- catalin0773
- OP
- 10 mesaje
- din 09 Feb 2007
- Frontera 1999
catalin0773
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina: Frontera 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2007
- Mesaj Privat
Pentru ca mi se tot aprindea becul acela galben la bord am facut un test pe calculator si in urma acestui test mi-a aparut urmatoare problema:
Supapa recirculare a gazelor cod P 400. Mi s-a spus ca este vorba de supapa care se afla pe galeria de admisie, care se pare nu functioneaza bine!? Intrebarea mea este, cum poate influenta aceasta supapa functionarea motorului ca am auzit atatea pareri ca nu mai stiu dupa cine sa ma mai iau. Vreau sa mentionez ca imi porneste destul de greu dimineata, iar cei pe care i-am intrebat mi-au spus ca poate fi din aceasta supapa. Va rog ff. mult sa ma ajutati cu un sfat , mai ales ca aceasta supapa nu este livrata fara galeria de admisie, iar tot acest sistem costa in ju de 350 euro, iar odata comandata piesa nu se mai poate schimba , ea fiind adusa din Germania pe baza de comanda. Poate ca imi spuneti si unde as putea gasi asa ceva in tara, eventual second.
Opel Frontera B, an 1999, motor x22DTI.
Multumesc.
Supapa recirculare a gazelor cod P 400. Mi s-a spus ca este vorba de supapa care se afla pe galeria de admisie, care se pare nu functioneaza bine!? Intrebarea mea este, cum poate influenta aceasta supapa functionarea motorului ca am auzit atatea pareri ca nu mai stiu dupa cine sa ma mai iau. Vreau sa mentionez ca imi porneste destul de greu dimineata, iar cei pe care i-am intrebat mi-au spus ca poate fi din aceasta supapa. Va rog ff. mult sa ma ajutati cu un sfat , mai ales ca aceasta supapa nu este livrata fara galeria de admisie, iar tot acest sistem costa in ju de 350 euro, iar odata comandata piesa nu se mai poate schimba , ea fiind adusa din Germania pe baza de comanda. Poate ca imi spuneti si unde as putea gasi asa ceva in tara, eventual second.
Opel Frontera B, an 1999, motor x22DTI.
Multumesc.
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Poti sa gasesti la dezmembrari, dar si acolo pretul e piperat ~ 100 euro (nu stiu daca include si galeria). Intr-adevar la TIS spune ca cele 2 nu se schimba separat (motivul ?!). Si daca o returnezi pe cea veche nu iti fac reducere ?
Pana una alta poti sa te mai informezi aici https://www.clubopel.com/vie...p?p=120364#120364
Pana una alta poti sa te mai informezi aici https://www.clubopel.com/vie...p?p=120364#120364
- catalin0773
- OP
- 10 mesaje
- din 09 Feb 2007
- Frontera 1999
catalin0773
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina: Frontera 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2007
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- catalin0773
- OP
- 10 mesaje
- din 09 Feb 2007
- Frontera 1999
catalin0773
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina: Frontera 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2007
- Mesaj Privat
Mi-au desfacut-o si era plina de calamina(cred). Au curatot-o, dar tija care intra pe galerie are joc vertical si deaceea au spua ca s-ar putea sa nu mai inchida. Curios este ca becul galben in forma de motor se aprinde cand motorul s-a incalzit si este la relanti. Dupa ce accelerez becul se stinge. Azi am scos furtunul care intra in valva respectiva si parca motorul nu mai tragea la fel de bine. Daca mai aveti nevoie de ceva detalii, vi le dau bucuros. Multumesc.
- catalin0773
- OP
- 10 mesaje
- din 09 Feb 2007
- Frontera 1999
catalin0773
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina: Frontera 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2007
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
joc vertical ? pai aia e cursa supapei, pe verticala (cand se face vacuum se ridica si invers). O dai jos si vezi daca iti tine vacuum... daca nu, inseamna ca trage aer (e perforata).
Daca spui ca ti se aprinde din la relanti, verifica furtunele de vacuum ca am mai intalnit un caz similar ... furtunele de la switch over valve si valva EGR erau interschimbate... uite aici sistemul de vacuum https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=8375.
Daca spui ca ti se aprinde din la relanti, verifica furtunele de vacuum ca am mai intalnit un caz similar ... furtunele de la switch over valve si valva EGR erau interschimbate... uite aici sistemul de vacuum https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=8375.
- catalin0773
- OP
- 10 mesaje
- din 09 Feb 2007
- Frontera 1999
catalin0773
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina: Frontera 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2007
- Mesaj Privat
Multumesc pt.sfat. Am totusi ceva ce nu am inteles(si as dori sa ma intelegeti ca nu ma pricep mai deloc- sunt economist si nu mecanic ?!) . Daca aceasta valva(exhaust gas recirculation valve), face legatura intre galeria de admisie si cea de evacuare si permite circulatia gazelor, cum este strarea ei normala(sper ca ma exprim corect), inchsa sau deschisa? Adica (cel putin asa cum inteleg eu si sper sa ma corectati daca nu am inteles) cand motorul este oprit, ea inchide orificiul dintre galeria de admisie si cea de evacuare(deci normal inchisa?) iar cand se porneste motorul aceasta valva permite trecerea gazelor?. Daca am inteles bine, atunci ar fi o solutie sa pun un arc pe tija valvei ca sa nu mai aiba acel joc de care v-am spus?
Legat de faptul ca am scris ca tija are joc vertical vreau sa va spun ca stiu cum functioneaza aceasta, dar ea are un joc de aprox.3-4 mm pana sa actioneze membrana din valva si despre acest joc vorbeam si nu stiu daca este normal. Un mecanic mi-a spus ca este posibil ca ea sa nu mai inchida bine.si deaceea sa aiba o pornire mai lunga dimineata.
Va multumesc mult.
Legat de faptul ca am scris ca tija are joc vertical vreau sa va spun ca stiu cum functioneaza aceasta, dar ea are un joc de aprox.3-4 mm pana sa actioneze membrana din valva si despre acest joc vorbeam si nu stiu daca este normal. Un mecanic mi-a spus ca este posibil ca ea sa nu mai inchida bine.si deaceea sa aiba o pornire mai lunga dimineata.
Va multumesc mult.
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat