Flavyo9
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2014
- Mesaj Privat
Salutare tuturor! Am un Opel Astra F '98,cutie de viteze automata AISIN AF13. Am avut persistenta problema cu martorul "S" care palpaia in bord,iar cutia intra in regim de avarie,si nu aveam demaraj,plecam in a-3-a de pe loc. Am gasit tutorialu' asta https://www.clubopel.com/vie...ighlight=#1768272
dupa ce m-am apucat de treaba si am si rezolvat problema...maneta,"schimbatoru de viteze" imi culiseaza foarte usor,si nu se mai blocheaza complet,la treapta R piedica nu mai sare si maneta sta deblocata acolo...de obicei mi se bloca in fiecare treapta.
Asta ar fi una si nu asa importanta,cat,acum vreo o luna doua,am vrut sa o intorc pe o strada,sa merg spre casa,si cand am mutat maneta de la D>R au inceput sa scada turatiile si mi-a murit motoru',bun,am dus-o in P si am dat sa pornesc,mi-a pornit foarte greu,era inecata presupun,intr-un final mi-a pornit si a inceput sa se tureze singura pana prin 4mii de turatii,apoi am tras de maneta spre de la P la D si iar a inceput sa se "ingatuie",nu mi-a mai murit motoru' ca am lasat frana repede si masina a intrat in sarcina. Cand mut din D la P sa ma opresc,imi moare motoru'...si de atunci tot problemele astea le am...mi-a murit motoru' si la semafor am franat in spatele unuia si mi-au scazut turatiile sub treptat 500 si a murit...am pornit-o tot inecata. Dimineata,la rece,cand pornesc motoru',merge intrerupt 2-3 minute,dupa care isi revine.
Am facut test agrafa si am pe el cod eroare: (o clipire (1)---patru clipiri (4)---zece clipiri (0 cred)---cinci clipiri (5) ) adica 1405 si am inteles de la cineva ca e dela EGR,daca ar mai putea fi si altceva va rog ajutati-ma,vreo sa o fac sa mearga normal.
Mentionez nu am schimbat filtru benzina de multa vreme,nu am umblat la IAC,am schimbat doar fisele si bujiile ca imi mergea foarte intrerupt.
Multumesc anticipat!
Maneta schimbatorului de viteze AISIN AF13
Masina despre care vorbesc...Opel Astra F Caravan '98 AUTOMATIK
Motorul dansei! (X16SZR)
Cam asta imi scoate pe esapament...pe capat,cand accelerez...
dupa ce m-am apucat de treaba si am si rezolvat problema...maneta,"schimbatoru de viteze" imi culiseaza foarte usor,si nu se mai blocheaza complet,la treapta R piedica nu mai sare si maneta sta deblocata acolo...de obicei mi se bloca in fiecare treapta.
Asta ar fi una si nu asa importanta,cat,acum vreo o luna doua,am vrut sa o intorc pe o strada,sa merg spre casa,si cand am mutat maneta de la D>R au inceput sa scada turatiile si mi-a murit motoru',bun,am dus-o in P si am dat sa pornesc,mi-a pornit foarte greu,era inecata presupun,intr-un final mi-a pornit si a inceput sa se tureze singura pana prin 4mii de turatii,apoi am tras de maneta spre de la P la D si iar a inceput sa se "ingatuie",nu mi-a mai murit motoru' ca am lasat frana repede si masina a intrat in sarcina. Cand mut din D la P sa ma opresc,imi moare motoru'...si de atunci tot problemele astea le am...mi-a murit motoru' si la semafor am franat in spatele unuia si mi-au scazut turatiile sub treptat 500 si a murit...am pornit-o tot inecata. Dimineata,la rece,cand pornesc motoru',merge intrerupt 2-3 minute,dupa care isi revine.
Am facut test agrafa si am pe el cod eroare: (o clipire (1)---patru clipiri (4)---zece clipiri (0 cred)---cinci clipiri (5) ) adica 1405 si am inteles de la cineva ca e dela EGR,daca ar mai putea fi si altceva va rog ajutati-ma,vreo sa o fac sa mearga normal.
Mentionez nu am schimbat filtru benzina de multa vreme,nu am umblat la IAC,am schimbat doar fisele si bujiile ca imi mergea foarte intrerupt.
Multumesc anticipat!
Maneta schimbatorului de viteze AISIN AF13
Masina despre care vorbesc...Opel Astra F Caravan '98 AUTOMATIK
Motorul dansei! (X16SZR)
Cam asta imi scoate pe esapament...pe capat,cand accelerez...
- uskatu
- **
- 137 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Astra 1997 X16SZR
- Dolj
uskatu
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
Flavyo9
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2014
- Mesaj Privat
As putea primi ceva detalii in legatura cu ce ai spus mai sus?! Nu de alta,da',am cautat o gramada de chestii pt. throttle body-u de la Astra F si tot ce gasesc e Astra G si Corsa B,Vectra B...nimeni nu mai are F in Romania!?
Din ce am inteles clapeta de acceleratie la F-uri e foarte pacatoasa...si la EGR trebuie schimbata garnitura aia de aluminiu la fiecare demontare...e ca la chiulasa. IAC-u cred ca o sa-l schim e vreo 35 de lei...si de ala am auzit ca e rau daca-l curat...poate gresesc,astept raspunsuri...Multumesc anticipat!
Din ce am inteles clapeta de acceleratie la F-uri e foarte pacatoasa...si la EGR trebuie schimbata garnitura aia de aluminiu la fiecare demontare...e ca la chiulasa. IAC-u cred ca o sa-l schim e vreo 35 de lei...si de ala am auzit ca e rau daca-l curat...poate gresesc,astept raspunsuri...Multumesc anticipat!
- uskatu
- **
- 137 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Astra 1997 X16SZR
- Dolj
uskatu
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
Flavyo9
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2014
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Flavyo9
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2014
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Flavyo9
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2014
- Mesaj Privat
Salutare!
Revin cu rezolvari/solutii,tarziu,dar macar revin! Asadar,am rezolvat problema cu mersul intrerupt,relantiu oscilant,lipsa de putere,demaraj slab,prin schimbarea senzorului de temperatura al lichidului de racire (30 ron).
Apoi,dupa ce am schimbat senzorul,am curatat asa mai superficial sistemul de injectie sau throttle body-ul (TB),cu o pensula si cu spray de frane(fara sa-l demontez,datorita faptului ca nu-mi ieseau furtunele de tur si retur de benzina,n.am insistat).
Dupa toate astea masina si-a recapatat demarajul,nu se mai balbaie,trage perfect,insa imi porneste doar daca o accelerez,si asta m-a pus iar pe ganduri. Am desfacut TPS-ul (senzorul de pozitie al clapetei de acceleratie (potentiometru)),l.am pus inapoi dupa ce l.am inspectat putin,si masina a inceput sa porneasca fara sa o accelerez,dar acum moare din nou la schimbarea treptelor P>R>N>D<N<R<P...s.a.m.d....si chiar nu stiu de ce,data trecuta cand mi-a facut asa am rezolvat-o prin schimbarea EGR-ului,acum nu-mi dau seama ce are.
Daca aveti idee,orice sfat e binevenit!
Imi cer scuze ca nu am facut/postat poze dar nu am avut telefon sau aparat la indemana,si am fost nevoit sa ma misc repede cu operatiunile! Sunt convins ca cei in cunostinta de cauza stiu despre ce e vorba,iar pentru ce-i incepatori care intampina aceleasi probleme ii astept pe facebook (https://www.facebook.com/flaviulyk.oltean) imi puteti lasa un mesaj privat pentru mai multe detalii!
Revin cu rezolvari/solutii,tarziu,dar macar revin! Asadar,am rezolvat problema cu mersul intrerupt,relantiu oscilant,lipsa de putere,demaraj slab,prin schimbarea senzorului de temperatura al lichidului de racire (30 ron).
Apoi,dupa ce am schimbat senzorul,am curatat asa mai superficial sistemul de injectie sau throttle body-ul (TB),cu o pensula si cu spray de frane(fara sa-l demontez,datorita faptului ca nu-mi ieseau furtunele de tur si retur de benzina,n.am insistat).
Dupa toate astea masina si-a recapatat demarajul,nu se mai balbaie,trage perfect,insa imi porneste doar daca o accelerez,si asta m-a pus iar pe ganduri. Am desfacut TPS-ul (senzorul de pozitie al clapetei de acceleratie (potentiometru)),l.am pus inapoi dupa ce l.am inspectat putin,si masina a inceput sa porneasca fara sa o accelerez,dar acum moare din nou la schimbarea treptelor P>R>N>D<N<R<P...s.a.m.d....si chiar nu stiu de ce,data trecuta cand mi-a facut asa am rezolvat-o prin schimbarea EGR-ului,acum nu-mi dau seama ce are.
Daca aveti idee,orice sfat e binevenit!
Imi cer scuze ca nu am facut/postat poze dar nu am avut telefon sau aparat la indemana,si am fost nevoit sa ma misc repede cu operatiunile! Sunt convins ca cei in cunostinta de cauza stiu despre ce e vorba,iar pentru ce-i incepatori care intampina aceleasi probleme ii astept pe facebook (https://www.facebook.com/flaviulyk.oltean) imi puteti lasa un mesaj privat pentru mai multe detalii!
Flavyo9
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2014
- Mesaj Privat
Salutare posesori de Opel! Vesti proaste cu senzoru ce l-am schimbat (CTS-u de 30 de lei)-cu asta incepuse sa-mi moara motoru' in mers,o porneam inecata in draci,asa ca,mi-am facut comada de alt senzor, marca FACET,mergea si pe Alfa Romeo,55 de lei. Bun,odata pus sus CTS-u FACET,masina o pornesc normal la rece, la cald trebuie s-o accelerez sa porneasca. Asta ar fi una. Cand plec de pe loc,imi ezita sa traga putin,intrerupe un timp,dupa care incepe sa fuga. Mentionez ca nu mai moare motoru la schimbarea treptelor si ca mi.am anulat mecanic EGR-ul.
Daca stie cineva de la ce pot avea problemele mentionate mai sus,as fi recunoscator! Multumesc antcipat,o zi/seara faina!
Daca stie cineva de la ce pot avea problemele mentionate mai sus,as fi recunoscator! Multumesc antcipat,o zi/seara faina!
- uskatu
- **
- 137 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Astra 1997 X16SZR
- Dolj
uskatu
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
La anularea egr-ului sa nu blochezi si orificiul aferent pistonasului din egr. Mie cu egr blindat mi-a mers bine masina pentru scurt timp, dupa care a inceput sa faca destul de urat la pornire cu motorul rece, poate si pentru ca blocasem ambele orificii. Momentan am scos garnitura oarba si porneste bine si rece si cald.
Flavyo9
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2014
- Mesaj Privat
Merci de raspuns omule,apreciez!
La mine sunt obturate ambele orificii,o sa scot garnitura si sa vad cum se comporta,ideea e ca acuma ma gandesc ca e ok CTS-u si nu mai e problema din el. Se poate sa am bujiile afumate sau ancrasate,desi sunt puse de iarna trecuta,cu primu CTS o porneam incecata si scotea mult fum negru,ma gandesc ca asta a afectat si bujiile oarecum... Zi buna!
La mine sunt obturate ambele orificii,o sa scot garnitura si sa vad cum se comporta,ideea e ca acuma ma gandesc ca e ok CTS-u si nu mai e problema din el. Se poate sa am bujiile afumate sau ancrasate,desi sunt puse de iarna trecuta,cu primu CTS o porneam incecata si scotea mult fum negru,ma gandesc ca asta a afectat si bujiile oarecum... Zi buna!
Flavyo9
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2014
- Mesaj Privat
Salutare,dupa ce am tot schimbat CTS-uri,si nu-mi dadeam seama de ce tot intrerupt merge,mi-a zis cineva ca imi sufla aer pe la garnitura de la galeria de evacuare. Toate bune,asa ca m-am apucat de demontat galeria,si ce sa vezi,o crapatura de 7-12cm in galerie,am schimbat atat galeria cat si garnitura si problemele cu mersul intrerupt au disparut.
Dar,la fel ca in toate happy-end-urile exista un mare DAR,am o alta problema,cand se incalzeste motoru' o pot porni doar ca o accelerez,cand e rece motoru' porneste neaccelerata,iar daca accelerez cand e rece(la prima pornire) nu porneste nici de-a dracu'! Si miroase destul de tare a benzina dupa ce-o pornesc,si miroase si cand sta pe loc. M-ati putea ajuta cu o idee?! Chiar nu stiu de ce face asa!
Mentionez ca am schimbat sonda lambda,deoarece cea originala mi-a ramas blocata pe vechea galerie,nu am putut s-o desfac absolut deloc,asa ca am pus o sonda NGK-130RON... si am EGR-u obturat! Cam asta ar mai fi ultima problema care o am! Multumesc anticipat! Zi/Seara faina!
Dar,la fel ca in toate happy-end-urile exista un mare DAR,am o alta problema,cand se incalzeste motoru' o pot porni doar ca o accelerez,cand e rece motoru' porneste neaccelerata,iar daca accelerez cand e rece(la prima pornire) nu porneste nici de-a dracu'! Si miroase destul de tare a benzina dupa ce-o pornesc,si miroase si cand sta pe loc. M-ati putea ajuta cu o idee?! Chiar nu stiu de ce face asa!
Mentionez ca am schimbat sonda lambda,deoarece cea originala mi-a ramas blocata pe vechea galerie,nu am putut s-o desfac absolut deloc,asa ca am pus o sonda NGK-130RON... si am EGR-u obturat! Cam asta ar mai fi ultima problema care o am! Multumesc anticipat! Zi/Seara faina!
Flavyo9
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2014
- Mesaj Privat
Flavyo9
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2014
- Mesaj Privat
Chiar nu stie nimeni despre ce e vorba,de ce o pornesc doar daca accelerez,atunci cand e cald motoru?! Si de ce isi face autoaprindere?! Dupa ce opresc....nu mai pot,efectiv,i-am pus bujii BOSCH FLR8LDCU+ asa cum recomanda OPEL,dar tot asa o pornesc,autoaprindere nu am mai sesizat,ca de doua zile le-am pus,dar oricum,care sa fie cauza,ce sa schimb...Fac si SPAM aici...imi cer scuze,dar chiar nu mai pot... 1.6i monopunct...X16SZR 8v 55kw/75CP.
Flavyo9
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2014
- Mesaj Privat