raz40
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2016
- Mesaj Privat
Salut. M-am gandit sa fac acest tutorial pentru ai ajuta si pe altii sa isi schimbe singuri cureaua de accesorii la vectra b 1.6 16 V. Intai trebuie sa cumparati cureaua. La mine la motor cureaua a avut codul 6 PK 1795 ( este pentru motor cu aer conditionat ). Cele fara aer au lungimea mai mica. Eu am optat pentru curea Optibelt.
Materiale necesare: cheie inelara dreapta de 16, cheie fixa de 15, cheie dinamometrica, tubulara de 8, cric hidraulic, manusi,
Pasul 1
Se scoate cureaua prin actionarea surubului rolei de intindere cu o cheie fixa de 15 prin tragere spre radiator.
Pasul 2
Se suspenda roata dreapta pe cric. Pentru a scoate protectia de plastic se foloseste tubulara de 8 pentru desfacerea suruburilor cu cap hexagonal.
Pasul 3
Se pune cricul hidrulic sub baia de ulei cat mai aproape de roata de curea a arborelui cotit. Intre baia de ulei si cric am pus urmatoarele in ordinea de sus in jos: o fisie de cauciuc( ca sa nu lase amprenta pe baia de ulei), un lemn cam de 20 mm grosime, o tabla de vreo 2-3 mm grosime si ultimul cricul hidraulic.
Pasul 4
Am ridicat cricul pana s-a sprijinit in baia de ulei. Am desfacut piulita cu tubulara de 16 din suportul dreapta de pe jug.
Am continuat ridicarea cricului pana a iesit tija filetata a suportului.
Pasul 5
Se desface suportul de pe blocul motor care are 3 suruburi. 2 bucati suruburi se desfac pe jos iar al treilea pe sus.
Se foloseste o tubulara de 16 pentru a desface cele 2 de suruburi.
Al treilea surub se desface pe sus cu o inelara dreapta de 16. Spatiul este mic dar cu rabdare se desface.
Se indeparteaza suportul de blocul motor si se scoate cureaua de accesorii.
Pasul 6
Se introduce cureua noua. Se pune totul la loc in sens invers si rezultatul final:
Cupluri de strangere:
- piulita suportului de pe jug 35 Nm
- suruburi suportului pe blocul motor 30 Nm.
Materiale necesare: cheie inelara dreapta de 16, cheie fixa de 15, cheie dinamometrica, tubulara de 8, cric hidraulic, manusi,
Pasul 1
Se scoate cureaua prin actionarea surubului rolei de intindere cu o cheie fixa de 15 prin tragere spre radiator.
Pasul 2
Se suspenda roata dreapta pe cric. Pentru a scoate protectia de plastic se foloseste tubulara de 8 pentru desfacerea suruburilor cu cap hexagonal.
Pasul 3
Se pune cricul hidrulic sub baia de ulei cat mai aproape de roata de curea a arborelui cotit. Intre baia de ulei si cric am pus urmatoarele in ordinea de sus in jos: o fisie de cauciuc( ca sa nu lase amprenta pe baia de ulei), un lemn cam de 20 mm grosime, o tabla de vreo 2-3 mm grosime si ultimul cricul hidraulic.
Pasul 4
Am ridicat cricul pana s-a sprijinit in baia de ulei. Am desfacut piulita cu tubulara de 16 din suportul dreapta de pe jug.
Am continuat ridicarea cricului pana a iesit tija filetata a suportului.
Pasul 5
Se desface suportul de pe blocul motor care are 3 suruburi. 2 bucati suruburi se desfac pe jos iar al treilea pe sus.
Se foloseste o tubulara de 16 pentru a desface cele 2 de suruburi.
Al treilea surub se desface pe sus cu o inelara dreapta de 16. Spatiul este mic dar cu rabdare se desface.
Se indeparteaza suportul de blocul motor si se scoate cureaua de accesorii.
Pasul 6
Se introduce cureua noua. Se pune totul la loc in sens invers si rezultatul final:
Cupluri de strangere:
- piulita suportului de pe jug 35 Nm
- suruburi suportului pe blocul motor 30 Nm.
raz40
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2016
- Mesaj Privat