inceput ce am de facut, sa nu aiba una vreo smecherie, siguranta, arculete si alte din astea si sa stric treburile aiurea.
Multumesc anticipat!
- vlad2005
- OP
- 267 mesaje
- din 29 Dec 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Vaslui
vlad2005
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2008
- Mesaj Privat
Dupa cateva cercetari, m-am lamurit ca surubul din pozitia 5, cel care parea ca este cel mai indicat de desfacut, de fapt nu ar fi bine sa ma ating de el. Este un surub de reglaj a apasarii pe cremaliera si practic are legatura cu usurinta cu care se actioneaza directia.
in concluzie, singurul care poate fi desfacut pentru o eventuala golire este surubul 3 (fig. 1) sau eventual furtunul de la rezervor si apoi coborat mai jos ca sa permita scurgerea.
Cred ca solutia corecta este sa completez cu lichid de aceeasi culoare (am sa merg pe dexron II rosu ca se pare ca si cel existent este tot rosu) iar atunci cand pierderile devin importante sa fac o reconditionare de caseta, prilej cu care se goleste toata instalatia si se schimba componentele sensibile la uzura.
O recomandare pentru kit de reparatie mai bun calitativ astept cu placere. Eventual pe privat daca cumva se considera reclama.
in concluzie, singurul care poate fi desfacut pentru o eventuala golire este surubul 3 (fig. 1) sau eventual furtunul de la rezervor si apoi coborat mai jos ca sa permita scurgerea.
Cred ca solutia corecta este sa completez cu lichid de aceeasi culoare (am sa merg pe dexron II rosu ca se pare ca si cel existent este tot rosu) iar atunci cand pierderile devin importante sa fac o reconditionare de caseta, prilej cu care se goleste toata instalatia si se schimba componentele sensibile la uzura.
O recomandare pentru kit de reparatie mai bun calitativ astept cu placere. Eventual pe privat daca cumva se considera reclama.
- Eu_SiLvIu_yo
- **
- 269 mesaje
- din 28 Jan 2009
- Vectra 2002 Z18XE
- Bacau
Eu_SiLvIu_yo
- Mesaje scrise: 269
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salut! nu am schimbat inca la vectra, dar urmeaza. Ce pot sa zic este ca am schimbat la fosta masina (astra F x18xe) de 2 ori. Ce recomand este Castrol ATF Dexron III rosu. Se procedeaza asa:
1. Daca ai 2 cric-uri ridica sus masina.
2. La vectra vasul de expansiune al uleiului de servo se afla chiar in stanga cum te uiti la motor, exact sub vas este un furtun care este prins cu un colier.
3. Pune-ti un recipient sub masina in dreptul vasului.
4. Desfacem colierul si orientam furtunul sa curga in recipientul de sub masina si lasam sa curga totul si din vas.
5. Cu motorul oprit, invartim volanul maxim stanga pe urma maxim dreapta, repetand aceasta procedura de 2-3 ori pana nu mai curge deloc lichid.
6. Montam furtunul inapoi si strangem colierul.
7. Se sterge vasul de expansiune prin interior ( eu am folosit un servetel umed)
8. Turnam uleiul cel nou in vas pana ajunge pe la 3 sferturi in vas.
9. Cu motor oprit, invartim volanul stanga maxim, apoi dreapta maxim cam de 4-5 ori.
10. Completam cu ulei pana ajunge la nivelul dorit pe "joja"
11. Pornim motorul si facem cateva rotatii stanga dreapta.
De stiut In instalatie incape 1L de ulei.
Dupa ce pornim motorul nu pune-ti capacul cam 5 minute, ca sa scoata aerul de pe instalatie.
Spor la munca!
1. Daca ai 2 cric-uri ridica sus masina.
2. La vectra vasul de expansiune al uleiului de servo se afla chiar in stanga cum te uiti la motor, exact sub vas este un furtun care este prins cu un colier.
3. Pune-ti un recipient sub masina in dreptul vasului.
4. Desfacem colierul si orientam furtunul sa curga in recipientul de sub masina si lasam sa curga totul si din vas.
5. Cu motorul oprit, invartim volanul maxim stanga pe urma maxim dreapta, repetand aceasta procedura de 2-3 ori pana nu mai curge deloc lichid.
6. Montam furtunul inapoi si strangem colierul.
7. Se sterge vasul de expansiune prin interior ( eu am folosit un servetel umed)
8. Turnam uleiul cel nou in vas pana ajunge pe la 3 sferturi in vas.
9. Cu motor oprit, invartim volanul stanga maxim, apoi dreapta maxim cam de 4-5 ori.
10. Completam cu ulei pana ajunge la nivelul dorit pe "joja"
11. Pornim motorul si facem cateva rotatii stanga dreapta.
De stiut In instalatie incape 1L de ulei.
Dupa ce pornim motorul nu pune-ti capacul cam 5 minute, ca sa scoata aerul de pe instalatie.
Spor la munca!
- vlad2005
- OP
- 267 mesaje
- din 29 Dec 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Vaslui
vlad2005
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2008
- Mesaj Privat
Ok, multumesc. Panã la urmã am sã il schimb deoarece dupa cum spui este foarte simplu. Furtunul de care vorbest este cel cu coborâre verticalã? Cã mai este unul in partea inferioara a rezervorului cu iesire lateralã, cred cã merge la conducta de rãcire.
ªi incã ceva. Prin manevrele de rotire a volanului se eliminã tot lichidul?
ªi incã ceva. Prin manevrele de rotire a volanului se eliminã tot lichidul?
- Eu_SiLvIu_yo
- **
- 269 mesaje
- din 28 Jan 2009
- Vectra 2002 Z18XE
- Bacau
Eu_SiLvIu_yo
- Mesaje scrise: 269
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2009
- Mesaj Privat
- vlad2005
- OP
- 267 mesaje
- din 29 Dec 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Vaslui
vlad2005
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2008
- Mesaj Privat
- vlad2005
- OP
- 267 mesaje
- din 29 Dec 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Vaslui
vlad2005
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2008
- Mesaj Privat
Am schimbat lichidul de maniera explicata mai sus dar cand am completat la loc am bagat vreo 500-550ml. Din ce stiu la masina asta intra 900ml. Normal ca nu are cum sa iasa chiar tot dar cred ca o buna parte a ramas in caseta care este mai jos decat furtunul pe unde am evacuat fluidul, chiar daca l-am orientat in jos.
Probabil ca daca as desface pe la conducetele de la caseta s-ar evacua mai mult.
In orice caz, un schimb complet probabil ca se poate face atunci cand reconditionezi caseta. Prin aceasta operatie dai jos tot lichidul, speli caseta, schimbi ce este de schimbat si pui lichid nou.
De aceea in cartea tehnica nu se specifica nimic de schimbarea lichidului servo ci doar completarea lui. Daca trebuia schimbat ar fi trebui sa fie un surub de evacuare undeva.
Oricum ca idee este probabil bine ca l-am improspatat un pic.
Probabil ca daca as desface pe la conducetele de la caseta s-ar evacua mai mult.
In orice caz, un schimb complet probabil ca se poate face atunci cand reconditionezi caseta. Prin aceasta operatie dai jos tot lichidul, speli caseta, schimbi ce este de schimbat si pui lichid nou.
De aceea in cartea tehnica nu se specifica nimic de schimbarea lichidului servo ci doar completarea lui. Daca trebuia schimbat ar fi trebui sa fie un surub de evacuare undeva.
Oricum ca idee este probabil bine ca l-am improspatat un pic.