Pentru ca am facut azi operatia aceasta si am avut si aparatul foto la mine as dori sa impartasesc si cu voi reparatia facuta la suportul amortizorului de pe partea stanga spate la Vectra.
Plecand de la o gaura de rugina a ajuns sa se rupa de la socurile mecaniceA
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Si pentru ca in 31 Decembrie nu se putea face operatiunea de reparatie am decurs la o temporara carpeala.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Azi am suspendat masina pe stanga spate , dat jos roata, amortizorul si am curatat cu peria de sarma pe flex toate straturile, pana la tabla dupa care am indepartat carpeala.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Dupa curatare am folosit o solutie antirugina ca un lapte careia nu ii cunosc acuma denumirea dar am sa revin cu detalii, ceea ce se vede alb este aceasta solutie.
Ca sa fim in grafic am proptit partea superioara si am luat o masura de pe partea cealalta a suportului. Masuratoarea a fost facuta de la baza portbagajului pana in buza rotunda in care se aseaza bucsa de cauciuc, care intra peste axul amortizorului prin portbagaj. Daca bine tin minte, distanta era de 23,5 cm.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Am folosit aceeasi tabla pe care am pus-o temporar dar in asa fel incat sa nu se potriveasca gaurile, pentru ca aceste gauri le-am folosit pentru a face un fel de sudura prin puncte pe suprafata placii, in astfel incat sa fie tinuta si acolo, nu numai pe marginea ei.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Al doi-lea petec
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Al trei-lea petec a fost mai dificil pentru ca ruptura a ajuns sub urechea de prindere a banchetei
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Dupa sudura am curatat iarasi toata suprafata afectata si inclusiv partea interioara, au urmat retusuri adica gauri facute dupa sudura.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Dupa asta am folosit solutia din imagine care este un grund pentru tabla (produs german). Am ales solutia aceasta pentru ca este in versiunea spray se si usuca mai repede inainte de vopsire fata de cealalta si sunt sanse mai mari sa patrunda mai adanc fata de o solutie aplicata cu pensula. Este incolor dar culoarea vinetie este reactia cu oxidul de fier care o face solutia.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
La final am dat cu pensula un strat de grund gri, din cate stiu acesta este mai bun in domeniul auto.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Urmeaza saptamana viitoare lucrul la partea dreapta, evident ca am desfacut sa verific si acolo. La prima curatare parea sa fie OK. Am dat cu laptele asta si dupa 3-4 ore am verificat din nou si am gasit o gaura... Am scurmat putin in ea cu surubelnita si este de lucru, daca las asa in scurt timp se va rupe si acolo.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![Exclamation](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![Exclamation](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Utile:
Petecele le-am facut din carton inainte de a taia tabla.
Aparatul de sudura este un convertor, electrozi de 2
Sa aveti o sticla cu apa langa masina in cazul in care ceva ajunge sa ia foc. (la mine nu a fost cazul)
O zi buna 😊