- maverik_ro
- OP
- 317 mesaje
- din 09 Sep 2007
- Omega 1998 x20xev
- Olt
maverik_ro
- Mesaje scrise: 317
- Locatie: Olt
- Masina: Omega 1998 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2007
- Mesaj Privat
va salut si va pun la gandire (poate cibeva s-a lovit de problema mea ) 2 probleme
1. in iarna , ramanand inzapezit , bine inteles cu omeguta , am incercat sa ies din zapada , bineinteles cu manevrele fata /spate ; avand bineinteles cutie automata a fost mai greu , aproape spre imposibil -toate bune si frumoase pana ce la un moment dat am auzit o trozntura la roata stanga spate , iar roata tremura ca si cum planetara s-ar fi rupt ...
am renuntat la aceste manevre si am sunat un prieten care m-a tras sin nametele de zapada , punand masina pe drum... placuta a fost surpriza in momentul in care am bagat masina in viteza (treapta D ) iar masina a plecat de pe loc ... inca mai sunt momente in care roata de pe stanga spate are acea trepidatie ca si cum nu ar prinde dinte pe dinte ... am achizitionat un nou cardan (nou impropiu spus - este luat din dezmembrari ) pe care il astept cu mare nerabdare , diferential LSD , care am inteles ca ar fi fost montat pe motorizarile 2.2 benzina , 3.0 .... si pe masinile de politie ...
este clar ca , cred ca este o problema in diferential
2. stie cineva rapoartele de la cardanane ?
cat ar avea cel deschis de pe masina (motorizare X20XEV ) si cat ar avea cel cu alunecare limitata ?
cel cu alunecare limitata este blocabil? am cautat pe google dar in afara de poze si vand diferential opel omega nu am gasit mai nimic
Orice informatie ar fi de mare ajutor ..
1. in iarna , ramanand inzapezit , bine inteles cu omeguta , am incercat sa ies din zapada , bineinteles cu manevrele fata /spate ; avand bineinteles cutie automata a fost mai greu , aproape spre imposibil -toate bune si frumoase pana ce la un moment dat am auzit o trozntura la roata stanga spate , iar roata tremura ca si cum planetara s-ar fi rupt ...
am renuntat la aceste manevre si am sunat un prieten care m-a tras sin nametele de zapada , punand masina pe drum... placuta a fost surpriza in momentul in care am bagat masina in viteza (treapta D ) iar masina a plecat de pe loc ... inca mai sunt momente in care roata de pe stanga spate are acea trepidatie ca si cum nu ar prinde dinte pe dinte ... am achizitionat un nou cardan (nou impropiu spus - este luat din dezmembrari ) pe care il astept cu mare nerabdare , diferential LSD , care am inteles ca ar fi fost montat pe motorizarile 2.2 benzina , 3.0 .... si pe masinile de politie ...
este clar ca , cred ca este o problema in diferential
2. stie cineva rapoartele de la cardanane ?
cat ar avea cel deschis de pe masina (motorizare X20XEV ) si cat ar avea cel cu alunecare limitata ?
cel cu alunecare limitata este blocabil? am cautat pe google dar in afara de poze si vand diferential opel omega nu am gasit mai nimic
Orice informatie ar fi de mare ajutor ..
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
Sunt foarte interesat de ce vei face cu cardanul... Sper sa nu fiu offtopic...
Eu am un opel omega cu motor de 2.5 DTI, 110 kw, 150 cp. In momentul in care plec de pe loc inainte sau dau in marsarier se simt, cateodata, vibratii ritmice ca si cum ceva ar bloca rotile de pe spate. Vibratiile dispar dupa ce pornesc si apar mai ales cand a volanul intors spre stanga sau dreapta, la plecarea de pe loc. Am suspectat initial cutia automata, dar azi am fost la un specialist in cutii automate, am schimbat uleiul si filtrul si totul e ok la cutie - nu am span sau pilitura, uleiul nu era negru sau ars. In fine, cel care mi-a verificat cutia de viteze a facut si un test drive si mi-a spus ca prolema ar veni din grup. Solutia, se pare,ar fi sa gasesc un grup second pe care sa il montez in locul acestuia. Nu stiu diferenta intre "grup" si "cardan".
Intrebarea ar fi, trebuie sa iau un grup obligatoriu de pe o masina tot de 2.5 dt? Manopera de schimb implica si alte maruntisuri care trebuiesc facute? Gen schimb simerignuri, ulei, curatat interior grup...
Eu am un opel omega cu motor de 2.5 DTI, 110 kw, 150 cp. In momentul in care plec de pe loc inainte sau dau in marsarier se simt, cateodata, vibratii ritmice ca si cum ceva ar bloca rotile de pe spate. Vibratiile dispar dupa ce pornesc si apar mai ales cand a volanul intors spre stanga sau dreapta, la plecarea de pe loc. Am suspectat initial cutia automata, dar azi am fost la un specialist in cutii automate, am schimbat uleiul si filtrul si totul e ok la cutie - nu am span sau pilitura, uleiul nu era negru sau ars. In fine, cel care mi-a verificat cutia de viteze a facut si un test drive si mi-a spus ca prolema ar veni din grup. Solutia, se pare,ar fi sa gasesc un grup second pe care sa il montez in locul acestuia. Nu stiu diferenta intre "grup" si "cardan".
Intrebarea ar fi, trebuie sa iau un grup obligatoriu de pe o masina tot de 2.5 dt? Manopera de schimb implica si alte maruntisuri care trebuiesc facute? Gen schimb simerignuri, ulei, curatat interior grup...
- maverik_ro
- OP
- 317 mesaje
- din 09 Sep 2007
- Omega 1998 x20xev
- Olt
maverik_ro
- Mesaje scrise: 317
- Locatie: Olt
- Masina: Omega 1998 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2007
- Mesaj Privat
diferenta intre grup si cardan este ..una foarte mare ... grupul antreneaza rotile de pe spate , pe cand cardanul este exact acel ax dintre cutie si grup .... in cazul tau as suspecta rulmentul intermediar (daca ii spun bine ) este un fel de inel prin care trece cardanul pana ajunge in grup
din cate am citit despre diferentiale , in cazut tau ar trebui sa ii montezi tot un diferential de 2.5 sau daca vrei viteza poti pune unul de 2.0 . ideea este ca pe motorizarile mai mici (in speta 2.0 ) s-a pus un diferential cu cuplu mai mare (sper sa nu ma insel ) tocmai in ideea de a ajuta motorul (compensarea lipsei de putere ). punand un diferentail de pe o motorizare mai mica cresti viteza maxima pe care o poti atinge cu masina ... in cazul meu , punand acest diferential cu LSD care am inteles ca ajuta foarte mult la zapada si namol , reducand riscul de a ramane impotmolit , scad si viteza maxima ....
ca si preturi , in momentul in care am sa am grupul acasa (inca nu a sosit ) am sa ii fac o verificare (desfacut capacul si curatat ) + inlocuirea uleiului ... si da , in functie de uzura se pot schimba si semeringurile(asta in functie de cum arata ) eu unul as prefera sa ramana tot cele originale ..
din cate am citit despre diferentiale , in cazut tau ar trebui sa ii montezi tot un diferential de 2.5 sau daca vrei viteza poti pune unul de 2.0 . ideea este ca pe motorizarile mai mici (in speta 2.0 ) s-a pus un diferential cu cuplu mai mare (sper sa nu ma insel ) tocmai in ideea de a ajuta motorul (compensarea lipsei de putere ). punand un diferentail de pe o motorizare mai mica cresti viteza maxima pe care o poti atinge cu masina ... in cazul meu , punand acest diferential cu LSD care am inteles ca ajuta foarte mult la zapada si namol , reducand riscul de a ramane impotmolit , scad si viteza maxima ....
ca si preturi , in momentul in care am sa am grupul acasa (inca nu a sosit ) am sa ii fac o verificare (desfacut capacul si curatat ) + inlocuirea uleiului ... si da , in functie de uzura se pot schimba si semeringurile(asta in functie de cum arata ) eu unul as prefera sa ramana tot cele originale ..
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
- secarianu
- ***
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Din cate imi aduc aminte, am pus ulei, schimbat de fapt fiindca imi curgea la semeringul de la cardan (cel de la iesirea din grup spre cardan) si am pus Atf, adica de cutie automata. Dar trebuie sa verific.
Cat despre diferential, e simplu, fara autoblocabil, adica daca o roata iti patineaza pe apa, gheata, ulei, aceasta iti va pierde aderenta si te vei roti in loc. Am patit-o ) E chiar distractiv, merita incercat in conditii sigure, iarna.
Cat despre diferential, e simplu, fara autoblocabil, adica daca o roata iti patineaza pe apa, gheata, ulei, aceasta iti va pierde aderenta si te vei roti in loc. Am patit-o ) E chiar distractiv, merita incercat in conditii sigure, iarna.
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
- secarianu
- ***
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat