- MARIUS RICU
- OP
- 11 mesaje
- din 18 Jan 2015
- Italia
MARIUS RICU
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Italia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2015
- Mesaj Privat
salutari am un opel corsa d 1.2 . am schimbat trei compresoare de aer conditionat unul nou si doua second , la toate trei dupaa 10 minute de functionare le sboara ambreiajul (scuze daca nu al numesc corect acest ambreiaj dar asa am inteles ca se cheama ) are cineva idee ce se intampla , am fost ...nici eu nu mai stiu la cati mecanici si electricieni auto. multumesc anticipat.
- MARIUS RICU
- OP
- 11 mesaje
- din 18 Jan 2015
- Italia
MARIUS RICU
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Italia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2015
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
- MARIUS RICU
- OP
- 11 mesaje
- din 18 Jan 2015
- Italia
MARIUS RICU
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Italia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2015
- Mesaj Privat
mikyboy a scris:cum adica zboara?... explica mai in detaliu sau fa o poza ceva ca nu ma inteles in ce sens zboara...
da-mi voie sa te salut in primul rand.... deci pe fulia care o invarte cureaua are o alta chestie nustiu cum se numeste.... este din fier , rotunda si neagra...este chiar acolo pe fulie....daupa 10 min de functionare o gasesc pe sub masina.... multumesc pt colaborare...
Ultima modificare făcută de MARIUS RICU la Lun 19 Jan, 2015 2:57 pm
- MARIUS RICU
- OP
- 11 mesaje
- din 18 Jan 2015
- Italia
MARIUS RICU
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Italia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2015
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Salutare si ,bine ai venit !
Teoretic, "ambreiajul "zboara in momentul griparii compresorului,altfel nu ar fi motivat.Fulia se invarte independent de axul compresorului,atata timp cat bobina nu este alimentata.In momentul alimentarii bobinei,se produce cuplajul electromagnetic intre fulie si platoul ambreiajului,conducand abea atunci miscarea de rotatie a fuliei,catre ax compresor.Axele celor doua compresoare anterioare,dupa "eveniment",se mai invarteau? Axele,nu fuliile!?Unii mecanici cu bormasina,asa cum cineva a catalogat specia,se trezesc peste noapte ca pot incarca instalatii AC,nerespectand insa cantitatile exacte de freon si ulei aferent,tipul lor.Daca-i baga doar freon,si ala asa... "la ureche",griparea este garantata...Inainte de a sari respectivul ambreiaj,ai sesizat o "ingenunchere"a motorului?Un harshait ceva? Altfel,nu se explica,doar ,ceea ce este foarte putin probabil,din cauza trepidatiilor sa atinga/frece de ceva pe acolo... Ori ar mai fi instalatia obturata ,conducta ceva,ce ar putea creea suprapresiune.Dar si in cazul asta,dupa cate stiu,compresoarele sunt prevazute cu o valvula de siguranta pentru asa ceva,ce ar deschide...
Teoretic, "ambreiajul "zboara in momentul griparii compresorului,altfel nu ar fi motivat.Fulia se invarte independent de axul compresorului,atata timp cat bobina nu este alimentata.In momentul alimentarii bobinei,se produce cuplajul electromagnetic intre fulie si platoul ambreiajului,conducand abea atunci miscarea de rotatie a fuliei,catre ax compresor.Axele celor doua compresoare anterioare,dupa "eveniment",se mai invarteau? Axele,nu fuliile!?Unii mecanici cu bormasina,asa cum cineva a catalogat specia,se trezesc peste noapte ca pot incarca instalatii AC,nerespectand insa cantitatile exacte de freon si ulei aferent,tipul lor.Daca-i baga doar freon,si ala asa... "la ureche",griparea este garantata...Inainte de a sari respectivul ambreiaj,ai sesizat o "ingenunchere"a motorului?Un harshait ceva? Altfel,nu se explica,doar ,ceea ce este foarte putin probabil,din cauza trepidatiilor sa atinga/frece de ceva pe acolo... Ori ar mai fi instalatia obturata ,conducta ceva,ce ar putea creea suprapresiune.Dar si in cazul asta,dupa cate stiu,compresoarele sunt prevazute cu o valvula de siguranta pentru asa ceva,ce ar deschide...
- MARIUS RICU
- OP
- 11 mesaje
- din 18 Jan 2015
- Italia
MARIUS RICU
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Italia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2015
- Mesaj Privat
micky001 a scris:Adica-i sare cureaua?...
DMIcky001 eu va multumesc mult de tot pt amabilitatea si ajutorol pe care m-il dati... deci am schimbat 3 (trei) compresoare va dau cuvantul de onoare si toate aceeasi problema... schimbul acestor compresoare l-am facut la mecanici diversi , dintre care doua erau service foarte dotate, dar in momentul cand le-am aratat acest ambreiaj la mine in mana au ridicat din umeri... in doua cuvinte au zis sa merg la opel k acolo ami dau garantie. da in momentul in care sare acest ambreiaj face un zgomot, dar nu am fost atent daca ingenuncheaza motorul, mi-ati dat ideea cu obturarea instalatiei... ar putea fi asta o cauza dupa ce vam povestit aceasta istorie care nu se mai termina... mii de multumiri
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
- MARIUS RICU
- OP
- 11 mesaje
- din 18 Jan 2015
- Italia
MARIUS RICU
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Italia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2015
- Mesaj Privat
- MARIUS RICU
- OP
- 11 mesaje
- din 18 Jan 2015
- Italia
MARIUS RICU
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Italia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2015
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Daca i-o arati tu mecanicului... degeaba i-o arati! Nu stiu exact unde este la Corsa,dar deobicei este exact la intrarea in habitaclu ,la vaporizator.a conductelor AC.Un mecanic specializat in AC o gaseste singur.Restul mecanicilor se uita la ea ca rama la bordura...
Schematic,nu este Corsa,dar acolo este pozitia ei.Nu are insa rost sa cauti la valvula expansiune justificarea faptului ca-ti sare " ambreiajul " AC.Parerea mea.Si ar trebui mai detaliata problema.Inteleg ca nu prea esti pe domeniu,dar ar trebui ,daca ai schimbat deja doua in prealabil,mai multe detalii,gen ce a sarit,siguranta?Se mai invartea compresorul anterior,era gripat? Deja de la primul schimbat trebuia gasita explicatia,nu la al trei-lea.Decat 3 service-uri de 2 lei,mai bine unul de 6 ,dar care sa fie pe felie...
Online,nu este una dintre problemele pe care ai putea-o rezolva singur.Tot la un service trebuie sa ajungi.Verificarea
sistemului mnumai acolo se poate face,dupa ce in prealabil a fost incarcata instalatia.Au in dotare un robot de incarcare AC,care-ti baga exact cantitatile freon/ulei,dupa ce in prealabil se face testul de etanseitate,apoi se lasa sa functioneze o perioada,la diferite regimuri de turatie,se urmareste randamentul,abea apoi,pleci cu ea de acolo.Un compresor nu este o bujie ignitie pana la urma...,te costa o groaza de lovele joaca cu AC-ul.
Schematic,nu este Corsa,dar acolo este pozitia ei.Nu are insa rost sa cauti la valvula expansiune justificarea faptului ca-ti sare " ambreiajul " AC.Parerea mea.Si ar trebui mai detaliata problema.Inteleg ca nu prea esti pe domeniu,dar ar trebui ,daca ai schimbat deja doua in prealabil,mai multe detalii,gen ce a sarit,siguranta?Se mai invartea compresorul anterior,era gripat? Deja de la primul schimbat trebuia gasita explicatia,nu la al trei-lea.Decat 3 service-uri de 2 lei,mai bine unul de 6 ,dar care sa fie pe felie...
Online,nu este una dintre problemele pe care ai putea-o rezolva singur.Tot la un service trebuie sa ajungi.Verificarea
sistemului mnumai acolo se poate face,dupa ce in prealabil a fost incarcata instalatia.Au in dotare un robot de incarcare AC,care-ti baga exact cantitatile freon/ulei,dupa ce in prealabil se face testul de etanseitate,apoi se lasa sa functioneze o perioada,la diferite regimuri de turatie,se urmareste randamentul,abea apoi,pleci cu ea de acolo.Un compresor nu este o bujie ignitie pana la urma...,te costa o groaza de lovele joaca cu AC-ul.
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
micky001 corect se spune/scrie----valva---
Ansamblu de piese sau armãturã care servește la stabilirea, întreruperea sau reglarea circulației unui fluid printr-o conductã, printr-un tub etc. – Din fr. valve, lat. valva.
---valvula---
Cutã membranoasã subțire, elasticã, cu o margine liberã, situatã pe pereții interni ai inimii sau ai vaselor și care are rol în dinamica circulației sangvine
sursa -dex-
Ansamblu de piese sau armãturã care servește la stabilirea, întreruperea sau reglarea circulației unui fluid printr-o conductã, printr-un tub etc. – Din fr. valve, lat. valva.
---valvula---
Cutã membranoasã subțire, elasticã, cu o margine liberã, situatã pe pereții interni ai inimii sau ai vaselor și care are rol în dinamica circulației sangvine
sursa -dex-
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Bai Niculeeeee,de cand te asteptam sa-ti multumesc pentru corectii!Chiar aveam intrebari in acest sens,daca este corect sau nu,special am ...specificat:..."fiecare-i spune cum vrea." Daca o cauti spre exemplu,pe atotcunoscatorul Google,ai s-o gasesti gresit,cam asa:
Dar am uitat! Suntem la un cenaclu literar,nu pe un forum unde deobicei cautam solutii la indemana, a problemelor tehnice !Mai baiatule!Deja ai devenit stresant cu corecturile tale gramatical/contextuale.Intra in cercurile literare,aveti destule prin zona si lasa-ne pe noi cu uleiurile,ciocanele si matzele (traducere non-literara,fire electrice,cablaraie,etc) noastre,prea murdar,prea de la tara! Mi-am reprimat initial zambetul aparut la solutia ta supertehnica,rezumandu-ma la a-ti da un raspuns indirect,cum ar afecta chestia aia sistemul, daca nu ar functiona.Se pare ca frustrarea insa afecteaza pe multi dintre noi!Normal,nimeni nu-i perfect!Dar inceteaza a mai starni polemici ,strecurand fitile "corectoare".Ai o solutie? Da-o!Nu ?Asculta si invata!A invata nu este o rusine!Eu unul,te anunt ca nu-mi caut solutiile problemelor in exprimare,scriere ori de conflict interior pe paginile acestui forum si nici vre-un altul dintre cei care-si expun problemele,banuiesc!Cand o sa am insa nevoia de ajutorul vreunuia in cautarea tot pe paginile google a vreunei definitii,prea puturos pentru a o face singur,o sa-ti cer ajutorul,observ ca "le ai" cu copy-paste!Pana atunci,raspunde la intrebari,concret ,chiar daca nu tot timpul prin "vorbele tale"!
Si ca sa te faci util,raspunde-mi la o intrebare: Din super cunostintele tale tehnice,cum ai ajuns la concluzia ca ar putea sari cupla electromagnetica din cauza valvulei/valvei/ de expandare ? In ce conjunctura mecanica ar putea influenta acest fapt? Omul mai avea putin si-n urma ineptiei tale punea "mecanicul"s-o demonteze,eventual s-o schimbe!Cu ajutorul cunostintelor tale tehnice!Cu cele sintactice,lexicale,nu o sa-si gaseasca rezolvarea ,garantat!O seara buna sa ai in navigarea pe paginile DEX !
Si... "by the way":
SUPÁPÃ s.f. Organ de întrerupere sau de restabilire a circuitului unui fluid care trece printr-un orificiu al unui mecanism; valvã, ventil. [< fr.
Ei,chestia aia la care unii se arunca precum ratza la muci,nu are niciodata starea de intrerupere,mai exact nu respecta ori nu se reflecta in definitia cuvantului,oferit de renumitul... DEX !
Dar am uitat! Suntem la un cenaclu literar,nu pe un forum unde deobicei cautam solutii la indemana, a problemelor tehnice !Mai baiatule!Deja ai devenit stresant cu corecturile tale gramatical/contextuale.Intra in cercurile literare,aveti destule prin zona si lasa-ne pe noi cu uleiurile,ciocanele si matzele (traducere non-literara,fire electrice,cablaraie,etc) noastre,prea murdar,prea de la tara! Mi-am reprimat initial zambetul aparut la solutia ta supertehnica,rezumandu-ma la a-ti da un raspuns indirect,cum ar afecta chestia aia sistemul, daca nu ar functiona.Se pare ca frustrarea insa afecteaza pe multi dintre noi!Normal,nimeni nu-i perfect!Dar inceteaza a mai starni polemici ,strecurand fitile "corectoare".Ai o solutie? Da-o!Nu ?Asculta si invata!A invata nu este o rusine!Eu unul,te anunt ca nu-mi caut solutiile problemelor in exprimare,scriere ori de conflict interior pe paginile acestui forum si nici vre-un altul dintre cei care-si expun problemele,banuiesc!Cand o sa am insa nevoia de ajutorul vreunuia in cautarea tot pe paginile google a vreunei definitii,prea puturos pentru a o face singur,o sa-ti cer ajutorul,observ ca "le ai" cu copy-paste!Pana atunci,raspunde la intrebari,concret ,chiar daca nu tot timpul prin "vorbele tale"!
Si ca sa te faci util,raspunde-mi la o intrebare: Din super cunostintele tale tehnice,cum ai ajuns la concluzia ca ar putea sari cupla electromagnetica din cauza valvulei/valvei/ de expandare ? In ce conjunctura mecanica ar putea influenta acest fapt? Omul mai avea putin si-n urma ineptiei tale punea "mecanicul"s-o demonteze,eventual s-o schimbe!Cu ajutorul cunostintelor tale tehnice!Cu cele sintactice,lexicale,nu o sa-si gaseasca rezolvarea ,garantat!O seara buna sa ai in navigarea pe paginile DEX !
Si... "by the way":
SUPÁPÃ s.f. Organ de întrerupere sau de restabilire a circuitului unui fluid care trece printr-un orificiu al unui mecanism; valvã, ventil. [< fr.
Ei,chestia aia la care unii se arunca precum ratza la muci,nu are niciodata starea de intrerupere,mai exact nu respecta ori nu se reflecta in definitia cuvantului,oferit de renumitul... DEX !
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
micky001
nu te mai opari asa ca incepe sa fiarba apa in mare si se desghiata
--valvula---aia de expandare daca este blocata si nu trece de ia freonu,se acumuleaza presiune in instalatie si ce crezi tu ca se intampla cu cuplaju electromagnetic de pe compresor,sare
din cauza suprapresiunii create in instalatie de compresor acesta din urma se blocheaza si daca nu se mai invarte axu lui ceva trebuie sa cedeze si sare cuplaju de pe compresor,daca respactivii mecanici puneau si testeru pe masina vedeau ca se face suprapresiune in instalatie si luau tot la puricat
uite si o poza,asa ca pentru tine,sa vazi cum lucreaza ---valvula--ta
cam mica poza dar te descurci tu ca esti baiat destept
chiar as vrea sa ne spuna respectivu unde era defectu
tu zici compresor gripat(trei 3 bucati)
eu zic valva expandare una bucata
nu te mai opari asa ca incepe sa fiarba apa in mare si se desghiata
--valvula---aia de expandare daca este blocata si nu trece de ia freonu,se acumuleaza presiune in instalatie si ce crezi tu ca se intampla cu cuplaju electromagnetic de pe compresor,sare
din cauza suprapresiunii create in instalatie de compresor acesta din urma se blocheaza si daca nu se mai invarte axu lui ceva trebuie sa cedeze si sare cuplaju de pe compresor,daca respactivii mecanici puneau si testeru pe masina vedeau ca se face suprapresiune in instalatie si luau tot la puricat
uite si o poza,asa ca pentru tine,sa vazi cum lucreaza ---valvula--ta
cam mica poza dar te descurci tu ca esti baiat destept
chiar as vrea sa ne spuna respectivu unde era defectu
tu zici compresor gripat(trei 3 bucati)
eu zic valva expandare una bucata
- MARIUS RICU
- OP
- 11 mesaje
- din 18 Jan 2015
- Italia
MARIUS RICU
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Italia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2015
- Mesaj Privat
MARIUS RICU a scris:salutari am un opel corsa d 1.2 . am schimbat trei compresoare de aer conditionat unul nou si doua second , la toate trei dupaa 10 minute de functionare le sboara ambreiajul (scuze daca nu al numesc corect acest ambreiaj dar asa am inteles ca se cheama ) are cineva idee ce se intampla , am fost ...nici eu nu mai stiu la cati mecanici si electricieni auto. multumesc anticipat.
Fratilor stati linistiti nu va mai certati...oricum eu va multumesc mult , mult de tot la toti pt toate informatiile vs... Oricum aici pe acest forum tot respectul pt bunavointa de a ajuta... Sarutmana pt toate rasppunsurile date la toata lumea fara nici-o diferenta.
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Hai nu ,serios!? Cate instalatii AC ai intalnit/demontat/reparat(pus in functiune) in activitatea ta? Si cate chestii de genul expandare ai tinut vreodata in mana? Si cate instalatii AC ai vazut TU cu cuplajul electro-magnetic sarit din obturarea valvei?Si ...cate astfel de chestii "infundate " incat sa faca supra-presiune ai intalnit?Schemele teoretice(incompleta in cea expusa de tine) le-am studiat in scoala ,cu siguranta spre deosebire de tine,cu vre-o 30 de ani in urma.Si-n somn,daca ma iei usor,iti descriu principiul de functionare al instalatiilor frigorifice,toate patru,cu lux de amanunte.Era o vreme cand Google si spaga la examene apartineau de domeniul SF-ului!Cu practica ma lovesc de ele opt luni pe an ,de vre-o 25.Daca dadeai o cautare la "istoric" ,ai fi gasit modificari pe masina din semnatura ce implica mult mai mult decat un rahat de expandare.(banuiesc ai facut-o...,doar banuiesc!)Si nu-mi mai postai principii de functionare,sau poate-mi postai chiar schemele mele! Toate compresoarele/instalatiile frigorifice, sunt prevazute cu supapa de siguranta contra ....supra-presiunii,ori alte protectii similare.Toate instalatiile au minim doua switch-uri presiune,triplu-switch care ar fi decuplat(deschis circuitul bobinei) instalatia la high pressure.Protectiile sunt asa de bine gandite,incat nu-ti sare compresorul din pozitie in cazul obturarii circuitului si a supra-presiunii.In plus,ai doua cuple pe instalatie la incarcare,una pe inalta si una pe joasa.Ambele cuple sunt prevazute cu ventile/supape pentru mentinerea presiunii in instalatie,insa niciuna dintre ele mai sus de 30 bar! Uneori chiar isi pierd etanseitatea si mai jos decat presiunea nominala de lucru,caz in care... freonul, PA! Oare de ce una este mecanica,tip ventil bicicleta( bine,alt material pe etansare) iar cealalta tip "bila" ? Mai ramane sa adaugi dryer,vaporizator,conducte,condensor....Ca si astea teoretic se pot infunda,ori poate a intrat apa in instalatie,de la ultim spalare cu jet si a facut dop de gheata! In cazul griparii chiar sunt reticent in a sustine cu fermitate,am specificat: verificarea sistemului! Nici compresor gripat,pentru ca am intalnit si nu unul,nu a dus la efectul amintit de colegu'! Magneto-cuplajul ...cupleaza,dar nu sudeaza efectiv platoul de fulie!Las-o mai moale,atat cu teoria,cat si cu corecturile gramaticale,lansate numai din lipsa de ocupatie,frustrare ori dorinta de a-ti etala "ego"-ul! Starnesti polemici prin astfel de corecturi insignifiante ce nu duc in alta directie,decat la perioade de pauza impusa!Personal,ma doare la basca ce-mi acopera chelia!In cateva zile ma intorc la ...agregatele mele.Unele chiar...frigorifice.Tu insa,ramai! Fii mai maleabil cu situatiile intalnite,nu suntem pe Facebook sa aducem like-uri,comentarii ori corectii la postarile intalnite.
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
Bun domnilor. Colegul micky se pare ca are un bagaj destul de mare de cunostinte si apreciez asta, si stiam ca trebuie sa existe switch-uri pe instalatie. Dar trebuie sa fie si ceva senzor de presiune, nu? Intreb fiindca sunt curios daca se vede la tester nefunctionarea vreunuia din switch-uri/senzori si in felul asta colegul sa poata sa schimbe senzorul cu problema, sa nu mai dea banii pe compresor aiurea. De asemenea s-a facut testul de vid inainte de umplerea instalatiei? Sau s-a mers la mecanic habarnisti de 2 lei cu cunostinte vagi in domeniul auto?
Off : colegul micky, te vad mai inteligent decat nicusor de la bucale... lasa-l in lumea lui, ca nu ai nimic de pierdut
Off : colegul micky, te vad mai inteligent decat nicusor de la bucale... lasa-l in lumea lui, ca nu ai nimic de pierdut
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Are pressure switch-ul,arata cam asa:
ce raporteaza direct catre ECU apoi prin high speed CAN ,BCM-ului,(CorsaC/D) deci automat daca ar fi o eroare ar aparea un cod.
Coduri erori AC spre exemplu:
P1461 A/C pressure sensor circuit voltage low
P1462 A/C pressure sensor circuit voltage high
P1463 A/C Pressure Sensor Insufficient Pressure Change
P1464 A/C Demand Out of Self Test Range
P1465 A/C Relay Circuit Malfunction
P1466 A/C Refrigerant Temperature Sensor/Circuit Malfunction
P1467 A/C Compressor Temperature Sensor Malfunction
P1468 SSPOD Open Circuit or Closed Circuit Fault
P1469 Low A/C Cycling Period
P1470 A/C Cycling Period Too Short
Cu OpCom-ul cred se poate citi switch-ul doar ca prezenta si presiune in instalatie.Daca eroarea nu este storata,nu poate fi "citita"decat cu sistemul in functiune.Chiar daca clutch-ul i-a sarit,prezenta freon este pe instalatie.Colegul nu a mentionat nimic despre pierderea freon-ului.Cand deschide siguranta presiune,este greu sa nu observi pierderea gazului... "ceatza/suierat,plus ca atunci cand se intampla asa ceva,compresorul se cam incinge si uleiul/gaz aruncat cam pute... Asa,in repaos,presiunea este egala pe inalta/joasa,switch-ul nu poate fi verificat decat ca prezenta,eventual prezenta presiune freon pe instalatie.La service cu "robotul" se incarca instalatia cu fluidele aferente,ulei si cantiatatea de gaz lichefiat,conform specificatiilor producatorului auto,se verifica etanseitatea sistemului,presiunile exercitate.Si cu un simplu manifold manometre AC se pot verifica presiunile pe inalta/joasa,repaos spre edificare cat de cat in sensul depistarii problemei.AC-ul este cam ..controlat de ECU,adica cam el este cel ce da comanda mai departe releului activare clutch,numai daca sunt ideplinite conditiile de functionare si cand.La motoarele mai mici,spre exemplu,pentru a nu te priva de acel minus de putere ,pe care-l "fura" AC-ul in functiune,la accelerari bruste,deschide circuitul (intrerupe AC-ul) pentru cateva secunde,reconectandu-l apoi.Trebuie insa sa intelegem mai intai ce se intampla efectiv cu clutch-ul,cum adica sare,ce sare,de unde ,se rupe din ax ? O foto cu piesele,agregatul si clutch-ul ar spune mai mult decat o mie de cuvinte! Dadea randament inainte de a se rupe? In ce regim de lucru se intampla treaba asta,la cam ce turatii?Primul compresor schimbat,de ce a fost schimbat?Ce problema a fost ...mai inainte?In mod normal se verifica presiunile dupa incarcare,pentru a verifica cu aceasta ocazie mai mult randamentul compresorului,in diferite regimuri de turatie.O incarcare cu verificare,deobicei pe statie dureaza cateva zeci bune de minute.Ce mai conteaza inca 10 de functionare?Primele semne,atunci cand linia este in supra-presiune ,se incinge compresorul si linia de inalta de-ti apare si fum.La gripare,mai binezis inaintea ei,devine galagios,asta pe langa temperatura mare.La un diesel poate nu-l auzi asa tare,dar la un 1.2...Cert este ca tot in service se poate da de cap,nu este o treaba de " due it yourself."Mi-e ciuda insa cand aud cum intri in service cu o problema si pleci cu doua,lasandu-l pe nenea mecanicul cu umerii ridicati dar ...cu buzunarul plin!Mai frate!Tu l-ai montat,tu ai incarcat instalatia,tu ai zis ca este OK inainte de a iesi din service!Pai,asta se face inainte de a te apuca de o lucrare,diagnoza,evaluarea problemei!Pai,maine-mi spui sa schimb si condensorul,ca de acolo este problema,apoi vedem ca persista,continuam sa ridicam din umeri?!Ridici din umeri inainte ,nu-ti mai bagi ghearele in maruntaiele masinii si nu se supara nimeni!Pai,daca-mi face un service RK motorului si la 10 minute dupa ce ies de la ei imi caleaza,sa-i privesc umerii ridicati ,intelegator si sa-i caut eu explicatiile? Primul clutch sarit,masina la ei inapoi,sa-l "rezolve"!Nu? Reclamatie inregistrata si calare pe ei!Si asa,aud de niste scoruri...uneori pentru mai nimic!
ce raporteaza direct catre ECU apoi prin high speed CAN ,BCM-ului,(CorsaC/D) deci automat daca ar fi o eroare ar aparea un cod.
Coduri erori AC spre exemplu:
P1461 A/C pressure sensor circuit voltage low
P1462 A/C pressure sensor circuit voltage high
P1463 A/C Pressure Sensor Insufficient Pressure Change
P1464 A/C Demand Out of Self Test Range
P1465 A/C Relay Circuit Malfunction
P1466 A/C Refrigerant Temperature Sensor/Circuit Malfunction
P1467 A/C Compressor Temperature Sensor Malfunction
P1468 SSPOD Open Circuit or Closed Circuit Fault
P1469 Low A/C Cycling Period
P1470 A/C Cycling Period Too Short
Cu OpCom-ul cred se poate citi switch-ul doar ca prezenta si presiune in instalatie.Daca eroarea nu este storata,nu poate fi "citita"decat cu sistemul in functiune.Chiar daca clutch-ul i-a sarit,prezenta freon este pe instalatie.Colegul nu a mentionat nimic despre pierderea freon-ului.Cand deschide siguranta presiune,este greu sa nu observi pierderea gazului... "ceatza/suierat,plus ca atunci cand se intampla asa ceva,compresorul se cam incinge si uleiul/gaz aruncat cam pute... Asa,in repaos,presiunea este egala pe inalta/joasa,switch-ul nu poate fi verificat decat ca prezenta,eventual prezenta presiune freon pe instalatie.La service cu "robotul" se incarca instalatia cu fluidele aferente,ulei si cantiatatea de gaz lichefiat,conform specificatiilor producatorului auto,se verifica etanseitatea sistemului,presiunile exercitate.Si cu un simplu manifold manometre AC se pot verifica presiunile pe inalta/joasa,repaos spre edificare cat de cat in sensul depistarii problemei.AC-ul este cam ..controlat de ECU,adica cam el este cel ce da comanda mai departe releului activare clutch,numai daca sunt ideplinite conditiile de functionare si cand.La motoarele mai mici,spre exemplu,pentru a nu te priva de acel minus de putere ,pe care-l "fura" AC-ul in functiune,la accelerari bruste,deschide circuitul (intrerupe AC-ul) pentru cateva secunde,reconectandu-l apoi.Trebuie insa sa intelegem mai intai ce se intampla efectiv cu clutch-ul,cum adica sare,ce sare,de unde ,se rupe din ax ? O foto cu piesele,agregatul si clutch-ul ar spune mai mult decat o mie de cuvinte! Dadea randament inainte de a se rupe? In ce regim de lucru se intampla treaba asta,la cam ce turatii?Primul compresor schimbat,de ce a fost schimbat?Ce problema a fost ...mai inainte?In mod normal se verifica presiunile dupa incarcare,pentru a verifica cu aceasta ocazie mai mult randamentul compresorului,in diferite regimuri de turatie.O incarcare cu verificare,deobicei pe statie dureaza cateva zeci bune de minute.Ce mai conteaza inca 10 de functionare?Primele semne,atunci cand linia este in supra-presiune ,se incinge compresorul si linia de inalta de-ti apare si fum.La gripare,mai binezis inaintea ei,devine galagios,asta pe langa temperatura mare.La un diesel poate nu-l auzi asa tare,dar la un 1.2...Cert este ca tot in service se poate da de cap,nu este o treaba de " due it yourself."Mi-e ciuda insa cand aud cum intri in service cu o problema si pleci cu doua,lasandu-l pe nenea mecanicul cu umerii ridicati dar ...cu buzunarul plin!Mai frate!Tu l-ai montat,tu ai incarcat instalatia,tu ai zis ca este OK inainte de a iesi din service!Pai,asta se face inainte de a te apuca de o lucrare,diagnoza,evaluarea problemei!Pai,maine-mi spui sa schimb si condensorul,ca de acolo este problema,apoi vedem ca persista,continuam sa ridicam din umeri?!Ridici din umeri inainte ,nu-ti mai bagi ghearele in maruntaiele masinii si nu se supara nimeni!Pai,daca-mi face un service RK motorului si la 10 minute dupa ce ies de la ei imi caleaza,sa-i privesc umerii ridicati ,intelegator si sa-i caut eu explicatiile? Primul clutch sarit,masina la ei inapoi,sa-l "rezolve"!Nu? Reclamatie inregistrata si calare pe ei!Si asa,aud de niste scoruri...uneori pentru mai nimic!