Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • SaschArt

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Am eroarea P0481 Fan Control 2 Circuit Open cu martorul engine in bord aprins tot timpul. Unde este la Corsa D acest ventialtor? Inteleg ca este vorba de ventilatorul de racire al motorului sau ma insel? Sunt cumva doua?
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,067
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Asa e, ventilatorul de racire. E posibil sa ai rezistenta arsa, releul sau vreun fir intrerupt.
Electrician bun si o rezolvi.
  • SaschArt

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Dar unde il gasesc, nu-mi spune ca este ventilatorul mare de la radiator ? M-as baga eu, la electrice ma pricep bine si am toate instrumentele.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,067
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Calculatorul comanda ambele ventilatoare. De apa si A/C.
La tine e intrerupt circuitul treptei a 2-a de viteza. Trebuie verificat de la UEC pana la ventilatoare.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Din ce stiu,la racire motor si AC,este un singur ventilator,cu 3 turatii sau cu 2(depinde de echipare).Se poate incepe cu verificarea sigurantelor FU8(turatie 2 si 3). Apropo...daca tot suntem intr-un forum tehnic,viteza este deplasarea din punctul A,in punctul B,in timpul T, unitatea de masura-km/ora,pe cind turatia,este altceva,unitatea de masura,rot/min...
  • Michangel

  • Mesaje scrise: 120
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2011

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:viteza este deplasarea din punctul A,in punctul B,in timpul T, unitatea de masura km/ora, pe cind turatia,este altceva,unitatea de masura, rot/min....


Ce treaba o avea observatia asta cu problema omului numai tu stii...

Ca o paranteza, vezi ca viteza nu se masoara standard in Km/h, ci in metri / secunda, sau mai precis in metri x secunda la puterea -1. Daca vrei, iti explic si vectorial, insa nici asta nu-l va ajuta pe om sa-si rezolve problema... Smart ass ! Wink
  • SaschArt

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Pana acum n-am gasit problema, am verificat sigurante, rezistenta si sunt bine. Nu este curent deloc pe cablul de alimentare ventilator, nici la mufa de la rezistenta si nici la mufa din fata, de langa rezervorul de apa. Ventilatorul nu se invarte, nu prea inteleg, daca problema este pe treapta a 2-a ar fi trebuit sa se invarta.
Releele nu le-am gasit, stie cineva unde sunt la Corsa D, ce pozitii, in manual sunt pozitia sigurantelor doar?
  • Michangel

  • Mesaje scrise: 120
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Colegule, din pacate nu am timpul necesar sa caut cu atentie, asa ca am intrat in fuga pe schema electrica de la modelul tau si am facut un print-screen poate te ajuta cu ceva.
Nu am stat sa interpretez, dar pare ca releele marcate cu cifrele 11, 13 si 14 (cele mari din josul fotografiei) sunt ceea ce cauti.
Verifica tu mai departe.


  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,322
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Poate ecu monitorizeaza bobina releelor, nu circuitul de forta al ventilatorului. E o diferenta .... tot zici ca esti electrician si te pricepi bine, cauti mere dar de fapt poate sunt pere.

Cat curent de scurtcircuit suporta intrarea sau iesirea din ecu? Te-ai gandit ca asta e un motiv pentru care circuitul de forta nu e legat in ecu?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,675
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Cu testerul in masina dai comanda de ventilator pe treapta defecta. In celalalt capat, mufa ventilatorului, verifici daca vine curent.
  • SaschArt

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Michangel a scris:Colegule, din pacate nu am timpul necesar sa caut cu atentie, asa ca am intrat in fuga pe schema electrica de la modelul tau si am facut un print-screen poate te ajuta cu ceva.
Nu am stat sa interpretez, dar pare ca releele marcate cu cifrele 11, 13 si 14 (cele mari din josul fotografiei) sunt ceea ce cauti.
Verifica tu mai departe.



Multumesc mult Michangel te rog spune-mi si mie unde gasesc manualul de unde ai facut screenshot.

Din moment ce este un releu in circuit este evident ca ecu anclansaza bobina releului nu circuitul de forta al ventilatorului, numai ca in ambele cazuri trebuie sa fie curent pe cablu, nu are nici o relevanta ce spui tu liviu2004, nu-si au rost posturi de genul asta.

DB77AAA n-ar trebui ca treapta I sa porneasca odata cu motorul?
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,322
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Nici la dacia 1300 nu pornea ventilatorul odata cu motorul. Eu unul m-am lamurit cu tine, nu vrei sa fii ajutat.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,675
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Liviu, 810 si 102 parca erau motoarele de pe batrana dacie. Majoritatea aveau racirea radiatorului asigurata de un ventilator actionat pe curea de vibrochen. Laughing Mai rara versiunea cu electroventilator.

Pana la urma, electri c-a montat tocmai pentru a se evita functionarea ventilatorului in mod nejustificat.
  • SaschArt

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Nu vrei sa ajuti, tu vrei sa arati cat de multe sti Liviu

Am verificat si releele, merg toate pe cele 3 trepte de viteza, in plus am verificat ventilatorul prin scurtcircuitarea relelor, merge pe toate treptele. Deci problema este intre ECU si relee, posibil sa fie de la softul ECU?
  • SaschArt

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Se pare ca poate fi si senzorul de temperatura a lichidului de racire, ceva idei cum sa-l testez?
  • Michangel

  • Mesaje scrise: 120
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Senzorul de temperatura lichid de racire ar putea fi o explicatie daca zici ca restul sunt ok, ar fi bine sa scapi asa usor. Il poti verifica cu un tester, vezi ce valoare iti indica. Cu ocazia testarii mai dai comanda si ventilatoarelor sa plece pe fiecare treapta de viteza "la rece asa" pentru siguranta, chiar daca spui ca le-ai testat si merg.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,675
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Senzorul de temperatura ii zice lu' ECU sa porneasca ventilatoarele.
Nu are treaba cu eroarea pe treapta 2.
  • SaschArt

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Am gasit problema cu testerul pe fiecare treapta de viteza, bobina de la releul coresp treptei 2 nu primeste curent, deci cablajul din spatele sigurantelor pe panoul motor este. Cam nasol, este de munca si n-am mai umblat in panoul unei masini... Ceva indicatii cum se scoate acea masca de plastic de protectie pe care stau releele si sigurantele?
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,322
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
liviu2004 a scris:Poate ecu monitorizeaza bobina releelor, nu circuitul de forta al ventilatorului.


poate data viitoare asculti mai bine. poate fi si ecu dus.
  • SaschArt

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Se pot programa treptele ventilatorului din opcom?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR