baxi
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Arges
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2015
- Mesaj Privat
Va salut,
Inainte de a ma duce la un mecanic doresc sa aflu si parerile voastre. Am un opel astra H din anul 2005 cu motor 1.9 cdti varianta 150 cp. Cand merg cu masina si doresc sa o accelerez aceasta se tureaza foarte mult (se aude motorul) dar turatiile nu cresc asa repede si turbo nu intra in functiune, masina nu trage corespunzator.
Mentionez ca problema cea mare este in viteza a 5-a si a 6-a cand turometru trece extraordinar de greu peste 3000 de turatii, nu ating cu el 3500 de turatii. Pur si simplu aud cum se tureaza motorul si dar turatiile in bord parca stau pe loc si masina nu trage.
Ce am mai observat daca masina este pornita si este scoasa din viteza stand cu ea pe loc, turometrul are o mica fluctuatie: se misca foarte putin sus - jos, nu este stabil.
De asemenea pe bord mi s-a aprins un martor: o masina cu o cheie peste.
A mai patit cineva sa ceva ? Va rog frumos sa-mi oferiti ceva idei si sugestii.
Inainte de a ma duce la un mecanic doresc sa aflu si parerile voastre. Am un opel astra H din anul 2005 cu motor 1.9 cdti varianta 150 cp. Cand merg cu masina si doresc sa o accelerez aceasta se tureaza foarte mult (se aude motorul) dar turatiile nu cresc asa repede si turbo nu intra in functiune, masina nu trage corespunzator.
Mentionez ca problema cea mare este in viteza a 5-a si a 6-a cand turometru trece extraordinar de greu peste 3000 de turatii, nu ating cu el 3500 de turatii. Pur si simplu aud cum se tureaza motorul si dar turatiile in bord parca stau pe loc si masina nu trage.
Ce am mai observat daca masina este pornita si este scoasa din viteza stand cu ea pe loc, turometrul are o mica fluctuatie: se misca foarte putin sus - jos, nu este stabil.
De asemenea pe bord mi s-a aprins un martor: o masina cu o cheie peste.
A mai patit cineva sa ceva ? Va rog frumos sa-mi oferiti ceva idei si sugestii.
- Ady_Sandor
- *
- 35 mesaje
- din 14 Sep 2014
- Astra 2007 Z19DTH
- Bihor
Ady_Sandor
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2014
- Mesaj Privat
Salut,
DA, exact aceeasi problema/simptome am si eu la masina mea (Z19DTH), ASTRA H TWINTOP din 2007.
Si mie mi s-a intamplat cateodata ca sa nu mai traga. Deci pur si simplu, am observat ce greu urca acul turometrului, ca si cum ar avea 80 de cai in loc de 150 cp. Iar turbo parca nu mai intra ca de altadata. Asta mi se intampla cel mai des in treapta 4, dar si 2, dar mai rar. Iar de cele mai multe ori trage bine, se simte si se aude acel suierat frumos cand intra turbo pe la cca. 2000 ture.
Problema cu relantiul instabil o am cand:
1. Pornesc la RECE : atunci am oscilatii mici, dar totusi sesizabile la ureche (acul turometrului sta fix) timp de maxim 2-3 min, dupa care isi revine si merge rotund.
2. Dupa cateva sute de kilometri la CALD, dar nu neaparat : dupa 150-250 km, iar uneori chiar si dupa 10 km, deci nu-i o regula, si incepe sa faca foarte urat, extrem de deranjant, ca si cum ar galopa (se observa si pe acul turometrului, cam o "percutie" pe secunda) pica relantiul si iara-si revine singur, ca si cum ar prinde aer, asta numai cand stau la semafor sau cand scot din viteza si iau picioru de pe acceleratie si ulterior merge sacadat in mers cu la relanti in treapta 1. Dupa ce apas din nou acceleratia nu mai face, acu sta fix.
Mi s-a mai spus ca s-ar putea sa am mizerie in rezervorul de motorina, dar adevarat este ca de cate ori cand pun contactu, se aud niste "clabuci" (ca si cum ar face bule, sau ar prinde dop) in rezervor atunci cand pompa de joase trage motorina.
La mine a fost nevoie sa schimb debitmetru de aer si bujiile (astea indicau pe tester) si tot asa merge.
Am curatat supapa EGR + clapeta si am schimbat asa din auzite regulatorul de debit de pe pompa de inalta si tot asa merge.
Cred ca in curand o bag si eu pe a mea in service si daca rezolv problema o sa revin cu detalii.
Bafta la reparat ! Sa nu uiti sa-mi spui si mie care a fost problema la tine daca apuci sa de duci la mecanic cu ea.
DA, exact aceeasi problema/simptome am si eu la masina mea (Z19DTH), ASTRA H TWINTOP din 2007.
Si mie mi s-a intamplat cateodata ca sa nu mai traga. Deci pur si simplu, am observat ce greu urca acul turometrului, ca si cum ar avea 80 de cai in loc de 150 cp. Iar turbo parca nu mai intra ca de altadata. Asta mi se intampla cel mai des in treapta 4, dar si 2, dar mai rar. Iar de cele mai multe ori trage bine, se simte si se aude acel suierat frumos cand intra turbo pe la cca. 2000 ture.
Problema cu relantiul instabil o am cand:
1. Pornesc la RECE : atunci am oscilatii mici, dar totusi sesizabile la ureche (acul turometrului sta fix) timp de maxim 2-3 min, dupa care isi revine si merge rotund.
2. Dupa cateva sute de kilometri la CALD, dar nu neaparat : dupa 150-250 km, iar uneori chiar si dupa 10 km, deci nu-i o regula, si incepe sa faca foarte urat, extrem de deranjant, ca si cum ar galopa (se observa si pe acul turometrului, cam o "percutie" pe secunda) pica relantiul si iara-si revine singur, ca si cum ar prinde aer, asta numai cand stau la semafor sau cand scot din viteza si iau picioru de pe acceleratie si ulterior merge sacadat in mers cu la relanti in treapta 1. Dupa ce apas din nou acceleratia nu mai face, acu sta fix.
Mi s-a mai spus ca s-ar putea sa am mizerie in rezervorul de motorina, dar adevarat este ca de cate ori cand pun contactu, se aud niste "clabuci" (ca si cum ar face bule, sau ar prinde dop) in rezervor atunci cand pompa de joase trage motorina.
La mine a fost nevoie sa schimb debitmetru de aer si bujiile (astea indicau pe tester) si tot asa merge.
Am curatat supapa EGR + clapeta si am schimbat asa din auzite regulatorul de debit de pe pompa de inalta si tot asa merge.
Cred ca in curand o bag si eu pe a mea in service si daca rezolv problema o sa revin cu detalii.
Bafta la reparat ! Sa nu uiti sa-mi spui si mie care a fost problema la tine daca apuci sa de duci la mecanic cu ea.
baxi
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Arges
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2015
- Mesaj Privat
Salut Ady, ai mentionat ca ai schimbat aceste lucruri: "Am curatat supapa EGR + clapeta si am schimbat asa din auzite regulatorul de debit de pe pompa de inalta si tot asa merge. " -> banuiesc ca ai in plan un urmator pas la care ar trebuii sa te uiti si sa verifici. Care ar fi acela ? Iti multumesc pentru raspuns.
- mishu_b
- ****
- 1,669 mesaje
- din 16 Jul 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
mishu_b
- Mesaje scrise: 1,669
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2007
- Mesaj Privat
- Ady_Sandor
- *
- 35 mesaje
- din 14 Sep 2014
- Astra 2007 Z19DTH
- Bihor
Ady_Sandor
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2014
- Mesaj Privat
Un mecanic bun si cativa colegi de forum mi-au zis sa schimb si regulatorul de turatie (aprox. 700 lei - BOSCH)(cel de pe rampa comuna) ca sigur numa ala poate fi, dar nu mai vreau sa schimb pe degeaba daca nu stiu sigur ca ii ala baiu de la relantiul instabil.
Schimband tot asa din recomandari/sugestii pe componente noi, imediat ajung la un motor nou.
Culmea ca la mine nu da erori pe tester (tester nu prea inteligent) si nici in bord nu da nicio eroare.
Dar va trebui s-o duc la un electrician/mecanic bun care sa se stie "juca" cu testeru, unde vreau sa vad toata lista de valori la fiecare piesa in parte si sa vad unde nu se incadreaza in parametri. Atunci cu siguranta voi schimba/repara tot ce este necesar.
Adevaru-i ca trebuiesc riguros verificate : admisia, evacuarea si alimentarea ca de aici apar problemele.
Si totodata voi face si o anulare de DPF (care cred ca este infundat, pt ca cel putin nu mi-a dat semne de regenerare) + EGR ca sa nu mai am treaba niciodata cu ele. A mea scoate noxe (miros urat si intepator), iar la accelerare spontana ies bucati mici de funingine. Ar putea fi catalizatorul defect/infundat, dar nu am cum sti pana nu-l verific.
Deocamdata mai merg asa cu ea ca si pana acuma ca oricum porneste la sfert si nu ma lasa la drum intins, ca alte probleme mai grave cu ea nu am.
O sa revin cu informatii dupa ce rezolv !
Schimband tot asa din recomandari/sugestii pe componente noi, imediat ajung la un motor nou.
Culmea ca la mine nu da erori pe tester (tester nu prea inteligent) si nici in bord nu da nicio eroare.
Dar va trebui s-o duc la un electrician/mecanic bun care sa se stie "juca" cu testeru, unde vreau sa vad toata lista de valori la fiecare piesa in parte si sa vad unde nu se incadreaza in parametri. Atunci cu siguranta voi schimba/repara tot ce este necesar.
Adevaru-i ca trebuiesc riguros verificate : admisia, evacuarea si alimentarea ca de aici apar problemele.
Si totodata voi face si o anulare de DPF (care cred ca este infundat, pt ca cel putin nu mi-a dat semne de regenerare) + EGR ca sa nu mai am treaba niciodata cu ele. A mea scoate noxe (miros urat si intepator), iar la accelerare spontana ies bucati mici de funingine. Ar putea fi catalizatorul defect/infundat, dar nu am cum sti pana nu-l verific.
Deocamdata mai merg asa cu ea ca si pana acuma ca oricum porneste la sfert si nu ma lasa la drum intins, ca alte probleme mai grave cu ea nu am.
O sa revin cu informatii dupa ce rezolv !
baxi
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Arges
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2015
- Mesaj Privat
- Ady_Sandor
- *
- 35 mesaje
- din 14 Sep 2014
- Astra 2007 Z19DTH
- Bihor
Ady_Sandor
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2014
- Mesaj Privat
Nici a mea nu scoate fum. Acele noxe/gaze de care vorbeam sunt incolore, dar au un miros intepator/toxic de-ti lacrima ochii si te ineaca in caz de inhalare, asta mai mult la rece ca dupa ce se incalzeste nu se mai simt asa tare. Ar trebui sa scoata CO2, un miros pe care-l poti suporta stand cu nasu' in spatele masinii (cel putin asa scoate cealalta ASTRA G a mea cu motor de 1.7 cdti + DPF, tot din 2007)...e cam suparator 1.9 cdti-ul asta.
Succes la tester pe maine si te astept cu un raspuns !
Succes la tester pe maine si te astept cu un raspuns !
baxi
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Arges
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2015
- Mesaj Privat
- Ady_Sandor
- *
- 35 mesaje
- din 14 Sep 2014
- Astra 2007 Z19DTH
- Bihor
Ady_Sandor
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2014
- Mesaj Privat
Vezi sa n-ai catalizator infundat sau scurgeri de gaze.
Cand am fost eu cu a mea la RAR, mi s-a spus ca sufla pe undeva, doar ca mecanicul n-a reusit sa depisteze si de aici ii posibila lipsa de putere.
Ma mir ca a ta are si DPF ca e din 2005. Vezi ca si asta se poate infunda si este mai bine sa-l anulam atat fizic cat si din soft, asta din spusele colegilor.
OFFTOPIC: Am vazut un filmulet pe youtube cum sa depistam mai repede si mai simplu scurgerile de gaze de pe evacuare: se pune o carpa uscata tinand cu mana de ea in capatul tobei finale si intre timp se accelereaza si mergi de-a lungul esapamentului si vezi pe unde sufla. Este nevoie de 3 persoane.
Pana la urma ai reusit s-o repari ? Daca da, ce-a fost baiu si cat te-a costat ?
Cand am fost eu cu a mea la RAR, mi s-a spus ca sufla pe undeva, doar ca mecanicul n-a reusit sa depisteze si de aici ii posibila lipsa de putere.
Ma mir ca a ta are si DPF ca e din 2005. Vezi ca si asta se poate infunda si este mai bine sa-l anulam atat fizic cat si din soft, asta din spusele colegilor.
OFFTOPIC: Am vazut un filmulet pe youtube cum sa depistam mai repede si mai simplu scurgerile de gaze de pe evacuare: se pune o carpa uscata tinand cu mana de ea in capatul tobei finale si intre timp se accelereaza si mergi de-a lungul esapamentului si vezi pe unde sufla. Este nevoie de 3 persoane.
Pana la urma ai reusit s-o repari ? Daca da, ce-a fost baiu si cat te-a costat ?
Tachonow
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2014
- Mesaj Privat
daca la mers in relantiu ai presiune diferentiala pe dpf mai mare de 10mb filtru de particule e PA !
poti sa-i faci ce vrei tu...regenerare fortata cu tester = surplus de motorina in baie de ulei, spalare = frectie la piciorul de lemn.
concluzia finala este eliminare fizica si resoftare.
pt relatii suplimentare contacteaza in pm.
poti sa-i faci ce vrei tu...regenerare fortata cu tester = surplus de motorina in baie de ulei, spalare = frectie la piciorul de lemn.
concluzia finala este eliminare fizica si resoftare.
pt relatii suplimentare contacteaza in pm.
baxi
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Arges
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2015
- Mesaj Privat
Tachonow
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2014
- Mesaj Privat
baxi
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Arges
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2015
- Mesaj Privat
Tachonow
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2014
- Mesaj Privat
baxi
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Arges
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2015
- Mesaj Privat
Tachonow
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2014
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- Adi_astra_h
- *
- 3 mesaje
- din 06 Mai 2016
- Astra 2007
- Prahova
Adi_astra_h
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2016
- Mesaj Privat
- sebiastrah
- *
- 46 mesaje
- din 29 Feb 2016
- Astra 2005 Z17DTH
- Iasi
sebiastrah
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Feb 2016
- Mesaj Privat
- Adi_astra_h
- *
- 3 mesaje
- din 06 Mai 2016
- Astra 2007
- Prahova
Adi_astra_h
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2016
- Mesaj Privat