- CristianTM
- OP
- 3,709 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,709
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
In ultima perioada este foarte la moda cumpararea de interfete "clone" de tot felul ...
De aceea am zis sa incep un mic tutorial TECH2 original versus Tech2 clona sau TECH-ul "chinezesc" !
Este clar din punctul meu de vedere ca o interfata clona nu va face si nu va functiona niciodata ca una originala de altfel si diferenta de pret foarte mare intre cele doua, nu dau sume !
Din cauza interfetelor op-com originale sau clone care sunt limitate a inceput goana dupa cumpararea de TECH2, cuvant pe care il auzim din ce in ce mai des ...
Toate site-urile de anunturi sunt pline de vanzari de TECH2 mai mult sau mai putin "originale"
Cum facem diferenta ? In urma unui studio PERSONAL va prezint cateva aspecte:
1. Unitatea de baza (originala + clona) ... cam greu de facut diferenta la prima vedere, mai tarziu o sa va dezvalui cate ceva ...
2. Fiecare Tech2 are in interior un modul VCI:
Daca ma uit chiar si cu atentie la ambele nu se vad diferente, totusi daca ma uit la poza nr. 4 intentionat facuta neclar se observa ca pinii clonei sunt mai subtiri, firavi si prinderea suruburilor care fac legatura cu cablul e diferita. Cel de jos = original.
3. Cablul de legatura dintre TECH2 si CANDi sau TECH2 si mufa OBD2:
Se pot observa suruburile de prindere a mufei cu VCI, apoi stickerul CANDi cel chinezesc e foarte neclar si apoi calitatea pinilor din conectorul de 19 pini ! Nu am avut un cantar electronic din pacate sa va cantaresc cele doua CANDi si sa va demonstrez ca cel clona e muult mai usor, nu dovedeste decat ca e plastic mai putin si electronica
4. Mufa OBD2:
Cine ghiceste care e cea originala ? ... va las pe voi sa ghiciti. Stanga sau dreapta ?
5. Cel mai important lucru si anume cardul TECH2:
Care dintre cele 3 este originalul ? 1, 2 sau 3 ? Nu trisati ..raspunsul mai jos !
Hmm ... De ce oare un card chinezesc costa 30$ iar unul original peste 200 euro ? Pentru ca este o piesa foarte importanta, calitatea cardului poate sa faca de multe ori diferenta.
Cardul original este cel mai subtire si nu are prindere metalica pe partea pinilor, de asemenea switch-ul de Write Protect este acolo prezent si e mic si functional [nr. 2].
La prima vedere foarte greu sa faci diferenta intre cele trei:
Revenim la unitatea centrala ...daca nu aveti una in MANA, daca nu aveti si pe cea originala si pe cea clona va fi foarte greu sa va dati seama care de care E !
Ca si diferente: 1) - unitatea clona are actibild pe care scrie GM TECH2, pe cea originala e imprimat in plastic, 2) - tastele de la cea originala cand apesi pe ele fac CLICK-CLICK, cele clone sunt silentioase (regula nu e buna intotdeauna pt ca am vazut Tech2 de reprezentanta (deci original) cu tastatura chinezeasca / silentioasa pt ca cea originala se uzaze si clar tastaura chinezeasca costa mult mai putin decat cea originala !), 3) - ecranul de la clone e foarte luminos (acesta poate fi un motiv pentru care cei cu Tech2 ne-original se plang ca nu le porneste afisarea la frig, asteptand si 10 minute sa apara imaginea ..)
Despre functionalitatea dintre cele doua asteptam si alte pareri care vor fi impartite, eu pe a mea mi-am expus-o mai sus.
Drumuri cat mai bune cum zicea cineva ...
CristianTM.
De aceea am zis sa incep un mic tutorial TECH2 original versus Tech2 clona sau TECH-ul "chinezesc" !
Este clar din punctul meu de vedere ca o interfata clona nu va face si nu va functiona niciodata ca una originala de altfel si diferenta de pret foarte mare intre cele doua, nu dau sume !
Din cauza interfetelor op-com originale sau clone care sunt limitate a inceput goana dupa cumpararea de TECH2, cuvant pe care il auzim din ce in ce mai des ...
Toate site-urile de anunturi sunt pline de vanzari de TECH2 mai mult sau mai putin "originale"
Cum facem diferenta ? In urma unui studio PERSONAL va prezint cateva aspecte:
1. Unitatea de baza (originala + clona) ... cam greu de facut diferenta la prima vedere, mai tarziu o sa va dezvalui cate ceva ...
2. Fiecare Tech2 are in interior un modul VCI:
Daca ma uit chiar si cu atentie la ambele nu se vad diferente, totusi daca ma uit la poza nr. 4 intentionat facuta neclar se observa ca pinii clonei sunt mai subtiri, firavi si prinderea suruburilor care fac legatura cu cablul e diferita. Cel de jos = original.
3. Cablul de legatura dintre TECH2 si CANDi sau TECH2 si mufa OBD2:
Se pot observa suruburile de prindere a mufei cu VCI, apoi stickerul CANDi cel chinezesc e foarte neclar si apoi calitatea pinilor din conectorul de 19 pini ! Nu am avut un cantar electronic din pacate sa va cantaresc cele doua CANDi si sa va demonstrez ca cel clona e muult mai usor, nu dovedeste decat ca e plastic mai putin si electronica
4. Mufa OBD2:
Cine ghiceste care e cea originala ? ... va las pe voi sa ghiciti. Stanga sau dreapta ?
5. Cel mai important lucru si anume cardul TECH2:
Care dintre cele 3 este originalul ? 1, 2 sau 3 ? Nu trisati ..raspunsul mai jos !
Hmm ... De ce oare un card chinezesc costa 30$ iar unul original peste 200 euro ? Pentru ca este o piesa foarte importanta, calitatea cardului poate sa faca de multe ori diferenta.
Cardul original este cel mai subtire si nu are prindere metalica pe partea pinilor, de asemenea switch-ul de Write Protect este acolo prezent si e mic si functional [nr. 2].
La prima vedere foarte greu sa faci diferenta intre cele trei:
Revenim la unitatea centrala ...daca nu aveti una in MANA, daca nu aveti si pe cea originala si pe cea clona va fi foarte greu sa va dati seama care de care E !
Ca si diferente: 1) - unitatea clona are actibild pe care scrie GM TECH2, pe cea originala e imprimat in plastic, 2) - tastele de la cea originala cand apesi pe ele fac CLICK-CLICK, cele clone sunt silentioase (regula nu e buna intotdeauna pt ca am vazut Tech2 de reprezentanta (deci original) cu tastatura chinezeasca / silentioasa pt ca cea originala se uzaze si clar tastaura chinezeasca costa mult mai putin decat cea originala !), 3) - ecranul de la clone e foarte luminos (acesta poate fi un motiv pentru care cei cu Tech2 ne-original se plang ca nu le porneste afisarea la frig, asteptand si 10 minute sa apara imaginea ..)
Despre functionalitatea dintre cele doua asteptam si alte pareri care vor fi impartite, eu pe a mea mi-am expus-o mai sus.
Drumuri cat mai bune cum zicea cineva ...
CristianTM.
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
Foarte bun subiectul. Interesant.
Citez ceea ce as dori sa detaliezi putin: "Este clar din punctul meu de vedere ca o interfata clona nu va face si nu va functiona niciodata ca una originala"
Ne poti numi niste diferente tehnice dintre cele doua (gen, ce anume se poate opera cu una si ce nu se paote cu alta)
Am inteles ca pinii si alte componente nu sunt de o calitate buna, dar chiar are diferente majore de functionalitate tehnica.
Mersi
Citez ceea ce as dori sa detaliezi putin: "Este clar din punctul meu de vedere ca o interfata clona nu va face si nu va functiona niciodata ca una originala"
Ne poti numi niste diferente tehnice dintre cele doua (gen, ce anume se poate opera cu una si ce nu se paote cu alta)
Am inteles ca pinii si alte componente nu sunt de o calitate buna, dar chiar are diferente majore de functionalitate tehnica.
Mersi
- florinianc
- ****
- 1,593 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,593
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
- CristianTM
- OP
- 3,709 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,709
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
Nu vreau sa intru in polemici cu nimeni, Tech2 clona nu face SPS, adica programare de module, in rest diagnoza, programari de code index, activari, dezactivari, resetari = la fel cu cel original ! De obicei ... NU poate fi updatat, NU poate fi conectat on-line la nici un server GM, nu rezista in timp, se defecteaza foarte repede (sub un an).
CristianTM.
CristianTM.
- mishu_b
- ****
- 1,669 mesaje
- din 16 Jul 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
mishu_b
- Mesaje scrise: 1,669
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2007
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,405 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,405
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- CristianTM
- OP
- 3,709 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,709
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
Conectezi TECH2 la GlobalTIS, la tis2web online sau la TIS 2000 ...in functie de TECH-ul folosit SAU scrii cardul direct intr-un programator ! Acestea sunt informatii cunscute de catre utilizatorii de TECH2 si scopul topicului era de a "recunoaste" un TECH2 original si nu ce si cum stie sa faca, pentru asta vedeti aici --> https://www.clubopel.com/vie...p?p=700783#700783
CristianTM.
CristianTM.
- mishu_b
- ****
- 1,669 mesaje
- din 16 Jul 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
mishu_b
- Mesaje scrise: 1,669
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2007
- Mesaj Privat
- Kay
- ****
- 1,148 mesaje
- din 28 Jan 2008
- Astra 2003 Z16XE
- Dolj
Kay
- Mesaje scrise: 1,148
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
CristianTM a scris:Nu vreau sa intru in polemici cu nimeni, Tech2 clona nu face SPS, adica programare de module, in rest diagnoza, programari de code index, activari, dezactivari, resetari = la fel cu cel original ! De obicei ... NU poate fi updatat, NU poate fi conectat on-line la nici un server GM, nu rezista in timp, se defecteaza foarte repede (sub un an).
CristianTM.
CristianTM.
tin sa te contrazic putin aici, poate a fost o problema cu clona care ai avut-o sau poate difera si clonele intre ele, dar am lucrat cu o clona si chiar face SPS cu conectare la server fara nici o problema.
Legat de update-ul la card nu am incercat direct din GlobalTis dar sincer cred ca ar fi mers, iar daca nu, "se gasesc" si alte alternative de a face update la card.
- 34KLA
- ******
- 4,357 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,357
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Bine si eu ca home-user, fan opel, de ce as da la toate service-urile din Bucuresti, INDIFERENT de service DETINATOR de tech2, 100 ron pentru o programare de modul AFL ? De exemplu la service opel, nu a stiut omul sa imi spuna CAT ma costa o reprogrmare de modul AHL/AFL, cica intre 50 si 100 ron .... pai ori e 50, ori 65, ori 70, 85 ,100 ??? 100 ron la AFL, peste 2 luni vreau sa-mi fac alarma, programez BCM-ul inca 100 ron, si tot asa, intr-un an de zile cred ca scot banii de tech2 clona care costa 425$ din China cu shipping DHL. Iar pentru ce am eu nevoie, peste opcom, mi se pare chiar o afacere.Anyway, acum detin un Launch X431 original, iar ca idee = nu face nici macar jumatate cate face un opcom clonat, si a costat vreo 1500E (evident nu l-am platit eu). Deci pretul de mai sus pentrun un Tech2 clona nu mi se pare exagerat, daca ai ceva cunostinte si vrei sa-ti faci singur ceva la masina plus un prieten doi, si cativa de pe forum care sa dea de-o bere, iar ca ultima nota, daca nu cumva vrei sa aplici pentru o reprezentanta Opel, nu cred ca e nevoie sa dai 3000E pentru un tech2, doar ca sa vada lumea ca e original... oricum abonamentele pentru SPS upgrade si firmware te rup in doua de bani, motiv pentru care , nici toate reprezentantele Opel nu le au. Daca te duci cu o Insignia OPC iti garantez eu ca o sa te programeze peste 3 saptamani, sa-si faca upgrade la tech2 )
- 34KLA
- ******
- 4,357 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,357
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,672 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,672
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Inainte de toate, multumim de topic.
Exact, diferenta de pret este mare - dar daca este o clona buna limitarile vin de le softul crak-uit si utilizator.
Depinde ce vrei sa faci. Tech 2 merita in situatia in care faci bani cu el sau esti extrem de pasionat. Eu inca nu am gasit pasiunea maxima sa tin un Tech 2. Mi-aduc aminte ca Tech 2 Original, Tech 2 clona, din mai multe locuri, nu au resusit sa reactiveze proiectoarele la fosta mea Vectra HalfCan, dar clona de OPcom 2012 DA!
Este mult discutabil, dar sa concluzionam, daca faci bani din electronica auto, este obligatoriu sa ai cat mai multe scule. Pentru un utilizator de Opel , pasionat sau nu, este suficient un OPcom ba chiar as insista ca e strict necesar sa se protejeze de snapanii cu Tech 2(din reprezentante ).
CristianTM a scris:Este clar din punctul meu de vedere ca o interfata clona nu va face si nu va functiona niciodata ca una originala de altfel si diferenta de pret foarte mare intre cele doua, nu dau sume !
Exact, diferenta de pret este mare - dar daca este o clona buna limitarile vin de le softul crak-uit si utilizator.
CristianTM a scris:Din cauza interfetelor op-com originale sau clone care sunt limitate a inceput goana dupa cumpararea de TECH2, cuvant pe care il auzim din ce in ce mai des ...
Depinde ce vrei sa faci. Tech 2 merita in situatia in care faci bani cu el sau esti extrem de pasionat. Eu inca nu am gasit pasiunea maxima sa tin un Tech 2. Mi-aduc aminte ca Tech 2 Original, Tech 2 clona, din mai multe locuri, nu au resusit sa reactiveze proiectoarele la fosta mea Vectra HalfCan, dar clona de OPcom 2012 DA!
Este mult discutabil, dar sa concluzionam, daca faci bani din electronica auto, este obligatoriu sa ai cat mai multe scule. Pentru un utilizator de Opel , pasionat sau nu, este suficient un OPcom ba chiar as insista ca e strict necesar sa se protejeze de snapanii cu Tech 2(din reprezentante ).
- ToX
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Eh, pentru multe chestii opcom e OK, ca si utilizator. Eu de exemplu mi-am busit singur modulul de AFL, am dat basic position calibration din opcom si s-a dus pe banana... imi zice ecu not calibrated. cred ca s-a resetat ca modul -> concluzie: imi trebuie tech2 sa il refac.
D-aia zic, pt un utilizator mai pasionat, un tech2 ieftin ar fi suficient cat sa iti faci singur programari/reprogramari de module, cand montezi un alt bcm de exemplu,sau sa modifici ceva prin EHU/CID, chestie pe care OPCOM-u NU o stie. De asemenea, nici programarile de DDM/PDM nu prea functioneaza pe opcom. (decat probabil, daca si asta e original, si costa mai mult decat un tech2 china)
In cazul in care vrei sa-ti faci service, clar vei avea nevoie de tech2 original, iar sa fii un service competitiv iti trebuie scule pentru toate marcile (Ediabas,INPA/S,VagCom,Star C3, Lexia3, etc) lucru care te-ar face cu usurinta sa scoti din buzunar penste 100000 E . Moment in care, nu mai discutam de forum, si pasiune.
D-aia zic, pt un utilizator mai pasionat, un tech2 ieftin ar fi suficient cat sa iti faci singur programari/reprogramari de module, cand montezi un alt bcm de exemplu,sau sa modifici ceva prin EHU/CID, chestie pe care OPCOM-u NU o stie. De asemenea, nici programarile de DDM/PDM nu prea functioneaza pe opcom. (decat probabil, daca si asta e original, si costa mai mult decat un tech2 china)
In cazul in care vrei sa-ti faci service, clar vei avea nevoie de tech2 original, iar sa fii un service competitiv iti trebuie scule pentru toate marcile (Ediabas,INPA/S,VagCom,Star C3, Lexia3, etc) lucru care te-ar face cu usurinta sa scoti din buzunar penste 100000 E . Moment in care, nu mai discutam de forum, si pasiune.
- 34KLA
- ******
- 4,357 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,357
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,322 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,322
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- CristianTM
- OP
- 3,709 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,709
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,672 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,672
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,322 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,322
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
elcar
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2012 1.7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2015
- Mesaj Privat