gpetrescu
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2015
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Detin un opel 1.3 CDTI din 2008. In ultima perioada imi palpaie bujia in timpul mersului. Am citit cartea masii si scrie ca daca palpaie bujia in timpul mersului inseamna ca se autocurata filtrul de particule si turatiile trebuie sa fie mai mari de 2200.
Pana acum a mai palpait, am mers mai turat si toate bune. Dar de un timp imi palpaie intruna si merg mai turat, chiar am scos-o si pe autostrada si i-am dat mai tare si nimic.
Am obsevat ca dupa 2700-2800 de ture, atunci cand intra turbo mai puternic scoate un fum abastru ( ma gandeam eu ca e acel fum ce iasa pentru ca se curata filtrul de particule ) dar acum sunt mai speriat pentru ca astazi a inceput sa-mi dezactiveze turbo si se reactiveaza doar dupa ce opresc motorul si-l pornesc iar ( inainte sa o dezactiveze aud un huruit ca si cum ai bate usor intr-o conserva ). Si turbo, cand trage aerul, parca il trage asa mai infundat nu mai are acel sunet placut.
Mentionez ca de 2-3 zile imi arata in bord ca peste 1000 km trebuie sa fac revizie tehnica cu toate ca in realitate mai am 5000 km de mers cu ea. Si de astazi mi se aprinde un bec galben cu o cheie sub turometru.
M-am gandit si la varianta ca ieri am dus-o la spalat ( exterior ) si sa nu-i fii intrat apa pe undeva...
Am verificat nivelul la ulei astazi la cald si era maxim poate chiar peste maxim ( lucru care mi-a spus cineva ca e posibil sa bage motorina in baia de ulei ) , il mai verific maine dimineata la rece.
Va rog sa-mi dati un sfat ce ar putea fii, inainte sa ajung cu ea in service.
Multumesc frumos.
Detin un opel 1.3 CDTI din 2008. In ultima perioada imi palpaie bujia in timpul mersului. Am citit cartea masii si scrie ca daca palpaie bujia in timpul mersului inseamna ca se autocurata filtrul de particule si turatiile trebuie sa fie mai mari de 2200.
Pana acum a mai palpait, am mers mai turat si toate bune. Dar de un timp imi palpaie intruna si merg mai turat, chiar am scos-o si pe autostrada si i-am dat mai tare si nimic.
Am obsevat ca dupa 2700-2800 de ture, atunci cand intra turbo mai puternic scoate un fum abastru ( ma gandeam eu ca e acel fum ce iasa pentru ca se curata filtrul de particule ) dar acum sunt mai speriat pentru ca astazi a inceput sa-mi dezactiveze turbo si se reactiveaza doar dupa ce opresc motorul si-l pornesc iar ( inainte sa o dezactiveze aud un huruit ca si cum ai bate usor intr-o conserva ). Si turbo, cand trage aerul, parca il trage asa mai infundat nu mai are acel sunet placut.
Mentionez ca de 2-3 zile imi arata in bord ca peste 1000 km trebuie sa fac revizie tehnica cu toate ca in realitate mai am 5000 km de mers cu ea. Si de astazi mi se aprinde un bec galben cu o cheie sub turometru.
M-am gandit si la varianta ca ieri am dus-o la spalat ( exterior ) si sa nu-i fii intrat apa pe undeva...
Am verificat nivelul la ulei astazi la cald si era maxim poate chiar peste maxim ( lucru care mi-a spus cineva ca e posibil sa bage motorina in baia de ulei ) , il mai verific maine dimineata la rece.
Va rog sa-mi dati un sfat ce ar putea fii, inainte sa ajung cu ea in service.
Multumesc frumos.
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
gpetrescu
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2015
- Mesaj Privat
Inteleg, e posibil ca sa nu fii dus niciodata la bun sfarsit autocuratarea pentru ca nu am apucat sa ies din oras cu ea in ultima perioada, doar o tura mica pe autostrada ( 10 min ) si am citit acum ca poate dura si 25 de minute autocuratarea. Legat de verificatul uleiului, astazi l-am verificat cam dupa 20-30 min dupa ce am oprit motorul ( temperaturii apei nu stiu cat era ca nu am indicator dar am circulat cu ea vreo 5 km in oras ). Nici mie nu-mi suna bine fumul albastru poate nu e chiar albastru si mi se pare mie ca pe loc nu scoate doar ce vad in oglinda, dar de scos fum scoate, culoarea e discutabila.
Merci de raspuns
Merci de raspuns
- insignia
- ***
- 693 mesaje
- din 26 Nov 2009
- Signum 2005 Z19dt
- Prahova
insignia
- Mesaje scrise: 693
- Locatie: Prahova
- Masina: Signum 2005 Z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2009
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Probabil ai filtrul infundat daca nu esti convins ca si-a facut regenerarea de ceva vreme. Mergi la un service pentru o curatare fortata, si sa te rogi ca si-o faca, daca nu, trebuie dat jos de pe masina si curatat chimic, si daca nici asa nu se mai poate face nimic, il anulezi. Sper ca ulei folosesti Acea C3!
gpetrescu
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2015
- Mesaj Privat
@insignia Asa voi face doar ca am vrut sa aud si pareri ale oamenilor simplii care poate au patit la fel ca mine. Nu am incredere in mecanici...
@borsy Sincer nu stiu ce ulei are masina pentru ca o am din Noiembrie si acum are 151 500 km si mi-a zis omul ca inainte cu 2 luni sa o vanda a facut schimbul de ulei si filtre si doar la 158 000 sa fac iar, Pe un calbu este prins un carton/hartie ( care pare pus/a de cei de la service ) pe care scrie acelasi lucru.
@borsy Sincer nu stiu ce ulei are masina pentru ca o am din Noiembrie si acum are 151 500 km si mi-a zis omul ca inainte cu 2 luni sa o vanda a facut schimbul de ulei si filtre si doar la 158 000 sa fac iar, Pe un calbu este prins un carton/hartie ( care pare pus/a de cei de la service ) pe care scrie acelasi lucru.
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
gpetrescu
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2015
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Nu e o regula, si eu am un carton cu o firma de ulei ce nu am auzit de ea niciodata, dar in motor am pus Valvoline SynPower Xtreme C3 XL 5w30 (pe care il recomand).
Daca rezolvi problema, sa ai grija la regenerari. Regenerarea se produce si la relanti, nu doar in sarcina (e mai de preferat in sarcina dar nu e nici o problema daca se face si la relanti). Mergi cu consumul instantaneu in BC si daca la relanti e mai mare de 1% fara consumatori porniti, sa nu opresti motorul pana nu scade sub 0.8 in mod normal. Bafta maine.
Daca rezolvi problema, sa ai grija la regenerari. Regenerarea se produce si la relanti, nu doar in sarcina (e mai de preferat in sarcina dar nu e nici o problema daca se face si la relanti). Mergi cu consumul instantaneu in BC si daca la relanti e mai mare de 1% fara consumatori porniti, sa nu opresti motorul pana nu scade sub 0.8 in mod normal. Bafta maine.
gpetrescu
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2015
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
gpetrescu
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2015
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
gpetrescu
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2015
- Mesaj Privat
gpetrescu
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2015
- Mesaj Privat
Salutare tuturor, ieri nu am avut timp sa o duc in service nici macar sa o pornesc. Partea nasoala ca am incercat astazi si acum nu mai porneste. Sa fie coincidenta sa ma fii lasat bateria sau sa aibe legatura cu problemele de mai sus. Pana acum nu am avut probele cu pornitul chiar si la -20 grade.
Casetofonul si display-ul functioneaza dar motoru nu da deloc semne sa invarta... Nu ar trebuii sa imi semnaleze vreun senzor daca e mica tensiunea in baterie ? Dupamasa vine un prieten sa-mi dea curent dar sunt foarte ingrojorat pana atunci...
Casetofonul si display-ul functioneaza dar motoru nu da deloc semne sa invarta... Nu ar trebuii sa imi semnaleze vreun senzor daca e mica tensiunea in baterie ? Dupamasa vine un prieten sa-mi dea curent dar sunt foarte ingrojorat pana atunci...
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
gpetrescu
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2015
- Mesaj Privat
Sper sa fie de la curent. E posibil sa se fii resetat softul sau cheia ceva ? Pentru ca azidmineata am incercat sa o pornesc cu rezerva pentru prima data ( vroiam sa o inchid cu cealalta cheie si sa ma duc in casa sa las motorul pornit 30 de min inainte sa plec ). Si cand am bagat rezerva mi-a aparut meniul in spaniola ( in loc de engleza) si intrebarea daca vreau sa instalez alta limba...
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
gpetrescu
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2015
- Mesaj Privat
E posibil sa se fii infundat conducta/filtru de aer sau sa fii infundat EGR sau ceva de admisie ? Ca eu cred ca am probleme cu ele pentru ca imi tremura masina la sarcina de cand am luat-o si am fost sfatuit sa le curat dar nu am apucat... si sa fie si asta problema pentru dezactivarea turbinei si fumului si poate de aceea sa nu mai porneasca acum ?
Plus ca acum imi arata InsPn 0 sau ceva de genu in locul kilometrilor masini. E posibil sa nu te mai lase sa pornesti masina din cauza ca ai ajuns la momentul de inspetie tehnica ?
Plus ca acum imi arata InsPn 0 sau ceva de genu in locul kilometrilor masini. E posibil sa nu te mai lase sa pornesti masina din cauza ca ai ajuns la momentul de inspetie tehnica ?
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat