husky_cj
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2014
- Mesaj Privat
Salutare,
mi-a fost resoftat ECU-ul pentru anularea DPF, la modul profesionist ( fara programe chinezesti, etc ... ). Direct pe ECU.
In locul filtrului de particule doresc sa pun o teava.
Intrebare: pot sa anulez ( scot din functiune ) sonda de temperatura si senzorul de presiune diferentiala ( de la care mergeau cele doua furtunase in DPF ) ? Daca fac asta, pot strica ceva la motor ?
Motor Z19DTH.
Merci.
mi-a fost resoftat ECU-ul pentru anularea DPF, la modul profesionist ( fara programe chinezesti, etc ... ). Direct pe ECU.
In locul filtrului de particule doresc sa pun o teava.
Intrebare: pot sa anulez ( scot din functiune ) sonda de temperatura si senzorul de presiune diferentiala ( de la care mergeau cele doua furtunase in DPF ) ? Daca fac asta, pot strica ceva la motor ?
Motor Z19DTH.
Merci.
Puiu_2009
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Dolj
- Masina: Insignia 2017 B20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2009
- Mesaj Privat
Tachonow
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2014
- Mesaj Privat
husky_cj
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2014
- Mesaj Privat
Salut, merci pt raspunsuri.
Recent vorbeam cu cineva care mi-a zis urmatorul lucru: DPF-ul are inauntru 2 portiuni de "fagure". Una mai mica si una mai mare, aceasta din urma fiind adevaratul filtru de particule. Daca il desfac, scot fagurele MARE, las cel mic si il sudez la loc + las furtunasele de la senzorul diferential de presiune si sonda de temperatura montate si conectate, NU E NECESAR sa resoftez si ECU-ul. De ce ? Pentru ca in cazul acesta senzorul de presiune diferentiala nu va detecta oricum nicio diferenta de presiune deoarece nu mai exista fagure si prin urmare daca diferenta de presiune e constant zero, nici nu va mai comanda nicio regenerare.
Ce ziceti ?
Merci
Recent vorbeam cu cineva care mi-a zis urmatorul lucru: DPF-ul are inauntru 2 portiuni de "fagure". Una mai mica si una mai mare, aceasta din urma fiind adevaratul filtru de particule. Daca il desfac, scot fagurele MARE, las cel mic si il sudez la loc + las furtunasele de la senzorul diferential de presiune si sonda de temperatura montate si conectate, NU E NECESAR sa resoftez si ECU-ul. De ce ? Pentru ca in cazul acesta senzorul de presiune diferentiala nu va detecta oricum nicio diferenta de presiune deoarece nu mai exista fagure si prin urmare daca diferenta de presiune e constant zero, nici nu va mai comanda nicio regenerare.
Ce ziceti ?
Merci
Tachonow
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2014
- Mesaj Privat
este gresita informatia pe care ai primit-o
e adevarat ca la unele masini catalizatorul si filtrul dpf sunt in aceeasi toba
pentru eliminare este necesara scoaterea numai a calupului ceramic care reprezinta filtrul de particule.
catalizatorul are alt rol in privinta noxelor si trebuie lasat la locul lui la fel ca si senzorii.
ecu comanda atat regenerari active cat si pasive, de aceea este necesara anularea din soft a functiei. masina va face regenerari chiar daca senzorul vede in permanenta presiune diferentiala apoape de zero.
e adevarat ca la unele masini catalizatorul si filtrul dpf sunt in aceeasi toba
pentru eliminare este necesara scoaterea numai a calupului ceramic care reprezinta filtrul de particule.
catalizatorul are alt rol in privinta noxelor si trebuie lasat la locul lui la fel ca si senzorii.
ecu comanda atat regenerari active cat si pasive, de aceea este necesara anularea din soft a functiei. masina va face regenerari chiar daca senzorul vede in permanenta presiune diferentiala apoape de zero.
husky_cj
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2014
- Mesaj Privat
- mishu_b
- ****
- 1,669 mesaje
- din 16 Jul 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
mishu_b
- Mesaje scrise: 1,669
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2007
- Mesaj Privat
husky_cj a scris:Salutare,
mi-a fost resoftat ECU-ul pentru anularea DPF, la modul profesionist ( fara programe chinezesti, etc ... ). Direct pe ECU.
In locul filtrului de particule doresc sa pun o teava.
Intrebare: pot sa anulez ( scot din functiune ) sonda de temperatura si senzorul de presiune diferentiala ( de la care mergeau cele doua furtunase in DPF ) ? Daca fac asta, pot strica ceva la motor ?
Motor Z19DTH.
Merci.
mi-a fost resoftat ECU-ul pentru anularea DPF, la modul profesionist ( fara programe chinezesti, etc ... ). Direct pe ECU.
In locul filtrului de particule doresc sa pun o teava.
Intrebare: pot sa anulez ( scot din functiune ) sonda de temperatura si senzorul de presiune diferentiala ( de la care mergeau cele doua furtunase in DPF ) ? Daca fac asta, pot strica ceva la motor ?
Motor Z19DTH.
Merci.
cum adica " programe chinezesti" ? detaliaza te rog!
Tachonow
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2014
- Mesaj Privat
- mishu_b
- ****
- 1,669 mesaje
- din 16 Jul 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
mishu_b
- Mesaje scrise: 1,669
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2007
- Mesaj Privat
husky_cj
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2014
- Mesaj Privat
mishu_b a scris:
cum adica " programe chinezesti" ? detaliaza te rog!
cum adica " programe chinezesti" ? detaliaza te rog!
Deci eu am cumparat de pe ebay un device de citit si scris ECU. El functioneaza cu niste programe, notamente MPPS care cica "citeste" si "rescrie" BIN-urile. Un rahat. Mi-am salvat BIN-ul "original", si cand sa-l rescriu cu MPPS a distrus ECU-ul si m-a costat o gramada de bani ca sa-l recover.
Iar de ex pentru anulare DPF este ceva soft ii zice ECUSafe care e tot un rahat mare.
Cica la masinile dupa 2006 ECU-ul trebuie resoftat profi, dat jos si se salveaza 3 fisiere, nu unul singur. Apoi cele 3 trebuie "tuned" cu soft profi.
In fine, daca cineva se gandeste sa o faca prin metoda MPPS si ECUSafe, sa se mai gandeasca.
Se pare ca sunt dezvoltate de chinezi ...
Tachonow
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2014
- Mesaj Privat
my friend tiu esti intr-o mare eroare din cauza ca te ghidezi dupa solutiile date pe internet care sunt fara acoperire.
nimeni nu o sa puna toate secretele acolo
asa ca e normal ca ti-ai stricat masina in idea DIY...
daca apelai din start la profesionisti se rezolva safe 100%
asa trebuie sa platesti in + pt a se repara ce s-a stricat si apoi ca sa revenim la problema initiala sa resoftam ecu la cerintele situatiei...
nimeni nu o sa puna toate secretele acolo
asa ca e normal ca ti-ai stricat masina in idea DIY...
daca apelai din start la profesionisti se rezolva safe 100%
asa trebuie sa platesti in + pt a se repara ce s-a stricat si apoi ca sa revenim la problema initiala sa resoftam ecu la cerintele situatiei...
- mishu_b
- ****
- 1,669 mesaje
- din 16 Jul 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
mishu_b
- Mesaje scrise: 1,669
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2007
- Mesaj Privat
husky_cj a scris:
Deci eu am cumparat de pe ebay un device de citit si scris ECU. El functioneaza cu niste programe, notamente MPPS care cica "citeste" si "rescrie" BIN-urile. Un rahat. Mi-am salvat BIN-ul "original", si cand sa-l rescriu cu MPPS a distrus ECU-ul si m-a costat o gramada de bani ca sa-l recover.
Iar de ex pentru anulare DPF este ceva soft ii zice ECUSafe care e tot un rahat mare.
Cica la masinile dupa 2006 ECU-ul trebuie resoftat profi, dat jos si se salveaza 3 fisiere, nu unul singur. Apoi cele 3 trebuie "tuned" cu soft profi.
In fine, daca cineva se gandeste sa o faca prin metoda MPPS si ECUSafe, sa se mai gandeasca.
Se pare ca sunt dezvoltate de chinezi ...
Deci eu am cumparat de pe ebay un device de citit si scris ECU. El functioneaza cu niste programe, notamente MPPS care cica "citeste" si "rescrie" BIN-urile. Un rahat. Mi-am salvat BIN-ul "original", si cand sa-l rescriu cu MPPS a distrus ECU-ul si m-a costat o gramada de bani ca sa-l recover.
Iar de ex pentru anulare DPF este ceva soft ii zice ECUSafe care e tot un rahat mare.
Cica la masinile dupa 2006 ECU-ul trebuie resoftat profi, dat jos si se salveaza 3 fisiere, nu unul singur. Apoi cele 3 trebuie "tuned" cu soft profi.
In fine, daca cineva se gandeste sa o faca prin metoda MPPS si ECUSafe, sa se mai gandeasca.
Se pare ca sunt dezvoltate de chinezi ...
Total gresit - ceea ce afirmi! cum ti s-a spus din dorinta de lucra de pe ebay ai ajuns intr-o mare bula neagra:
1. MPPS - este un produs original fabricat de: http://amtcartech.com/
2. EcuSafe - la fel este un produs din Europa.
Prin urmare nimic nu este produs de chinezi!
Ceea ce ai folosit tu - nu sunt scule originale si datorita faptului ca ai folosit orbeste fara sa te DOCUMENTEZI despre ce trebuie facut ai pait ce ai patit.
Asa ca - profi ala de care vorbesti nu prea e profi ci doar cineva a "resuscitat" ceea ce ai stricat tu!
Tachonow
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2014
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Cum sa reusesti sa busesti flash-ul la EDC16 cu MPPS? poate doar daca dai read la tables si scrii inapoi FF-urile. Dar si atunci merge rescris pe OBD. La 1.3 stiu ca se corupea uneori EEPROM-ul la scrierea cu MPPS, din acelasi motiv.
ECUSafe / Volta e ok de folosit pana la un punct. Adica iei fisierul original, il treci prin unul din programe si vezi ce modifica. Verifici daca nu cumva a sters tabela DTC sau alte bazaconii si abia apoi il scrii pe masina, nu te atunci in fata ca primaru la semnat.
Cat despre TCM si colaboratorii lor din provincie m-am lamurit. Softuri facute cu curu doar ca sa ia banii.
ECUSafe / Volta e ok de folosit pana la un punct. Adica iei fisierul original, il treci prin unul din programe si vezi ce modifica. Verifici daca nu cumva a sters tabela DTC sau alte bazaconii si abia apoi il scrii pe masina, nu te atunci in fata ca primaru la semnat.
Cat despre TCM si colaboratorii lor din provincie m-am lamurit. Softuri facute cu curu doar ca sa ia banii.
husky_cj
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2014
- Mesaj Privat
OK, cred ca nu am fost destul de explicit.
Deoarece am investit destul de multi bani in masina din cauza altor probleme ( probabil relative la filtrul de particule, tot ce se poate ) m-am gandit sa salvez niste bani si sa resoftez eu insumi ECU-ul. Acum accept blamari si imi pare rau, asta e.
Am comandat acest device :
http://www.ebay.de/itm/2216...TRK%3AMEBIDX%3AIT
Am folosit MPPS ca sa citesc soft-ul ECU-ului, l-a citit corect ( in sensul ca fara erori ) si l-am salvat. Insa nu stiam ca l-a salvat corupt, deoarece la rescriere ( dupa ce l-am modificat pt DPF off cu ECUsafe ) ... s-a blocat cam la 17 la suta.
Cand am chemat un electronist profi, a luat BIN-ul original salvat de mine si da - avea o groaza de FFF-uri. Deci rahatul de device + MPPS l-a salvat prost, iar eu rescriind-ul ( cel modificat - si aici ma tot intreb de ce ECUSafe nu l-a detectat ca si corupt ... ) am distrus ECU-ul.
Am dat jos ECU-ul iar acel electronist prin procedura de recovery l-a salvat si reconfigurat cu VIN-ul masinii etc. Dupa aceea, a citit si salvat BIN-ul, l-a trimis la Bucuresti la TCM si l-au modificat.
Cam asta e totul, acum am filtrul de particule eliminat, ECU rescris cu BIN-ul modificat si masina merge super ok cu o mentiune: cand apas tare - si cand spun tare ma refer la aproape blana si la blana - masina lasa un "norisor" de fum in spate. Dar in regim normal nu scoate fum deloc ( si e si automatica ).
Deoarece am investit destul de multi bani in masina din cauza altor probleme ( probabil relative la filtrul de particule, tot ce se poate ) m-am gandit sa salvez niste bani si sa resoftez eu insumi ECU-ul. Acum accept blamari si imi pare rau, asta e.
Am comandat acest device :
http://www.ebay.de/itm/2216...TRK%3AMEBIDX%3AIT
Am folosit MPPS ca sa citesc soft-ul ECU-ului, l-a citit corect ( in sensul ca fara erori ) si l-am salvat. Insa nu stiam ca l-a salvat corupt, deoarece la rescriere ( dupa ce l-am modificat pt DPF off cu ECUsafe ) ... s-a blocat cam la 17 la suta.
Cand am chemat un electronist profi, a luat BIN-ul original salvat de mine si da - avea o groaza de FFF-uri. Deci rahatul de device + MPPS l-a salvat prost, iar eu rescriind-ul ( cel modificat - si aici ma tot intreb de ce ECUSafe nu l-a detectat ca si corupt ... ) am distrus ECU-ul.
Am dat jos ECU-ul iar acel electronist prin procedura de recovery l-a salvat si reconfigurat cu VIN-ul masinii etc. Dupa aceea, a citit si salvat BIN-ul, l-a trimis la Bucuresti la TCM si l-au modificat.
Cam asta e totul, acum am filtrul de particule eliminat, ECU rescris cu BIN-ul modificat si masina merge super ok cu o mentiune: cand apas tare - si cand spun tare ma refer la aproape blana si la blana - masina lasa un "norisor" de fum in spate. Dar in regim normal nu scoate fum deloc ( si e si automatica ).
husky_cj
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2014
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- danutz40
- **
- 116 mesaje
- din 16 Sep 2008
- Vectra 2004 z19dth
- Dolj
danutz40
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2004 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2008
- Mesaj Privat
Salut
Va voi spune ce am facut eu si va rog sa imi spuneti parerea voastra...
Asadar din cauza tijei swirl care sa dus si la primul cilindru din dreapta galeriei de admisie a ramas o gaura pe unde pierdeam gaze si a inceput sa scoata un fel de chitait mecanic ....bun am cumparat galeria noua si am schimbat-o, dar surpriza acelasi chtait si fara putere ....nici-o eroare pe tester....am mers la un mecanic de turbine si am reconditionat turbina......acelas-i chitait....imi venea sa ma dau cu capul de pereti....bun si acum ca sa nu fiu oftopic am luat hotararea sa anulez dpf caci zicea nea turbo ca este infundat si gazele se intorc in turbina si o obstructioneaza...operatia a fost urmatoarea ....pe masina fara a demonta filtrul a fost taiat cu flexul si scos acel cartus ceramic , sudat la loc .....deci nu am facut decat dpf mecanic ...am pornit masina si nu a aparut nici-o eroare in bord sau pe tester.....masina trage mult mai bine .....acum va intreb va mai intra in avarie calculatorul si trebuie neaparat sa fac dpf off si din soft sau pot sa merg asa ?
chitaitul tot nu a disparut dar se aude decat atunci cand pornesc si o turez ,iar dupa 500m dispare....ma duc cu ea in 3-4000 ture ....daca o opresc 5 minute si pornesc iar aceiasi poveste...
va multumesc
Va voi spune ce am facut eu si va rog sa imi spuneti parerea voastra...
Asadar din cauza tijei swirl care sa dus si la primul cilindru din dreapta galeriei de admisie a ramas o gaura pe unde pierdeam gaze si a inceput sa scoata un fel de chitait mecanic ....bun am cumparat galeria noua si am schimbat-o, dar surpriza acelasi chtait si fara putere ....nici-o eroare pe tester....am mers la un mecanic de turbine si am reconditionat turbina......acelas-i chitait....imi venea sa ma dau cu capul de pereti....bun si acum ca sa nu fiu oftopic am luat hotararea sa anulez dpf caci zicea nea turbo ca este infundat si gazele se intorc in turbina si o obstructioneaza...operatia a fost urmatoarea ....pe masina fara a demonta filtrul a fost taiat cu flexul si scos acel cartus ceramic , sudat la loc .....deci nu am facut decat dpf mecanic ...am pornit masina si nu a aparut nici-o eroare in bord sau pe tester.....masina trage mult mai bine .....acum va intreb va mai intra in avarie calculatorul si trebuie neaparat sa fac dpf off si din soft sau pot sa merg asa ?
chitaitul tot nu a disparut dar se aude decat atunci cand pornesc si o turez ,iar dupa 500m dispare....ma duc cu ea in 3-4000 ture ....daca o opresc 5 minute si pornesc iar aceiasi poveste...
va multumesc
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- danutz40
- **
- 116 mesaje
- din 16 Sep 2008
- Vectra 2004 z19dth
- Dolj
danutz40
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2004 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2008
- Mesaj Privat